Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Flat

Tuolla on jokin vanha juttu:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=28.0

kohta 15

Mutta eihän sitä tikkua oikeasti tarvitse, kun tuohon tikuttomaan systeemiin tottuu, niin ei tikkuja kaipaa.

Trally

Ei kyse ole tottumuksesta vaan systeemin luotettavuudesta...  :P

Flat

Tietääkseni kenelläkään tuo mittari ei ole valehdellut. Ja rikkonaisista  antureista en ole myöskään kuullut.
Liittykö epäuskoisuutesi siihen, että kun öljyä lisää, niin mittari herään uudestaan eloon todella isolla viiveellä ?

Juppeman

Aattelin nyt lisäillä oman tarinan tänne. Joulukuussa ostin A4 1.8t -09 56t km paikallisesta merkkiliikkestä. Helmikuussa pyysi ensimmäisen kerran lisää öljyä, uteliaisuuttani katsoin huoltokirjasta koska oli edellinen öljynvaihto ollut. Kävi ilmi, että siitä ei ollut kuin 3000 km. Olin yhteyksissä myyjään joka käski seurata vielä tilannetta ja olla uudelleen yhteydessä jos kulutus jatkuu.

Aloitin omatoimisen seurannan jonka tuloksena seuraavalla öljylitralla pääsi 2000km. No uudelleen yhteys myyjään joka käski varata ajan öljynkulutuksenseurannan aloitukseen. Näin tehtiin ja seuranta aloitettiin. Seurannan päätösmittaus varattiin neljän viikon päähän. No pääsin litralla kolme viikkoa ja 1600 km eteenpäin. Ajoin seuraavana aamulla huollon pihaan ja vein avaimet huollolle. Tämän jälkeen pelonsekaisin tuntein töihin odottamaan tuomiota.

Lopputulos ei yllättänyt, männät ja kanget vaihtoon. Iloinen yllätys oli kuitenkin kustannusten suuntautuminen jollekkin muulle kuin minulle, eli 0â,¬. Autossa oli 1v/20000km vaihtoauto takuu joka ilmeisesti pelasti tilanteen. Nyt koitetaan keplotella reilu kuukausi ennenkuin saan auton huoltoon. Mielestäni marmoritiski hoiti tämän tapauksen asiallisesti.

teknistaetumatkaa

Lainaus käyttäjältä: Juppeman - 25.06.14 - klo:08:25
Aattelin nyt lisäillä oman tarinan tänne. Joulukuussa ostin A4 1.8t -09 56t km paikallisesta merkkiliikkestä. Helmikuussa pyysi ensimmäisen kerran lisää öljyä, uteliaisuuttani katsoin huoltokirjasta koska oli edellinen öljynvaihto ollut. Kävi ilmi, että siitä ei ollut kuin 3000 km. Olin yhteyksissä myyjään joka käski seurata vielä tilannetta ja olla uudelleen yhteydessä jos kulutus jatkuu.

Aloitin omatoimisen seurannan jonka tuloksena seuraavalla öljylitralla pääsi 2000km. No uudelleen yhteys myyjään joka käski varata ajan öljynkulutuksenseurannan aloitukseen. Näin tehtiin ja seuranta aloitettiin. Seurannan päätösmittaus varattiin neljän viikon päähän. No pääsin litralla kolme viikkoa ja 1600 km eteenpäin. Ajoin seuraavana aamulla huollon pihaan ja vein avaimet huollolle. Tämän jälkeen pelonsekaisin tuntein töihin odottamaan tuomiota.

Lopputulos ei yllättänyt, männät ja kanget vaihtoon. Iloinen yllätys oli kuitenkin kustannusten suuntautuminen jollekkin muulle kuin minulle, eli 0â,¬. Autossa oli 1v/20000km vaihtoauto takuu joka ilmeisesti pelasti tilanteen. Nyt koitetaan keplotella reilu kuukausi ennenkuin saan auton huoltoon. Mielestäni marmoritiski hoiti tämän tapauksen asiallisesti.

Noo, miten sen nyt ottaa, jos öljynkulutus on ollut noin paljon, luulisi sen merkkiliikkeen tiedossa olevan? Olis myös mielenkiintoista tietää, onko autoon ennen myyntiä tehty kampikammion huoltotyöt ja katsottu sattuuko menemään. Huoltohistoriastahan noi pitäisi selvitä, sekä se, onko auto käynyt aikaisemmin mittauksessa mutta jäänyt nipin napin yli rajasta. Hyvä juttu, että ei kestänyt yhtään pidempään ja että asia järjestyi.

Jos itse tfsi:tä olisin vielä ostamassa, olisi reilumpi parin vuorokauden koeajo kyllä järjestyttävä, jotta ehtisi rullata sen reilun tuhat kilometriä, jolloin olisi ihan ok arvio padan janokkuudesta. (Tai ainakin nämä suurjuomarit saisi kiinni.)

JLa

Itselläni on 2,5 kk vanha A4 Avant 2.0 TFSI quattro, jolla on nyt ajettu noin 3000 km. Öljyn pinnan taso on pysynyt koko matkan ajan samalla tasolla eli karkeasti arvioiden noin 20 % alle maksimin Infotainmentin mukaan. Oil level OK, toteaa Audi. :) Olen tarkastanut öljyn määrän noin 1000 km:n välein.

knoj

Ihmettelen SUURESTI, että uuden auton öljynkulutusta "pitää" tarkastaa joka tuhannen kilometrin välein. Eikö silloin ole jo moottorin laatu erittäin huono? Tommonen tarkastus tehtiin 60-70-luvun autoissa; silloin vaihdettiin öljy 5tkm välein, paitsi kuplavolkkarissa, sille vaihdettiin koko moottori! Onneksi ei ole varaa ostaa noin uutta autoa.
Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 2011

rami

Näyttääpi olevan yksilöllistä tuo öljynkulutus. Itselläni ollut dieseleitä nykyvuosina,1.6 TDI ja 2.0 TDI:tä.
1.6 TDI koneet eivät syö nimeksikään öljyä huollon jälkeen. Sitten kun öljynlaatu heikkenee n. 13-15 tkm/km. alkaa öljyä kulua.
30tkm vaihtovälillä max. 1.5 ltr.
Olenkin siirtnyt öljynvaihdoissa 15 tkm. jaksoihin.
Öljykustannus on kuitenkin suhteessa melko pieni investointi. ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: knoj - 15.07.14 - klo:18:08
Ihmettelen SUURESTI, että uuden auton öljynkulutusta "pitää" tarkastaa joka tuhannen kilometrin välein.

Samaa mieltä. Itellä Scirocco 118 kw manuaali, vm 2010 aj. 40 400. Öljyt vaihdettu 13 031 ja 30 620. Tarkistan öljyt tikusta keväällä ja syksyllä, eli noin 5 000 välein. Eniten öljyillä aletti reilut 17 000 ja pinta laskenut 2 milliä ylärajasta.

Mikaelo

Lainaus käyttäjältä: Mikaelo - 23.12.13 - klo:10:12
Nyt kuitenkin 9300km ajettu liikkeestä hakemisen jälkeen ja sama homma, eli välillä näyttää täyttä ja välillä yhtä pykälää täydestä. Eli ei mahdoton öljynsyönti tässä yksilössä.... ainakaan vielä. Kop kop.

MY2013 2.0 TFSI A4 Mittarissa 26000km ja ei ole tarvinnut lisätä öljyä kertaakaan. Palkki on jossakin 1/4 tienoilla. Saahan nähä meneekö ensimmäinen öljynvaihtoväli ilman lisäöljyä.

Zachaeus

Omassa 8-9/13 taitteessa käyttöönotetussa kikottimessa 23tkm mittarissa ja öljyä lisäsin 21526km 500ml kun oli jotain 1/8 aika pitkään, ja 9880km 500ml, sillon kanssa n. 1/8 mutten antanu olla pitkään. Nous ekalla kerralla ad 90% ja tokalla 80%. Mielestäni niin vähäistä tuo kulutus vielä ettei jaksa huolestua (?) =P =) . Huolto ois tulossa näillä näkymin n.28500km:ssa; isoimmillaan oli n. 3500km ero 30tkm kiinteesee ilmotettuun; kutistunu koko ajan. Matka-ajoa n.80%. Mukavaa ollu viime aikoina kun kulutus tuntuu vieläkin putoavan; ennätys ajotietokoneen ja tankkauksesta laskettuna kesällä 6.2 (Kitee-Kuopio) vaikka kyseisellä pätkällä 100kmh rajoitustakin monia pätkiä ja ilmastointikin päällä koko matkan, ja ohituksia tossa 5-10 =P . Vakiorenkaat 245/40/18, Goodyear EGP, paineet 2.8.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

kokkopa1

Jos näissä  on kulutus vaikka luokkaa 0,25L/1000km eli öljynvaihtovälillä 30tkm uutta öljyä lisäillään 7,5L, niin sehän riittää, että vaihtaa 30tkm välein vaan suodattimen. Öljyhän vaihtuu tuolla tahdilla koko ajan eli miksi "vaihtaa" edes öljyjä ollenkaan? Itselläkin harkinnassa vaihdokkina (vm2011) A4 Avant 2.0TFSI Q, mutta taidan jättää väliin juuri riskin takia saada yksilö, joka vie noin paljon öljyä. Sanoi tehdas mitä hyvänsä, niin eipä ole normaalia, jos auto vie öljyä edes 1L vaihtovälillä. Itsellä ei ainakaan n. 20 ajokin joukossa ole ollut, kuin 1 auto, joka poltti tuommoisia määriä öljyä eli sininen pilvi oli perässä, kun  ajoi.

Bensan kulutus tuntuu olevan myös kova, mutta se lienee ominaisuus ja on selvä jos auto on Q ja 211hv automaatilla, niin bensahan sille kelpaa... :-\
Audi A4 Allroad TFSI -17
ex. Skoda Octavia RS Tdi 4x4 -17
ex. Audi A6 3.0TDi Quattro -14
ex. Skoda Octavia RS TDi -10

Omegapo

Mulla 1.8 tsfi 118kw -10 mallinen 67000km ajettu A4, öljyn vaihdon jälkeen ajettu 4000km ja palkkia jäljellä enää yksi pykälä, eli öljyn kulutus luokkaa 2,0-2,5 dl, mutta onko niin, että raja on 0,5dl ennenkuin mitään tehdään?
Kun auto pyytää öljyä sinne voinee sen 1 kokonaisen litran lorottaa?

Mulla ei kilometrejä tule kuin noin 8000km vuodessa, joten ei tuo öljyn menekki sinänsä mikään ongelma rahallisesti ole, mutta ac vaihtoauto takuu loppuu syyskuussa :-) mutta lienee turha mennä noin "pienellä" öljyn kulutuksella asiasta keskustelemaan?
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Omegapo - 23.07.14 - klo:10:42
Mulla 1.8 tsfi 118kw -10 mallinen 67000km ajettu A4, öljyn vaihdon jälkeen ajettu 4000km ja palkkia jäljellä enää yksi pykälä, eli öljyn kulutus luokkaa 2,0-2,5 dl, mutta onko niin, että raja on 0,5dl ennenkuin mitään tehdään?
0,5 litraa/1000km on se raja ja sekin pitää virallisen testin mukaan todeta, eli laitetaan auto öljynkulutuksen seurantaan merkkiliikkeen toimesta. Jos 0,5l/1000km ylittyy, silloin aletaan vasta keskustelemaan millainen on vastaantulo vai onko minkäänlaista. Mitään ei "automaattisesti" aleta tekemään/korvaamaan.

LainaaKun auto pyytää öljyä sinne voinee sen 1 kokonaisen litran lorottaa?....
Joo voi. Sehän ilmoitus sanookin että max 1 litra.

JLa

Lainaus käyttäjältä: knoj - 15.07.14 - klo:18:08
Ihmettelen SUURESTI, että uuden auton öljynkulutusta "pitää" tarkastaa joka tuhannen kilometrin välein. Eikö silloin ole jo moottorin laatu erittäin huono? Tommonen tarkastus tehtiin 60-70-luvun autoissa; silloin vaihdettiin öljy 5tkm välein, paitsi kuplavolkkarissa, sille vaihdettiin koko moottori! Onneksi ei ole varaa ostaa noin uutta autoa.

Öljyn kulutuksesta on puhuttu paljon ja sitä tapahtui myös edellisessä autossani, joka oli varustettu 147 kW:n (200 hv:n) 2.0 TFSI-koneella. Tuolloin jouduin lisäämään litran öljyä 3 tkm:n välein ja tonnin välein oli mittatikussa jo havaittavissa alenemaa. Siitä syystä olen näin uuden auton "alkumatkasta" seurannut kulutusta aktiivisesti.

Jos näyttää, että öljyn kulutus on vähäisempää kuin mihin olen tottunut, tulen hyvin todennäköisesti pidentämään tarkastusväliä.

hevi

terve kestääkö kattti ja tulpat ja sun muut reilun öljynkulutuksen?

ile

Eipä aikanaan oman -10 B8 2.0TFSI:n palikat ottaneet nokkiinsa öljyn kulutuksesta noin 60tkm matkalla. Itsellä öljyn kulutus alkoi vasta kasvamaan reilummin noin 50-60tkm:n kohdalla.

hevi

Mulla olkoi noin 74tkm ja nyt ajettu noin kymppitonni, ei mitään ongelmaa paitsi savutus.
Onko ketään koittanut saada valmistajaa maksamaan, maahantuoja ei tule vastaan.
Eli kannattaako valmistajalle laittaa postia..

kokkopa1

Mulle sanoi yksi AC myyjä kysessäni 50tkm ajetun vaihdokin öljynkulutuksesta, että kyllä liike vastaa, jos auto kuluttaa epänormaalin paljon öljyä ja maksuista sovitaan valmistajan ja maahantuojan kanssa eikä asiakkaan yleensä tarvitse lompsaa raottaa. Kysyin vielä, että mikä on sitten sen epänormaali määrä, niin sanoi, että se on se yli 0,5L/1000km. Sanoin, että kuule n.n saa tuo Audi jäädä liikeeseen, sillä en aio ottaa riskiä ja ostaa 35Kâ,¬ autoa, joka voi viedä jopa 15 litraa öljyä vaihtovälillä ja se kaikki jää mahdollisesti omaksi iloksi. Huhhuh....
Audi A4 Allroad TFSI -17
ex. Skoda Octavia RS Tdi 4x4 -17
ex. Audi A6 3.0TDi Quattro -14
ex. Skoda Octavia RS TDi -10

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.07.14 - klo:12:45
0,5 litraa/1000km on se raja ja sekin pitää virallisen testin mukaan todeta, eli laitetaan auto öljynkulutuksen seurantaan merkkiliikkeen toimesta. Jos 0,5l/1000km ylittyy, silloin aletaan vasta keskustelemaan millainen on vastaantulo vai onko minkäänlaista. Mitään ei "automaattisesti" aleta tekemään/korvaamaan.

Määrittele Pertsa virallinen testi :)

Kysyn: onko auton myyneen merkkiliikkeen itsensä suorittama 'virallinen' testi sellainen, josta ei saa allekirjoituksin varustettua dokumenttia vaan pelkät luvut? Saako asiakas seurata koko operaation alusta loppuun ja omin silmin todistaa kuinka mittaus tapahtuu, entä sinetöidäänkö moottori mittauksen ajaksi? Voiko kulutusmittauksen teettää jollakin ulkopuolisella taholla siis ei merkkiliikkeessä? Jos ihmettelet miksi tälläisiä kyselen niin itsellä oli 'virallinen' mittaustulos 0,33 litraa / 1000 km ja testin dokkari annettiin ilman allekirjoituksia eli voisi olla mikä tahansa lappunen ellei toiseen huollon dokkariin olisi huollon esimies omin kätösin lukemia raapustanut, sen lapun huollon esimies allekirjoitti eli on virallinen dokkari, olipa muuten vielä korjailtu lukemaa myöhemmin. En muuten olisi 'virallista' lukemaa ihmetellyt mutta kun vuotta ennen 'virallista' testiä olin jo infonnut että auton syönti on ainakin 0,5 litraa tonnilla ja öljyä sai tosiaan olla jatkuvasti lisäämässä, katso allekirjoituksessa oleva 'virallinen'dokkari :)

kt

Mulla on ongelma toisin päin. Nyt on ajettu 22tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pinta on edelleen tikun ylämerkissä. Voisiko olla syynä käyttämäni öljymerkki vai rauhallinen ajotapani? Kone on 90kW CAXA 1,4 TSI.

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JPN_V70D3OR

#591
Lainaus käyttäjältä: kt - 25.07.14 - klo:20:14
Mulla on ongelma toisin päin. Nyt on ajettu 22tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pinta on edelleen tikun ylämerkissä. Voisiko olla syynä käyttämäni öljymerkki vai rauhallinen ajotapani? Kone on 90kW CAXA 1,4 TSI.
Osittain voi olla öljymerkki (esim. Castrol on pysynyt hyvin), osaksi ajomatkat. Mikäli tulee paljon lyhyttä ajoa, jolloin kone ei pääse kuumaksi öljyn sekaan kertyy polttoainetta - öljy ohenee.  Dieseleissä on jopa käynyt, että öljytason noussu on aiheuttanut ongelmia.

Vaihtovälillä öljytason pitäisi aina laskea, merkkiväli olisi optimaalinen kulutus.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

qmckone

Lainaus käyttäjältä: kt - 25.07.14 - klo:20:14
Mulla on ongelma toisin päin. Nyt on ajettu 22tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pinta on edelleen tikun ylämerkissä. Voisiko olla syynä käyttämäni öljymerkki vai rauhallinen ajotapani? Kone on 90kW CAXA 1,4 TSI.

Siusta tulee vielä öljysheikki  ;).
A4 2.0Tq

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: kt - 25.07.14 - klo:20:14
Mulla on ongelma toisin päin. Nyt on ajettu 22tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pinta on edelleen tikun ylämerkissä. Voisiko olla syynä käyttämäni öljymerkki vai rauhallinen ajotapani? Kone on 90kW CAXA 1,4 TSI.

Jotkut koneet on taipuvaisia kuluttamaan öljyä ja toiset taas ei. Sinun koneesi kuuluu jälkimmäisiin. Öljymerkillä on korkeintaan marginaalinen vaikutus. Paljon öljyä kuluttavissa koneissa öljymerkillä ei ole marginaalistakaan vaikutusta. Ajotavallakaan ei ole suurempaa merkitystä.

Tämä ketjun otsikon voisi muuttaa "A4 B8 Öljynkulutus" koska aanelosten öljynkulutuksestahan tässä ketjussa on kyse.

rami

Totuus on muussakin kuin kaurapuurossa ELOVENA.
Oikein mitoitettu autonmoottori ei saa kuluttaa enempää kuin 1ltr/10 000 km.
Jos enemmän rämittää niin selvästi on moottorissa mitoitusvirheitä.
Mitä pirun järkeä on pakokaasuja säästellä ja polttaa samalla yhtäikaisesti litrakaupalla öljyjä???

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 25.07.14 - klo:20:14
Mulla on ongelma toisin päin. Nyt on ajettu 22tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pinta on edelleen tikun ylämerkissä. Voisiko olla syynä käyttämäni öljymerkki vai rauhallinen ajotapani? Kone on 90kW CAXA 1,4 TSI.

Sama moottori oli Golfissa johon tuli kilsoja 36 tkm, lisäsin ehkä litran koko aikana, oli LL ohjelma, sen jälkeen Polo GTI:ssä CAVE 1.4 TSI twincharger oli myöskin LL -ohjelma mutta jo uudesta alkaen väljien pyttyjen takia siihen piti lisäillä öljyä litratolkulla, vaihdoin sen pois 'ajoissa' kun eivät alkaneet korjaamaan, omien lisäilyjen perusteella moottorin kulutus oli n. 15 litraa huoltovälillä. Moottorissa on todistetusti ollut vääränkokoiset männänrenkaat eli valmistusvirhe.

Huomauttaisin nyt tässä että noissa molemmissa autoissa oli LL-huolto-ohjelma joka tarkoittaa että öljyjen pitäisi kestää 30 tkm eli koko huoltovälin, normaali lisäystarve on n. 1 litra / 30 tkm.

Long Life öljyä kun joutuu lisäämää esim. sen 15 litraa per 30 tkm niin mitä se Long Life silloin tarkoittaa??? Että öljyt kestävät koko huoltovälin koska ne tulee vaihdettua ainakin 3 kertaa huoltovälin aikana kun niin tiuhaan joutuu uutta öljyä lisäämään, ei siis mikään ihme että öljyt kestää koko huoltovälin, eihän :)

Se joka uskoo tai väittää että 0,5 litraa  / 1000 km öljynkulutus olisi ok ei tiedä auton moottoreista yhtään mitään. 0,1 litraa / 1000 km on vielä siedettävä kulutus, siitäkin tulee 30 tkm huoltovälin aikana jo 3 litraa ja kun normaalia on 1 litra niin laske siitä. Laitetaan mittasuhteet kohdilleen niin ymmärretään että jokin mättää ja pahasti.

Sitten asiasta toinen pointti, olen juuri saanut luettua, että volkkareiden moottorit valmistettaisi Unkarissa vuodesta 1995 lähtien että pitäneekö paikkaansa.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:11:14
Sama moottori oli Golfissa johon tuli kilsoja 36 tkm, lisäsin ehkä litran koko aikana, oli LL ohjelma, sen jälkeen Polo GTI:ssä CAVE 1.4 TSI twincharger oli myöskin LL -ohjelma mutta jo uudesta alkaen väljien pyttyjen takia siihen piti lisäillä öljyä litratolkulla, vaihdoin sen pois 'ajoissa' kun eivät alkaneet korjaamaan, omien lisäilyjen perusteella moottorin kulutus oli n. 15 litraa huoltovälillä. Moottorissa on todistetusti ollut vääränkokoiset männänrenkaat eli valmistusvirhe.

Huomauttaisin nyt tässä että noissa molemmissa autoissa oli LL-huolto-ohjelma joka tarkoittaa että öljyjen pitäisi kestää 30 tkm eli koko huoltovälin, normaali lisäystarve on n. 1 litra / 30 tkm.

Long Life öljyä kun joutuu lisäämää esim. sen 15 litraa per 30 tkm niin mitä se Long Life silloin tarkoittaa??? Että öljyt kestävät koko huoltovälin koska ne tulee vaihdettua ainakin 3 kertaa huoltovälin aikana kun niin tiuhaan joutuu uutta öljyä lisäämään, ei siis mikään ihme että öljyt kestää koko huoltovälin, eihän :)

Se joka uskoo tai väittää että 0,5 litraa  / 1000 km öljynkulutus olisi ok ei tiedä auton moottoreista yhtään mitään. 0,1 litraa / 1000 km on vielä siedettävä kulutus, siitäkin tulee 30 tkm huoltovälin aikana jo 3 litraa ja kun normaalia on 1 litra niin laske siitä. Laitetaan mittasuhteet kohdilleen niin ymmärretään että jokin mättää ja pahasti.

Sitten asiasta toinen pointti, olen juuri saanut luettua, että volkkareiden moottorit valmistettaisi Unkarissa vuodesta 1995 lähtien että pitäneekö paikkaansa.

Koko konsernin moottorit tekevä moottoritehdas löytyy unkarista, joten pitää paikkansa.
Audi A4 1.8 TFSI

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:11:14
Sama moottori oli Golfissa johon tuli kilsoja 36 tkm, lisäsin ehkä litran koko aikana, oli LL ohjelma, sen jälkeen Polo GTI:ssä CAVE 1.4 TSI twincharger oli myöskin LL -ohjelma mutta jo uudesta alkaen väljien pyttyjen takia siihen piti lisäillä öljyä litratolkulla, vaihdoin sen pois 'ajoissa' kun eivät alkaneet korjaamaan, omien lisäilyjen perusteella moottorin kulutus oli n. 15 litraa huoltovälillä. Moottorissa on todistetusti ollut vääränkokoiset männänrenkaat eli valmistusvirhe.


Onko Audi B8:iin tullut 1.4 TSI twincharger vai miten tämä liittyy B8 ketjuun?

kt

Otsikossa lukee "Öljyn kulutus". Miten se liittyy Audiin .... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 25.07.14 - klo:20:54
Osittain voi olla öljymerkki (esim. Castrol on pysynyt hyvin), osaksi ajomatkat. Mikäli tulee paljon lyhyttä ajoa, jolloin kone ei pääse kuumaksi öljyn sekaan kertyy polttoainetta - öljy ohenee.  Dieseleissä on jopa käynyt, että öljytason noussu on aiheuttanut ongelmia.

Vaihtovälillä öljytason pitäisi aina laskea, merkkiväli olisi optimaalinen kulutus.

Optimaalalinen öljynkulutus on 0.0desiä/1000km. Tämä on tosin käytännössä mahdoton toteuttaa...ei sen moottorin tarvitse öljyä polttaa toimiakseen kunnolla.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy