Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaMikä on moottorin koodi tuolla 2.0 TFSI koneella, EA888 vai jokin muu..?

CDNC   (211hv/350nm)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa


rob-s

Tarkoittiko se "Bingo" että kyseinen mottityyppi kuuluu kamppikseen? Onko Pertsa sinunkin CDNC?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jusba31

#363

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.01.13 - klo:21:12
Tarkoittiko se "Bingo" että kyseinen mottityyppi kuuluu kamppikseen? Onko Pertsa sinunkin CDNC?
Se tarkoitti sitä että mulla on tuo kone. Itse taas luulin että kun mainitsit, tuon CDNC:n että se kuuluu kamppikseen :D mutta taisitkin tarkoittaa omaa konettasi sillä.
Mulla on mennyt tuo juttu kokonaan eli en ole tiennyt ko kamppiksesta mitään. VIN perusteella mun auto pitäis kuulua tuohon. Täytyykin tsekata ekana huoltokirja löytyykö siellä mitään merkintää tuosta, olisko se tehty. Viimeksi oli huollossa 2/2012 eikä silloin ainakaan ollut mitään kamppis korjauksia tehty.
Mahtaakohan tuolla, jos on tuo huono osa, olla vaikutusta öljynkulutukssen?

re2

Täällä mennään CDNC:n tuottamin voimin myöskin ja öljyä palaa, mutta tarkkaa kulutusta en osaa vielä sanoa. Ei ehkä ihan litraa tonnille kuitenkaan. Oma diudi on mallivuotta 2009 ja siihen on tehty tuo 15D6 -kamppis huhtikuussa 2011 (AC Hki). Edellinen merkkihuolto n. vuotta aiemmin jolloin tehty kampanjat 37F1 sekä 21C5.

heikkiv

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.01.13 - klo:18:51
Onko tälle jokin kamppanja myös Suomessa? (mikä on sen koodi) Vaiko ainoastaan takuunalaisiin autoihin?

Kun tuli myytyä traktorikoneinen A5 (3.0tdiq) pois ja ostettua 2.0TFSI tilalle, niin tulikin ihan uusia topicceja luettavaksi. Ensituntuma: n. 1litra/1000km

Ei kyllä minulle mitään puhuneet mistään kampanjasta.
Eilen sain auton huollosta. Männät ja kiertokanget vaihdettiin. Kallis remppa.Erona ehkä se ettei savuta niin paljoa. Nyt pitää tarkkailla tuota kulutusta.

qmckone

Mistä oikein löytää tiedot näistä tehtaan korjauskamppanjoista?
A4 2.0Tq

Jaqne

13000km ajettu öljyn kulutus n. 2l.

niksu

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 30.01.13 - klo:11:50
Mistä oikein löytää tiedot näistä tehtaan korjauskamppanjoista?
Mulla on huollon yhteydessä tarkastettu onko avoimia kampanjoita omaan autoon.

ile

Lainaus käyttäjältä: ile - 24.04.12 - klo:10:33
Outoa, 60tkm huollon jälkeen ajettu noin 4000km ja "tikku" puolessa välissä. Tiedä sitten voiko tuota kovinkin täyttää yli, mutta voisikohan jotain perää olla öljyn merkillä. Nyt sisällä Castrolia ja pääsääntöisesti olen Shellin kamalla tehnyt täytöt kun auto on sitä huudellut (vähintään noin 5000km välein vikat lisäykset)

No, jatkoa seuraa - otin 5 x 1l Castrolin pönikkää huollosta mukaan ;)

Ja jatkoa, 5l ei ihan riittänyt 90tkm huoltoon saakka, litra meni extraa ja pari päivää ennen huoltoa alkoi naukumaan lisää öljyä. Tällä kertaa otin 6l pöniköitä mukaan huollosta, joten onpa toivottavasti huoltolapuissakin historia kaivettavissa. Ko. auto valmistunut 05/2010 ja kampanjoista ollut mitään juttua.

Wilburi

Huollon jälkeen ajettu 3300 km ja pyysi pari päivää sitten litran lisää öljyä. Nyt näyttää taas täyttäpalkkia. Kyllä tätä öljyä siis kuluu eikä ole mitään kamppanjaa ainakaan huollon mukaan näihin "uusiin" malleihin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Voyager

No niin laitetaan tähän myös omia kokemuksia. CDNC kone kyseessä ja -09 malli.
60 tkm kohdalla tehtiin öljynkulutusmittaus, kulutus 0,6 litraa /1000 km
Korjaustoimenpiteenä uusittiin männät ja kiertokanget.  Nyt toimenpiteen jälkeen ajettu n. 4000 km
ja öljyn määrä näyttää edelleen täyttä. 

Flat

Täälläkin on nyt uudet männät ja kiertokanget. Kyllä nyt kelpaa taas ajella.

Ohikulkija

LainaaTäälläkin on nyt uudet männät ja kiertokanget. Kyllä nyt kelpaa taas ajella.

Eikös autoosi tehty jotain korjauksia ja kulutus laski. Alkoi ilmeisesti uudelleen syömään öljyä. Paljonko nyt meni /1000km?

Flat

jep, aikaa sitten tehtiin se kevytremontti, kulutus kuitenkin oli nyt taas 1 litra/2000km

Ohikulkija

Lainaa
Eikös autoosi tehty jotain korjauksia ja kulutus laski. Alkoi ilmeisesti uudelleen syömään öljyä. Paljonko nyt meni /1000km?
Menikö kustannukset "firman piikkiin", vai jouduitko kaivamaan kuvetta?

Flat

Virman piikkiin, vaikka hieman oli pelko persuuksissa, kun halusivat tutkia osia....

clima

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.04.13 - klo:16:55
Täälläkin on nyt uudet männät ja kiertokanget. Kyllä nyt kelpaa taas ajella.

Onnittelut, öljynsyöntimurheet ovat osaltasi historiaa.

R-Inssi

Öljyn lisäysten välissä lueskellut tätä palstaa ja etsinyt kohtalotovereita, sillä kyllä se pikkumoottorikin osaa öljyä syödä.
2011 A4 88kw multiavantti laitettiin öljynkulutusseurantaan 120tkm huollon yhteydessä ja kyllähän sitä kului "riittävästi". Olivat tähystäneet koneen tulppien reijistä ja lopputulemana oli koko koneen vaihto takuuseen. Remontissa ei mennyt kuin 1½-päivää ja nyt toivottavasti noi öljyn lisäyspyynnöt vähenisi. Muuten on pelannut todella hyvin... tai siis mennyt takuuseen.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 10.12.12 - klo:14:24
Itse kävin samassa paikassa vastaavassa operazuunissa elokuussa. Vati-tiedon mukaan motti söi öljyä litran/3000km. Mittauksen toisessa osassa pistivät sit samointein korjaavia operaatioita tehden ja ei maksana mitään. Syksyn perusteella öljysyöppöys on vähentynyt puoleen, tarkemmat speksit joutuu oottaan keväämmälle, koska auto kävi just öljynvaihdossa.

Dodii... 5kk huollosta + 5000km lisää mittariin = öljymittari huutaa hoosiannaa. Ei se vielä pyydä lisäämään, mut pitänee käydä litran puteli oottamaan operaatiota. Kyl on perso kone öljylle, ei mul muuta...  :P
Sikamaista menoa since 1975

junu

Omaani (2,0 tfsi Q vm -10) vaihdettiin myöskin männät, kiertokanget yms. takuutyönä 46 tkm:n kohdalla. Öljyn kulutus oli tuolloin noin 0,5l /1000 km. Rempan jälkeen olen ajellut 26 tkm ja öljyä on lisätty 1 litra.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 16.05.13 - klo:08:17
Dodii... 5kk huollosta + 5000km lisää mittariin = öljymittari huutaa hoosiannaa. Ei se vielä pyydä lisäämään, mut pitänee käydä litran puteli oottamaan operaatiota. Kyl on perso kone öljylle, ei mul muuta...  :P
Sulle vissiin tehtiin se joku kampikammion huohotus"korjaus" ja se joku softamuutos vaimikäsenytoli. Mitä täältä on lukenut niin eipä se ole tainnut kenellekään auttaa mitään. Vai onko joku jolla se on auttanut?

Ohikulkija

LainaaSulle vissiin tehtiin se joku kampikammion huohotus"korjaus" ja se joku softamuutos vaimikäsenytoli. Mitä täältä on lukenut niin eipä se ole tainnut kenellekään auttaa mitään. Vai onko joku jolla se on auttanut?

Kun autooni tehtiin tuo kyseinen huohotus tjmv. juttu niin öljyn kulutus laski 0,5l/1000km -> noin 0,3l/1000km:iin
Taitaa olla juuri inhottavasti siinä "hyväksyttävän" rajoilla, tehtaan mielestä. Mittausta hankaloittaa se, että aina huollon jälkeen ensimmäinen kulutuslukema on pienempi kuin seuraavat. (odotan siis, että tulee öljyn lisäys kehotus)

fleetwood

Itse olen jokseenkin ärsyyntynyt autoni öljynkulutukseen ja Laakkosen suhtautumiseen asiaan. Autolle tehtiin viimeksi "virallinen" öljynkulutuksen mittaus ja sen tuloksena auto kuulemma vie öljyä desin tuhannella kilometrillä, joka on "Täysin hyväksyttävä lukema, uusi mittaus voidaan tehdä aikaisintaan puolen vuoden päästä, kiitos ja näkemiin!" Mutta, todellinen kulutus on kuitenkin oman kirjanpitoni - jonka esitin myös huoltoneuvojalle - mukaan 4-5 kertainen, mutta sitä ei tunnuta noteeraavan millään tavalla. Viimeksi kun "keskustelin" tuosta huoltoneuvojan kanssa, niin asia ei edennyt oikeastaan millään tavalla vaan piilouduttiin kokonaan tuon virallisen mittaustuloksen taakse.

No, sovittiin että seurailen tuota vielä ja kun vehje huutaa seuraavan kerran lisää öljyä, niin pitänee mennä taas riitelemään tiskille. Toisaalta kyllä tekisi mieli vaihtaa liikettä ja miksipä ei samantien merkkiä, asiaan suhtautuminen on ollut sen verran per*stä.
Passat GTE Variant

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.05.13 - klo:10:16
Itse olen jokseenkin ärsyyntynyt autoni öljynkulutukseen ja Laakkosen suhtautumiseen asiaan. Autolle tehtiin viimeksi "virallinen" öljynkulutuksen mittaus ja sen tuloksena auto kuulemma vie öljyä desin tuhannella kilometrillä, joka on "Täysin hyväksyttävä lukema, uusi mittaus voidaan tehdä aikaisintaan puolen vuoden päästä, kiitos ja näkemiin!" Mutta, todellinen kulutus on kuitenkin oman kirjanpitoni - jonka esitin myös huoltoneuvojalle - mukaan 4-5 kertainen, mutta sitä ei tunnuta noteeraavan millään tavalla. Viimeksi kun "keskustelin" tuosta huoltoneuvojan kanssa, niin asia ei edennyt oikeastaan millään tavalla vaan piilouduttiin kokonaan tuon virallisen mittaustuloksen taakse.

No, sovittiin että seurailen tuota vielä ja kun vehje huutaa seuraavan kerran lisää öljyä, niin pitänee mennä taas riitelemään tiskille. Toisaalta kyllä tekisi mieli vaihtaa liikettä ja miksipä ei samantien merkkiä, asiaan suhtautuminen on ollut sen verran per*stä.

No onhan tuo ihan p***eestä. Sehän on tosiaan itse melko helppo todeta miten öljyä kuluu. Silloin kun tulee kehotus lisätä öljyä, niin lisätään litra ja ajellaan ja odotetaan kunnes tulee seuraava kehotus. Siitä näkee melko hyvin paljonko sillä litralla pääsee ja laskemalla mikä on kulutus/1000km.
Jos Laakkosen mittaus on omiin mittauksiin 4-5 kertaa pienempi niin varmasti on mennyt jotain heidän mittauksessaan pieleen.
Ja ei tuo Laakkosen mainitsema desi tuhannellakaan ole kyllä "hyväksyttävä" kenenkään muun kuin valmistajan mielestä (ja tuskin heidänkään, eivät vaan voi "virallisesti" näköjään myöntää että koneessa on suunnitteluvirhe/tyyppivika).

Nalle

Minun A4:lle tehtiin myös viime syksynä tämä "kampikammion huohotus" korjaus ja softaa päivitettiin.
Ennen sitä joutui lisäämään 1l/2000km, muutoksen jälkeen olen ajanut 9000km ja öljypalkki näyttää olevan
puolessa välissä, eli kyllä tuo "korjaus" on ainakin minulla auttanut. No tähän autoon itse tuskin tarvitsee enää
öljyä lisäillä, kun menee vaihtoon n. 1kk päästä..

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.05.13 - klo:08:49
Sulle vissiin tehtiin se joku kampikammion huohotus"korjaus" ja se joku softamuutos vaimikäsenytoli. Mitä täältä on lukenut niin eipä se ole tainnut kenellekään auttaa mitään. Vai onko joku jolla se on auttanut?

Jotain sinne päin.  :) Kait se vähän autto, jos aiemmin mututuntumalta vei litran/3000km. Tuon nykysen kans ny elää, jos joutuu puolen vuoden välein öljyä lisäämän meikäläisen ajoilla. Pitänee kyllä kysästä asiasta, kun seuraavan kerran tulee marmorilla asioitua. Lisäysöljyn taidan käydä ettimässä ihan tavaratalon autopuolelta muiden ostosten ohessa, ku taitaa se Audin "oma" öljy olla kans hyvin hinnoteltu.  ;D
Sikamaista menoa since 1975

re2

#388
^Niin, mitä sitten pidetään "audin omana öljynä"? Tehtaalla kai Castrolia tankkaavat, mutta esim. Audi Center Oulun "virallinen" öljy näytti viimeisimmällä huoltokeikalla olleen ihan Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Tiettävästi myös Mobil 1 Formula ESP:tä käyttävät. Yhtä kaikki, merkkihuollossa ne tietenkin muuttuvat kaikki premium-öljyiksi, joten tokihan niistä täytyy enemmän laskuttaakin.

qmckone

Sallittaneenko uudelle 2.0 TFSI 165 kW myllylle sama maltillinen 1 l / 2000 km öljynpoltto? Toivottavasti.
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy