Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

qmckone

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 10.08.11 - klo:23:17
Duunikaverin 2.0 TFSI kuluttaa 0,47 l/1000km joka on Audin ohjeistuksen mukaan normaalin toleranssin rajoissa eikä asialle tehdä mitään. Käyty punnituttamassa Audilla. Raja on yli 0,5 litraa / 100km.... elämä on...

Mitenköhän pitkään katalysaattori pelittää tuollasella 14 l/30 000tkm öljyn kulutuksella? Kait se takuuajan ainakin kestää... :(
A4 2.0Tq

Newman

Jos katti leviää turhan aikaisin ja öljynkulutuksesta on valitettu huoltoon takuuaikana, maksumies ei ole auton omistaja. Syy-yhteys lienee harvinaisen selvä.

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 15.09.11 - klo:16:50
Mitenköhän pitkään katalysaattori pelittää tuollasella 14 l/30 000tkm öljyn kulutuksella? Kait se takuuajan ainakin kestää... :(
Eihän tuo ole paljon mitään, W123-koppaisen 280E sai kuluttaa 1,5 litraa/1000km ja se oli vielä normaalia. :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 15.09.11 - klo:17:23
Eihän tuo ole paljon mitään,

Miten muuten sun superpippeli on öljyä syönyt? Meillä on nyt 3 tkm matkaa 30tkm huoltoon ja ei ole pyytänyt vielä lisää. Takalootassa tuli kyllä luovutuksen yhteydessä litran pönikkä, mutta epäuskoisena olen jo pitkään seurannut tilannetta, kun alla on vaggine joka ei tunnu syövän öljyä.

Entä Audin 3.2 FSI:n öljynkulutus?

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.09.11 - klo:17:30
- - Meillä on nyt 3 tkm matkaa 30tkm huoltoon ja ei ole pyytänyt vielä lisää. - - epäuskoisena olen jo pitkään seurannut tilannetta, kun alla on vaggine joka ei tunnu syövän öljyä.

Ei ole pyytänyt? Oletkos vilkaissut tikkua vai luotatko siihen, että merkkivalo kertoo, milloin on mahdollisesti aika lisätä?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 15.09.11 - klo:17:34
Ei ole pyytänyt? Oletkos vilkaissut tikkua vai luotatko siihen, että merkkivalo kertoo, milloin on mahdollisesti aika lisätä?

Olen pari kertaa yrittänyt tikusta katsoa, mutta jotenkin se on ollut niin vaikeasti luettava, että en ole enää vaivautunut. Ainakin aikaisemmissa vaginoissa valo on syttynyt palamaan silloin, kun tikussa on oltu alarajalla. Niiden tikuista olen pystynyt selvästi näkemään missä mennään ::)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.09.11 - klo:17:39
Olen pari kertaa yrittänyt tikusta katsoa, mutta jotenkin se on ollut niin vaikeasti luettava, että en ole enää vaivautunut.

Sama havainto tuosta vaikealukuisuudesta. Pari kertaa on käynyt niin, että kun olen lisännyt muutaman desin, tikun mukaan öljyn raja on kimmonnut alarajalta aivan yläpäähän ja vähän ylikin. Joku taisi sanoakin, että nyky-Vageissa öljyä on jossain "piilossa" enemmän kuin tikku näyttää ???.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 15.09.11 - klo:17:23
Eihän tuo ole paljon mitään, W123-koppaisen 280E sai kuluttaa 1,5 litraa/1000km ja se oli vielä normaalia. :)

Juu, ei mitään hätää...3BG Passatti (2.0, 85kw) vei sellaiset 0,6l/1000km ja se olikin sen ainoa pahe. Huolto vakuutteli, että "Njormal, njormal..". Homma kyllä asettui jonkin verran kun jätti ne longlife -litkut muiden kiusaksi..
Outback

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.09.11 - klo:17:30
Miten muuten sun superpippeli on öljyä syönyt? Meillä on nyt 3 tkm matkaa 30tkm huoltoon ja ei ole pyytänyt vielä lisää. Takalootassa tuli kyllä luovutuksen yhteydessä litran pönikkä, mutta epäuskoisena olen jo pitkään seurannut tilannetta, kun alla on vaggine joka ei tunnu syövän öljyä.

Entä Audin 3.2 FSI:n öljynkulutus?


Säännöllisesti on tullut tarkistettua, eikä ole vielä tarvinnut lisätä. :)

Flat

Lainaa3BG Passatti (2.0, 85kw) vei sellaiset 0,6l/1000km ja se olikin sen ainoa pahe. Huolto vakuutteli, että "Njormal, njormal..". Homma kyllä asettui jonkin verran kun jätti ne longlife -litkut muiden kiusaksi..

itse olen kanssa ajatellut että siirryn LL-öljyistä pois, kun joka tapaukseesssa vaihdan öljyt kerran vuodessa ( vuodessa tulee se  reilut 15 tkm ). Itselläni nyt ei tuollasta kulunkia ole , mutta periaatetasolla öljyn kuluminen ärsyttää, jospa se kanssa asettuisi kun siirtyisi tavisöljyihin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 15.09.11 - klo:18:27
Juu, ei mitään hätää...3BG Passatti (2.0, 85kw) vei sellaiset 0,6l/1000km ja se olikin sen ainoa pahe. Huolto vakuutteli, että "Njormal, njormal..". Homma kyllä asettui jonkin verran kun jätti ne longlife -litkut muiden kiusaksi..
Mulla on ollu kans -01 mallinen 3BG just tolla koneella. Öljynkulutus oli juurikin tuota samaa luokkaa, 0,5-0,6l/100km

Macvolsu

Lisäsin öljyä 35 tkm:n aikana 1,2 litraa joten kuosissa oli öljynkulutus.

E: niin ja koneena 1.8 TFSI.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Macvolsu - 15.09.11 - klo:21:20
Lisäsin öljyä 35 tkm:n aikana 1,2 litraa joten kuosissa oli öljynkulutus.

E: niin ja koneena 1.8 TFSI.

Öljyn yltiömääräinen kulutus on vain ja ainoastaan 2.0T tyyppivika.
A4 2.0Tq

clima

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 15.10.11 - klo:23:06
Öljyn yltiömääräinen kulutus on vain ja ainoastaan 2.0T tyyppivika.

Ei pidä ihan paikkaansa. Kaverin A4 1.8 TFSI multi on öljynkulutuksen seurannan jälkeen menossa ilmeisemmin mäntien vaihtoon.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: clima - 15.10.11 - klo:23:10
Ei pidä ihan paikkaansa. Kaverin A4 1.8 TFSI multi on öljynkulutuksen seurannan jälkeen menossa ilmeisemmin mäntien vaihtoon.

Okei, myönnän tappioni. Kirjoittelun perusteella vaan laskelmoin.
A4 2.0Tq

qmckone

Lainaus käyttäjältä: clima - 15.10.11 - klo:23:10
Ei pidä ihan paikkaansa. Kaverin A4 1.8 TFSI multi on öljynkulutuksen seurannan jälkeen menossa ilmeisemmin mäntien vaihtoon.

Multi? Ettei vaan tulis paketti: paineventtiili+tiivisteet+softaus. Arvaus vaan.
A4 2.0Tq

ile

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.09.11 - klo:17:30
Entä Audin 3.2 FSI:n öljynkulutus?


Edellisen Passatin keulalla ollut 3.2FSI imaisi litran hieman reilu 10tkm:n välein. Suhteessa siihen ei tämä 2.0TFSI vielä paljon enempää vie. Toki nelkussa on vielä alle puolet mittarissa.

HenTo

Pistetään vertailun vuoksi oman nelkun öljynkulutus. Eli omat ensimmäiset noin 13tkm ajettu ja öljynmääränäyttö heittelee tällä hetkellä puolivälissä ja välillä hieman alle. Mittarissa 71tkm. Onko näyttö (täynnä-tyhjäväli) n.1 litra kaikissa konemalleissa, kun kutoskoneissa isompi öljyntilavuus?
Ex Octavia RS TDI kulutti mittatikun kuivaksi 12tkm kohdilla, eli oisko nykyisessä vähän pienempi kulutus.
Noi 0,5l/1000km kulutuslukemat olis kyllä aika pelottavat, ei voi ymmärtää >:(.

jotpee

Eilen tein sen, mitä ei kymmeneen vuoteen ole tarvinnut tehdä; lisäsin autooni moottoriöljyä. Vorsprung durch Technik, sano.

Hälytystä ei vielä tullut, mutta näytön palkista oli enää 1/4 jäljellä ja "Oil level OK" ilmoituksesta oli hävinnyt tuo OK. Puoli litraa lisäsin ja mittarissa oli 9464 km. Seuraavaan öljynvaihtoon on saumat päästä yhdellä lisälitralla, jos syönti ei tuosta pahene. Ei siis aivan mahdoton kulutus, olisikohan näissä tuoreemmissa 2,0 TFSI-moottoreissa jo jokin rakenteellinen muutos tai korjaus tehtynä?

Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 01.11.11 - klo:13:19
Eilen tein sen, mitä ei kymmeneen vuoteen ole tarvinnut tehdä; lisäsin autooni moottoriöljyä. Vorsprung durch Technik, sano.

Hälytystä ei vielä tullut, mutta näytön palkista oli enää 1/4 jäljellä ja "Oil level OK" ilmoituksesta oli hävinnyt tuo OK. Puoli litraa lisäsin ja mittarissa oli 9464 km. Seuraavaan öljynvaihtoon on saumat päästä yhdellä lisälitralla, jos syönti ei tuosta pahene. Ei siis aivan mahdoton kulutus, olisikohan näissä tuoreemmissa 2,0 TFSI-moottoreissa jo jokin rakenteellinen muutos tai korjaus tehtynä?



Erilaiset männät ja kiertokanget kuin vanhemmissa öljypolttimissa.
A4 2.0Tq

fleetwood

Omassa on nyt mittarissa n. 13 tkm ja pari litraa on pitänyt öljyä lisätä.

On tuo enemmän kuin mihin on aikaisempien kanssa tottunut, mutta menettelee vielä.
Passat GTE Variant

Flat

Tänään meni auto öljynmittaukseen, mutta tiskillä ilmoitettiin, että menee suoraan tiivisteet vaihtoon, on kuulemma joku kampanja päällä. Onhan se 1 litra / 2000 km hieman korkeahko kulutus.
Toivottavasti tiivisteiden vaihto korjaisi ongelman.

AP

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 01.11.11 - klo:14:06
Erilaiset männät ja kiertokanget kuin vanhemmissa öljypolttimissa.

Onko tämä faktaa? En huomannut asiasta puhetta tässä keskustelussa (nopeasti kyllä vilaisin).. Tämä olisi varsin jees jos näin olisi, itselläkin kun tuo 2011 malli nyt on. Tarkkailla tuota kyllä täytyy!
A4 2.0TdiQ avant 2018

uusi jetta 2011

Liekkö tämä joku ennättys,mutta nyt ajettu 26000km ja ei vielä kertaakaan ole tarvinnu lisätä.toki sitä on kulunnu tikun puoliväliin mutta silti.Kerranki on sylinterin ja männänvälys optimaalinen ;D

765turbo

Liekkö tämä joku ennättys,mutta nyt ajettu 26000km ja ei vielä kertaakaan ole tarvinnu lisätä.toki sitä on kulunnu tikun puoliväliin mutta silti.Kerranki on sylinterin ja männänvälys optimaalinen

Ei hassummin, mulla oli 21tkm viime elokuussa mittarissa ja öljyt maksimissa tehtaan jäljiltä. Sitten kesälomakeikka Saksaan ja reissun jäljiltä öljypinta minimissä, lisäsin maksimiin ja siinä pysynyt kilsojen ollessa nyt 27tkm ja ensimmäistä huoltoa odotellessa.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 03.01.12 - klo:11:26
Liekkö tämä joku ennättys,mutta nyt ajettu 26000km ja ei vielä kertaakaan ole tarvinnu lisätä.toki sitä on kulunnu tikun puoliväliin mutta silti.Kerranki on sylinterin ja männänvälys optimaalinen

Ei hassummin, mulla oli 21tkm viime elokuussa mittarissa ja öljyt maksimissa tehtaan jäljiltä. Sitten kesälomakeikka Saksaan ja reissun jäljiltä öljypinta minimissä, lisäsin maksimiin ja siinä pysynyt kilsojen ollessa nyt 27tkm ja ensimmäistä huoltoa odotellessa.

Ja moottorina todellakin Audin 2.0 TFSI (211 hv)??
A4 2.0Tq

765turbo

Ja moottorina todellakin Audin 2.0 TFSI (211 hv)??

Voi ei, nyt pitääkin vaihtaa moottori tohon liisariin ku tuli väärään viestiin vastattua, no sitä sattuu :)

Pertsa

Vois joku mode vähän tuota otsikkoa korjata vaikka "A4 B8 öljynkulutus". Vähän hämäävä se on ja etusivulla voi jäädä hoksaamatta että se kuuluu A4 B8 keskusteluihin.

clima

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 01.11.11 - klo:14:06
Erilaiset männät ja kiertokanget kuin vanhemmissa öljypolttimissa.

Vaan eipä nuokaan tunnu ihmeitä tekevän, tasaisella 1l/3000km lisäyksillä on menty täällä.

Täytynee ensimmäisessä huollossa mainita, vaan toleransseihin tuo menee, joten eipä sille varmaan mitään tehdä. Ellei tuo Flat:n mainitsema kampanja vaikuta tilanteeseen.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: clima - 03.01.12 - klo:12:13
Vaan eipä nuokaan tunnu ihmeitä tekevän, tasaisella 1l/3000km lisäyksillä on menty täällä.

Täytynee ensimmäisessä huollossa mainita, vaan toleransseihin tuo menee, joten eipä sille varmaan mitään tehdä. Ellei tuo Flat:n mainitsema kampanja vaikuta tilanteeseen.
Onhan tuo nyt aika uskomatonta että tuollaisia kulutuslukemia vielä uudenkarheissakin autoissa. Onkohan täällä yhtään 2.0TFSI konetta jolla öljynkulutus on jonkinlaisissa järkevissä rajoissa, sanotaan nyt vaikka että 1 litra/10 000km.
Paljonko sulla on nyt mittarissa kilometejä? Onko kulutus ollut samanlainen koko ajan vai onko se kasvanut kilometrien myötä niinkuin useimmilla on käynyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy