Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Ktk

Alkuvaiheessa se heittelee hyvinkin helposti. Turha sitä on alkuun hirveästi seurata.

Nudde

LainaaAlkuvaiheessa se heittelee hyvinkin helposti. Turha sitä on alkuun hirveästi seurata.

niinpä, ja tarpeeksi se ainakin vie, mun ainakin. Mites jollakin oli sigussa, tarkista bensa, lisää öljyä! :)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.04.11 - klo:19:24
Alkuvaiheessa se heittelee hyvinkin helposti. Turha sitä on alkuun hirveästi seurata.

Ei oo muutakaan tekemistä ajon aikana ;D

Musiikki soi ja auto hoitaa vauhdin  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

-Velmu-

Mitä aikaisemmin tuolla kommentoinkin niin nakulle riitti 30tkm huoltovälille 1l öljyä. Nyt olisi sitten aika ruveta varailemaan huoltoa. Sinänsä hassua et näyttäisi tarjoavan huollon kohdaksi 30200km.

skriko

Nyt on Sciroccon öljyt tarkastettu. Autolla ajettu 10 600 km, tikku oli laskenut ylärajasta pari milliä. Jos ylä- ja alarajan väli on 1 litra niin silloinhan kulutus on 2 desiä. Kumman mustaa oli jo öljy vaikka on long lifeä. Celicassa käytin mobil RF 5-50 ja se oli kahden vuoden päästäkin vaihdettaessa kullankeltaista. Tolla öljyllä ajettu vasta 7 kk.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.04.11 - klo:13:44
...Kumman mustaa oli jo öljy vaikka on long lifeä. Celicassa käytin mobil RF 5-50 ja se oli kahden vuoden päästäkin vaihdettaessa kullankeltaista. Tolla öljyllä ajettu vasta 7 kk.

Saman huomasin Castrolin longlife-öljyllä, että äkkiä vaihtaa väriään. Tosin eipä tuosta voi tehdä mitään muuta johtopäätöstä kuin öljy sitoo itseensä paskaa. Eipä juuri kerro värin vaihtuminen öljyn kuntoa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 24.04.11 - klo:14:12
Saman huomasin Castrolin longlife-öljyllä, että äkkiä vaihtaa väriään. Tosin eipä tuosta voi tehdä mitään muuta johtopäätöstä kuin öljy sitoo itseensä paskaa. Eipä juuri kerro värin vaihtuminen öljyn kuntoa.

Voisikohan kumminkin olla, että uudessa autossa yhä lähtee metallimoskaa öljyn joukkoon, vaikka huoltoneuvojat muuta väittävät ja eivät enää suosittele uudessa autossa öljyn vaihtoa 1000-2000. Oliskohan sitten syy se, että ne celican rally formulat olivat kullankeltaista, koska paska oli jo lähtenyt ensimmäiseen öljyyn ja Scirocco kerää sitä paskaa nyt. Senhän tietenkin näkee vasta kun ekat öljyt on vaihdettu ja sitten ajettu 10 000 uusilla.

Skula

En oo ajatellu tarkemmin vielä kuin sen että kohta vois öljyt vaihtaa tähän B8:iiin.. Onkos se vaikeekin operaatio? Konepeltiä en oo ku pesua varten avannu  8) Koneena siis toi työsuhdekakspistepensaturpo. Ajattelin vaan jotta jos alakautta liruttas öljyt ja suorattimenkin vaihtais samalla.. Ihan vaan sen takia kun ei siitä haittaakaan varmaan ole.. Vaik kilsoja ei kyl viel oo kun joku 2 tonttuu.

Kannattaako tähänkin tehrä "huoltoluukku" josta pääsee helposti käsiksi öljyroppuun ja suorattimeen?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.04.11 - klo:14:44
Voisikohan kumminkin olla, että uudessa autossa yhä lähtee metallimoskaa öljyn joukkoon, vaikka huoltoneuvojat muuta väittävät ja eivät enää suosittele uudessa autossa öljyn vaihtoa 1000-2000. Oliskohan sitten syy se, että ne celican rally formulat olivat kullankeltaista, koska paska oli jo lähtenyt ensimmäiseen öljyyn ja Scirocco kerää sitä paskaa nyt. Senhän tietenkin näkee vasta kun ekat öljyt on vaihdettu ja sitten ajettu 10 000 uusilla.

No voihan sinne varmaan uudesta koneesta jotain irrota. Tosin itselläni tuo oli jo 3. öljyt autossa ja äkkiä mustaksi meni. Joko siellä oli vanhaa kuraa jäljellä tai nämä nykyiset TSI-koneet yhdistettynä LL-vaihtoväleihin jättävät koneen saastaiseen kuntoon.

skriko

Tarkistin myös meidän 206 öljyt, ajettu 47 000, öljyillä noin 4000, yläajassa. Samoin tänään äidin 206 aj .80 000 tapissa oli, öljyillä oli ajettu 3000. Molemmissa rally formulat ja ihan oli niin keltaista, ettei mennannut tikusta erottaa kun noissa on ruskea tikku. Pisin vaihtoväli tolla uudemmalla on ollut 15 000 ja tikku oli ylärajassa. Eivät pökötit ainakaan syö öljyä.

Ktk

2.0TFSI Flex Fuel 180hp. 2400km ja öljynäyttö maksimissa, tässähän jo huolestuu että onko tuossa jotain vikaa... Sisäänajossa koneelle kenkää alusta lähtien kunnolla.

strongelf

Duunikaverin 2.0 TFSI kuluttaa 0,47 l/1000km joka on Audin ohjeistuksen mukaan normaalin toleranssin rajoissa eikä asialle tehdä mitään. Käyty punnituttamassa Audilla. Raja on yli 0,5 litraa / 100km.... elämä on...
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

Wilburi

Tuo on jo aika hurja kulutus. Tuossa saa jo oikeasti olla aika tarkkana öljyn tason kanssa ja aina pitää olla pari kanisteria mukana. Omaan autoon on tullut lisättyä ensimmäisen 30 000 km:n aikana 4-5 litraa öljyä ja tuossa valossa se kuulostaa varsin kohtuulliselta määrältä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Parabol

On kyllä aika hurja, itsellä 30tkm ja 3 litraa menny ja rupesin huolestuun mutta ihan normia tuo vissiin sitte on.

passattdi

12tkm ajettu ja öljyä ei ole kulunut vielä yhtään 1.6 CR koneella.
Öljynpinta on uudesta asti ollut ylärajalla.
Sisäänajon suorittu auton normaaliajolla vaihteenvalitsin kehoittaa ajamaan 1050-1400 kierroksilla.
Skoda Kodiaq

ile

Kyllähän on kovat rajat ennen kuin lasketaan normaalista poikkeavaksi kulutukseksi. Itsellä suunnilleen mennyt öljynvalon huhuilukerrat,

1) 15000km (0,5l lisätty)
2) 17000km (0,5l lisätty)
2) 22000km (1l lisätty)
3) Juuri syttyi ennen 30000km huoltoa (tässä siis öljyn vaihto)
4) 34000km (0,5l lisätty)

Eli aika paljon heittelee ja outoa nuo ensimmäiset kilometrit (ellei tehtaalta ole työnnetty reilummin öljyä koneeseen).

Wekotin

Tänään lisäilin puolisen litraa. Eli ylärajasta alarajaan mennyt noin 17000km:ssä. Näyttäisi koneelle maistuvan Castrolia enemmän kuin Mobilia.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ile - 11.08.11 - klo:14:48
Kyllähän on kovat rajat ennen kuin lasketaan normaalista poikkeavaksi kulutukseksi. Itsellä suunnilleen mennyt öljynvalon huhuilukerrat,
Eli aika paljon heittelee ja outoa nuo ensimmäiset kilometrit (ellei tehtaalta ole työnnetty reilummin öljyä koneeseen).

Kyllä on ja kovin heittelee, aiemmin tarvinnut vain kerran vuodessa lisätä se litra, nyt menee litra harvase viikko. Moteissa on eroja, on tässä nykysessä myös tehojakin tuplasti aiempiin viimeaikaisiin josko se selittäisi osan kulutuksesta, bensaa tosin syö vähemmän kuin aiemmat joten se hiukan kompensoi kuluja LOLLOLLOL....on tää niin mystistä...

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 11.08.11 - klo:15:38
...on tää niin mystistä...
Hyvinhän se on tällä palstallakin ollut tiedossa, että varsinkin VAG:n moottorit ovat yksilöitä ja öljynkulutuksessa on hurjia eroja samantyyppisten moottoreiden kesken. Ei siinä sen mystisempää, mutta kyllä minuakin ihmetyttää nuo VAG:n laatuerot. Nykytekniikallakaan ei tunnuta saavan tuotantolinjalla aikaiseksi kahta samanlaista mottia.

Oma 1,8tsi on vienyt nyt reilun 15tkm:n matkalla hiukan yli litran olettaen, että öljy oli luovutettaessa ylärajassa (en tarkistanut). Eli auton mukaan saadun litran Castrolia olen lisännyt ja öljyn pinta on tällä hetkellä noin puolivälissä, ehkä hieman alle.

0251

14 tkm ajettu edellisestä huollosta ja karhennuksen ylälaitaan on pinta mittatikussa vajunut. Eli ei onneksi tarvi tämä 1.6 Ibben mylly lisäyksiä 15 tkm,n vaihtovälillä

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.08.11 - klo:15:56
Hyvinhän se on tällä palstallakin ollut tiedossa, että varsinkin VAG:n moottorit ovat yksilöitä ja öljynkulutuksessa on hurjia eroja samantyyppisten moottoreiden kesken. Ei siinä sen mystisempää, mutta kyllä minuakin ihmetyttää nuo VAG:n laatuerot. Nykytekniikallakaan ei tunnuta saavan tuotantolinjalla aikaiseksi kahta samanlaista mottia.

Toiki on muuten jännä havainto, mulle on kerrottu useampaan otteeseen että nimenomaan nykytekniikan tarkkuus mahdollistaa LL huollon, eli moottorit ja niiden liikkuvat osat on työstetty erityisellä tarkkuudella eikä edes ensimmäiset öljyt ole moksiskaan uudesta motista vaan niillä voi ajaa jopa 30 tkm ennen vaihtoa, uskoo ken uskaltaa...on tää edelleen niin mystistä...

qmckone

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 10.08.11 - klo:23:17
Duunikaverin 2.0 TFSI kuluttaa 0,47 l/1000km joka on Audin ohjeistuksen mukaan normaalin toleranssin rajoissa eikä asialle tehdä mitään. Käyty punnituttamassa Audilla. Raja on yli 0,5 litraa / 100km.... elämä on...

Niin, sehän tarkottaa, että tollasella öljynkulutuksella on varattava yhdelle LL-huoltovälille 14 l lisäöljyä. Ja maksaakin kotimaan Castrolin hinnoilla n. 550â,¬. Toleranssissa on.

On siinä 2.0 TFSI:n ostoa harkitsevan punnittava todennäköisyyksiä ja riskejä, että kummonenhan mylly omalle kohdalle sattuu.
A4 2.0Tq

Kapa

Jos öljyn kulutus on tuota luokkaa, niin liikkeen piittaamattomuus on kyllä aika paha juttu! Mutta itteppähän sen markkinointinsa hoitavat! Sata säästetään mutta kymppitonni menetetään tuolla menetelmällä!

qmckone

#113
Lainaus käyttäjältä: Kapa - 12.08.11 - klo:21:59
Jos öljyn kulutus on tuota luokkaa, niin liikkeen piittaamattomuus on kyllä aika paha juttu! Mutta itteppähän sen markkinointinsa hoitavat! Sata säästetään mutta kymppitonni menetetään tuolla menetelmällä!

Eihän se liike lähe moottoria tai mäntiä tms. vaihtamaan, ellei tehdas lähde maksumieheks. Ja nehän ei lähe, ellei manuaalissa ilmoitettu raja ylity.
A4 2.0Tq

Kapa

LainaaEihän se liike lähe moottoria tai mäntiä tms. vaihtamaan, ellei tehdas lähde maksumieheks. Ja nehän ei lähe, ellei manuaalissa ilmoitettu raja ylity.

Varmaankin niin, mutta entäs jo se liike ei tee edes sitä, mitä tehdas haluaa?

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 12.08.11 - klo:22:43
Varmaankin niin, mutta entäs jo se liike ei tee edes sitä, mitä tehdas haluaa?

Miksei tekis?! Sehän on vain tuloa liikkeelle.
A4 2.0Tq

Kapa

Niinpä, Mutta tottahan tämä käytännössä on.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 12.08.11 - klo:22:48
Niinpä, Mutta tottahan tämä käytännössä on.

Ei ymmärrä.
A4 2.0Tq

Pekka T


Kyllähän nämä TFSI koneet takuuaikana korjataan ja sen jälkeenkin, mutta kuinka pitkäksi aikaa tuotevastuutta sitten mahtaa riittää?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 12.08.11 - klo:22:53
Kyllähän nämä TFSI koneet takuuaikana korjataan ja sen jälkeenkin, mutta kuinka pitkäksi aikaa tuotevastuutta sitten mahtaa riittää?

Tuota korjaus-juttua en ollenkaan epäile. Kyse oli nyt vaan siitä, mitä se öljynkulutus voi painajaismaisillaan olla, ja mikä on vain nieltävä.
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy