Mitsubishi

Aloittaja mabe, 04.10.10 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

pokkus

Eipä ne nelivetoisetkaan crossoverit juuri sen parempia ole maasto-ominaisuuksiltaan vaan parempi niilläkin on lähinnä teillä pysytellä. Hyödyt niillä tulee lähinnä liukkailla keleillä, mutta turha niillä kovinkaan pahaan maastoon lähteä temmeltämään. Ei kait se crossover muutenkaan ole kuin korotetulla maavaralla varustettu normaali perheauto. Oikeat maasturit ovat sitten asia erikseen, jossa neliveto on aika pakon sanelema juttu.

Mitä tuota Jenkkien mallia ASX:sta koeajoin, niin en ainakaan itse olisi siihen nelivetoa kaivannut. Tehokkaampaa moottoria kylläkin. Täällä tosin ei liukkaita kelejä olekaan, joten nelivedon hyödyt jäävät aika paljon vähemmälle kuin Suomessa.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 16.02.12 - klo:22:05
Harmi jos tuo moottori on tosiaan tussu. Pitää mennä ainakin katsastamaan tuo ASX kaikilla herkuilla. Hinnalla ei ainakaan ole pilattu, eli missä on sitten säästetty?

Ainakin tuossa äänieristyksessä on säästetty ja eihän nuo sisustan muovit ja kankaat mitään reemiumia ole (esim. takakontin verhoilu), mutta arkikäyttöön ihan riittävää ja silmän kestävää. Ei itsellänikään tuolle 1,6 bensalle mitään ihmeempiä odotuksia ollut, mutta kontrasti tuohon nykyiseen autoon paiskasi kyllä aika hyvin vastaa!  ;) Mutta kuten jo totesin, niin äkkiä tuohon tottuisi ja voimaa on ihan riittävästä Suomen olosuhteisiin. Ja saahan tuohonkin sitten 115 heppasta dieseliä, jos väännöstä tykkää.. 

100 litraa lisää tavaratilaa ja paketti olisi Perus-Pentille (as myself) ihan hyvin paketissa.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

kavorka

Mitsubishi julkaisee pistekehybridikatumaasturin:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201207579&rss=allimg

Neliveto, pistokehybridi, pieni kulutus. Voisin harkita, jos hinta olisi inhimillinen.  :o

repe59

Sc-varoitusvalo palaa mittaritaulussa, mitähän meinaa eli tarkoittaa, olisiko tietämystä? Pajero 3,2 DID -01.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

svalkein

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 29.09.12 - klo:10:10
Sc-varoitusvalo palaa mittaritaulussa, mitähän meinaa eli tarkoittaa, olisiko tietämystä? Pajero 3,2 DID -01.

Muistelisin että SC = stability control. Kyse lienee ESP:stä/luistonestosta. Onko -01:ssa ESP?

Kts. esim. http://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=13555
Yleisin syy valon syttymiselle näyttää olevan mikäli autoon on asennettu eri kokoa olevat renkaat tai että renkaat ovat epätasapainossa.
M-B A250e -22

repe59

Tai jos raskas kärri perässä? Uudet jarrulevyt ym. äskettäin alle pantu. Olisikohan tuossa jo esp?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

repe59

Tietämystä löytyisikö?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

jni

^Mitä ohjekirjassa sanotaan?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

repe59

germaaniaksi, en oikein taida, ilmeisimminnkin jotain fahrstabilitet tms, eli ajonvakautus? Joku häiriö mutta mikä?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Nipademu

Jokos arvon Arenalaiset ovat käyneet koettamassa uutta Outlanderia?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jtp_fi

Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

repe59

Pajerosta halkes tuullasi, mitähän kustantaa?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

TAG

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 05.03.13 - klo:10:20
Outlanderin PHEV sai hinnat. Mielenkiintoista..

http://auto.fi.msn.com/uutiset/mitsubishi-outlanderin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-50-000-euroa
Koeajolle ilmoittauduttu (milloin sitten onkin mahdollista). Jos välirahat menis fiksusti Tiguanista ja auto muuten koukuttaisi, niin saattaisi jopa vaihtua. Auton speksit sopisivat täydellisesti omaan ajoprofiiliin; työmatka 36 km päivässä (puolet kaupunkiajoa) ja siihen päälle n. 6-10 km sekalaista kauppareissua ja kuntosalikäyntiä. Vanhemmilla vierailu on suuntaansa 36km ja perillä saa auton töpseliin. Nelivetoa tarvitsen 365 päivää vuodessa kotiin pääsemiseksi perille saakka ja labbis vaatii muuta kuin tuulitunnelissa hiotun luiskaperän.

Veikkaan, että bensamittarilla käytäisiin kerran 3 kuukaudessa ja sähköautoilun osuus olisi 80-90% luokkaa. Tämä esimerkiksi niille, jotka naputtavat että ei tuollaiset sähköajon kapasiteetit riitä mihinkään. Esim. itsellä tuo n. 50km akkukapasiteettia siirtäisi ajot lähes täysin sähkölle. Eli sopii "kaupunkilaiselle" ajoprofiilille hyvin joka muutenkin kuluttaa enemmän.

jf

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 05.03.13 - klo:10:20
Outlanderin PHEV sai hinnat.
Enää autot puuttuvat. Katsotaan jos tuon nyt saisi viikonlopun koeajoon pahimman ruuhkan helpotettua, jos paketti toimii, miksei. Ainoa huono hommahan tuossa on tuo Teltta-auto. Toyota kun ei tunnu niitä isompia hybridejä saavan tänne eurooppaan (PHEV:stä puhumattakaan), vaikka kovin on mainostanut tuovansa hyrbidin joka luokkaan. Kannattanee tosin pitää nykyistä vielä pari vuotta, niin menee paremmin päihin tuon kanssa.  ???
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

pantero

Lainaus käyttäjältä: TAG - 04.04.13 - klo:09:04
Koeajolle ilmoittauduttu (milloin sitten onkin mahdollista).
Erittäin kannatettava ajatus! Noilla CO2 arvoilla(44 g/km) hintaetukin muodostuu jo melkoiseksi.
Mitsubishi Outlander PHEV on tosiaankin ensimmäinen sähkömoottoreilla toteutettu 4-veto SUV ja vielä Plug-in. On myöskin käytävä tuo Mitsu koeajamassa.

Olen ryhtynyt seuraamaan pikkuhiljaa hybridi-SUVien kehitystä seuraavaa SUVinvaihtoprojektia ajatellen(parin-kolmen vuoden päässä).
Hybridimarkkinoilla onkin etupäässä japanilaisia merkkejä tällä hetkellä. Toyota(Highlander, Lexus tietysti, myös hybridiRAV 4:sta odotellaan), Mazda, Nissan ja Subaru ovat jo markkinoilla tai juuri sinne tulossa( eivät välttämättä vielä Euroopassa). Hondan SUV odottanee julkistusta.
Eurooppalaisetkin tulevat. Peugeot 3008 Hybrid4 on ehtinyt jo mukaan TM:n talviSUV-vertailuunkin. BMW:llä on nettisivullaan jo markkinointipiikki auki Hybrid-mallistolle(X6). MB:llä( joitain malleja USAssa) ja VAG:lla (Tuareg, Cayenne) on hiljaisempaa.

Hattua on nostettava Mitsubishille, kun avaavat ryminällä 50kâ,¬-hybridiSUV markkinat Suomessa. Ketkähän seuraavat perässä?

MMV

Lainaus käyttäjältä: pantero - 04.04.13 - klo:11:10
Hattua on nostettava Mitsubishille, kun avaavat ryminällä 50kâ,¬-hybridiSUV markkinat Suomessa. Ketkähän seuraavat perässä?

Jopa itseänikin tämä auto on alkanut kiinnostaa sen verran, että on se käytävä koeajamassa. Noin yleisesti Mitsu on kuulunut osastoon EVVK!

pantero

Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.04.13 - klo:11:14
... Noin yleisesti Mitsu on kuulunut osastoon EVVK!
Ã,,lähän nyt. Mitsubishillä on japanilaisen suuryhtiön tapaan valtavasti osaamista Nikoneista alkaen elektroniikan kautta autoihin ja tarvittaessa ydinvoimalaitosten paineastioihin asti. Eli sillä on omissa näpeissään kaikki tarvittava osaaminen PHEV- ja EV-SUVien kehittämiseen ja rakentamiseen. Voipi olla CO2-kilpailun 'musta hevonen'.

BlueM

ASX kiinnosti, kunnes luin nämä jutut. En ole k.o autolla ajanut enkä taida mennä liikkeeseenkään. Kummasti nämä tarinat ohjaavat ajatuksia. Vai pitäisikö ensin tutkia itse ja sitten vasta lukea (ja kommentoida)  ::)

pantero

Lainaus käyttäjältä: BlueM - 04.04.13 - klo:12:37
ASX kiinnosti, kunnes luin nämä jutut. En ole k.o autolla ajanut enkä taida mennä liikkeeseenkään. Kummasti nämä tarinat ohjaavat ajatuksia. Vai pitäisikö ensin tutkia itse ja sitten vasta lukea (ja kommentoida)  ::)
Sorry, nyt en ymmärtänyt...
Kannattaa ottaa täällä esitettyjä ajatuksia pohdiskeluun vain oman siivilän läpi. Kaikilla saittilaisilla on yleensä juuri sillä hetkellä allaan se oma, parahultainen ja itselle sopiva kulkine, joka voi hiukan värittää näkemyksiä. Kokemusta on sitten kertynyt useistakin eri automerkeistä ja sitä hyödyntäen on mukava pohdiskella eri automerkkien nykyeroja ja seurata niiden kehitystä.

Jos olit kiinnittänyt huomiosi Mitsuun, käy ihmeessä se kunnolla tutkimassa ja koeajamassa. Kohtuuhintainen, laadukkaassa maineessa oleva Japanissa tehty auto, jolla on 5 vuoden takuu. Safarirallissakin taitaa olla kova sana.

jni

Minä myös kannustan menemään käymään koeajolla ja tekemään itse johtopäätökset oman tarpeen ja painotusten mukaisesti.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

BlueM

Pointti oli siinä, että helposti muodostaa ennestään tuntemattomasta autosta jonkin mielikuvan pelkkien nettijuttujen perusteella. Entisenä sitikkakuskina on hauska seurata eri palstojen sitikkakommentteja. Edelleen joidenkin mielestä se ruostuu helposti, hajoaa käsiin ym. negatiivista. Osan allekirjoitan, osaa en.

ASX:ssä kiinnostaa sen kohtuullinen hinta ja hieman perusautoa korkeampi maavara. Muuten en kyseistä merkkiä tunne. Kokemusta on 30 vuoden ajalta vajaasta paristakymmenestä eri autosta.

jtp_fi

Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Antero

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 02.05.13 - klo:23:18
Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.

Mielenkiintoinen peli, onnittelut! Voisin itsekin harkita jos olisin rahamiehiä.

TAG

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 02.05.13 - klo:23:18
Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.
"Lähti pihasta..." eli pärjäät sitten ilman autoa loppuvuoden? ;)
Mielenkiintoinen peli tulossa, itsekin ilmoittauduin koeajolistalle, mutta eipä taida kutsua tulla liikkeistä ennen syksyä/kesää. Taisit olla asiassa oma-aloitteisempi ja uskalsit kävellä kutsumatta autoliikkeeseen.

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: TAG - 04.05.13 - klo:01:18

"Lähti pihasta..." eli pärjäät sitten ilman autoa loppuvuoden? ;)
Mielenkiintoinen peli tulossa, itsekin ilmoittauduin koeajolistalle, mutta eipä taida kutsua tulla liikkeistä ennen syksyä/kesää. Taisit olla asiassa oma-aloitteisempi ja uskalsit kävellä kutsumatta autoliikkeeseen.


Jep, taloon jäi yksi auto jolla yritetään tulla toimeen kahden aikuisen taloudessa. Maaseudulla kun asutaan niin kaksi autoa tuo sellasta arjen joustavuutta kun ei tarvitse menoja yrittää synkronoida minuutilleen. Eiköhän tässä kesä ja syksy pärjätä, voin vaikka pyöräillä töihin jos parempi puolisko tarvitsee autoa. Talvella on sitten jo hankalampaa.

Vaihtoauton antaminen jo nyt oli käytännössä pikku pakko jos halusi vaihdokista jonkinlaisen järkevän hyvityksen. Mitä kauemmaksi uuden auton luovutus menee, sitä suuremman riskin vaihtoauton hyvitykseen autoliike laskee, jolloin hyvitykset jää alemmaksi.

Ekasta mitsu-liikkeestä kyselin tarjousta parisen kuukautta sitten; tarjous luvattiin tehdä kunhan autotalon johtaja päättää mitä vaihdokista hyvitetään. Mitään ei kuulunut enkä perään kysellyt. Parista muusta merkistä jo hieroin kauppaa ja kävin viime viikolla vapaapäivänä näyttämässä vaihdokkia ja tinkaamassa parempia tarjouksia. Siinä vieressä oli toinen mitsu-liike ja poikkesin siinäkin ihan piruuttani kysymässä hybridistä, kun sellainen kuitenkin kiinnosti. Automyyjä oli heti hengessä mukana kun sanoin että saavat vaihdokin vaikka heti. Kohtuutarjous (verrattuna aiempiin tarjouksiin muista merkeistä) tuli samana päivänä ja siitäkin vielä tinkaamalla lähti kolmisen tonnia. Eli kyllä heilläkin halu oli tehdä kaupat.

Tuon hybridin speksit sopii hyvin meikäläisen autonkäyttötarpeeseen. Suurin osa ajoista on 5-10 km säteellä kaupoissa ja harrastuksissa käyntiä. Töihin on reilu 20km eli sähköllä (ja takaisinkin) pitäisi päästä. Mielenkiintoista sitten joskus nähdä miten hyvin Outlanderin "lupaukset" käytännössä pitävät.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: Antero - 03.05.13 - klo:23:30
Mielenkiintoinen peli, onnittelut! Voisin itsekin harkita jos olisin rahamiehiä.

No rahamiehiä en ole minäkään enkä koskaan semmoseksi tulekaan. Mutta tottahan se on mitä näistä hybrideistä sanotaan: säästäminen tulee kalliiksi..
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Markku J

Mielenkiintoinen auto tuo PHEV. Sarja- ja rinnakkaishybridi samassa autossa. Sarjamoodissa aika tehokas generaattori, 70 kW. Ja neliveto vielä. Varmasti hieno, tekninen auto.

jtp_fi

No niin, uusi Outlander PHEV tuli koeajettua, kiitos vaan maahantuojalle että järjestivät tällaisen tilaisuuden. Laitoin tämän teksti jo tuonne Mitsubishiclubin omille keskustelusivuille mutta laitetaan vielä tännekin jos täällä PHEVistä kiinnostuneita on.

Yhtä hymyä tässä ollaan vieläkin, sen verran mukavalta auto tuntui ajaa. Käytännössä tuota "sähköauto-osuutta" ei ajaessa edes huomaa muuta kuin muutamassa positiivisessa seikassa. Liikkeellelähtö tapahtuu täysin äänettömästi ja kiihdytys on eleetöntä kun sähkön tuottama voima on heti käytettävissä. Auto huolehtii itse kaikesta ja lataa ajon aikana akustoa jarrutuksissa ja auton rullatessa "vapaalla" (siis kun kaasupoljinta ei paina). Jos akuista virta loppuu tai kiihdytys on sen verran raju että tarvitaan lisävoimaa niin bensakone tulee avuksi. Sen käynnistymistä ei käytännössä huomaa mistään muualta kuin ajotietokoneen näytöstä, mitään ääntä siitä ei kuulu, sen verran matalilla kierroksilla pyörii.

Muutenkaan ei tullut mitään yllätyksiä; autohan on todella mukava ja vaivaton ajaa ja on kokoisekseen jopa ketterä, korkealta näkyy hyvin ja istuma-asennon saa hyväksi. Hallintalaitteet löytyivät helposti loogisista pakoista ja modernit turvalaitteet toimivat moitteetta. Ja vaikka kyseessä oli vasta ns. esisarjan auto niin mitään ylimääräisiä ääniä tai natinoita ei kuulunut. Kaikenkaikkiaan positiivisillä fiiliksillä odotetaan omaa saapuvaksi Suomeen marras-joulukuun vaihteessa. Lähes kaikki Suomeen ensimmäisessä aallossa tulevat autot (44 kpl) on jo valmistettu ja lähtevät tännepäin varmaan parin viikon sisällä. Puolet näistä on myyty ja lopuista suuri osa tulee autoliikkeisiin esittelyautoiksi. Muutama nopea ehtisi kuitenkin ilmeisesti vielä saada omansa näistä maahan tulevista jos pikapuolin tilaa. Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

tuRboman

Minkälaista painoa tuolla saa vetää?
"All 4 The Driver"

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:14:24
Minkälaista painoa tuolla saa vetää?
Muistaakseni 1500 kg.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy