VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Muut merkit => Aiheen aloitti: ePa - 21.04.13 - klo:12:08

Otsikko: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 21.04.13 - klo:12:08
Kaikella uhalla astuin konserniautojen ulkopuolelle ja riskit tietäen ajattelin sen tännekin parkkeerata. Tässä vaiheessa voi sanoa, että Touaregia teki mieli, mutta yksinkertaisesti rahat ei siihen riittäneet.

Elämässä tapahtui pieniä muutoksia ja tarvetta toiselle autolle oli havaittavissa ennemmin tai myöhemmin. Pari kertaa yritin "ykkösautolla" hommia tehdä, mutta en vaan raaski sillä työmaalla käydä. Parempi puolisko lupautui kakkosauton rahoittamaan, kun kerran ykkösauton vie kesän tultua. Ei muuta kuin nettiauto/mobile tulille ja selailemaan. Kriteereinä oli isot pyörät ja ilmastointi. Ei hirviästi ollut vaatimuksia. :)

Pari viikkoa aika aktiivisesti selailin nettiä ja yritin kysellä potentiaalisia vaihtoehtoja paikalliselta tukiryhmältä. Sieltä sitten puolivitsinä tuli, että miten olis ykköskopan MB ML? Mersumiehet käyttää ilmeisesti koodia W163 kyseisestä mallista. Ei ollut mittään käsitystä moisesta autosta ja ei muuta kuin googlettelemaan tietoa. Tämän jälken nettiautosta löytyi potentiaalinen yksilö ja kysymysten soittojen jälkeen sovittiin treffit ja auto lähti meidän matkaan.

Auto on siis kasvojen kohotuksen kokenut ML 270cdi. Autossa on mukana täydellinen huoltokirja, mutta eihän näistä ikinä tiedä onko ne kuinka paikkaansa pitäviä. Autoon tutustuttua ei ole mitään syytä epäillä kirjan aitoutta. Sitä on jatkettu vielä Suomessakin ja meinaan vielä itsekin sinne merkintöjä kerätä. Suutin remonttia tuohon on tiedossa, mutta se kuuluu ilmeisesti kyseisen konemallin ominaisuuksiin ja ne pitää vaan hoitaa kuntoon.

Ensivaikutelma yli kymmenen vuotta vanhasta mersusta on positiivinen ja kyllä tuolla kelpaa matkaa taittaa vielä pitkään. Tuohan on vasta juuri ja juuri sisäänajettu.

(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/798bb415-d7cb-4c64-a6f9-71a3d4d27cac_zps79c2bdee.jpg?t=1366534810)

Lissää kuvia tulloo kunhan tuon ehtii pesemään ja fiksaamaan viimosen päälle.

Kaikkien tankkausten keskimääräinen kulutus: (http://images.spritmonitor.de/568350.png)

Spritmonitor (http://www.spritmonitor.de/en/detail/568350.html)
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Taky - 21.04.13 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: ePa - 21.04.13 - klo:12:08
Autossa on mukana täydellinen huoltokirja, mutta eihän näistä ikinä tiedä onko ne kuinka paikkaansa pitäviä.

Muitakin MB leiriin siirtyviä... ::)

Siinä on manuaalinen kirja, ei sähköistä huoltokirjaa?

Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ConD - 21.04.13 - klo:19:46
Kyllähän tää aika vaikuttavankokonen peli on. Sanoisin että loppujenlopuksi auto miestä ja työnkuvaa myöten. :)

Tonttiin ja matalaa gummia alle... not... Siis just se päinvastanen vaihtoehto käyttöön. Tulevia tuunauksia odotellessa. ;)
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Nipademu - 21.04.13 - klo:19:49
MIkäli oikein muistan, niin ePalla tais aikaisemmin olla Superb? Kyllähän tuo ehdottomasti parempi "työkalu" on, toivotaan huolettomia ja ruosteettomia kilometrejä.

Taitaa olla tämä leiristä poistuminen muotia tänä keväänä?
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: mol - 21.04.13 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: Taky - 21.04.13 - klo:14:32

Siinä on manuaalinen kirja, ei sähköistä huoltokirjaa?

Sähköinen kirja tuli muistaakseni 2007 tai 2008 paikkeilla.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: RSOCUstin - 21.04.13 - klo:19:54
Tuollaista ois kaivannut ku pe taiteilin Tapiolassa rantaraittia kun oli vähän vesi noussut tulvaksi.
Meinas penkki jäädä muutaman kerran kiinni.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Quality - 21.04.13 - klo:20:01
Onnittelut uudelle Mersu-miehelle! Hienohan tuo on kuin mikä. Ja muista käydä täällä raportoimassa kokemuksista. Miten on ML:n koko Touaregiin verrattuna?
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ConD - 21.04.13 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 21.04.13 - klo:19:49
MIkäli oikein muistan, niin ePalla tais aikaisemmin olla Superb? Kyllähän tuo ehdottomasti parempi "työkalu" on, toivotaan huolettomia ja ruosteettomia kilometrejä.

Taitaa olla tämä leiristä poistuminen muotia tänä keväänä?
Kyllä toi SuperB vielä eilen pihassa oli ML:n kaverina... :D
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 21.04.13 - klo:20:47
Kyllä VAG leiri on enemmistönä tässä ruokakunnassa, siitä pitää huolen kolme konserniin kuuluvaa autoa. Tämä tuli vain lisäksi ja ihan puhtaasti minulle työautoksi. Allekirjoituksen Superb pysyy taloiudessa ja toimii kauniimman osapuolen kulkuneuvona.

Tregiin verratessa ensimmäisenä mieleen tulee Tregin peilit. Tässä peilit tuntuvat olevan kuin b-luokan kotimainen eroottinen elokuva, että jotakin on pakko näyttää, mutta mitään ei saa oikeastaan selvää. Eikä kauneudesta voida puhua. Ja hämärillä muistikuvilla verratessa nämä mersun penkit ovat vähän heikommat. Eivät ainakaan minun mittasuhteille ole optimit. Etupenkin istuin osa on auttamatta lyhyt ja tuntuu että selkänojakin jää matalaksi. Ratti on mielestäni mallia "pappa" ja radion/ajotietokoneen nappeja kaipaan siihen. Tosin ajotietokonetta ei tässä mallissa edes ole, mutta kun on tottunut jo johonkin niin niitä sitten kaipaa. Radion äänenvoimakkuuden säätäminen tuntuu vanhanaikaselta ja aivan sairaan työläältä, kun joutuu toista kättä liikuttamaan aavistuksen, että saa vaihdettua kanavaa tai voimakkuutta. Mutta hei, täähän on jo yli kymmenen vuotias...

Huoltokirja on ihan paperinen ja selailtava irtolehtipainos hanskalokerossa, eikä sähköisyydestä ole tietoakaan. Toki Veholla tms saattaa olla johonkin bittiavaruuteen pääsy josta tämänkin auton tiedot löytyy. Tai sitten ei, maailmani ei siihen kaadu.

Jossakin vaiheessa pitää koko auto fiksata päältä päin vielä. Nyt viikonloppuna tuli tiskattua penkit "kissasaippualla" ja muut pinnat Ultima Interior Shampoo Gel:llä ja kyllähän sekin jo vaikutti auton olemukseen. Mikrokuituliinat oli aika sontasia putsauksen jälkeen eli kyllähän niistä jotakin lähti irti.

Googlen kuvahaussa on viimeaikoina pyörineet lisävalotelineet ko auton keulalla, mutta katotaan tarviiko noille xenoneille kavereita talven pimeille taipaleille. Isompia muutoksia ei ole  suunnitelmissa tehdä mutta jotakin personointia on pakko tehdä joka tapauksessa. Tänään näin jo toisen samanlaisen. prkl.

Tännään tehtiin suutin remppa ja nyt loppui diiselin katku kabiinissa. Kaksi suuttimen tiivistettä vuoti ja ne vaihdettiin. Aikasemmin konetta oli rempattu jo kahden suuttimen verran, eli yksi on vielä vaihtamatta/huoltamatta, mutta eiköhän tuollakin nyt hetken ajele. Seuraava huoltokohde jossain vaiheessa on laturin vapaakytkin ja alustavan zoomailun tuloksena pitänee alkaa ohentamaan käsivarsia ja hankkimaan lisää niveliä. :D
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: JeanC - 22.04.13 - klo:20:37
Komee Johtotähti  8)
Otsikko: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 23.04.13 - klo:21:43
Siis komeeksi/kauniiksi tätä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Ei sitten millään, mutta kiitoksia kumminkin.

Eilen aikani kuluksi surffailin ameeriikan merkkifoorumilla ja siellä sanottiin, että Boschin Icon pyyhkijät olisivat hyvät ja sopisivat tähän malliin, mutta tuo tyyppi taitaa olla amerikan markkinoille suunnattu ja/tai vanha malli aerosta. Tänään sitten tankillä käydessäni huomasin oven pielessä hyllyllisen Aerotwin sulkia ja pitihän siitä sitten sellaiset ostaa. Myyjäkin vielä tiskillä kyseli, että sopiiko nämä varmasti autooni ja kyseli merkkiä ja katseli pakkauksen takana soveltuvuustaulukkoa. Eihän tuota ole siellä mainittu ja sanoin että jos intternettiin on uskominen niin ne ovat sopivat. Ja olihan ne. Kuskin puolelle 22" ja vänkärille 21". Ja voi taivas että pyyhkivät hyvin! Nyt kelpaa taas ajella satteessa. 😄

Melko halpa tuunaus hyötyyn nähden!
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: jkvi - 23.04.13 - klo:22:13
Onnittelut! Samaa valintaa on tullut mietittyä LC:n ohella moneen kertaan, mutta vielä toistaiseksi ei ole rohkeus riittänyt käytettyyn. Uuteen jos joskus olisi varaa, niin...

LainaaMiten on ML:n koko Touaregiin verrattuna?
Sen mitä minä tiedän, niin sisätilat ovat numeroa suuremmat möllissä, reki on harmittavan pieni auto sisältä minun kokemusten perusteella.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 17.05.13 - klo:10:04
Kesän ensimmäiset lämpimät kelit ovat tuoneet esille ensimmäisen featuren. Ilmastointi ei puhalla kylmää eli remppahommiksi menee.

Eilen tuli tehtyä "tuunijnkia" eli tuli vaihdettua etuvilkut "silver" mallisiksi (kiitoksia ConD). Ohjekirja sanoi, että vilkun polttimon vaihtamiseksi tuluisi ottaa yhteyttä valtuutettuun MB huoltoon, mutta eikai tuo nyt kummonen homma ollut. Umpio piti käyttää irti paikaltaan, jotta vilkkuun pääsi käsiksi. Umpion alta muovilärpäke varovasti pois ja sen alta kaksi 10mm mutteria auki ja yläpuolelta yksi. Sitten vaan varovasti umpiota irti sen verran että pääsee käsiksi liittimeen. Naks ja poks. Helppo homma. Turhaa yritin ensiksi konehuoneen puolelta päästä käsiksi sinne ja siitähän sitten aiheutuikin kotiin lähdettäessä ihmettelyä.

Käytin konehuoneen puolelta alipainetta muodostavaa pömpeliä irti ja todettuani ettei sitä kautta onnistu niin etenin edellä kuvaamalla tavalla ulkopuolelta käsin. Molemmat puolet vaihdettua kone käyntiin ja kotia kohti, mutta vedot puuttu ihan kokonaan...  :o Kaveri meinas päästä raiskaritransitilla karkuun eli todellakin puuttui vetoja. Siitä sitten ihmettelemään ja puhelinneuvontaan pikayhteys. Kaikki näytti olevan ok ja paikallaan mutta turbo ei vaan ottanu/antanut painetta. Olin jo epatoivoinen ja luulin rikkoneeni jotakin, mutta olin juuri nyppäämässä egr alipaineen ohjaus osaa irti, jotta voisi testata keskenään noita, mutta silloin hoksasin, että tuonnehan menee myös sähköäkin... Sehän tuosta turboa ohjaavasta mokkulasta puuttui. Se oli nyypähtäny vähän piiloon, ettei takasin asentaessa tullut mieleenkään kytkeä. Ei muuta kuin kaivaamaan piuhaa esille ja piuha paikalleen ja AVOT niin tuli voima takaisin.


Ja voin todeta että tuollainen möhkö on laiska, jos siitä puuttuu suurin osa voimasta.  ;D
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Jycke - 17.05.13 - klo:22:06
Tervetuloa MB-omistajien kerhoon :) Hieno auto!
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 20.05.13 - klo:09:53
Kyllä johtotähden omistaminen on ihanaa.

Perjantaina oli vuorossa vuotuinen suikkamiehen tapaaminen ja itselläni ensimmäistä kertaa siis tämän auton kanssa. Hienostihan se meni ja palvelu oli hyvää kotimaisella asemalla vaikkakin hylsy tuli.

Kaikkien renkaiden alapallonivelet olivat väljät + raidetangon päät. Siinähän sitä on ohjelmanumeroa tulevalle kuukaudelle. Pikaisella googletuksella ei kannata juuri itse alkaa tolskaamaan moisen operaation edessä, joten suuntasin paikalliselle MB merkkiin erikoistuneeseen varaosahuoltomyymälään. Siinähän se, mersut ei hajoa koskaan, niitä vaan huolletaan...

Edellinen omistaja on vaihtanut eteen pallonivelet vuosi sitten ja jo nyt se on uudestaan väljä. Varaosatiskillä kauppias totesi, että taitaa olla joku "italialainen" osa... Nyt tuleville osille luvataan 3v/100tkm takuu eli minä en todennäköisesti vaida tuohon enään ainakaan noita niveliä. Tai eihän sitä tiedä...
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 22.05.13 - klo:09:51
Aikaisemmin mainitustusta tuunauksesta kuvia.

Ennen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/molliorange_zps97566094.jpg)

Jälkeen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/mollisilver_zpsf70f7a58.jpg)

Eipä tuota modia kukaan edes huomaa. :D
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Seba - 22.05.13 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: ePa - 22.05.13 - klo:09:51
Aikaisemmin mainitustusta tuunauksesta kuvia.

Ennen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/molliorange_zps97566094.jpg)

Jälkeen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/mollisilver_zpsf70f7a58.jpg)

Eipä tuota modia kukaan edes huomaa. :D

Huomaapas, me perfektionistit 8)
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ConD - 24.05.13 - klo:21:29
Itse huomasin 5s jälkeen keltaisen polttimon kun tuon kun auton näin, sillä nuo hilipsit hanskalokerosta esiin kaivoinkin. :D

Hyvä se on, kovaa ajoa vaa!
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Vankka - 24.05.13 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: ConD - 24.05.13 - klo:21:29
Itse huomasin 5s jälkeen keltaisen polttimon kun tuon kun auton näin, sillä nuo hilipsit hanskalokerosta esiin kaivoinkin. :D

Hyvä se on, kovaa ajoa vaa!

Tulit ja pilasit kaiken ConD :D Eipä siinä itekki huomasin ennen Condin paljastuksia. Katoin kyl vierestä kun vilkut vaihto omistajaa :D
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 27.05.13 - klo:09:53
Kaiken näköistä dataa tuolta intternetin syövereistä löytyykin ja VIN koodilla tästä autosta löytyi seuraavaa:

200A   LEATHER

221   LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE

222   RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE

280   LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB

352   COMMAND

354   ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET

414   ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

500   OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING

524   PAINTWORK - PRESERVATION

600   HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

664   LIGHT ALLOY WHEEL 7-HOLE STAR DESIGN 17 INCH

723   BAGGAGE COMPARTMENT COVERING

731   WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT

802   AEJ 06/1/M/X

840   DARK TINTED GLASS

853   TELEPHONE FITTED ON "TOWER"; NOKIA, D-NET

873   SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

887   LOCKABLE SAFE

988   REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL

E03   UNIVERSAL RUBBER MATS (SET) ANTHRACITE

E22   CROSS BARS

U61   LUXURY PACKAGE

Nuo boldatut ei ihan aukene mitä ne on. Ossaako joku auttaa mitä ne on tai mitä ne sisältää?
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: vasara - 27.05.13 - klo:10:20
802 AEJ 06/1/M/X : 802 => auton mallivuosi 2002
E22 CROSS BARS: mersun taakkatelineet
U61 LUXURY PACKAGE: lisäherkkuja.. en osaa sanoa tarkkaa sisältöä.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: 765turbo - 27.05.13 - klo:10:28
Netti kertoo salaisuudet...noi pari olikin jo selvillä..tässä vielä luxus selvennys..

E22   CROSS BARS
= Kattokaiteet

U61   LUXURY PACKAGE
=  mm. nää kuuluu,s-penkit edessä,nahkajakkarat,pyllygrillit,sisävalopaketti ja kojelaudan ja sisätilojen listat eri puulaaduista
Das ist das Innenausstattungspaket : Sitze Leder, vorn elektr. mit Sitzheizung, Innenraumlichtpaket, Chromapplik. mit Wurzel- oder Pappelholz anth. , 

802   AEJ 06/1/M/X
= autosi on vuosimallia 2002




Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 27.05.13 - klo:10:53
UI!

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Glykolivalo ongelmasta kirjoittelin tuonne merkkifoorumille jos sieltä saisi apuja, mutta saatanpa kysästä täältäkin...

Eli Glykolivalopalaa vaikka nestettä on pissapojassa ja paisarissa. Bakeliittisulake tarkastettu akun navasta ja siltikin valo palaa.

Vikakoodeissa on maininnat:
*M2/12 takatilan sulkuläpästä (B1206)
*M2/8 Säätömoottori huurtenpoistoläppä (B1204)
*M13 Kiertovesipumppu / M2/2 modulilaatikon puhaltimen moottori (B1108)
*CAN tiedonsiirrossa moottoriohjauksen kanssa häiriö (B1303)


Voiko se olla joku noista joka sen aiheuttaa? Mistä noita läppiä pitää ettiä? Kuinka paljon pitää purkaa ympäriltä, että pääsee käsiksi?
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: 765turbo - 27.05.13 - klo:10:58
Moi
Luulen et mersufoorumilta saat oikeet vastaukset glykolipulmaan, kun vaan tarpeex moni on sun viestin lukenut.
No vanhoissa autoissa on aina kaikkee pientä säätööö.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: vasara - 27.05.13 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: ePa - 27.05.13 - klo:10:53
UI!

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Glykolivalo ongelmasta kirjoittelin tuonne merkkifoorumille jos sieltä saisi apuja, mutta saatanpa kysästä täältäkin...

Eli Glykolivalopalaa vaikka nestettä on pissapojassa ja paisarissa. Bakeliittisulake tarkastettu akun navasta ja siltikin valo palaa.

Vikakoodeissa on maininnat:
*M2/12 takatilan sulkuläpästä (B1206)
*M2/8 Säätömoottori huurtenpoistoläppä (B1204)
*M13 Kiertovesipumppu / M2/2 modulilaatikon puhaltimen moottori (B1108)
*CAN tiedonsiirrossa moottoriohjauksen kanssa häiriö (B1303)


Voiko se olla joku noista joka sen aiheuttaa? Mistä noita läppiä pitää ettiä? Kuinka paljon pitää purkaa ympäriltä, että pääsee käsiksi?
kts. http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=100263 (http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=100263)
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 27.05.13 - klo:16:24
No voi veljet.

Emmie mitään kantta halua alkaa vaihtamaan...
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: vasara - 27.05.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: ePa - 27.05.13 - klo:16:24
No voi veljet.

Emmie mitään kantta halua alkaa vaihtamaan...
Tuo ny oli vaan yksi tarina. Varmaankin ja toivotaan kyseessä joku pienempi juttu. Kuluttaako jäähdytysnestettä?
Otsikko: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 30.05.13 - klo:11:09
Niinhän se leima sieltä tuli pienen puuhastelun seurauksena. Halpaa kuin saippua tämä mersun puuhasteleminen. Ei niin pientä vikaa ettei se tonnia maksaisi...

Toivottavasti auto pysyisi leimakunnossa useamman vuoden ilman mitään suurempia murheita. Vielä korjauslistalla olisi ilmastointi, mutta varaosien saatavuus on iso kysymysmerkki. Näillä helteiillä alkaa soija puskemaa ihosta läpi, kun ei ole viilennystä tarjolla.

Myös glykolivalon sammutuksen metsästys on käynnissä...
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Vankka - 30.05.13 - klo:11:33
Eikait möllistä tullut pommi?
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 30.05.13 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 30.05.13 - klo:11:33
Eikait möllistä tullut pommi?

Kun halvalla saa...

Ei, kun harkittuja riskejä wanhojen autojen kanssa. Sokota pelannut liian hyvin (kop kop), niin pitää hakea puuhasteltavaa muualta...
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 04.06.13 - klo:23:26
HAH!

Löytypä se glykolivalon sammuttaja! Aikansa kun puuhastelee ja ihmettelee missä se vika vois olla niin kyllähän se löytyy.

(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/F8A6CCCB-B352-4018-85E4-EDC11EE5AB30-3133-000005B57C55CFFD_zps2454e752.jpg?t=1370376492)

Olipa pikkusen skeidaa alarajan anturissa, niin ei ihme ettei toiminut. Tämänkin todetakseen piti kaivaa koko pissapojan säiliö pois paikaltaan ja voi että mikä homma. Jos olis edes vähän arvannut mikä homma siinä on niin olisi voinut ajatella eka ennen kuin toimii. En hahmottanut miten anturi on kiinni tankissa vasta kun tankki oli kädessä. Anturinhan olisi saanut irti kevyesti kampeamalla, kun kerran räpylätkin mahtu väliin. Ja jos ei vaikka olisi mahtunutkaan, niin umpion irroittamalla olisi ainakin päässyt kiinni siihen. Nyt sitten kirosin ja hämmästelin ihan turhaa. Samalla menikin pissapojan pumppu rikki, mutta onneksi ei ollut kallis osa. En edes huomannut rikkoutumista ennen kuin takasin asentaessa. Alussa vaan ihmettelin, kun letku tuntu lähtevän "kuin itsekseen" irti. Kyllä kai se itsekseen lähtee irti kun letkulähtö katkeaa pumpusta...

Samalla siinä sitten ajattelin tarkastaa sisäilamsuodattimen...

(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/5ded2786fa8da2390eb0caa526da0166_zpsd74850b3.jpg?t=1370290142)

Jep jep. Ja uutta tilalle. Helppo homma vaihtaa vänkärin jalkatilasta tuo. 2 ristipääruuvia irti ja pääsee käsiksi.

Kulutus on tippunut ~8,1 / 100km. Jakoavaimen kuva kojetaulussa vissii ilmoittelee että öljyvaihto huolto pitäs tehdä jossain vaiheessa. Ajattelin käyttää Fortet koneessa ja katsotaa sitten vaikuttaako se kulutukseen.

Tänään soittelivat, että ilmastoinnin putki olisi löytynyt ja odottaa asennusta. Ensi viikolle löyty hommalle aika eli toivottavasti helteet jatkuu ensi viikon jälkeenkin. Kyllä kai sekin remontti maksaa tonnin... Ei niin pientä vikaa etteikö se tonnia maksaisi.  ::)
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ConD - 05.06.13 - klo:21:38
Tonnikeiju ku tonnikeiju, semmosiahan nää on...

Vaa aika rapeessa kunnossa tuo sisätilasuodatin. Ei tää näillä muutoksilla ainakaa huonompaan suuntaan mene!
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Geoman - 05.06.13 - klo:21:46
Mersuille on tyypillistä: "Mersua ei korjata - sitä vain huolletaan" ja paljon.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 05.06.13 - klo:23:47
No toivottavasti mittää katastrofaalista ei tule eteen. kop kop

Jossakin välissä tällekin pitäisi ehtiä näyttämään kiillotuslaikkaa niin saisi nuo aurinko naarmut pois. Kunhan ilmastoinnin saa kuntoon niin pitäis olla aika hyvässä tikissä tämä ja odottaa vaan kovaa käyttöä.

Kaiken näköstä pientä hipistelyä käynyt mielessä kuten esimerkiksi mittariston taustan vaihto. Samaan syssyyn vaihtaisi sisälle ledit kaikkii valoihin, keskikonsolin sisällekin. Ja samalla jenkkavehje päivitys esim pinohiiren navimalliseksi. Nyt tuo mersun kellertävä valaistus ja Comand on aavistuksen wanhahtavia.

(http://moman.eu/gfx/1349366918.6931.jpg)


Mutta ennen näitä hommia tuo ykkös projekti olisi saatava kuntoon... ja töissäkin käytävä :o
Otsikko: Re: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: sepu_ - 06.06.13 - klo:04:19
Mie oon todennut jo nuitten keveempien maastokulkineitten kans että huoltamiseen menee tonni ja vaihtamiseen viistoista :)

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 29.07.13 - klo:23:56
Taas on tullut kilometrejä lisää ja kokemus karttuu jne jne.

Ei ole tullut edes päiviteltyä kesärengaskuvvaa tälle vaikka ne on jo jokin aika sitten vaihdettu alle. On vissiin työ vienyt mennessään, kun ei ole ollut aikaa muka mihinkään.

(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimolli_zps69ec4a7f.jpg)

Auto on ollut tässä taloudessa kutakuinkin kolme kuukautta ja siinä ajassa olen ehtinyt ajamaan ~10 000km. Mukavastihan tuo kulkee kun vauhtii pääsee. Matkanopeutena kun pitää vähä päälle 100km/h niin kulutuslukemat alkaa 7:lla. Paras tähän mennessä 7.5l/100km.

Kabiinistakin tuli napattua kuva tänään ja siinähän ei mitään ihmeellistä ole. mittaristo Vitosta tms pakusta ilman mitään hienouksia ja rattaat laitetaan kohdalleen manuaalisesti. Auton luonteeseen varmaan kuuluisi joidenkin mielestä automaatti, mutta eipä tuota tarvi hirveästi vatkata, kun ajaa pitkää matkaa. Kutosella jaksaa hyvin lähteä rekasta ohi. Nokian lisävarustepuhelin on tallessa hanskalokerossa. Todennäköisesti se toimisi, jos sinne laittaisi vaan sim-kortin sisään. Ajatuksena tuohon olisi jossain vaiheessa laittaa teline 7" padille. Kuvassa ei näy viime viikolla asennettu Appradio 3 (SPH-DA110), jonka sain tänään yhditettyä padiin. Vielä pitää ohittaa käsijarrukytkin, jotta ruudulla pyörii kuva. Kyseistä laitteesta lissää fiiliksiä tuonne 2-din ketjuun, kun niitä kertyy.

(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimollisisaumletu_zps287a102d.jpg)

Takapenkillä ei mittään erikoista. Harvemmin siellä kukaan istuu.
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimollisisaumltaka_zps36042c75.jpg)

Takarontti on ainakin riittävän kokoinen kun ajelee yksin. Konttiin menee kaksi maastopyörää purkamatta, kun kaataa takapenkit. Taloutemme toiseen mustaan ei mene ilman eturenkaiden irroitusta.
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimollitaka_zps47658391.jpg)


Tuossa aikasemmin tuli arvuuteltua mitä on tehty, niin jatketaan tälläkin kertaa.

Ennen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimolliennen_zps397a9b84.jpg)
Jälkeen:
(http://i1151.photobucket.com/albums/o632/ePa-/ML270cdi/pienimollijalkeen_zps1d937887.jpg)

Huomaakohan kukaan tätä modia? Valitettavasti kamera ei ole 100% samalla kohdalla, mutta ei vaikuta lopputulokseen.

Etupäähän olisi hyllyssä odottamassa Night Breaker plussat syksyn pimeyksiä. Samalla voisi ledittää parkkivalot.

Ja edellisessä viestissä (sepu_) mainitut (vieläkin) keveemmät maastokulkineet ovat aiheuttaneet hieman kuumetta, joka taas on aiheuttaneet hankintoja, mutta niistä lisää myöhemmin. Kohta kysellään missä kohtaa homma lähti lapasesta.

Jahas, nyt nukkumaan. Huomenna aamusta taas tienpäälle.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Seba - 30.07.13 - klo:00:04
Takavalot saaneet näköjään tummennusta osakseen.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: Ironic32 - 30.07.13 - klo:07:35
Lainaus käyttäjältä: ePa - 29.07.13 - klo:23:56
Auto on ollut tässä taloudessa kutakuinkin kolme kuukautta ja siinä ajassa olen ehtinyt ajamaan ~10 000km. Mukavastihan tuo kulkee kun vauhtii pääsee. Matkanopeutena kun pitää vähä päälle 100km/h niin kulutuslukemat alkaa 7:lla. Paras tähän mennessä 7.5l/100km.

Onko ihan tankkaamalla laskettu tulos vai ajotietokoneen mukaan? Omassa mercissä tuota ajotietokoneen lukemaa piti kalibroida 20% ylöspäin, kun antoi hiukan optimistisia tuloksia. Ei ole kyllä paha kulutus, jos on todelliset lukemat.
Otsikko: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 30.07.13 - klo:09:06
Tässä mallissahan ei ole minkäänlaista ajoaateekoota, eli kulutuksia olen seurannut spritmonitorin kautta.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 29.11.13 - klo:21:18
Mulli käy ja kukkuu niin ettei mittään vikaa ole ollut. Vuotava pissapoikakin tuli korjattua, kun vaihtoi O - renkaan lasinpesimeen. Ensimmäiset kylmät ovat tuntuneet melko kylmoiltä kabiinissa ja tuntuu, ettei auto lämpene sisältä kunnolla ollenkaan. Jäähdyttimen eteen pitäisi vissiin askarrella viimasuojaa. Taitaa olla niin vanhan liiton vehkeitä että lämpenee hitaasti ja kun on saanut lämpimäksi, niin pata pysyy kuumana pitkään. Jännästi muuten kulutus on noussut kun on vaihtanut kesärenkaat nastoihin. Olisin luullut että 275 -> 225 muutos pienentää kulutusta, mutta ei. Ilmeisesti nuo italialaiset ihmeet eivät vieri(, eivätkä pidä).

Tuli myös tehtyä tuossa syksyllä ISO huolto, eli koitettiin päästä huoltokirjassa taas kärryille ja saada jotakin rotia siihenkin. Eli käytännössä kaikki nesteet ja suodattimet meni vaihtoon. Paitsi etuperä+takaperät, jotka oli vaihdettu jo joku aika sitten. Vieläkin ihmetyttää marmoritiskin hinnoittelu samasta hommasta vs. merkkiin perehtyneen liikkeen hinta. Tähän(kin) voidaan todeta, ettei niin pientä vikaa ettei se tonnia maksaisi.

Viikonloppuna tuli koeponnistettua vetokoukkukin, kun perään ladattiin 3-akselinen kärry ja kolme kömpijää. Hyvinpä tuo yhdistelmä liikkui. Pitää vaan tarkastaa vetokoukun sähköt, kun puuttui toisen puolen valot kokonaisuudessaan. Ilmesesti johtosarjan liittimen purku ei mennyt 100% maaliin asti... Eli puskuria pois ja mittailemaan...

Kävin tänään myös hakemassa sisätilan lämppärille johtosarjan, mutta hieman on vielä arvoitus mitenkä tuossa pääsee kaapelilla kabiinin puolelle. Huhujen mukaan moottorin takana "keskellä" on reikä josta mahdollisesti onnistuisi. Vinkkejä otetaan vastaan. Merkkifoorumeilta ei ole osunut vastaan googlella tietoa.

Myös äänentoisto puolelle on luvassa pientä upgradea, mutta saas nähdä missä vaiheessa on niin paljoa aikaa puuhastella tallilla.

Eikai siinä, karavaani kulkee ja kilometrejä karttuu. Tjsp.
Otsikko: Vs: ePan ryskymölli ML270cdi
Kirjoitti: ePa - 17.01.15 - klo:22:40
Myyty.

Voi lukottaa.