Fabia 1,2 tsi jakohihnan vaihto

Aloittaja faabio2015, 13.07.21 - klo:11:29

« edellinen - seuraava »

faabio2015

Mikä on 1,2tsi koneen hihnan vaihto suositus ja mitä se kustantaa ?

makkaiver

v.2016 1,2 Fabiaan äskettäin Laakkosella vaihdettu hintaan 596e.
F3 TSI 110 Style

Hesse

Laakkonen ilmoittaa netissä 749 â,¬, joten kannattaa ilmeisesti neuvotella. RS Huolto Tre netissä 505 â,¬.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg743708#msg743708

Vesman

Olen pelkkänä kysymysmerkkinä, eikö 1,2 TSI:ssä ole ketju eikä hihna? Tässä tapauksessa vm2016.
Jos ja kun ketju, voiko sitä pitää "ikuisena", ellei ala rallattamaan?
Jos kuitenkin hihna, mikä on vaihtoväli?
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Vesman - 03.10.21 - klo:18:28
Olen pelkkänä kysymysmerkkinä, eikö 1,2 TSI:ssä ole ketju eikä hihna? Tässä tapauksessa vm2016.
Jos ja kun ketju, voiko sitä pitää "ikuisena", ellei ala rallattamaan?
Jos kuitenkin hihna, mikä on vaihtoväli?

1.2TSI konetta on ketjulla (EA111 eli vanhempi) ja hihnalla (EA211 eli uudempi). Uudempi EA211 on otettu yleisesti ottaen käyttöön kun on siirrytty MQB perusrakenteeseen, tosin Fabia III ei ole MQB mutta on kuitenkin tossa mallin vaihdoksessa päivitetty mottori luonnollisesti uudempaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tater

Vähän infoa tänne, vaikka on jo näköjään vähän vanha ketju. Mulla maksoi viime vuoden helmikuussa vm. 2015 Fabiaan jakopää- ja moniurahihnojen jne. vaihto 350e Korjaamo Ykkösillä Jyväskylässä. Hyvin on toiminut sen jälkeen, vaikka olikin alle puolet Laakkosen hinnasta :P Silloin maksoi muistaakseni Laakkosella 849e ellei jopa 899e, nyt taitaa olla hinta painunut 700e pintaan. Hävytöntä riistoa, sanon mä. Vagiservicen mukaan vaihtoon tarvitaan jotain spesiaalivehkeitä (digitaaliset ajoitusmittarit), joten se ei heillä onnistu ja nuo välineet löytyvät kuulemma vain merkkiliikkeestä. Niin tai näin, Korjaamo Ykkösillä onnistui. Tai ainakin auto toimii ::) Tuo vaihdettu sarjahan taisi olla INAn valmistama, joten ei pitäisi ihan rimpula olla.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten, hihnan vaihtosuositushan on 6v välein, kilometrimäärästä ei ole tietoa. Omassa vaihdettiin, vaikka mittarissa oli vasta 41258km.
2017 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 70kW Style Candy White

Ex. 2015 Å koda Fabia 1.2TSI 66kW Ambition Race Blue


Roomaster

Lainaus käyttäjältä: tater - 04.01.22 - klo:17:18
Vähän infoa tänne, vaikka on jo näköjään vähän vanha ketju. Mulla maksoi viime vuoden helmikuussa vm. 2015 Fabiaan jakopää- ja moniurahihnojen jne. vaihto 350e Korjaamo Ykkösillä Jyväskylässä. Hyvin on toiminut sen jälkeen, vaikka olikin alle puolet Laakkosen hinnasta :P Silloin maksoi muistaakseni Laakkosella 849e ellei jopa 899e, nyt taitaa olla hinta painunut 700e pintaan. Hävytöntä riistoa, sanon mä. Vagiservicen mukaan vaihtoon tarvitaan jotain spesiaalivehkeitä (digitaaliset ajoitusmittarit), joten se ei heillä onnistu ja nuo välineet löytyvät kuulemma vain merkkiliikkeestä. Niin tai näin, Korjaamo Ykkösillä onnistui. Tai ainakin auto toimii ::) Tuo vaihdettu sarjahan taisi olla INAn valmistama, joten ei pitäisi ihan rimpula olla.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten, hihnan vaihtosuositushan on 6v välein, kilometrimäärästä ei ole tietoa. Omassa vaihdettiin, vaikka mittarissa oli vasta 41258km.

Kuukausi sitten 2015 1.2 TSI jakohihnan vaihto 980â,¬ Autokeskus Airportissa. Aika suolaista, mutta Autojerryn kautta saadut tarjoukset (590e-800e) määräaikaishuollosta ja jakohihnasta oli jotenkin epämääräisiä, joten en ottanut riskiä, kun ei ollut tuttuja paikkoja.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI Ambiente -18
Skoda Fabia 1.2 TSI Style -15
ex. Skoda Roomster 1.9 TDI Style -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy