Fabia combi 1.0 TSI + DSG kysymyksiä

Aloittaja e-Golfaaja, 16.05.21 - klo:09:33

« edellinen - seuraava »

e-Golfaaja

Terve.

Mietitään vaimolle 2017-2018 vuoden fabia combia. Täytyy olla automaattivaihteet ja bensakone.

Onko noissa mitään erikoista mitä olisi syytä tietää omistamista ajatellen? Mikä noissa on jakohihnan vaihtoväli? Entäs tuo DSG, onko siinä öljynvaihtoväli määritetty huolto-ohjelmaan? Vai onko vielä laatikoita joissa öljyjä ei valmistajan mukaan tarvitse vaihtaa?

-zippe-

Hihnanvaihtoväli maahantuojan mukaan on 6v / 180-210 tkm, tai jotain sellaista tuo km määrä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

M_M

Tuollaisessa autossa on vaihteistona DQ200 jolle ei ole määritelty öljynvaihtoväliä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

e-Golfaaja


aon

Käytetäänpä samaa ketjua kun samanlaisesta vekottimesta kysymys... Eli n. vm 2019 1.0TSI DSG Fabia houkuttelisi edullisuudellaan "paperilla", mutta mutta...

Onko tuo DQ200 0CW (?) + EA211 CZHC (?) - kombo näin uudessa jo sellainen, että uskaltaisi ostaa n. 50tkm ajetun ja kuvitella, että pärjäisi muutaman vuoden ilman tuhansien eurojen remontteja?

Huoltokirja on kaiketi sähköinen? Ainakin merkkiliikkeestä käytettyä ostaessa lienee kohtuullista vaatia ja saada tulosteet sen sisällöstä?

pomo

Omistaja saa sähköisen huoltokirjan tulosteen valtuutetusta huollosta jos vaan auto merkkiliikkeessä huollettu.

redwood

K-auto (Helsinki) toimitti kiltisti sähköisen huoltokirjan Volkkaristani, joka on aiemmin huollettu ei-merkkiliikkeessä. Toivottavasti Skoda-huoltokin toimii näin.
--
Skoda Octavia Kombi Style 2016/2017, 1.0 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy