Dcc alustan tarkempi ohje??

Aloittaja Tonzu, 22.12.23 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

Tonzu

Elikkä autossa on Dcc alusta mutta en löydä mitään tarkempia ohjeita siihen.
Esim. Mihin mikäkii valinta vaikuttaa yms.
Joku perusohje löytyy netistä kyllä mutta luulisi että löytyisi tarkemmat selitykset jostain.
Kuiteskii valikosta löytyy voimansiirto,valot yms eco,normal,sport asetukset sieltä alta.

Auton siis Octavia phev vm.21

Killer

Vaikuttaa ainoastaan alustan jäykkyyteen pehmeästä jäykäksi.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: Killer - 23.12.23 - klo:06:56Vaikuttaa ainoastaan alustan jäykkyyteen pehmeästä jäykäksi.

Löytyy myös muita säätöjä sieltä kun pelkkä alusta.
Voimalinja,acc,ilmastointi,valoavustimet,ohjaus valikot löytyy kun menee mode napilla valikkoon.
Noille löytyy sit 3 eri asetusta, eco,normal ja sport.

Kuvaa yritin lisätä mutta en löytäny mitään miten voi lisätä ainakaa puhelimella.

Daatta

Eikö Octaviassakin ole nykyään käyttöohje auton tietoviihdejärjestelmässä, eli siinä näytöllä? Sieltä pitäisi löytyä kuvalliset ohjeet ajotilavalitsimien yms. käyttöön.

Asetuksista voi kokeilemalla löytää sen mieleisensä, aika vähän eroa tai käyttökelposia asetuksia noissa loppujen lopuksi on. Eco tai Normal on aika hyvä lähtökohta.

 DCC säätö vaikuttaa yksinkertaistettuna iskunvaimentajien öljyn virtaukseen. Vähemmän virtausta - kovempi kyyti. Voimalinja vaikuttaa moottorin ja vaihdelaatikon säätöihin, sport ajattaa kierrokset kolmessa tonnissa eli melko hyödytön normaalikäyttöön. Hybridissä on vielä lisää säätöjä tuohon päälle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

heller

DCC säätää iskunvaimentimien jäykkyyttä esivalinnalla sekä aktiivisesti.

Ei se juuri ohjetta vaadi. Säädät jäykkyyden sen mukaan haluatko pehmeää, normaalia vai jäykempää menoa.


Ajoprofiilit on sitten erikseen. Eli onko tässä kyse ajoprofiilista vai DCC:stä, jos haluat lisätietoa?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: heller - 03.01.24 - klo:12:29DCC säätää iskunvaimentimien jäykkyyttä esivalinnalla sekä aktiivisesti.

Ei se juuri ohjetta vaadi. Säädät jäykkyyden sen mukaan haluatko pehmeää, normaalia vai jäykempää menoa.


Ajoprofiilit on sitten erikseen. Eli onko tässä kyse ajoprofiilista vai DCC:stä, jos haluat lisätietoa?

Nuo kaikki asetukset löytyvät samasta valikosta mistä alustanjäykkyyttä säädetään.
Eli nuo muut eivät sit ilmeisesti liity tuohon Dcc säätöihin vaikka kaikki saman alla ovat.

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.01.24 - klo:08:26Eikö Octaviassakin ole nykyään käyttöohje auton tietoviihdejärjestelmässä, eli siinä näytöllä? Sieltä pitäisi löytyä kuvalliset ohjeet ajotilavalitsimien yms. käyttöön.

Asetuksista voi kokeilemalla löytää sen mieleisensä, aika vähän eroa tai käyttökelposia asetuksia noissa loppujen lopuksi on. Eco tai Normal on aika hyvä lähtökohta.

 DCC säätö vaikuttaa yksinkertaistettuna iskunvaimentajien öljyn virtaukseen. Vähemmän virtausta - kovempi kyyti. Voimalinja vaikuttaa moottorin ja vaihdelaatikon säätöihin, sport ajattaa kierrokset kolmessa tonnissa eli melko hyödytön normaalikäyttöön. Hybridissä on vielä lisää säätöjä tuohon päälle.

Joo tuon voimalinjan eron huomasinkii normal-sport välillä.
Mutta siellä on vielä eco asetukset noille.
Kiinnostaisi tietää miten tuo vaikuttaa esim voimalinjaan,mittaristossa lukee E jos valitsee eco ja D jos normaalin voimalinjassa.
Kierroksissa en huomannut mitään eroa eco-normal välillä.

Tonzu

Ei varman ole normaalia että tuo alusta kolisee takana ainakii pakkasilla?
Autolla ajettu 39tkm

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 03.01.24 - klo:13:20Ei varman ole normaalia että tuo alusta kolisee takana ainakii pakkasilla?
Autolla ajettu 39tkm

Ei varmaankaan. Alkuun kannattaa tarkistaa, ettei tavaratilassa, etenkään vararengaspoterossa (jos tuossa on sellainen) ole mitään irtonaista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.01.24 - klo:13:24Ei varmaankaan. Alkuun kannattaa tarkistaa, ettei tavaratilassa, etenkään vararengaspoterossa (jos tuossa on sellainen) ole mitään irtonaista.

Joo pitää tuo tsekata mut.
Iso epäillys on et tulee alustasta koska lämpötilan mukaan vaihtelee voimakkuus.

Tos®

Golffissa takajousien alakuppiin kertyy lunta ja jäätä, sitten suojakelillä se vähän sulahtaa. Pakkasella jääklöntti kolisee metallisesti, itsekkin säikähdin alkuun.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy