ID. Aero

Aloittaja Hesse, 01.07.22 - klo:13:05

« edellinen - seuraava »

Daatta

Ihan kiva että tulee lisää vaihtoehtoja, oliko voimalinjasta jotain puhetta? Perus 204hv ja nelivetosen "300hv" hyvänä päivänä alkaa olla vähän nähty juttu jo. Kaivattaisiin jotain uutta voimalinjalta, ennen kaikkea lisää tehoa tuohon perusmalliin. Isoakkuiset MEB:t ovat suorastaan hitaita perusmoottorilla, jos vertaa mihin tahansa sähköiseen kilpailijaan. Tämä numeroiden valossa ja esim. Tuulilasin vertailujen perusteella. Ei ole mitään hinkua vaihtaa ID.3:sta hitaampaan, yli 50t autoon...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Herr K

Tuo on siis toistaiseksi vielä konseptimalli ja tuotantomalli julkaistaan myöhemmin. Tekniikasta ei julkaistu sen enempää tietoja, kuin että 77 kWh akku ja toimintamatka jopa 620 km. Vahva veikkaus, että samat voimalinjat tulee olemaan kuin ID.4:ssä.

Tässä vielä lyhyt esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=URm_Yppb0Ns
VW Passat Variant GTE

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.07.22 - klo:14:32
Ihan kiva että tulee lisää vaihtoehtoja, oliko voimalinjasta jotain puhetta? Perus 204hv ja nelivetosen "300hv" hyvänä päivänä alkaa olla vähän nähty juttu jo. Kaivattaisiin jotain uutta voimalinjalta, ennen kaikkea lisää tehoa tuohon perusmalliin. Isoakkuiset MEB:t ovat suorastaan hitaita perusmoottorilla, jos vertaa mihin tahansa sähköiseen kilpailijaan. Tämä numeroiden valossa ja esim. Tuulilasin vertailujen perusteella. Ei ole mitään hinkua vaihtaa ID.3:sta hitaampaan, yli 50t autoon...
Olen eri mieltä. Ei teho ole itseisarvo ainakaan volkkareissa vaan enempi automaisuus ja tilat yms. Jos haluaa urheiluauton, niin ostaa sitten vaikka i4 m50 tai Tesla plaidin. Cupran imagoon toki nuo ei ehkä ihan sovi ja toivottavasti tämä tiedostetaan volkkarilla.

teräksenharmaa

0,23 on vähän turhan tavanomainen muotokerroin autolle, joka on nimetty Aeroksi. Teslan vuosia vanha M3 on tasoissa. Edellä ovat Mersu EQE (0,22) ja varsinkin Ioniq 6 (0,21). Lucid Air, EQS ja Model S saavat etua pituudestaan, joten en vertaa niihin, vaikka ovatkin kärjessä tuossa mutokertoimessa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.07.22 - klo:14:32
Ihan kiva että tulee lisää vaihtoehtoja, oliko voimalinjasta jotain puhetta? Perus 204hv ja nelivetosen "300hv" hyvänä päivänä alkaa olla vähän nähty juttu jo. Kaivattaisiin jotain uutta voimalinjalta, ennen kaikkea lisää tehoa tuohon perusmalliin. Isoakkuiset MEB:t ovat suorastaan hitaita perusmoottorilla, jos vertaa mihin tahansa sähköiseen kilpailijaan. Tämä numeroiden valossa ja esim. Tuulilasin vertailujen perusteella. Ei ole mitään hinkua vaihtaa ID.3:sta hitaampaan, yli 50t autoon...

Korkeampia ID-sisarmalleja pienempi ilmanvastus parantaa kiihtyvyyttä suuremmissa nopeuksissa. Merkittäviä päivityksiä voimalinjaan saattaa olla tulossa vasta siinä vaiheessa, kun Wolfsburgin uudesta tehtaasta tulee SSP-pohjalevylle rakennettuja malleja.

Hesse

Saabilla oli käytössä Aero-mallimerkintä 1984-2014. Ehkä NEVS on myynyt oikeudet, ovathan autotehtaat riidelleet kirjaimistakin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Aero

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy