Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Patse69

Lainaus käyttäjältä: sMoMcInnen - 30.04.13 - klo:10:46
Vielä ei ole tarvinnut itkuun purskahtaa

Sehän hyvä, että auto ollut tykätty. Itsellä vähän venähtänyt autonvaihto, oli jo mennyt se esittelyauto, mutta myyjä teki uuteen vastaavalla hyvityksellä. On tuumittu myös Avensista siihen myös sais vanhasta aika hyvin. Molemmissa puolensa  :)
VW Golf Highline 1,5 TSI  96 kw DSG

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Patse69 - 10.04.13 - klo:13:36
Teki autoliike melko hyvän tarjouksen Peugeot 508 hdi 115 farkkuun, auto tosin esittelyauto, mutta viiden vuoden takuu houkuttelisi. Siinä ja siinä uskaltaisko.. 09 Superbi alkaa pikkuhiljaa 120tkm ajettuna olla vaihtoikäinen  ::)

Eiköhän toi subörbi olen paremmassa kunnossa ton ikäisenä kun uus pösö hihnalta. Sen takia ei kannata vaihtaa, mutta jos on sairautta päällänsä...

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 01.05.13 - klo:01:12
Eiköhän toi subörbi olen paremmassa kunnossa ton ikäisenä kun uus pösö hihnalta. Sen takia ei kannata vaihtaa, mutta jos on sairautta päällänsä...
Golfauto tainnu simapäissään lukea suomi24:ltä kokemuksia pösöstä.
Onko sulla edes omakohtasia kokemuksia kyseisestä merkistä?
Montako pösöä oot nähny tai kuullu käyvän dsg vaihdelaatikkorempassa/pumppusuutin/jakoketjun venymisen takia? Toki joka merkissä on omat osat mitkä hajoaa mutta meillä on vissiin ollu tiistai yksilöitä pösöt kun ei ne ole korjaamoilla roikkunu. Kuluvia osia saa vaihtaa samoin kun muihinkin autoihin.
Vääristynyt kuva ihmisillä vieläkin pösöistä minkä ne sai 205-405 malleista mitkä saatto hajota ilman vikaa edes.
Olihan skoda ja seattikin aikoinaan todella paskoja mitä ihmiset vihas.
Itellä niin hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä etten voi kun suositella lämpimästi vaikka ei ole näistä +2010 malleista omakohtasia kokemuksia.

Markku J

#483
Tyttären 308 HDi 110 FAP Sport täytti just 5 vuotta ja ajoa on 62 tkm. Kävi just kuudenkympin huollossa. Etujarrulevyt vaihdettiin ja öljypohjan tiiviste uusittiin. Muuta ongelmaa tuossa ei ole ollut huonosta ylläpidosta ja kylmästarteista huolimatta.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 01.05.13 - klo:07:44
Montako pösöä oot nähny tai kuullu käyvän dsg vaihdelaatikkorempassa/pumppusuutin/jakoketjun venymisen takia?

No onhan PSA:llakin ollut mm. ne omat THP-ongelmansa (vrt. VAG:in TSI-ongelmat), eli ei se nyt ihan viaton kyllä ole sekään :-[ DSG:tä vastaavaa kaksoiskytkin-askia ei PSA:lla taida vielä edes olla, vaan he menevät robotisoidulla man.askilla, nimeltään BMP tai 2Tronic, riippuen siitä katsooko Sitikan vai Pötkön listoja. Ja pumppusuutin... No sehän oli vain VAG:in oma kiertokeino väistääkseen common railin lisenssimaksut 8)

Mutta jos ranskalaisia pulmusia ruvetaan katsomaan, niin Rönö on kyllä pärjännyt yllättävän hyvin. Diesel-tekniikassa he ovat varsin kärjessä ilman merkittäviä takaiskuja, kaksoiskytkinkin löytyy jo valikoimista (nimellä DCT) ja pikkuturboissakaan ei ole juuri ongelmista raportoitu. Toki noissa on sitten taas ne omat haasteensa mm. keulan nivelien kanssa, mutta niistäkin päästäisiin varsin helpolla eroon jos vain lisättäisiin nimeliin nipat ja huollon yhteydessä prässättäisiin tuoreet vaseliinit aina ineen. Näin on jo joitain oma-harrastelijoita tehneetkin ja siihen on loppunut tuo jatkuva nivel-rumba. Samahan se oli Pökölläkin se kuuluisan vääntövarsi taka-akselinsa kanssa. Jossain vaiheessa tuli akseli aina tiensä päähän kun laakerointi petti, mutta nipat asentaneet ovat vain mennä porskuttaneet wanhoilla akseleillaan :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Karvis

Lainaus käyttäjältä: sMoMcInnen - 30.04.13 - klo:10:46
Vielä ei ole tarvinnut itkuun purskahtaa -

Eihän sitä vielä, tippa tulee linssiin vasta siinä vaiheessa kun haluat vaihtaa autoa... ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 01.05.13 - klo:08:16
Toki noissa on sitten taas ne omat haasteensa mm. keulan nivelien kanssa, mutta niistäkin päästäisiin varsin helpolla eroon jos vain lisättäisiin nimeliin nipat ja huollon yhteydessä prässättäisiin tuoreet vaseliinit aina ineen. Näin on jo joitain oma-harrastelijoita tehneetkin ja siihen on loppunut tuo jatkuva nivel-rumba.
Mutta mites on sitten katsastajan kanssa? Eräs kaveri tässä aikoinaan askarteli kanssa autonsa niveliin nuo rasvanipat, mutta katsastaja hylkäsi, ja perusteluna oli, että nivelen rakenne heikkenee. Tosin tuolloin elettiin vielä sitä aikaa, kun asemille täytyi mennä hattu kourassa, ja leuka rinnassa. Nythän nuo katsastajat jo käyttäytyy, kuten muutkin ihmiset. Mutta itsekkin olen kyllä suunnitellut tuota operaatiota, sillä hommanahan tuo on aivan simppeli. Onko sulla varmaa tietoa, että hyväksytään katsastuksessa?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 01.05.13 - klo:09:34
Onko sulla varmaa tietoa, että hyväksytään katsastuksessa?

Ei valitettavasti. Mutta jos alapallonkin pohjassa on pelkkä pelti, johon tekee reiän nippaa varten, niin... Tuo pelti kun ei ole kuin suojana siinä päällä, ei osa "kantavaa" rakennetta. Rt.päissä ja koiranluissa joutuu sitten tekemäänkin reiän "kaulukseen", joten tuo on tosiaan vähän kyseenalaisia. Mitään 100% takeita ei ole etteikö tuolla olisi vaikutusta myös osan rakenteelliseen kestävyyteen, vaan onko tuolla mahd. heikkenemisellä sitten mitään merkitystä. Kuinka suurille voimille nuo osat oikeasti joutuvat? Jaa-a ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.05.13 - klo:08:42
Eihän sitä vielä, tippa tulee linssiin vasta siinä vaiheessa kun haluat vaihtaa autoa... ::)

+1
Näin on. Kyllä olen ollut tyytyväinen että ostin 2,5 vuotta sitten volkkarin enkä pögöttiä. Pögötin arvo on pudonnut niin paljon enemmän, että saisi tavallinen vapputyöläinen nousta vuoden töihin joka aamu, että saisi säästettyä sen rahan tuohon pöydälle käteiseksi.
206 on ollut meillä yli kuusi vuotta aj 60 400 eikä mitään ongelmia. Muuta Ranskan rapeata en kenellekään uskaltaisi suositella.

Antero

Eikö pökötistä saa mitään hyvitystä vaikka vaihtaisi uuteen pököttiin?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.13 - klo:10:48
Pögötin arvo on pudonnut niin paljon enemmän, että saisi tavallinen vapputyöläinen nousta vuoden töihin joka aamu, että saisi säästettyä sen rahan tuohon pöydälle käteiseksi.

Uutta patonkiuuniahan ei kannata ostaa - mutta taas juuri siksi kun tuo hinta laskee alkuun todella jyrkästi, fransmanni on erittäin potentiaalinen vaihtoehto käytettyjen markkinoilla. Pienellä rahalla uudehko, turvallinen ja erittäin hyvin varusteltu auto 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

-TimoS-

Vähän offtopikkia, mutta onhan tuo alenema tullut koettua Citroenin kautta aikoinaan. Miinusta 38% / 1,5 vuotta ja 18 tkm ajetulla. Toki peilaan hyvityshintaan, ehkä itse myymällä 32%

M1kke

RCZ on kesällä vaihtoon mennessään kolme vuotta vanha ja 60 tkm ajettu. Hyvityshinta vaihdossa on n. 70% auton ostohinnasta uutena joten ei tuo nyt mielestäni niin huonosti ole. Paljon huonompia hyvityksiä on tuosta Ibizasta saatu samalla tavalla vertaillen. Omistamani kaksi Seattia ovat viettäneet pajalla yhteensä yli 3 x enemmän päiviä (yli 10 päivää!) kuin aiemmin olleet 4 Rellua ja nykyinen Pösö yhteensä.

Patse69

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.05.13 - klo:08:42
Eihän sitä vielä, tippa tulee linssiin vasta siinä vaiheessa kun haluat vaihtaa autoa... ::)

  Juu, siinäpä se, omakin pelko on, että saako 3-4 vuoden päästä pösöstä vaihdossa muuta, kuin sääliviä katseita, muuten
  kestävyyttä en epäile  ::)
VW Golf Highline 1,5 TSI  96 kw DSG

Markku J

Tätä tyttären 308:a just hintamielessä tsekkailin Nettiautosta ja 12 th+ ovat pyynnit vastaavilla 2008 -mallisilla. Uutena tuo maksoi 5 v sitten jotain 24 th paikkeilla. Ei paha hinnanlasku mielestäni. Puolet pois 5 vuodessa.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.05.13 - klo:11:55
Tätä tyttären 308:a just hintamielessä tsekkailin Nettiautosta ja 12 th+ ovat pyynnit vastaavilla 2008 -mallisilla. Uutena tuo maksoi 5 v sitten jotain 24 th paikkeilla. Ei paha hinnanlasku mielestäni. Puolet pois 5 vuodessa.
Meillä 11 vuotta vanha toi 307farkku ja sen hinta ollu uutena noin 25tâ,¬ ja nyt noilla kilsoilla mitä meillä on mittarissa "96tkm" niin lähin 108tkm ajettu näyttäis nettihautomossa olevan 5990â,¬.
Hinta säilyny melko hyvin mun mielestä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.05.13 - klo:11:55
Tätä tyttären 308:a just hintamielessä tsekkailin Nettiautosta ja 12 th+ ovat pyynnit vastaavilla 2008 -mallisilla. Uutena tuo maksoi 5 v sitten jotain 24 th paikkeilla. Ei paha hinnanlasku mielestäni. Puolet pois 5 vuodessa.

Pyytäähän voi mitä haluaa, mutta kun lasipalatsin takahuoneesta kysytään siltä legendaariselta vaihtoautopäälliköltä, niin nettohyvitys on 7 tonnia, jos sitäkään.. Se on aika perhanan vähän, jos auto on maksanut 5 vuotta sitten 24 tonnia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.05.13 - klo:18:45
Pyytäähän voi mitä haluaa, mutta kun lasipalatsin takahuoneesta kysytään siltä legendaariselta vaihtoautopäälliköltä, niin nettohyvitys on 7 tonnia, jos sitäkään.. Se on aika perhanan vähän, jos auto on maksanut 5 vuotta sitten 24 tonnia.

Ja isojen ranskisten pudotus on vieläkin suurempi, 508 tai 3008 olisi mielenkiintoinen kokeilla mutta ei perse kestä sitä keikkaa omalla rahalla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

sMoMcInnen

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.13 - klo:08:24
No toiset haaveilee ja toiset toteuttaa...

Niinpä, haaveilin aikani kokeilla jotain muuta kuin perusvarmaa ja tuttua VAG-kulkinetta. Kaikki kunnia edesmenneille Skodille. Erinomaisia autoja yhtäkaikki. Nyt oli vaan aika vaihtaa autoa, ei vain päivittää. Se paljonko tämä trippi tuolle puolen maksaa, selviää sitten joskus viiden vuoden päästä. :)

Karvis

Ja sitten aiheeseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

HiTecci

Palataan aiheeseen: Pötkön 508 tuntuu kelpaavan hyvin liisariksi => voi olla että 3v päästä noita on käytettyjen markkinoilla ihan hyvin tyrkyllä 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 02.05.13 - klo:20:29
Palataan aiheeseen: Pötkön 508 tuntuu kelpaavan hyvin liisariksi => voi olla että 3v päästä noita on käytettyjen markkinoilla ihan hyvin tyrkyllä 8)

Kaverilla on moinen liisarina ja kyllähän sillä ihan mielikseen ajaa. Matka-autoksi vallan mainio. Niin toki oli jo muinoin 406:kin.

Mitähän Pösön leasing-vuokra mahtaa olla suhteessa kilpailijoihin? Näkyykö huonoksi väitetty jälleenmyyntiarvo vuokran suuruudessa? Kaveri on sen verran isossa firmassa töissä, ettei hänellä ole mitään kosketusta autojen kuluihin.

Markku J

Meidän firmasta (kohta ex sellainen) poistettiin liisarilistalta ranskalaiset ja italialaiset merkit jokunen vuosi sitten LeasePlanin osoitettua niiden kululaskelmat. Eli leasingvuokra oli hieman kalliimpi suhteessa verotusarvoon, kuin jäljelle jääneillä, joita on VAG -merkit, BMW, Volvo, Ford, Mersu, Honda, Toyota.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.05.13 - klo:20:37
Mitähän Pösön leasing-vuokra mahtaa olla suhteessa kilpailijoihin? Näkyykö huonoksi väitetty jälleenmyyntiarvo vuokran suuruudessa?
Kilpailijoitaan kalliimpi on ainakin huoltoleasinghinta, rahoitusliisarista ei ole kokemusta. Eli kylläpä se näkyy, etenkin suuremmilla sopimuskilsoilla...

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.05.13 - klo:20:37
Näkyykö huonoksi väitetty jälleenmyyntiarvo vuokran suuruudessa?

Näkyy, sillä täytyyhän se arvoalenema jonkun maksaa ja liisari-firma se ei ole. Itse asiassa tuo koskee tosiaan kaikkia fransmanneja (ja italiaanoja?), niin PSA:laisia kuin Rönöä :-\ Itsellä kokemusta lähinnä ALD:n hinnoittelusta ja tosiaan esim. uusi Laguna oli niin kallis että eihän siinä mitään järkeä ollut, ihan niin patonki-fani en ole minäkään ;)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.05.13 - klo:08:00
Näkyy, sillä täytyyhän se arvoalenema jonkun maksaa ja liisari-firma se ei ole. Itse asiassa tuo koskee tosiaan kaikkia fransmanneja (ja italiaanoja?), niin PSA:laisia kuin Rönöä :-\ Itsellä kokemusta lähinnä ALD:n hinnoittelusta ja tosiaan esim. uusi Laguna oli niin kallis että eihän siinä mitään järkeä ollut, ihan niin patonki-fani en ole minäkään ;)

Patonkien hinnat siis romahtavat tosielämässäkin, eikä vain pahansuopaisten nettikirjoittajien jutuissa?

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.05.13 - klo:20:45
Meidän firmasta (kohta ex sellainen) poistettiin liisarilistalta ranskalaiset ja italialaiset merkit jokunen vuosi sitten LeasePlanin osoitettua niiden kululaskelmat. Eli leasingvuokra oli hieman kalliimpi suhteessa verotusarvoon, kuin jäljelle jääneillä, joita on VAG -merkit, BMW, Volvo, Ford, Mersu, Honda, Toyota.

Minulla on samoja kokemuksia kuin Markku J:lläkin, kun työnantajani leasingautot siirtyivät LeasePlan:in hoidettaviksi listalle jäivät vain Markku J:n ym. merkit. Ranskalaismerkkien poisjääminen on minusta vähän huvittavaa, koska emoyhtiömme on ranskalainen. 8)
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.05.13 - klo:09:11
Patonkien hinnat siis romahtavat tosielämässäkin, eikä vain pahansuopaisten nettikirjoittajien jutuissa?

No tuo oma Scenic hyvänä käyttöauto-esimerkkinä. Auto maksoi uutena, mallisarjansa huippuna ja avokätisen lisävarustelistalta ruksimisen jälkeen n. 35ke. Ja viime keväänä, 4v/160tkm käytettynä, tuo irtosi liikkeestä 11ke hinnalla. Eli 4v ja -68,6% hinnasta pois :o Ja kuitenkin kyseessä on nykyaikainen 2.0dCi ketjukone + 6-lovinen manuaali, eikä se wanhan polven 1.9dCi sukkanauhaversio + 5-lovinen laatikko ???

Toisena esimerkkinä erikoisuudesta tuo oma Peugeot. Samaten mallisarjansa huippuna ja varsin avokätisen lisävarustelistalta ruksimisen jälkeen tuo maksoi uutena n. 32ke. Ja myös tuo tuli taloon viime keväänä, 7v/22tkm käytettynä, liikkeestä 10ke hinnalla. Eli pelkkää arvoalenemaa oli tuolle tullut jo n. 1e/km :o Ynnä täydellinen huolto-ohjelma, hihnavaihtoineen kaikkineen = "ihan" halpoja ei tuon auton aikaisemmat kilometrit ole kyllä olleet ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.05.13 - klo:10:32
No tuo oma Scenic hyvänä käyttöauto-esimerkkinä. Auto maksoi uutena, mallisarjansa huippuna ja avokätisen lisävarustelistalta ruksimisen jälkeen n. 35ke. Ja viime keväänä, 4v/160tkm käytettynä, tuo irtosi liikkeestä 11ke hinnalla. Eli 4v ja -68,6% hinnasta pois :o

Noista voi tehdä käytettynä hienoja löytyjä. Valitettavasti niitä myydään niin vähän, että ovat aina yksittäisiä kappaleita.

Marty McFly

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.05.13 - klo:11:55
Tätä tyttären 308:a just hintamielessä tsekkailin Nettiautosta ja 12 th+ ovat pyynnit vastaavilla 2008 -mallisilla. Uutena tuo maksoi 5 v sitten jotain 24 th paikkeilla. Ei paha hinnanlasku mielestäni. Puolet pois 5 vuodessa.

Noihan tuo menee, je esimerkin omaisesti meillä vaihdettiin juurikin tuollainen (308 VTi 120 Sport HB, vm 2008, ajettu 76tkm) pari kk sitten hinnaltaan 13900â,¬:n käytettyyn Fiat 500 1.3 Multijet Loungeen. Väliraha oli 3900â,¬, eli saimme 308:sta periaatteessa 10000â,¬ välirahaa. Liike laittoi vanhan Peugeotimme myyntiin hintaan 11900â,¬, ja sai sen myytyä parissa päivässä hintaan 11700â,¬.

Kysyimme vaihtotarjousta samasta 308:sta muutamiin muihinkin pk-seudun liikkeissä olleisiin vaihdokkeihin (mm. toinen 500:n, C3 Picasso, C4 Picasso, Peugeot 407 ja Kia Venga) joiden pyyntihinnat asettuivat 14,9kâ,¬-16,5kâ,¬ välille, ja vaihtohyvitys olisi ollut noihin välillä 11kâ,¬-11,7kâ,¬. Tietenkään asia ei ole ihan noin yksinkertainen, koska mikä sitten on ns. oikeaa vaihtohyvitystä ja mikä annettua alennusta, niin sitä en osaa sanoa.

Itse olimme ostaneet tuon 308:n reilut 2 vuotta aikaisemmin hintaan 15400â,¬, joten siitä arvonlaskua meille tässä kaupassa ja em. hintojen ja hyvitysten valossa omistusaikanamme tuli 5400â,¬. Toisaalta jos miettii että auto myytiin meille syksyllä 2010 hintaan 15400â,¬ ja helmikuussa 2013 jollekin muulle hintaan 11700â,¬, niin auton arvo markkinoilla on pudonnut tuona aikana enää "vain" 3700â,¬. Toki tämä kaikki on vain laskennallista, ja ko. liikkeiden papereihin kun ei päässyt tutustumaan niin todelliset hinnat (ja katteet) jäänevät arvoituksiksi.

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.05.13 - klo:10:32
No tuo oma Scenic hyvänä käyttöauto-esimerkkinä....

...Toisena esimerkkinä erikoisuudesta tuo oma Peugeot....

Vaikka olen täysin samaa mieltä siitä että ranskalaissa autoissa auton arvo etenkin ensimmäisen 1-3 vuoden aikana laskee dramaattisesti ja ovat siitä syystä uutena huono ostos, ovat nuo yllämainitut esimerkit hintoineen erityisen huonoja esimerkkejä siitä syystä että tietääkseni tuo Scenic oli juuri tuotu Saksasta ja HiTecci on auton eka omistaja Suomessa, ts. sen ostohinta Suomessa ei ole täysin verrannollinen ns. Suomiautoihin, koska siitä ei ole Suomessa käypää välirahaa maksettu, vaan ties mitä saksalaiselle autokauppiaalle. Tuo Peugeot 1007 oli vastaavasti jo uutena lähtökohtaisesti niin täysin väärin ja mallista riippuen n. 3000-5000â,¬ yläkanttiin hinnoiteltu. Noh, eipä niitä sitten juuri myytykään. Jos sen hinnat uutena olisivat olleet käyvällä tasolla, eli esim. 207:n tai edes 307:n kanssa about samoissa, niin arvonalennus nykyhintoja katsellessa olisi ns. normaalin ranskalaisen luokkaa. Nythän se on sekä prosentteina että euroina ihan järkyttävä, jopa ranskalaiseksikin.

Mitä tulee noihin liisarivuokriin, niin omaa kokemusta on sen verran että syksyllä 2010 Peugeot 5008 HDI 150 Sportin (hinta n. 35tâ,¬) liisarivuokra oli n. 930â,¬/kk, ja jos muisti pelaa oikein niin dieseli Avensis farkkuna oli n. 850â,¬/kk (hinta n. 35kâ,¬) ja dieseli farkku DSG Octavian oli n. 820â,¬/kk (hinta n. 31kâ,¬, ja muistaakseni lähes kaikilla varusteilla). 4 vuoden ja 80tkm liisarisopimuksella eroksi Peugeotin ja esim. Skodan välille tulee näinollen kohtuullinen summa rahaa, joten yrityksien autopolitiikan muutokset voi toki helposti tuota taustaa vasten ymmärtää, etenkin jos autoja on kymmeniä tai jopa satoja. Koska omalla kohdalla työnantaja ei kuitenkaan rajoittanut asiaa mitenkään, ja koska itse maksan vain täysetuverostusarvon eli arvonalenemasta tai vuokrasta ei tarvitse murehtia, niin otin Peugeotin.
Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet, 2008
Peugeot 5008 HDi 150 Sport, 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy