Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.06.13 - klo:11:28
Posti toi juuri uunituoreen AutoBildin, siinä on kaikki GTI sportit testattu, Polo GTI oli ykkönen (sallikaa mun nauraa), Peugeot 208 oli toiseksi paras ja kun tiedämme kaiken surullisen kuuluisasta kaksoisahdetusta TSI koneesta ja DSG:stä niin jokainen voi mielessään miettiä mikä auto oli oikeasti paras eli turhat jauhannat oli siinä. Piste.

Heh, mistäs noin vahvoja pökötti-laseja oikein saa? Ykkössijaa edes ei tullut yhden autolehden (autoilun seiskapäivää) vertailussa ja silti nyt on kaikki turhat jauhannat lopussa... ;D 8)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Keni1

#571
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.06.13 - klo:11:33
Heh, mistäs noin vahvoja pökötti-laseja oikein saa? Ykkössijaa edes ei tullut yhden autolehden (autoilun seiskapäivää) vertailussa ja silti nyt on kaikki turhat jauhannat lopussa... ;D 8)

Niitä saa kun on ensin itse ajanut 2 vuotta Polo GTI:llä ja vaihtanut sitten Peugeot 208 THP 156:iin, eli omat arvostelut perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen.

Edit: Ja mainitaan nyt vielä kerran että tosiaan 208 GTI myös koeajettu ja ihan radalla että sitä on saanut kunnolla käskeä. Sillä halusi oikeasti ajaa myös rataa toisin kuin Polo GTI:llä jonka DSG ei tosiaan sovi kuin liikennekäyttöön jonne se toki on tarkoitettu. Mikään varsinainen rata-alusta 208 GTi:ssä ei ole, mutta alusta lienee helposti parannettavissa jos taidot riittää ajamaan kovempaa kuin mitä vakioalusta antaa myöden.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.06.13 - klo:11:33
Heh, mistäs noin vahvoja pökötti-laseja oikein saa?

Jospa niitä jaetaan patonkimyymälässä kaupantekijäisinä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.06.13 - klo:11:56
Jospa niitä jaetaan patonkimyymälässä kaupantekijäisinä ::)

Nyt pisti Karvis niin pahaa että meni herneet nenään, pasmat sekaisin, jauhot suuhun ja luu kurkkuun, ei tuohon enää keksi mitään nokkelaa vastausta oli niin viiltävän älykäs kommentti.

Silti yritän vielä: VAG-lasien puhdistukseen suosittelen että käyt toisinaan koeajamassa myös muita automerkkejä. En todellakaan ole mikään PököFani mutta 208 nyt vaan sattuu oleen erittäin onnistunut auto. Samoin RCZ on aivan mieletön ajettava, samat ajo-ominaisuudet kun olisivat saaneet 208 GTi:in niin auto olisi täydellinen pikkusportti mutta eihän tuohon rahaan tietenkään kaikkea saa. Ja Polo GTI:stä olisi myös saanut paremman, nyt se on lähinnä TSI koneiden kaatopaikka eli rahat pois niin kauan kuin motteja varastossa piisaa, eivät edes uskalla myydä kuin DSG vaihteistolla koska sillä voidaan perustella surkeat väännöt, manuaallilla kone tuskin kestäisi.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.06.13 - klo:22:18
Nyt taisi olla puhe 206 GTI:stä joka ei ollut luokassaan myyntiykkönen,

Eipä tainnut.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 19.06.13 - klo:12:52
Eipä tainnut.

Ei näköjään ollut vaikka niin olisi asiayhteydestä voinut olettaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

evo:ssa oli testissä Peugeot 208 GTI, uusi Renault Clio RenaultSport, Ford Fiesta ST, Mini Cooper JCW ja Nissan Juke Nismo. Juke oli otettu mukaan villinä korttina hintansa ja perusmallin suosion johdosta, vaikka perinteiseen hot hatch -sapluunaan auto ei ihan sovikaan. 208 GTI keräsi kyllä kehuja, mutta tässäkin lehdessä autoa luonnehdittiin enemmän GT:ksi kuin GTI:ksi. Fiesta ST vei tuosta porukasta voiton, Peugeot taisi tulla toiseksi tai kolmanneksi.

Peugeotia valmistajana on moitittu myös siitä, että markkinointipuheissa kovasti korostetaan tuota 205 GTI:n perintöä, vaikka uudessa 208 GTI:ssä ei ole siitä jälkeäkään. Vaikka 208 GTI onkin RCZ:n jälkeen ilmeisesti parasta mitä Peugeotilta on tullut vuosiin, on kyseessä aivan liian sivistynyt ja mukavuuspainotteinen peli, jotta tuota 205:n henkeä voitaisiin tavoitella. Toisaalta 205 GTI:hän on tunnettu siitä että se tykkäsi hakeutua perä edellä pensasaitoihin, joten ehkä tuo perinne onkin hyvä jättää kullattujen muistojen laitumille.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Uppe

Oon nyt kolmisen viikkoa ajanut kaikki ajot tällä kesävempeleellä,150tkm pyörähti mittariin niin vahasin oikein sen kunniaksi:


Reippaat kolme tuhatta on tullut jo kesäajoa ja on siinä vain sitä luonnetta vaikka pari ylimääräistä hikikarpaloa on saanut päästää ilmastoinnin puuttuessa ;D. Näitä 205 Gti;tä ja 405 Mi16;sta kun vertaa pökötin nykyisiin voimamalleihin niin eiväthän ne niin iske,ainakaan allekirjoittaneeseen.

finnman

Onko Keni1 käynyt lukemassa(olet luultavasti) tarinoita 156 THP moottorista Peugeot-palstalla? Ei se(kään) moottori mikään viattomuuden huippu ole? Mitä tulee autolehtien vertailuun ja niiden pisteytyksiin, ei käsittääkseni niissä jaeta mutupisteitä kestävydestä? Joskus kannattaa vaan olla hiljaa, jos se omamalli/merkki ei voitakaan lehden vertailua, vaikka niin sen aina pitäisikin, vai? Häviämisen taito on taide laji :)


RTWteam


Paha71

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.06.13 - klo:14:32
Pikes Peak livenä ens sunnuntaina, Löbin autona 208 pökö :)

Sitä odotellessa voi nauttia ko. "pikataipaleen" vauhdin hurmasta tämän nostalgiapätkän parissa.  ;)

Climb Dance

Täältä vielä mausteeksi mestarin juttua ajopelistä.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

RoccoScientist

Saapi nähdä miten käy tuon Rhys Millenin ennätyksen. Nykyiselläänhän radalla on ihan kunnon pinnoitettakin, joten vanhoihin aikoihin vertailu kärsii.

Rhys Millen Hyundai Genesis Conquers Pikes Peak - Full Video
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

V-O

Hieno tuo Uppen punainen 405 !!


Keni1

Vanha Pikes Peak ennätys oli viime vuodelta 9:46.164, Löbi ajo 208 Pökötillä 8:13 ja perusti uuden 8 minuutin klubin johon toistaiseksi aika vähän tunkua :)

208 pökötissä on sitä jotakin mitä autolta vaaditaan...

RoccoScientist

Sillä kaupasta löytyvällä 208:lla ja Löebin ajamalla 208 T16:sta ei kyllä juuri ole yhteistä. Osaamista Peugeotilta (ja Loebilta) selvästi löytyy, mutta tuota 208 T16:sta on ollut tekemässä ihan eri poppoo kuin sitä tavismallia. Onhan Citroënkin pärjännyt rallipoluilla, mutta ei se normimallistossa juuri näy.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Keni1

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 01.07.13 - klo:14:15
Sillä kaupasta löytyvällä 208:lla ja Löebin ajamalla 208 T16:sta ei kyllä juuri ole yhteistä. Osaamista Peugeotilta (ja Loebilta) selvästi löytyy, mutta tuota 208 T16:sta on ollut tekemässä ihan eri poppoo kuin sitä tavismallia. Onhan Citroënkin pärjännyt rallipoluilla, mutta ei se normimallistossa juuri näy.

No voi rähmä sentään,  mää kun luulin et se oli ihan vakio 208 800 heppasella softalla ja isoilla spoilereilla :)

Ps. oli se vaan sellanen suoritus, siis aiempi enkka alittui 1,5 minuuttia ja on se rinne tehokkaammillakin autoilla ylös ajettu, tarvittiin vaan oikea auto ja siihen pätevä kuski ja enkat meni uusiksi. Ensi vuonna volkkarikin on mukana sitten nähdään miten Polo GTI pärjää rinteessä (ettei vaan putoaisi rotkoon kun Latvala ratissa hymyilee).

RoccoScientist

Pahoittelut, luulin näiden kahden toteamuksen liittyvän jollain tavalla toisiinsa:

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.06.13 - klo:20:49
Vanha Pikes Peak ennätys oli viime vuodelta 9:46.164, Löbi ajo 208 Pökötillä 8:13 ja perusti uuden 8 minuutin klubin johon toistaiseksi aika vähän tunkua :)

208 pökötissä on sitä jotakin mitä autolta vaaditaan...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Keni1

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 01.07.13 - klo:15:42
Pahoittelut, luulin näiden kahden toteamuksen liittyvän jollain tavalla toisiinsa:

Ei pidä luulla! Ei sitä 208:a ihan sattumalta valittu aihioksi, vain paras oli kyllin hyvä!

RoccoScientist

#590
No kuten aiemmin jo yritin sanoa, muutokset olivat niin mittavia, että "aihiolla" ja lopputuotteella ei ole juuri mitään yhteistä. Saman tekniikan kun olisi laittanut Fiat Pandaan, niin tulokset olisivat olleet samat. 208 T16:sta suoritus oli loistava, mutta ei se heijasta perus 208:n (edit: siis aihion) ominaisuuksia millään tavalla - paitsi ehkä PR-henkilöiden puheissa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

V-O

5008:n 600 km koeajo tehty - oli männäviikonloppuna dieseli-pösö manuaalilootalla ajossa.

Aika mukava auto suoralla ja tasaisella ajella. Mukava fiilis kun istut pikkasen muita korkeemmalla. Kuljettajan ergonomia moitteeton, omalle kropalle sopiva ajoasento löytyi helposti. Ilmastointilaite toimi hyvän helleiselläkin kelillä automaattiasennossaan.

Autossa oli lasikatto ja kabiinissa oli aikamoinen saunafiilis lämpötilan suhteen auringonpaisteessa, kun musta katto hehkui kuumuutta...

Auton alustan ominaisuudet oli tosi kehnot, hiukan kun oli monttuja tai heittoja hiekkatiellä tai motarilla, niin ikävä (jopa kaamea...) oli ajaa. Mutta maltilliseti ajaen mukava.

Moottorina oli 150 hp ja se oli yllättävän ripeä ja mukava ajaa. Manuaalin välitykset miellyttävät.

Minulla oli aurinkolasit ja radion näyttö oli ihan musta kun katoin sitä linssien läpi - kaikki muut näytöt näkyi hyvin. Pikku juttu, mutta nolo...


Uppe

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 01.07.13 - klo:17:13
Ei pidä luulla! Ei sitä 208:a ihan sattumalta valittu aihioksi, vain paras oli kyllin hyvä!

Minäkin olen pösömies henkeen ja vereen (n.10kpl omistettu ja kolme nytkin) mutta kannattaako sitä koko ajan provosoida?

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.07.13 - klo:21:26
Minulla oli aurinkolasit ja radion näyttö oli ihan musta kun katoin sitä linssien läpi - kaikki muut näytöt näkyi hyvin. Pikku juttu, mutta nolo...

Ja mun Nokian puhelin on nolo, kun näyttö ei näy puhelin pystyssä, samoin mun Panasonicin pokkarikamera on nolo, kun näyttö näkyy vain vaakasuunnassa... Se on se aurinkolinssien polarisointi, joka on nolo...  ;)

V-O

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 02.07.13 - klo:21:57
Se on se aurinkolinssien polarisointi, joka on nolo...  ;)
Ai se johtuu laseista, ookoo.

Ihmettelin vaan kun Pösön mittaritaulun infonäyttö ja lämpötilan näyttö näkyi loistavasti, mutta radion näyttö oli ainoo joka oli mustaakin mustempi...

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.07.13 - klo:21:26
Minulla oli aurinkolasit ja radion näyttö oli ihan musta kun katoin sitä linssien läpi - kaikki muut näytöt näkyi hyvin. Pikku juttu, mutta nolo...

Tämä on ollut kauan Pösöjen perusvika.
Itse pakko käyttää polaroituja aurinkolaseja, ja sitten mustana nuo näytöt. Onneksi ei ole usein tarvinnut ajella pösöillä.
Sukulaispojalla useampia ollut ja aina välillä puikossakin tullut istuttua.

Noiden näyttöjen tai laitteiden suunnittelijat paremminkin eivät ymmärrä testata niitä polaroitujen kanssa heti ensi testeissä.
olen törmännyt erilaisin automaatteihin (bensa, pankki jne jne), jotka polaroitujen lasien läpi katsottuna käyttökelvottomat. Iso osa toimii ok, mutta ei kaikki...

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.07.13 - klo:22:01
Ai se johtuu laseista, ookoo.

Ihmettelin vaan kun Pösön mittaritaulun infonäyttö ja lämpötilan näyttö näkyi loistavasti, mutta radion näyttö oli ainoo joka oli mustaakin mustempi...

Jep, väittäisin näin. Aika kiusallinen ominaisuus vaikka tuon tiedostaakin. Tästä syystä mm. lentäjät eivät saa käyttää polarisoituja aurinkolaseja ollenkaan.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 02.07.13 - klo:22:04
Tämä on ollut kauan Pösöjen perusvika.
Itse pakko käyttää polaroituja aurinkolaseja, ja sitten mustana nuo näytöt. Onneksi ei ole usein tarvinnut ajella pösöillä.
Sukulaispojalla useampia ollut ja aina välillä puikossakin tullut istuttua.

Noiden näyttöjen tai laitteiden suunnittelijat paremminkin eivät ymmärrä testata niitä polaroitujen kanssa heti ensi testeissä.
olen törmännyt erilaisin automaatteihin (bensa, pankki jne jne), jotka polaroitujen lasien läpi katsottuna käyttökelvottomat. Iso osa toimii ok, mutta ei kaikki...

Hähähää, nyt jäitte provoilusta kiinni, on nimittäin polarisoidut lasit ja 208 kosketusnäyttö näkyy niillä todella kirkkaasti, ai että onko aito polarisointi no siitä en tiedä mutta näin on, ompa ihan kahdet erimerkkiset merkkilasit kyseessä että se siitä.

Ps. se joka minun juttuja pitää provoiluna on se ite VW:llä hommissa kyllä näin on :)

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.07.13 - klo:15:42
Hähähää, nyt jäitte provoilusta kiinni, on nimittäin polarisoidut lasit ja 208 kosketusnäyttö näkyy niillä todella kirkkaasti, ai että onko aito polarisointi no siitä en tiedä mutta näin on, ompa ihan kahdet erimerkkiset merkkilasit kyseessä että se siitä.

Nestekidenäyttöjä valmistetaan sekä pysty- että vaakapolarisaatiolla. Aurinkolaseista en tiedä, mutta epäilisin että niitä on vain yhdellä polarisaatiolla. Joka tapauksessa näytön näkymisongelma koskee aina tilannetta jossa näytön ja lasien polarisaatio on ristissä; jos molemmissa polarisaatio on sama, ei ongelmaa ole.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.07.13 - klo:16:02
Nestekidenäyttöjä valmistetaan sekä pysty- että vaakapolarisaatiolla. Aurinkolaseista en tiedä, mutta epäilisin että niitä on vain yhdellä polarisaatiolla. Joka tapauksessa näytön näkymisongelma koskee aina tilannetta jossa näytön ja lasien polarisaatio on ristissä; jos molemmissa polarisaatio on sama, ei ongelmaa ole.

208:ssa uudentyyppinen näyttö jossa on myös radion namiskat, vain puhaltimen nappulat on erikseen, tuossa aiemmin mainitussa 5008:ssa ilmeisesti erillinen radio. Mutta tosiaan ei kannata yleistää että vika olisi kaikissa pököteissä. Muutenkin pökötti on turvallinen ostos koska se tiedetään vialliseksi jo tehtaalta lähtiessä (näin ainakin väitetään joka toisessa viestissä), näinollen jo ostaessaan tietää mitä on tulossa niin eipä tarvitse viosta sitten valitella, toisin on VW:n laita, se on kallis laatumerkki jolta ei typeriä suunnitteluvirheitä suvaita...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy