A3 e-tron ja virta loppu mukavuusavaimesta

Aloittaja tero_, 01.11.20 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

tero_

Meillä on tilanne, että auto on latauksessa ja molemmista mukavuusavaimista on paristo loppunut (vara-avaimen paristoakaan ei ole tullut vaihdettua, vaan se on ilmeisesti itsekseen ajan kuluessa tyhjentynyt).

Nyt auto ei käynnisty hätäkäynnistyksellä (viemällä avain ratin vieressä olevaan kohtaan), koska latausjohto on keulassa kiinni. Ja jotta latausjohdon saisi hätäirroituksella irti, pitäisi painaa samanaikaisesti latausportin nappia ja kaukosäätimen avaa-nappia. Tämä jälkimmäinen ei tietenkään nyt onnistu.

Miten latausjohdon saa nyt irti ja auton käyntiin?

Onneksi ollaan kotona ja lähellä kauppaa, että saadaan kyllä paristot kaukosäätimiin, mutta pelottaa tilanne missä lataus tapahtuisikin jossakin kaukana kaupoista. Toivottavasti auto tunnistaa avaimen pariston vaihdon jälkeen (lukenut niitäkin tarinoita, missä ei ole tunnistanut).

passo_s

Minkälainen avattava se avain on? Muistan että hajosi vuosia sitten Opelin avaimen kuori kun avaaminen pariston vaihtoa varten ei minulta sujunut.

tero_

Juhuu, lähtihän se johto irti. Aika ihme olisikin ollut, jos tällainen pattitilanne olisi jäänyt systeemiin.

Heti kun olin manuaaliavaimella avannut oven (pari kertaan käänsin auki ja kiinni, tiedä vaikuttiko määrät), niin juoksin keulaan ja nappasin johdon irti.
Aiemmin olin yrittänyt käynnistää autoa  (ilmoitti vain, ettei tunnista avainta ja paristo pitäisi vaihtaa), niin sen jälkeen se ei suostunut irrottamaan johtoa.

Avaimen aukaisu ja pariston vaihto itsessään on helppo. Manuaaliavain vaan esiin ja kampeaa kansiosan vaikka kolikon reunalla auki. Pitää nyt käydä ostamassa uudet paristot ja katotaan sitten tunnistaako auto avaimen.

tero_

Vieläkin auto valitti hätäkäynnistyksen yhteydessä, ettei tunnista avainta, mutta lähtipä silti liikkeelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy