Alumiinioptiikka

Aloittaja mattinen, 25.07.14 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

mattinen

A3:een saa lisävarusteena alumiinioptiikkapaketin. Siihen kuuluvat alumiinisomisteet mm. ilmasuuttimissa, hansikaslokerossa, peilien säätökytkimissä, lasinnostimissa ja oven sisäkahvoissa. Toisaalta vakiovarusteena on mikrometallisomistelistat. Olenkohan nyt tulkinnut oikein, kun ajattelen ilmansuuttimissa, oven sisäkahvoissa ja kojelaudassa olevan metallilistat jo vakiovarustelussakin? Optiikkapaketissa listojen materiaali vain muuttuu, ja lisäksi metallia tulee myös joihinkin käyttökytkimiin?

hookoo

Ainakin ilmansuuttimissa on vakiona sellainen ohut metallin värinen rinkula. Kun ottaa aluoptiikan niin sinne rinkulan taakse tulee leveämpi alumiininen rinkula ja tämä ohuempi vaihtuu mustaksi. Ovissa kahvojen ympärille tulee myös alumiiniset rinkulat. Korjatkaa viisaammat jos meni hirveän väärin :)

rami

Eiköhän tuollainen paketti oo vähän kuin turhake.
Iha sama jos jossain on kiiltävää rinkulaa.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 25.07.14 - klo:22:35
A3:een saa lisävarusteena alumiinioptiikkapaketin. Siihen kuuluvat alumiinisomisteet mm. ilmasuuttimissa, hansikaslokerossa, peilien säätökytkimissä, lasinnostimissa ja oven sisäkahvoissa. Toisaalta vakiovarusteena on mikrometallisomistelistat. Olenkohan nyt tulkinnut oikein, kun ajattelen ilmansuuttimissa, oven sisäkahvoissa ja kojelaudassa olevan metallilistat jo vakiovarustelussakin? Optiikkapaketissa listojen materiaali vain muuttuu, ja lisäksi metallia tulee myös joihinkin käyttökytkimiin?

Ei ole niissä paikoissa mitään metallimateriaalia entuudestaan poislukien nuo ilmansuuttimet, joissa on vakiona kapea kromikehä. Kromia/metallia tulee siis lisää:

Leveämmät kehät ilmansuuttimiin
Hansikaslokeroon
Peilien säätökytkimiin
Lasinnostimiin
Oven sisäkahvoihin
Seisontajarrun ja Hold assist -käyttöpainikkeisiin
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 26.07.14 - klo:21:10
Eiköhän tuollainen paketti oo vähän kuin turhake. Iha sama jos jossain on kiiltävää rinkulaa.

Juu, en ole mitenkään erityisesti kiiltävän perään. On kuitenkin mielestäni mukavaa, että kojelaudassa on myös hieman muutakin väriä kuin pelkkää mustaa. Esimerkiksi ilmansuuttimien ympärillä olevat metallirinkulat ovat mielestäni kiva yksityiskohta. Koska en kuitenkaan ole nähnyt ensimmäistäkään A3:ta täysin mustilla suuttimilla, ei alumiinioptiikkapaketti liene tarpeellinen, jos suuttimiin metallia haluaa.

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 26.07.14 - klo:21:50
Ei ole niissä paikoissa mitään metallimateriaalia entuudestaan poislukien nuo ilmansuuttimet, joissa on vakiona kapea kromikehä.

Oletko aivan varma tuosta? Konfiguraattorin mukaan autossa on vakiovarusteena mikrometallisomistelistat oviverhouksissa ja kojelaudassa. Figuraattorin kuvakin viittaisi siihen, että metallia olisi vakiona muuallakin kuin ilmansuuttimissa.
http://i1216.photobucket.com/albums/dd371/LettutieteenVihtori/mikrometalli.jpg

rami

Kyllä ainakin mun A3.ssa on metallirinkulat kojelaudansuuttimissa vaikka on business varustelu.
En kyllä enempää kaipaa.
Puhumattakaan,ettämaksaisin lisähintaa jostain kiiltävistä kehistä,rahastus toikin.
Jotain metallirinkuloita näyttää olevan joissa on pinnassa tuollaiset näpytetyt lyötteet.

mattinen

Onko sulla sitä metallia ovenkahvoissakin, kuten tuossa konfiguraattorikuvassa?

hookoo

#7
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.07.14 - klo:23:27Oletko aivan varma tuosta? Konfiguraattorin mukaan autossa on vakiovarusteena mikrometallisomistelistat oviverhouksissa ja kojelaudassa. Figuraattorin kuvakin viittaisi siihen, että metallia olisi vakiona muuallakin kuin ilmansuuttimissa.
http://i1216.photobucket.com/albums/dd371/LettutieteenVihtori/mikrometalli.jpg

Niin kuin tuossa yritin aiemmin selittää niin tuo ovenkahvan paikan reunaa kiertävä (kuvassa musta) rinkula on aluoptiikan tapauksessa alumiinia. Näin ainakin itse muistelen, oma auto ei ole vielä tullut tehtaalta pihalle niin en voi varmistaa :)

Edit: en tiedä toimiiko tämä konfiguraattorista napattu linkki mutta tässä pitäisi näkyä mitä tarkoitan:

http://mediaservice.audi.com/media/cdb/data/045879e2-5df6-4384-bbfd-99e4716c13b0.jpg

mattinen

Lainaus käyttäjältä: hookoo - 27.07.14 - klo:14:22
Niin kuin tuossa yritin aiemmin selittää niin tuo ovenkahvan paikan reunaa kiertävä (kuvassa musta) rinkula on aluoptiikan tapauksessa alumiinia.

Olen ilmeisesti ilmaissut itseäni hieman epäselvästi. Tarkoitus oli tiedustella, onko sisustus ilman optiikkapakettia kokonaan vailla metallia. Mutta tuolta figuraattoristahan se selvisi, ettei ole. Kojelaudassa ja ovissa on metallilistat, samoin ovenkahvat ovat metallia. Tämä siis ilman optiikoita. Paketin myötä metallia tulee sitten lisää mm. niihin suuttimiin, ja kahvojen ympärille. Tämä tuli nyt selväksi, samoin kuin se, että optiikkapaketti on meikäläiselle tarpeeton. Se vaihtuukin nyt hold assistenttiin. Sanottakoon vielä, että Audi-myyjän tiedot eivät tässä kohdin olleet tarkat. Hän ilmoitti, että jos optiikkapaketin jättää pois, ovat mm. usein mainitut suuttimet kokonaan mustaa muovia.

hookoo

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 27.07.14 - klo:17:12
Tämä tuli nyt selväksi, samoin kuin se, että optiikkapaketti on meikäläiselle tarpeeton. Se vaihtuukin nyt hold assistenttiin.

Kyllähän hold assistentti kannattaa ennemmin ottaa kuin mitä tahansa ulkonäköön liittyvää :) Siis jos sellaisen tarvitsee. Itsellä mäkilähdöt hanskassa niin jätin pois vaikka taitaa olla halvin varuste heti kännykkä/avainmukin jälkeen :)

rami

Moi!
Mattinen näyttääpi olevan omassa busineksissa ovissa ja kolelaudassa noi listat.
Turhaa maksaa muutamasta leveämmästä rinkulasta.
Jos haluat jotain parempaa niin osta paremmilla penkeillä kuin business.
Itteä kenkuttaa noi halvat penkit.
Golfissaa oli paremmat golfotlinejakkarat.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: hookoo - 28.07.14 - klo:14:44
Kyllähän hold assistentti kannattaa ennemmin ottaa kuin mitä tahansa ulkonäköön liittyvää :) Siis jos sellaisen tarvitsee. Itsellä mäkilähdöt hanskassa niin jätin pois vaikka taitaa olla halvin varuste heti kännykkä/avainmukin jälkeen :)

Niin. Se on aika jännä juttu tuo kysymys siitä, mitä loppujen lopuksi tarvitsee ja mitä ei. Minulle on tulossa auto Stronicilla, ja alun perin ajattelin, ettei siinä mitään assistentteja eikä edes dosentteja tarvita. Olen itse ajanut koko elämäni manuaaliautolla, eivätkä ne mäkilähdöt hirveästi ole ongelmia aiheuttaneet. Toisaalta olen mm. tältä forumilta lukenut, kuinka tavattoman kätevä ominaisuus tuo assistentti on. Tämän vuoksi olen ajatellut, että jospa siitä sittenkin olisi jotain iloa. Mutta totuuden nimessä on kyllä varmaan niin, ettei autoilu sen puuttumiseen kaadu.

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.07.14 - klo:15:38
Moi! Mattinen näyttääpi olevan omassa busineksissa ovissa ja kolelaudassa noi listat. Turhaa maksaa muutamasta leveämmästä rinkulasta. Jos haluat jotain parempaa niin osta paremmilla penkeillä kuin business. Itteä kenkuttaa noi halvat penkit. Golfissaa oli paremmat golfotlinejakkarat.

Kiitoksia tiedoista. Olen kyllä kokeillut Business Sportin istuimia, ja niiden hyvä puoli on kiistämättä se, että istuinosa antaa enemmän tukea jaloille. Toisaalta penkki on aika kova, ja selkänojan muotoilut jotenkin painavat ikävästi selkää sivusta, vaikka en mikään jättikokoinen olekaan. Sportissa on lisäksi eräitä muita ominaisuuksia, jotka kohdallani olisivat turhia, nimittäin leveämmät renkaat ja madallettu alusta. Golfille täytyy kyllä antaa pisteet Ergo â€"penkeistä. Niissä on mielestäni hintalaatusuhde kohdallaan.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 28.07.14 - klo:15:59
Niin. Se on aika jännä juttu tuo kysymys siitä, mitä loppujen lopuksi tarvitsee ja mitä ei. Minulle on tulossa auto Stronicilla, ja alun perin ajattelin, ettei siinä mitään assistentteja eikä edes dosentteja tarvita. Olen itse ajanut koko elämäni manuaaliautolla, eivätkä ne mäkilähdöt hirveästi ole ongelmia aiheuttaneet. Toisaalta olen mm. tältä forumilta lukenut, kuinka tavattoman kätevä ominaisuus tuo assistentti on. Tämän vuoksi olen ajatellut, että jospa siitä sittenkin olisi jotain iloa. Mutta totuuden nimessä on kyllä varmaan niin, ettei autoilu sen puuttumiseen kaadu.
Minulla on s tronic ilman mäkilähtöavustinta ja en kyllä keksi mitä lisäarvoa se antaisi; autohan ei lähde valumaan taaksepäin (ainakaan missään minun kokemassani mäessä) lähdössä, vaan se automaatti pitää sen paikallaan. Taitaapa yleensä lähteä jopa hiljakseen ryömimään hetken kuluttua jarrun vapauttamisesta. Ja lisäksi on se sähköinen automaattisesti vapautuva käsijarru, jolla viimeistään saa auton pysymään paikoillaan.
Manuaalivaihteistolla ymmärrän mäkilähtöavustimen vähän paremmin.

Niin ja itse otsikon asiasta: on siellä sisällä sitä "metallia" tai "kromia" jonkin verran ilmankin sitä aluoptiikkapakettia. Itse en sitä ottanut, enkä osaa kaivata. Otin toki myös mustan sisäkaton, jonka takia halusinkin pitää sisätilan mahd. tummana.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy