Audi RS3 Sedan / Sportback ?

Aloittaja Peke, 24.06.14 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

Peke

Onko joku kuullut, että tuleeko tulevasta RS3:sta sedania vai vaan pelkästään Sportback? Tai kenties 3-ovinen? ::)
A3 Clubsport vähän lupailis sedania, mutta eihän noista koskaan tiedä.
Jos kippo tulisi ja olisi Clubsportin näköinen, voisi tuo kiinnostaa itseäkin. RS ei kuitenkaan taida tulla ku vasta 2015 tai -16. Teholukemista olen lukenut, että vitoskone ja joko 380hv tai 400hv, mitkä onkin sellaiset lukemat et ne irtoaa jo tuosta nykyisestä padasta pikku softa päivityksellä(omassa TT RS+:ssa vakiona 360hv). Tässä pari videoo ja kaikki info vaan tänne, mitä tiedätte. :)
Audi A3 clubsport quattro concept
http://www.gtspirit.com/2014/05/29/video-audi-a3-clubsport-quattro-concept-showcases-huge-air-brake/
http://blog.caranddriver.com/faster-five-audi-video-shows-off-wicked-525-hp-s3-clubsport-concept/
http://www.netcarshow.com/audi/2014-a3_clubsport_quattro_concept/
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

splitxyz

Kaikenlaista on luvassa. Tosin en tarkkaan tiedä aikatauluja. Kiinnostaa itseäni uusi RS3. Siitä saa tod näk helposti irti 500-650 hv. Uusimmat tiedot RS3 vuodelle 2014. En tiedä tarkoittaako loppuvuodesta vai mitä?! Clubsport maininnalla on RS3 sedan mallia. Ullanlinnassa bongattiin vakio Porsche 918 missä n 900 hv, suhteellista ovat teholuvut/hinnat. Todennäköisesti uusi Audi RS3 on "kevyt" ja n 400 hv liikahtaa suhteellisen hyvin.

http://s2.postimg.org/sga0z0c6x/RS3.jpg
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peke

Näinhän se on. Uusi RS3 voi olla jo aika pirteä, jos tulee edes se 380hv tai 400hv kun painoa ovat nähtävästi saaneeet tiputettua. Tämä "nykyinenhän" on aika läski, muistelisin rekisteriotteessa olleen 1650kg. Toi mun TT:kin painaa sentään alle 1500kg et jos edes noihin lukemiin saisivat RiSakolmosen. Mä kyllä veikkaan, että sen esittely menee 2015 kevääseen, Suomessa hyvä jos tulee vielä silloinkaan. :P
Sama konehan tuo uusi on ku nykyinenkin, mutta turbo voi olla eri. Jos näin, softalla ja putkella vois päästä jo 500hv kieppeille tai ainakin lähelle. On jotkut penkittäny nykyisestäkin vitoskoneesta putkella+välijäähyllä ja softalla yli 450hv. Pienellä turbon muokkaamisella jo sit yli 500hv. :)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Ritzenhoff

#3
Eiks toi linkin juttu oo pelkkää spekulaatiota.. Uskon et 2-litranen 395-400hp kone siihen tulee. Sama pata mitä tulevaan Golf R 400:aan, jota tullaan muutama kpl ilmeisesti tekemään. Kyl tollaset syöpöt 2.5-litraset on last seasonia jo pian ton kokoluokan tuotantoautoissa ja varsinkin vagilla.

http://m.tmnet.fi/?q=/uutiset/volkswagen-ottaa-golf-r400n-tuotantoon

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Peke

Syöpöt???!!! :D Tuo ei kyllä syöppöä ole nähnykkään. Itekin päässy matka-ajossa alle 7l( yli 400hv neliveto) ja sekalaisessa MUN AJOLLA vie 10-11l/100km.
Se minusta on jo 99% varmaa(kaikissa jutuissa on näin lukenut), et vitoskone tulee sekä RS3:seen ja TT RS:ään. Olisi pyhäinhäväistys laittaa joku 2-litranen neloskone ton viismukisen tilalle. Ja oletko ajatellut sitä, ettei kukaan ostas RS:ää jos siinä on sama kone ku S:ssä...? Niin Clubsport jutut on spekulaatiota(525hv 2.5TFSI), mutta antaa suuntaa. ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

qsla

Itse olen samoilla linjoilla, että jos 2.5 r5 korvataan parilitraisella menee koko rs3/ttrs uutukaisilta pohja. Näitten autojen kanssa ei ole enää kyse pelkästä suorituskyvystä. Tunteet ja raha saa vastinetta kun on jotain konkreettistakin tarjottavaa pelkkien bittien sijaan:)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Peke

PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

splitxyz

#7
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 30.06.14 - klo:23:30
Eiks toi linkin juttu oo pelkkää spekulaatiota.. Uskon et 2-litranen 395-400hp kone siihen tulee. Sama pata mitä tulevaan Golf R 400:aan, jota tullaan muutama kpl ilmeisesti tekemään. Kyl tollaset syöpöt 2.5-litraset on last seasonia jo pian ton kokoluokan tuotantoautoissa ja varsinkin vagilla.


On varmaan osittain spekulaatiota nuo artikkelin julkaisuajankohdat. Samassa yhteydessä oli laitettu uusi TT RS v 2016. Pitää lukea tarkemmin sanottiinko moottorista mitään (2 vai 2,5l).
Artikkelissa väitetään moottorin olevan 5 sylinterinen, n 400 hv ja ainoana vaihteistona 7 v DSG laatikko (RS3). Ristiriitaista tietoa: ""German outlet AutoZeitung reports that the incoming Audi RS3 could receive a whopping 400hp 2.0L TFSI turbo four-banger.""" huomio sanaa COULD.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peke

Itekin olen lukenut useamman jutun ja kaikissa niissä on mainittu 2.5TFSI. Ja et RS3 tulis 2015 ja TT RS juurikin vasta 2016.
Ja lukemat on jutuissa ollu 380/400hv ja TT RS:n kohdalla on mainittu jopa 460hv. 
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

rob-s

LainaaKyl tollaset syöpöt 2.5-litraset on last seasonia jo pian ton kokoluokan tuotantoautoissa ja varsinkin vagilla.

Ai ai..kyllä tällainen vastavirtaan uiminen vasta onkin elämys tänä päivänä:) t. 4.2FSI /420hv (tulossa pikkuisen piristystä)
Pidän tuota RS3 sedan todella potentiaalisena seuraajana nykysielle autolle kunhan motti nimenomaan ei laske alle tuon 2.5TFSI.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

partasuti

Top Gearin toimittaja on koeajanut tuon prototyypin, josta on siis kutiteltu 520 hevosta. Epäilee tuotantomallin siirtyvän maltillisimmilla tehoilla vuoden 2016 puolelle.

Ktk

Tehoista ei taida olla hirveästi vielä faktaa. Mutta voisin melkein lyödä vetoa että sitä on enemmän kuin Mersun CLA AMG:ssä (vai mikä se nyt olikaan).

Peke

No se on ainakin varmaa. :) 360hv tuossa tulee olee minimissään, mutta uskon että 380hv tai 400hv on tuotantoversion lukemat.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

partasuti

Sitten jää kysymykseksi ainoastaan hinta. Jos auto tulee maksamaan yli 70.000, ei niitä Suomessa monta myydä.

Peke

Niinpä. Ja kyllähän se maksaa, veikkaisin perushinnaksi 75-80kâ,¬ koska S3:kin maksaa jo vajaa 60kâ,¬ ja pienillä mausteilla melkein 70kâ,¬...ja näin ollen RiSa3 helposti 85-90kâ,¬. >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

partasuti

Tuloillaan olevasta RS3:sta on jo ratakuvaa. Ihan kivasti pakoputkisto murisee. Tulee olemaan liian kallis Suomessa, mutta ainahan voi unelmoida.

Peak

Mukavasti kyllä murisi  8)

splitxyz

Uusi Auto Zeitung lehti listaa v 2015 tilattavia malleja ja RS3 tilattavissa saksassa kesäkuussa 2015. Voimanlähteenä 2.5 l viisisylinterinen 367 hv moottori. Mistäköhän noin "epätasainen" luku?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 07.11.14 - klo:13:48
Uusi Auto Zeitung lehti listaa v 2015 tilattavia malleja ja RS3 tilattavissa saksassa kesäkuussa 2015. Voimanlähteenä 2.5 l viisisylinterinen 367 hv moottori. Mistäköhän noin "epätasainen" luku?

Epätasaisuus johtunee siitä kun 367hv = 270kW.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

sambolo

Livenä varmaa ärjymmän näköinen, kuvissa aika tylsä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

partasuti

Kirjoituksessa sanotaan, että edellinen RS3 maksoi Saksassa noin 50.000 ja tämä uusi hieman ennemmän. Siitä voi laskea Suomen hinnan. Tai ehkä ei kannata laskea.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.12.14 - klo:13:31
kuvissa aika tylsä.
Erittäin samaa mieltä. En ymmärrä yhtään tuota VAG:n politiikkaa jossa tehokkaimmatkin mallit jätetään 1,6tdi S-line:n näköiseksi. Autossa ei vaikuttaisi olevan edes leveämpää raideväliä perusmalliin verrattuna, lokarit eivät ainakaan ole sanottavasti levinneet. Tylsä on, ei voi mitään. Joku tykkää "sudesta lampaan vaatteissa", minusta auton pitää näyttä siltä mitä se on.

Olisi voinut olla seuraava autoni mutta eipä sitten ole. Pettymys. Mahdollinen Golf R 400 lienee seuraavaksi odotuslistalla tai sitten pitää siirtyä "kahden auton taktiikkaan". Joku käytetty Possu hupiajeluihin ja tylsä diiselimopo päivittäisiin tarpeisiin. Autopaikkoja on tosin vaan yksi... ???
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

V-O

Hyvä että tätä kommentoitiin tylsäksi, kun minusta toi oli aika mukavan näköinen.

Itte tykkään tommoisista perusmallien näköisistä autoista, joista sitten tarpeen tullen irtoaa ruutia kun kuski niin haluaa...

Mutta pitää kyllä samaan henkäykseen todeta että RS4 pulleinen lokasuojineen on kyllä maukas ja minunkin makuuni  :)

maileri

Niin jos haluaa näyttävän hothatchin niin tuleva civic type R on sellainen. Hyvää RS3ssa on muutettu ajettavuus eli nyt löytyy sitä kaivattua yliohjausta ja peräluistoa. Lisäksi tulee komiat äänet.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: maileri - 14.12.14 - klo:02:43
Niin jos haluaa näyttävän hothatchin niin tuleva civic type R on sellainen.

"Näyttävä" on hauska termi. Itsellä tulee mieleen mopoauto. Lisätään kaikki mahdolliset härpättimet, että varmasti erottuu. Itse en kehtaisi edes ajaa moista ja etuveto on muutenkin turnoff.

rob-s

Tuossa RS3 Sportbackissa on minusta liian kapeat takalokasuojat RS:ksi. Sen sijaan RS3 sedan näyttää siltä miltä sen kuuluisi:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

kottarainen

Tuo peräputkisto on ihan asiallisen näköinen, mutta harmi että ei taida tulla sedan mallia...
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

rob-s

Lainaamutta harmi että ei taida tulla sedan mallia...

Parempi olisi! (haluan sellaisen)

LainaaTuo peräputkisto on ihan asiallisen näköinen

Se on just niin kuin RS audissa kuuluu olla. Oli ehkä suurin puute siinä 8P mallisessa RS3:ssa oli juuri tuo pakoputkien puute..ja
ajettavuus.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

V-O

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 14.12.14 - klo:10:03
Tuossa RS3 Sportbackissa on minusta liian kapeat takalokasuojat RS:ksi.
Toi Sportback muuten ei olekaan RS3, vaan S3 modatuilla puskuriverhoiluilla  ::).

Luulen että toi on vaan badgetuning-versio ja markkinoinnin tekemä asiakkaita herättelevä kuva...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy