Audi RS3 Sedan / Sportback ?

Aloittaja Peke, 24.06.14 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 14.12.14 - klo:09:36
"Näyttävä" on hauska termi. Itsellä tulee mieleen mopoauto. Lisätään kaikki mahdolliset härpättimet, että varmasti erottuu. Itse en kehtaisi edes ajaa moista ja etuveto on muutenkin turnoff.

Samoilla "linjoilla", en halua "raaserin" näköistä autoa, kuitenkin enimmäkseen arkiajoon itselläni, vaikka tehoa onkin. Taitaa osittain myös iällä olla merkitystä keskiarvona näissä makuasioissa  ;). Itse pidän kovasti siitä että jotain sporttisuutta löytyy, mutta on jollain tapaa hillitty. Saattaa olla syy myös ostajakunnan toiveissa (spekulointia).
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ritzenhoff

#31
Olisi tuo varmaan livenä aika röyhkeän asiallinen näky, varsinkin jonain daytona harmaana lisättynä noiden alumiinin väristen tehosteiden edessä ja takana kera quattro tekstin säleikössä. /drool

No eipä mitään. Tulee jäämään haaveen tasolle, ikuisesti.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Cyclic Stig

#32
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 14.12.14 - klo:14:01
Samoilla "linjoilla", en halua "raaserin" näköistä autoa, kuitenkin enimmäkseen arkiajoon itselläni, vaikka tehoa onkin. Taitaa osittain myös iällä olla merkitystä keskiarvona näissä makuasioissa 
Mitaan tekemista ialla. Ei melkein 400 hevosvoimaisen auton tarvitse nayttaa sun skeidalta. Ilman etta se nayttaa "teinilta" niin se voi silti nayttaa silta mita se on eli ei 1,6tdi "s-line"….
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 14.12.14 - klo:09:36
etuveto on muutenkin turnoff.
Hyvä lukollinene etuveto on aina parempi ja varsinkin hauskempi(!) kuin tympeästi aliohjaava neliveto kuten edellinen RS3. Ajettavuudeltaan surkeampaa tuon luokan autoa saa hakea ihan tosissaan. Audi on keskimäärin epäonnistunut noiden tehoversioiden ajettavuuden kanssa koko tämän vuosikymmenen joten olisikohan nyt aika… Ulkonäöllisesti näyttäisi ettei vieläkään.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig

#33
-
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig

#34
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 15.12.14 - klo:00:42
tän palstan softa on kyllä totaalisen kuralla. aina kun yritän muokata jo lahetettyä viestiä kirotusvirheiden korjaamiseksi niin tää keksintö tekee siitä uuden viestin. Varsinainen vitsi. En jaksa miettiä, mahtaa olla jotain lainauksiakin tässä viestissä. Jippii
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 15.12.14 - klo:00:42
Hyvä lukollinene etuveto on aina parempi ja varsinkin hauskempi(!) kuin tympeästi aliohjaava neliveto kuten edellinen RS3.

Olisi kiva jos löytyisi hyvä lukollinen etuveto. Edes Focus RS ei ollut tällainen. Sateella suti, kuivalla kelillä suti lämpötilan ollessa lähellä nollaa ja talvella onneton. "Hauska" peli Suomessa. Onhan se tylsää jos RS3 ei näitä ominaisuuksia tee. Ja jos tämä aliohjaus niin häiritsee eikö haldex updatea voisi tehdä?

Peke

Niinpä. Ja itse edellisen RS3:sen omistaneena voin sanoa, että jo pelkällä alustan vaihdolla muuttui HUOMATTAVASTI yliohjaavammaksi. Siihen ku ois lyöny kiinni vielä Haldex Controllerin ja vakaajasetin, niin aijai. Nyt mulla TT:ssä vaihdettu vakaajat ja alusta, tuokin menee jo aika hyvin luisussa lumella ja kostealla asfaltillakin. Tai no kyllä sen kuivallakin luisuun saa. ;D
Siinä olen samaa mieltä, että uusi RS3 Sportback näyttää kuvissa vähän liian tylsältä. Toi clubsport kun tulis tuotantoon ja nelosella alkavalla teholukemilla. 8)
Kyllähän etuveto on joka tapauksessa paljon tylsempi kuin neliveto.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Peke

PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

MoFFe


Waltsu83

Kyllä todellakin on mahtavat äänet!!!

https://www.youtube.com/watch?v=9fCpMMURclE

Jos tuo autovero poistuu Suomesta niin silloin voisi vaikka tilata!  ;D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

jnsFI

On kyllä uskomattoman kauniit äänet jos niin voi auton äänistä sanoa. Mahtava sävel.

https://www.youtube.com/watch?v=88Lg_Qf0UkA

Jos autovero poistuisi ja tuota saisi sedanina, niin aivan varmasti päivittyisi S3. :D

Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Peke

PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Peke

Onks kukaan käyny vielä kokeilee pikkuRiSaa? ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Ohikulkija

#43
Kun oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin pääsi pikaisesti kokeilemaan RS3:sta
Kiva ajettava. Jämäkkä mutta ei mikään kivireki. Helppo ajettava. Tosin nopeusrajoituksien mukaan ajaessa ei mitään ääritilanteita synny. Ã,,änimaailma oli mahtava, ei mistään kajareista, vaan oikeasti putkistosta. Onneksi oli lämmin ilma, niin pystyi välillä ajamaan ikkunat auki :)
Alkoi vanhaakin miestä ihan lapsettamaan. Liikennevaloissa sai kanssa-autoilijoilta peukkuja :)

Peke

Juu, mäkin ajoin ton.
Täytyy ihan ensiksi todeta, että vanhasta RS3:sta on menty aimo harppaus eteenpäin. Auto on ERITTÃ,,IN mukava, suht hiljainen, laadukkaan oloinen, mutkiin hyvin taittuva ja vaihteisto + moottori toimii hyvin yhdessä. Vaihteisto on minusta selvästi nopeamman tuntuinen kuin vanhassa RiSassa. Eikä auto aliohjaa mutkiin tultaessa niin ku vanha teki(vakiona). Omaan TT:hen jos tuota vertaa niin paljon mukavampi ja "helpompihan" tuo on. Muija tuumas kun tultiin takas TT:n sisälle, että eihän täältä näe mitään ja tuntuu kuin istuttaisiin maassa. Mutta jatkoi, että paljon sporttisempi on fiilis TT:ssä. Näin ehdottomasti myös minusta. Eli toisin sanoen ainoa RS3:ssa ärsyttänyt seikka oli juurikin istuinkorkeus. Matalimmallakin, manuaalisäätöinen RS SPORT-penkki jää hivenen liian ylös(minulle, pitkälle varmaan jonkin verran eri asia). Kulkupuolesta ei varmaan kannata kommentoida oikeastaan mitään, kun ei se tuntunut oikein missään. TT menee ihan eri tavalla, niin suotta verrata. Ã,,änistä iso plussa, paukkuu paikallaan kaasuttaessa ja vaihdoissa säestää mukavat "pöräykset".
Koeajoautossa varusteita riitti ja itsekin niitä ruksailisin jonkin verran, jos tuollaista rupeaisi vaihtamaan. Mutta huonosti käy tuollaisten kauppa nyt, myyjän tieto oli, että 1 myyty Suomeen. Kai nuo hinnoitellaan liian ylös...
Summarun:
+hyvä ajaa sekä maantiellä että kaupungissa(lue kovaa ja rauhallisesti)
+mukava tuollaiseksi autoksi(Magnetic Ride alusta)
+hyvin päivitetty ulkoasu verrattuna entiseen RS3:seen
+vaihteisto nopeamman tuntuinen
+mutkissa huomattavasti vanhaa mallia parempi
+hyvät soundit

-penkit jää liian ylös ja nuo RS SPORT-penkitkin voisi olla hivenen sporttisemmat(kuinkahan onnettomat ne vakio SPORT-jakkarat onkaan
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

partasuti

https://www.youtube.com/watch?v=2ML-QHIhRn0

Jos tätä ei ole vielä nähty. Larissa ja Fabian Autophoriesta ulkoiluttivat hieman terästettyä RS3:a. Niille jotka eivät jaksa katsoa koko videota, kylmäkäynnistys siinä kahden minuutin korvilla ja kovempaa kaasuttelua kolmessa minuutissa.

jnsFI

Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy