A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

hph

#30
Toimiiko teillä, jotka olette käyneet päivittämässa 1.4 TFSI 90kw:n moottorisoftan, drive select asetukset? Eli jääkö asetukset muistiin, kun sammutatte auton ja ajatte sillä seuraavan kerran. Omasani ongelmana, että,  ohjausasetukset jäävät muistiin, mutta moottorinasetukset ei. Jos valitsen esim. dynamic asetukset, auto kiihtyy hyvin valinnan jälkeen, mutta sammutuksen ja uudelleen käynistyksen jälkeen tehot ovat kateissa. Eikai tuon lisukkeen tarkoituksena ole joka ajokerralla valita asetukset uudelleen, vai onko näin? Drive select nappulasta ei palaudu asetukset, vaan kuitattava MMI:n kautta

Mielestäni tätä ongelmaa en havainnut ennen softan päivitystä.

Rosmo

Minulla toimii ainakin normaalisti softapäivityksen jälkeen. Individual on koko ajan päällä eikä sitä tarvitse joka starttauksen jälkeen erikseen valita.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Rosmo

Meneekö Stronicin ominaisuuksiin, mutta tänään huomasin mäkistä maantietä ajaessani, että vaihteisto toimi erikoisesti. Vakionopeudensäädin oli päällä ja se jarruttaa, jos vauhti tahtoo karata alamäessä. Näin se on toiminut aikaisemminkin ja se on normaalia, mutta vaihde on aina pysynyt samana. Tänään kuitenkin alamäet olivat aiempia jyrkempiä ja ehkä sitten sen seurauksena vaihteisto ikään kuin olisi yrittänyt tukea jarrutusta vaihtamalla pienemmälle.

Hieman ihmettelin, kun vaihteisto vaihtoi seiskasta pykälä kerrallaan aina kolmoselle. Tämän jälkeen vaihteisto alkoi vaihtamaan pikkuhiljaa taas ylöspäin, mutta huomattavasti hitaammin, mitä se oli äsken vaihtanut alaspäin. Näin tapahtui useamman kerran aina jyrkemmän alamäen tullessa kohdalle. Vakkari oli asetettuna muistaakseni noin 65 km/h.

Onko muut huomanneet vastaavaa?
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 09.11.13 - klo:21:21
Meneekö Stronicin ominaisuuksiin, mutta tänään huomasin mäkistä maantietä ajaessani, että vaihteisto toimi erikoisesti. Vakionopeudensäädin oli päällä ja se jarruttaa, jos vauhti tahtoo karata alamäessä. Näin se on toiminut aikaisemminkin ja se on normaalia, mutta vaihde on aina pysynyt samana. Tänään kuitenkin alamäet olivat aiempia jyrkempiä ja ehkä sitten sen seurauksena vaihteisto ikään kuin olisi yrittänyt tukea jarrutusta vaihtamalla pienemmälle.

Hieman ihmettelin, kun vaihteisto vaihtoi seiskasta pykälä kerrallaan aina kolmoselle. Tämän jälkeen vaihteisto alkoi vaihtamaan pikkuhiljaa taas ylöspäin, mutta huomattavasti hitaammin, mitä se oli äsken vaihtanut alaspäin. Näin tapahtui useamman kerran aina jyrkemmän alamäen tullessa kohdalle. Vakkari oli asetettuna muistaakseni noin 65 km/h.

Onko muut huomanneet vastaavaa?
Moottorijarrutus kuuluu Stronicin ominaisuuksiin.
Tuo vakkarin jarrutusominaisuus on ärsyttävä, koodauksellakaan sitä ei taida saada pois.

Rauska

Pieni sormen liike ja alamäessä vakkari pois päältä?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 09.11.13 - klo:21:49
Pieni sormen liike ja alamäessä vakkari pois päältä?
Vaiva se on pienikin vaiva. Sen takia otin myös kaukovaloavustimen, ettei tarvitse sormia liikutella  :)


Taky

#36
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 09.11.13 - klo:21:49
Pieni sormen liike ja alamäessä vakkari pois päältä?

Höh, silloin koko vakkarin idea menetetään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.11.13 - klo:09:31
Höh, silloin koko vakkrin idEa menetetään.

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 09.11.13 - klo:21:42
Moottorijarrutus kuuluu Stronicin ominaisuuksiin.
Tuo vakkarin jarrutusominaisuus on ärsyttävä, koodauksellakaan sitä ei taida saada pois.
KAikilla on eri mielipiteitä tuostakin asiasta ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nasse - 07.10.13 - klo:18:20
Nyt ilmojen viilennyttyä on ilmastointi(?) ruvennut plörisemään kylmästartin jälkeen. Eli vähän aikaa kuuluu etulasin luota (puhallus enemmän lasille kylmällä säällä?) kuuluu samanlainen ääni kuin esim. kuivuneesta LTO-laitteen vesilukosta, flop-flop-flop. Narina on edelleen läsnä mutta vähän vähäisempänä, eli siihen taas kylmempi ilma vaikuttaa postitiivisesti.

Rengasmelun törkeä kasvu on edelleen pahin murhe, mutta se nyt ei oikein voi johtua muusta kuin renkaista ja erittäin tod.näk. aurauskulmista.

Miten aurauskulmien pielessä oleminen voi lisätä rengasmelua?

Rosmo

Öljyä palaa...

Ekan litran lisäsin 1800 kilsaa kohdalla, nyt meni toinen litra. Kilsoja mittarissa 5800. Ã,,rsyttävää.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Ohikulkija

LainaaÖljyä palaa...
Ekan litran lisäsin 1800 kilsaa kohdalla, nyt meni toinen litra. Kilsoja mittarissa 5800. Ã,,rsyttävää.

No kylläpä tuntuu maistuvan. Mitenkä on 1.8l koneitten kanssa, kuinka paljon menee öljyä?

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 25.11.13 - klo:22:53
No kylläpä tuntuu maistuvan. Mitenkä on 1.8l koneitten kanssa, kuinka paljon menee öljyä?

En ole tarkistanut, mutta 5500 km takana eikä auto ainakaan lisää ole pyytänyt 8)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 25.11.13 - klo:22:56
En ole tarkistanut, mutta 5500 km takana eikä auto ainakaan lisää ole pyytänyt 8)


Reilut 10tkm takana eikä ole öljyä halunnut lisää (1.8l)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Rauska

1.8 n. 2000 km ja ei ole vielä havaittavasti pinta laskenut ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

AQ3

Ajettu 13000 ja öljyt juuri vaihdatettu. Ehkä oli millin laskenut pinta tikussa tuolla matkalla.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

LEMMY

Mulla tulee just 5 tkm tauluun ja ei ole öljyä hörppinyt. Olen oikeen tikusta neljästi katsonut. Ihan mielenkiinnosta seurannut, kun noissa vanhemmissa TFSI moteissa on noita öljyrosmoja ollut.

Ei mun vanha 2005 1.8 20VT FR Leonkaan vienyt 110 tkm aikana öljyä. Eli hyvä tuuri on ollut yksilöissä. Siihen tosin tuli öljyä ja suodatinta vaihdeltua n. 10 tkm välein.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Ohikulkija

Ok. Hyvältä kuulosta ainakin 1.8l koneiden osalta. Kun öljytikku on palanut töihin, niin voiko öljyntasoa silti seurata MMI:stä?

Nudde

#47
Kun öljytikku on palanut töihin, niin voiko öljyntasoa silti seurata MMI:stä?

ei voi, ei ole löytynyt koodaamallakaan sitä, ainakaan vielä. Oma 1.8 ei ole halunnut lisää öljyä reilun 8000 km aikana, täytyisi oikein tikusta taas katsella, ei ole vähään aikaan tullut katsottua. Koodaamalla löytyi kyllä öljyn lämpömittaus, tuli samalla kuin laitettiin lap-timeri. Samalla pitäisi takapyyhin olla ei automaattinen, on nimittäin ollut hieman raastavaa kun se pyyhkii likaista takalasia, ja oma ei enää pysähdy liikennevaloihin, pysyy käynnissä ilman että painaa sitä s/s nappia, niin ja needlesweep löytyy......

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.11.13 - klo:08:58
ja oma ei enää pysähdy liikennevaloihin,

Nudde, eikös tuo ole hieman vaarallinen ominaisuus koodattavaksi... ;D

Mua ei kyllä S/S ole häirinnyt ja saa olla rauhassa päällä. Tietty joskus hieman sylettää jos pitääkin heti perään lähteä liikkeelle, mutta yleensä nuo tilanteet on helppo ennakoida ja hipaista jarrua vain sen verran, että assistantti menee päälle, mutta S/S ei. Valoissa on mukava sitten ootella tupruttelematta, kun välillä kestävät melko pitkäänkin ootella.

Sen sijaan kun alkuun taisin hehkuttaa efficiency-moodia matka-ajossa, niin se on kyllä jäänyt täysin vaimon käyttöön (käyttää kaikessa ajossa). Vertasin sitä matka-ajossa dynamicciin ja kulutus oli tismalleen sama, kun molemmilla koitti ajaa suht taloudellisesti. Ja efficiencyllä kärry on aika lahna reagoimaan polkaisuihin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

Nudde, eikös tuo ole hieman vaarallinen ominaisuus koodattavaksi... ;D


heh, jos ymmärsin oikein sun hymiötä siinä perässä niin olisi vaarallinen, mutta minun  auton moottori ei sammu kun on pysähtynyt liikennevaloihin, ainakin omasta mielestäni toi oli ärsyttävä ominaisuus, kun ei sitä nappia aina viitsinyt painaa. Esimerkiksi kun tuli töihin ja avasi oven talliin, se pysähtyi ja jarru päälle, sitten taas käyntiin ja parkkeeratessa sammui pari kertaa, kun otti lähelle seinää Ym. No makuasioita,säästyy ainakin starttimoottori, ihmettelen kuinka kauan ne toimii, varsinkin jos ajaa paljon kaupunkiajoa/ruuhkaajoa.

vielä tosta effeciency-moodista, ainakin ohjaus muuttu aivan veltoksi, epätarkaksi siinä moodissa, dynamic on ollut mulla sekä ohjauksessa että kaasu\vaihde.

Jonny

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.11.13 - klo:08:58
...ja oma ei enää pysähdy liikennevaloihin, pysyy käynnissä ilman että painaa sitä s/s nappia...
Toimiikohan tämä myös A6:ssa?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Nudde

Lainaa...ja oma ei enää pysähdy liikennevaloihin, pysyy käynnissä ilman että painaa sitä s/s nappia...

No niin, auto näytti että S7S on poissa, mutta tänä aamuna kyllä taas sammuili, eli se koodaus ei näköjään toiminutkaan niin kuin luultiin.

LainaaToimiikohan tämä myös A6:ssa?

Ei tietoa, luulin etä toimi omassa mutta ei.

Ktk

Aika outoa on jos S/S saa koodattua pois. Kyseessä on kuitenkin auton tyyppihyväksyntään ja CO2:een vaikuttava ominaisuus.

Hawtin

Ehkä sun Nudde pitää nyt vain yrittää kasvaa sisään S/S:n käyttöön... ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaAika outoa on jos S/S saa koodattua pois. Kyseessä on kuitenkin auton tyyppihyväksyntään ja CO2:een vaikuttava ominaisuus.

Olen täysin samaa mieltä, mutta kun sieltä löytyi ihan selkeä sellainen kohta, ja se disabloitiin, ja tuntui että se oli poissa, taitaa vaan olla niin että se oli poissa kun oli tarpeekis kylmä......... no ruudussa oli kyllä se A nuoleineen missä oli poikkiviiva yli, tiedä sitten häntä. Kokeiltu on.

LainaaEhkä sun Nudde pitää nyt vain yrittää kasvaa sisään S/S:n käyttöön...

En taida kasvaa niin paljon... :) No ei vaiskaan, kyllä jo on tottunut painamaan sitä jarrua tarpeeksi hiljaa ettei pysähdy, on nimittäin mun mielestä ärsyttävää ja ei niin ilman nykinää kun lähdet liikennevaloista ja ekaksi moottori starttaa ja sitten vielä autoholdi menee pois, ei vaan tunnu jouhealta millään tapaa............... mutta täytyy vaan tottua.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.11.13 - klo:13:20
No ei vaiskaan, kyllä jo on tottunut painamaan sitä jarrua tarpeeksi hiljaa ettei pysähdy, on nimittäin mun mielestä ärsyttävää ja ei niin ilman nykinää kun lähdet liikennevaloista ja ekaksi moottori starttaa ja sitten vielä autoholdi menee pois, ei vaan tunnu jouhealta millään tapaa............... mutta täytyy vaan tottua.

Eikös se olisi helpompaa painaa aina ajoon lähtiessä sitä S/S-nappulaa kuin kikkailla jarrulla? ;) Itse ainakin otan joka kerta sen S/S -toiminnon pois päältä. Sehän on vain yksi napin painallus. Toki olisi hieno homma jos tuon saisi koodattua kokonaan pois päältä. 

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.11.13 - klo:08:58
Koodaamalla löytyi kyllä öljyn lämpömittaus, tuli samalla kuin laitettiin lap-timeri. Samalla pitäisi takapyyhin olla ei automaattinen, on nimittäin ollut hieman raastavaa kun se pyyhkii likaista takalasia,

Siis lähteekö tuo takalasin automaagitoiminto pois päältä koodaamalla lap-timeri?

Ktk

No ei se kyl siinä samassa tule.

Nudde

LainaaEikös se olisi helpompaa painaa aina ajoon lähtiessä sitä S/S-nappulaa kuin kikkailla jarrulla? Itse ainakin otan joka kerta sen S/S -toiminnon pois päältä. Sehän on vain yksi napin painallus. Toki olisi hieno homma jos tuon saisi koodattua kokonaan pois päältä. 

Olis kun vaan muistaisi/jaksaisi......


Nudde

#59
LainaaSiis lähteekö tuo takalasin automaagitoiminto pois päältä koodaamalla lap-timeri?

Ei, se on eri koodaus. Lap-timerin kanssa tuli öljyn lämpömittaus. On kai tarkoitettu että radalla näkee missä öljyt menevät? Hassua että mittaristossa oleva lämpö nousee 90 asteeseen aika nopsaa, tämä jököttää jossain 50 nurkilla....  pikkuhiljaa sitten saavuttaa sen mittaristossa olevan lämpötilan.

tuosta sen näkee millainen lämpötila siinä on, ja tossa on kanssa s/s estettynä symboli vielä toiminnassa......


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy