A3 MMI

Aloittaja Nilkki, 15.05.13 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaAiemmin jossakin ketjussa kerrottiin, että Lumia kanssa yhteydet ja toiminnot toimisi hyvin, mutta eikö asia olekaan niin? Onneksi pähkäilen vielä puhelimen ostoa.

Mulla on Lumia 820 jos nyt muistan oikein, työpuhelin niin ei aina muista niin hyvin.
Lainaa
Toimii ainakin silloin kun MMI äänenlähteeksi on valittu BT, en tiedä toimisko radio-moodissa (tuskin).

Radiopuolella ei ainakaan toimi, olen kyllä koittanut valita noita mutta olen varmaan jotenkin sitten tehnyt väärin, täytyy koittaa uudestaan ja valita se BT, siis jos meinaat sieltä valikosta vaan että sen valitsee? Olen varmaan liian vanha/tyhmä näiden asioiden suhteen.... :)

jv

Mulla ne iPhone5:n karttojen/navin puheohjeet kuuluu BT:tä käytettäessä suoraan ilman kikkailuja. Onko sulla puhelimen navi vai kartat käytössä?

Navigonin navigaattori-appissa oli ainakin aiemmin bugina se, että äänenvoimakkuus määräytyi puhelimen äänen/musiikintoiston mukaan, ei siis soittoäänen voimakkuuden mukaan. Joissakin naviohjelmissa voi myös olla asetuksissa sisäinen volyyminsäätö eli tsekkaa vielä ohjelman asetuksista kans.

Ohikulkija

LainaaMulla on Lumia 820 jos nyt muistan oikein, työpuhelin niin ei aina muista niin hyvin.
Mitenkä toimii BT puhelimen ääni ja hakemisto? Ã,,äni tulee auton kaiuttimista ja hakemisto näytölle?

Nudde

LainaaOnko sulla puhelimen navi vai kartat käytössä?

Navigonin navigaattori-appissa oli ainakin aiemmin bugina se, että äänenvoimakkuus määräytyi puhelimen äänen/musiikintoiston mukaan, ei siis soittoäänen voimakkuuden mukaan. Joissakin naviohjelmissa voi myös olla asetuksissa sisäinen volyyminsäätö eli tsekkaa vielä ohjelman asetuksista kans.

Mulla on puhelimen navi käytössä, sain eilen sen niin pitkälle että näkyy ruudussa bluetooth toisto ja aika 0 - - 0.15, mutta ääni ei kuulunut. Puhelimesta sain kyllä musiikin siirrettyä bluetoothilla autoon. Miten teillä kun toimii, onko se silloin vain navin ääni, radio yms. ei toimi, eli hieman tylsää ajella jos on täysin hiljaa, navi vaan juttelee.....

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.11.13 - klo:08:27
Mulla on puhelimen navi käytössä, sain eilen sen niin pitkälle että näkyy ruudussa bluetooth toisto ja aika 0 - - 0.15, mutta ääni ei kuulunut. Puhelimesta sain kyllä musiikin siirrettyä bluetoothilla autoon. Miten teillä kun toimii, onko se silloin vain navin ääni, radio yms. ei toimi, eli hieman tylsää ajella jos on täysin hiljaa, navi vaan juttelee.....

Silloin kun käytän navia niin minulla on äänenlähteeksi valittuna media/bluetooth. Harvemmin kuuntelen FM-radiota enää, yleensä spotify/nettiradiokanava/podcast päällä samaan aikaan kuin navi kertoo minne mennään seuraavassa ristekysessä.

Nudde

LainaaSilloin kun käytän navia niin minulla on äänenlähteeksi valittuna media/bluetooth. Harvemmin kuuntelen FM-radiota enää, yleensä spotify/nettiradiokanava/podcast päällä samaan aikaan kuin navi kertoo minne mennään seuraavassa ristekysessä.

ok, minä olen katsos niin vanhanaikainen että kuuntelen radiota............ joskus sd korttia mutta hervemmin.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 08.11.13 - klo:08:22
Mitenkä toimii BT puhelimen ääni ja hakemisto? Ã,,äni tulee auton kaiuttimista ja hakemisto näytölle?

Just näin. Hakemisto tulee sekä MMI-näyttöön että mittarien väliseen pikkunäyttöön riippuen käyttääkö ratin painikkieta vai keskikonsolin rullaa.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Hawtin

Tuossa yleisketjussa joku hiljan sanoi, että bt:n kautta soitellessa spotifyn kappaleita voi kelailla ratin painikkeilla. Itse käytän iPhone5:ttä ja soittelu onnistuu hyvin, samoin kappaleiden kelailu MMI:n kautta, mutta miten se ratin kautta pitäisi hoitua? Rattina on kolmipuolainen monitoimiratti tasaisella alaosalla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VW_Johan

ratissa on yksi nappi mikä on ohjelmoitavissa, laitat siihen toiminnoksi seuraava kappale

lasseh

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.11.13 - klo:08:27
Mulla on puhelimen navi käytössä, sain eilen sen niin pitkälle että näkyy ruudussa bluetooth toisto ja aika 0 - - 0.15, mutta ääni ei kuulunut. Puhelimesta sain kyllä musiikin siirrettyä bluetoothilla autoon. Miten teillä kun toimii, onko se silloin vain navin ääni, radio yms. ei toimi, eli hieman tylsää ajella jos on täysin hiljaa, navi vaan juttelee.....

Otetaas joku päivä vaikka kaffit tuossa Nesteellä, näytän samalla miten nuo toimii. :)
Audi A3 Sportback Business Sport 1.4 TFSI 90 kW

Nudde

LainaaOtetaas joku päivä vaikka kaffit tuossa Nesteellä, näytän samalla miten nuo toimii.

ok, nyt kuulostaa jo siltä että olen uusavuton tämän kanssa, ei vaiskaan otetaan vaan kaffeet joku päivä, saadaan jokunen tunti taas menemään.......

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 08.11.13 - klo:13:27
ratissa on yksi nappi mikä on ohjelmoitavissa, laitat siihen toiminnoksi seuraava kappale

Ach so, tuo käväisi mielessäni, mutten ollut varma saako sellaista toimintoa siihen nappiin. Hyvä juttu, laitankin sen heti siihen! :)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

exlex

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 05.11.13 - klo:18:36
BT:lla toistaa musiikit, nettiradiot ja spotifyt. Pystyy vaihtamaan kappaleita yms. Toimii kaikki nuo formaatit, losslessit (FLAC) ei.

Juuri nuo sisältyy connectivityyn. Myös videot voi toistaa iphonesta kaapelin kautta. Ã,,änenlaatu myös kaapelia pitkin parempi kuin langattomasti, mutta vakiopurkeilla eroa tuskin huomaa.

Vielä vähän tarkennusta. Eli onko nyt 100% varmuus, että ilman connectivity-pakettia voidaan puhelin kytkeä blutoothin kautta stereoihin, niin että voi soittaa musiikkia iPhoneltani sekä vaihtaa biisiejä ratista jne. Väittivät Audi Centeristä, että heidän tietojen mukaan tähän tarvitaan Connectivity-paketti. Käskin vielä heidän tarkistaa tämän maahantuojalta.

Sori kun huopaan. Haluan vain varmuuden tähän.  :)

Ktk

Ei tarvitse Connectivity-pakettia.

Business / Business Sportissa on vakiona seuraava: Bluetooth-Hands-free -liitäntä, sis. Bluetooth audiostreaming. Tämä tieto on listattuna A3 vakiovarustelistassa jonka saat myyjältä.

Hinnastossa nuo asiat lukevat Connectivity-paketin kohdalla siitä syystä että jos tilataan EI-Business, niin vasta Connectivity tuo nuo. Tuosta syystä Connectivity-paketti on halvempi hintainen Busineksessa kuin EI-busineksessa.

100% faktaa.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 16.11.13 - klo:14:57
Ei tarvitse Connectivity-pakettia.

Business / Business Sportissa on vakiona seuraava: Bluetooth-Hands-free -liitäntä, sis. Bluetooth audiostreaming. Tämä tieto on listattuna A3 vakiovarustelistassa jonka saat myyjältä.

Hinnastossa nuo asiat lukevat Connectivity-paketin kohdalla siitä syystä että jos tilataan EI-Business, niin vasta Connectivity tuo nuo. Tuosta syystä Connectivity-paketti on halvempi hintainen Busineksessa kuin EI-busineksessa.

100% faktaa.

Kiitos paljon. Halusin vain tähän vielä varmistuksen. Näköjään myyjä oli pihalla asiasta. Rupesin tutkimaan tuota asiaa myös esitteestä, niin siellähän lukeekin näin:
Bluetooth-liitäntä: (teksti välistä)
...Sisältää Bluetooth Audiostreaming (matkapuhelimen yhteensopivuuden mukaan)...

Huippu juttu. Tosiaan sitten en ota varmaan tuota pakettia, koska en näe sillä hirveästi painoarvoa.

Voimasavu

Eikös jotkut ole maininneet, että bluetoothin kautta spotifyta soitettaessa ovat saaneet kappaleiden nimet näyttöön? Ja näin olleen siis kappaleiden valinta onnistunee MMI:n kautta näppärämmin kuin vain siirtymällä seuraavaan kappaleeseen? Itsellä Samsung Galaxy S3 ja kappaleiden nimet eivät näy näytöllä. Siirtyminen seuraavaan (tai edelliseen) kappaleesen onnistuu kuitenkin MMI:n kautta napsauttamalla äänenvoimakkuussäädintä oikealle (tai vasemmalle). Olisi hemmetin kiva jos soittolistan saisi näytölle ja näin ollen helposti siirryttyä soittolistan kappaleissa usean kappaleen verran eteen- tai taaksepäin.


Ohikulkija

Lainaa...Sisältää Bluetooth Audiostreaming (matkapuhelimen yhteensopivuuden mukaan)...

Audi näyttää sorsivan Nokian Lumia puhelimia. Yhteensopivuuslistan mukaan mukana on uudemmat Samsung ja iPhone puhelimet, mutta Lumiaa on vai Lumia 900 malli. Luulisi muutkin Lumiat pelittävän ainakin BT osalta

http://microsites.audi.com/ngw_assets/mobile_db/index.html?ds=json_en#

Ktk

#47
Ainakin tuosta Lumiasta Spotifyn soivan biisin tiedot näkyy MMI-näytössä ja FIS:ssä. Mutta biisilista ei näy, joten voi vaan vaihtaa seuraavaan siitä volume-vipstaakista. Muilla luureilla en ole Spotifyita kokeillut.

Edit: Siis mulla Lumppu 620, toimii ihan täysin muutenkin ja hyvin on paritukset toimineet muillakin Lumpuilla, osoitekirjat siirtyy yms. Taitaa sakemannien listaus olla vähän huonosti päivitetty.

VW_Johan


Lainaus käyttäjältä: Mrk - 16.11.13 - klo:18:53
Ainakin tuosta Lumiasta Spotifyn soivan biisin tiedot näkyy MMI-näytössä ja FIS:ssä. Mutta biisilista ei näy, joten voi vaan vaihtaa seuraavaan siitä volume-vipstaakista. Muilla luureilla en ole Spotifyita kokeillut.

Edit: Siis mulla Lumppu 620, toimii ihan täysin muutenkin ja hyvin on paritukset toimineet muillakin Lumpuilla, osoitekirjat siirtyy yms. Taitaa sakemannien listaus olla vähän huonosti päivitetty.
Ihan sama juttu iPhonella, soivan kappaleen tiedot näkyy, seuraavan/edellisen biisin vaihto onnistuu mutta soittolistan selaaminen tms ei onnistu. Ei sinihampaalla eikä kaapelilla kytkettynä.

Rosmo

Onko joku saanut bluetoothin pysymään näkymättömänä?

BT:n valikosta voi sen laittaa näkymättömäksi, mutta ainakin itselläni virrankatkaisun yhteydessä asetus palaa "visible":ksi ja BT on taas kaikkien näkyvillä. Miten muilla? Pysyykö näkymättömänä?
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

tpu

Minäkin sain ihan vanhalla Symbian luurilla soivan biisin tiedot näkyviin Audin näytölle kun BT:n kautta soitin. En hoksannut kokeilla olisiko voinut vielä selaillakin biisejä, mutta tuo ainakin tuntuu toimivan. Ja tosiaan business sport ilman mitään connectivitypaketteja.

tpu

Tuli nyt testattua tuota lisää. Biisejä ei voi selailla, mutta functions napin alta löytyy toiminnot pause, eteenpäin ja taaksenpäin kelaaminen, sekä edellinen kappale ja seuraava kappale.

exlex

Hei oletteko kukaan kokeilleet iPodia connection kitissä? Mietin, että toimiikohan iPod suffle siinä, kun se on sellainen kämänen versio.  ::)

exlex

Jaaha löysin vastauksen tuohon toiseen kysymykseen ilmeisesti? Eli iPod shuffle ei ilmeisesti toimi, koska se on sen verran kämänen laite. Mutta nano toimii.

exlex

Kysympä vielä uudelleen. Eli onko kellään kokemusta iPodin kytkemisestä Connection kittiin? Mitä hyötyä oikeasti verrattuna Bluetoothiin verrattuna? Saako välikaapelin kun vain pyytää liikeestä vai maksaako ja mitä? Vai käykö tuohon normaali USB-kaapeli.  :)

Ktk

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.01.14 - klo:11:01
Kysympä vielä uudelleen. Eli onko kellään kokemusta iPodin kytkemisestä Connection kittiin? Mitä hyötyä oikeasti verrattuna Bluetoothiin verrattuna? Saako välikaapelin kun vain pyytää liikeestä vai maksaako ja mitä? Vai käykö tuohon normaali USB-kaapeli.  :)

Kun se iipodi on piuhalla kiinni, niin biisilistat siirtyy radion näyttöön ja kappaleen valinta luonnollisesti MMI:n kautta. Bluetoothilla käsittääkseni kaikilla laitteilla näkyy vain soitettavan biisin tiedot, ei listoja yms. ja biisi valitaan siitä musalaitteesta käsin.

Toiset antaa piuhan mukaan, toiset ei. Kysy myyjältäsi. Ei käy normi usb piuha, koska se Connectivity-paketissa tuleva kyynärnojan alla oleva liitin (nimeltään Audi Music Interface) on omanlaisellaan liittimellä. Tuohon on useita erilaisia välipiuhoja.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 17.01.14 - klo:11:13
Kun se iipodi on piuhalla kiinni, niin biisilistat siirtyy radion näyttöön ja kappaleen valinta luonnollisesti MMI:n kautta. Bluetoothilla käsittääkseni kaikilla laitteilla näkyy vain soitettavan biisin tiedot, ei listoja yms. ja biisi valitaan siitä musalaitteesta käsin.

Toiset antaa piuhan mukaan, toiset ei. Kysy myyjältäsi. Ei käy normi usb piuha, koska se Connectivity-paketissa tuleva kyynärnojan alla oleva liitin (nimeltään Audi Music Interface) on omanlaisellaan liittimellä. Tuohon on useita erilaisia välipiuhoja.

Olen kokeillut Bluetoothilla ja biisit voi vaihtaa ihan normaalisti ratistaja jne... Mutta ilmeisesti biisilistoja ei näy.

Kiitos piuhatiedosta. Kysyn piuhaa liikkeestä iPhoneen sekä iPodiin.

Ktk

Juu piisin vaihto toimii kyllä Bluetooth-käytössä, esim. MMI:n volumenappia oikealle tai vasemmalle törkkimällä.

exlex

Hei onko teillä kokemusta kahden eri puhelimen kytkemisestä A3:seen? Eli itselläni toimii puhelin auton kanssa oikein hyvin, mutta kun vaimon puhelin kytketään bluetoothin kautta, niin oma puhelimeni tippuu luonnollisesti pois linjoilta. Eli voiko puhelinta liittää bluetoohin kautta sillain, että oma puhelimeni on tavallaan pää puhelin ja kun vaimo ajelee yksin, niin hänen puhelimensa kytkeytyy automaattisesti. Ja jos menemme autoon yhtäaikaan, niin minun puhelimeni kytkeytyisi pääsääntöisesti.  :o

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: exlex - 23.01.14 - klo:00:15
Hei onko teillä kokemusta kahden eri puhelimen kytkemisestä A3:seen? Eli itselläni toimii puhelin auton kanssa oikein hyvin, mutta kun vaimon puhelin kytketään bluetoothin kautta, niin oma puhelimeni tippuu luonnollisesti pois linjoilta. Eli voiko puhelinta liittää bluetoohin kautta sillain, että oma puhelimeni on tavallaan pää puhelin ja kun vaimo ajelee yksin, niin hänen puhelimensa kytkeytyy automaattisesti. Ja jos menemme autoon yhtäaikaan, niin minun puhelimeni kytkeytyisi pääsääntöisesti.  :o
Menet ensimmäisenä autoon, asetuksista ei voi valita "pääpuhelinta". Vaimosi ajellessa yksin hänen puhelimensa tietenkin kytkeytyy automaattisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy