45tkm välihuolto

Aloittaja reiskaar, 06.01.14 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

reiskaar

Mikä tommonen 45tkm käynti huollossa oikein on?

Semmosesta sanottiin 30tkm yhteydessä, 1.6tdi dsg ocu. Rahastusta vai jotain oleellista? Pieni pettymys moinen kun ostin auton 30tkm huoltoväli periaatteella. 

Entäs 60tkm huolto, onko se dsg:n takia sikakallis huolto? Eli normi huolto + vielä kallista ölppää ja suodatinta askiin?

Onkohan tuo 45tkm tarkastus mahdollista suorituttaa "missä vaan" kunhan tehdään asianmukaisesti, ettei kellään oo nokan koputtamista takuun suhteen?

BMF

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 06.01.14 - klo:12:38
Mikä tommonen 45tkm käynti huollossa oikein on?

Semmosesta sanottiin 30tkm yhteydessä, 1.6tdi dsg ocu. Rahastusta vai jotain oleellista? Pieni pettymys moinen kun ostin auton 30tkm huoltoväli periaatteella. 

Entäs 60tkm huolto, onko se dsg:n takia sikakallis huolto? Eli normi huolto + vielä kallista ölppää ja suodatinta askiin?

Onkohan tuo 45tkm tarkastus mahdollista suorituttaa "missä vaan" kunhan tehdään asianmukaisesti, ettei kellään oo nokan koputtamista takuun suhteen?

Selviäisiköhän parhaiten lähimmästä merkkihuollosta tai paikasta josta autosi ostit.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

pomo

itse käyttäisin tuota autoa 15tkm/vuosi, mutta vähän kun huoltaa niin paljon saa korjata. Mutta jos vaihtaa autoa parin vuoden välein niin sillonhan se on jonkun toisen murhe!

Eikä se 45tkm huoltoväli taida ll-ohjelmallakaan toteutua kuin ainoastaan pelkällä pitkällä maantieajolla jos silläkään!

Epes

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 06.01.14 - klo:12:38

............Entäs 60tkm huolto, onko se dsg:n takia sikakallis huolto? Eli normi huolto + vielä kallista ölppää ja suodatinta askii........

Askiin (DSG7) ei tehdä mitään ihmeempää huollossa, DSG6:n tehdään se "kallis" öljyn- ja suodattimen vaihto.

reiskaar

siinäpä se onkin kun puhuttiin vaan että tommote 45tkm käynti olisi tulossa mutta sisällöstä ja hinnasta ei sanottu tuon taivaallista. Eli huoltoneuvoja ei tiennyt sen paremmin asiasta. Puhui vaan että yritetään myydä asiakkaalle pyyhkijänsulkaa jne xtraa. Eli piti itsekin sitä lähinnä rahastuksena. Mutta edellyttääkö takuuohjelma moista? Itse ajan paljon pitkää siivua pelkkää maantietä, eikä aikataulujen puolesta välttämättä turhaan viitsi poikkeilla missää korjaamoilla esittelemässä autoaan.

7-vaihteinen ei vielä tarttis uutta öljyä tossa vaiheessa? Mukava yllätys. Koska siihen sitten öljyt uusitaan?

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 06.01.14 - klo:12:38
Mikä tommonen 45tkm käynti huollossa oikein on? Semmosesta sanottiin 30tkm yhteydessä, 1.6tdi dsg ocu.

Mitäs autosi huoltonäyttö kertoo seuraavasta huollosta?

Husky

Itellä on passat b7, 2.0 tdi dsg, 60 tkm:n huolto oli jotain 450 â,¬, onko se sit sikakallis, jokainen autolisja miettiköön itse. Mielestäni ei, jos auton huoltaa kerran vuodessa.

RSOCUstin

Eikös Skoda muuttanut näitä huoltoja jotenkin kun III-koppa tuli. Siitä oli täälläkin juttua. Muistaakseni tuo 45tkm oli joku ns. välitarkastus. Syytä en muista. Huoltomuistutin ja huoltokirja kertoo kaiken.

Hevonlörö

Jep, muutti. Ekan 30tkm tai 2 vuoden jälkeen 30 tkm tai 1 vuosi. Ei siellä mitään 15 tkm kilometrimääräisiä huoltoja pitäisi olla jos LL ohjelmalla mennään.

trashcan

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 08.01.14 - klo:13:12
Jep, muutti. Ekan 30tkm tai 2 vuoden jälkeen 30 tkm tai 1 vuosi. Ei siellä mitään 15 tkm kilometrimääräisiä huoltoja pitäisi olla jos LL ohjelmalla mennään.

Muistaakseni siellä on kyllä 15tkm tai vuosi alkaen siitä 30tkm tai 2 vuotta :-\ Tällaista taulukkoa oma myyjä ainakin näytti mulle. Tosin sekin joutui hakemaan sen joltain huoltojampalta kun ei itsekään ollut asiasta varma. Oikaiskaa, jos jolla kulla on varmaa tietoa asiasta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 08.01.14 - klo:09:37
7-vaihteinen ei vielä tarttis uutta öljyä tossa vaiheessa? Mukava yllätys. Koska siihen sitten öljyt uusitaan?

7-vaihteisessa kuivassa DSG:ssä ei ole huolto-ohjelmassa öljynvaihtoa ollenkaan.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: trashcan - 08.01.14 - klo:13:23
Muistaakseni siellä on kyllä 15tkm tai vuosi alkaen siitä 30tkm tai 2 vuotta :-\ Tällaista taulukkoa oma myyjä ainakin näytti mulle. Tosin sekin joutui hakemaan sen joltain huoltojampalta kun ei itsekään ollut asiasta varma. Oikaiskaa, jos jolla kulla on varmaa tietoa asiasta.

Jaa että minun tietoni ei ole varmaa  ::)

No enpä ota itseeni. Tekniikan Maailman 1/2014 farkkuvertailussa sivulla 23 todetaan Octaviasta sekä Golfista "Ensimmäinen huolto 30 000 km / 2 v, sitten 30 000 km / 1 v välein".

Korostan edelleen että tuolloin puhutaan LL huolto-ohjelmasta.

romulus

Johan se lukee huolto-ohjelmassa, ja voi kysyä myös myyjältä autoa hankkiessa, eli eka huolto 30 tkm ja siitä eteenpäin 15tkm välein. No auto ilmoittaa tarpeen.
Audi A4 avant (B9 2017)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Epes - 08.01.14 - klo:13:24
7-vaihteisessa kuivassa DSG:ssä ei ole huolto-ohjelmassa öljynvaihtoa ollenkaan.
Ei ole ei, mutta ne mineraaliöljyt niihin kai vaihdetaan huoltojen yhteydessä. Katsokaa nyt etteivät ala niistäkin veloittamaan.

Toby

Itsellä jäi myös luovutuksessa merkillinen kuva jostain ihme "välitarkituksista". Olin siis ostaessa ostanut auton, joka on muuntuvilla LL-huoltoväleillä oleva auto, joka on siis maksimissaan 30tkm/2 vuotta, eikä mistään muusta ollut puhetta. Nyt kuitenkin luovutuksessa alettiinkin puhua jostain ihmeellisestä sähköisestä huoltokirjasta ja siitä, että auto on vähintään tarkastutettava 1 vuoden välein. En ymmärtänyt ihan täysin mistä on kyse, ja automyyjän selostukset olivat outoja, mutta huollosta ei ollut kyse, vaan puhuttiin jostain välitarkastuksista ja esim. öljyjä ei tarvinnut vaihtaa, ellei erikseen halunut. Ollessani luovutuksessa ilmenneiden puutteiden ja outouksien takia tuhannen lämmöissä, en jaksanut alkaa tätä asiaa enää jankkaamaan, ajattelin että selvitän jälkikäteen mistä ihmeestä tässä kysymys. Vielä ei ole oikein auennut asia tämän suhteen, mutta huolloista ei ollut kyse vaan jostain tarkastuksista, korviini kuulosti täysin rahastukselta ainoastaan ensikuulemalla.

trashcan

Lainaus käyttäjältä: Toby - 09.01.14 - klo:06:43
Itsellä jäi myös luovutuksessa merkillinen kuva jostain ihme "välitarkituksista". Olin siis ostaessa ostanut auton, joka on muuntuvilla LL-huoltoväleillä oleva auto, joka on siis maksimissaan 30tkm/2 vuotta, eikä mistään muusta ollut puhetta. Nyt kuitenkin luovutuksessa alettiinkin puhua jostain ihmeellisestä sähköisestä huoltokirjasta ja siitä, että auto on vähintään tarkastutettava 1 vuoden välein. En ymmärtänyt ihan täysin mistä on kyse, ja automyyjän selostukset olivat outoja, mutta huollosta ei ollut kyse, vaan puhuttiin jostain välitarkastuksista ja esim. öljyjä ei tarvinnut vaihtaa, ellei erikseen halunut. Ollessani luovutuksessa ilmenneiden puutteiden ja outouksien takia tuhannen lämmöissä, en jaksanut alkaa tätä asiaa enää jankkaamaan, ajattelin että selvitän jälkikäteen mistä ihmeestä tässä kysymys. Vielä ei ole oikein auennut asia tämän suhteen, mutta huolloista ei ollut kyse vaan jostain tarkastuksista, korviini kuulosti täysin rahastukselta ainoastaan ensikuulemalla.

Laitoin oman näkemykseni tuossa edellä, mutta tarkennetaan vielä sen verran, että öljynvaihto EI kuulu noihin "välihuoltoihin". Ne ovat käsittääkseni enemmänkin "tarkastushuoltoja".

maher

Nyt alkaa mullakin lämmöt nousemaan, vaikkei ole vielä autoakaan alla. Eikö huoltoväli olekaan nyt 30 tkm!? Mitä pirun rahastusta ja muutosjuttua nyt alkaa tuleen. Sähköisen huoltokirjan käyttöönotosta jostain luinkin, mutta aiheuttaako se nyt samalla muitakin muutoksia..toisaalta jos ei pannu kestä kolmeekymppiä ajaa auton vanhetessa, niin kai se on sitten (tarkastus)huollettava, mutta sitten mainostetutkin alhaiset käyttökustannukset nousee... >:(
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Geoman

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 06.01.14 - klo:12:38
Mikä tommonen 45tkm käynti huollossa oikein on?

Semmosesta sanottiin 30tkm yhteydessä, 1.6tdi dsg ocu. Rahastusta vai jotain oleellista? Pieni pettymys moinen kun ostin auton 30tkm huoltoväli periaatteella. 

Entäs 60tkm huolto, onko se dsg:n takia sikakallis huolto? Eli normi huolto + vielä kallista ölppää ja suodatinta askiin?

Onkohan tuo 45tkm tarkastus mahdollista suorituttaa "missä vaan" kunhan tehdään asianmukaisesti, ettei kellään oo nokan koputtamista takuun suhteen?

Paperiseen huoltokirjaan (VW) muistaakseni merkitään seuraavan huollon kilometrimäärä ja aika, kumpi sitten ensin tulee vastaan. Eikö Skodassa ole tätä paperista huoltokirjaa?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Husky - 08.01.14 - klo:12:44
Itellä on
Mikäli huoltoon sisältyi DSG-öljynvaihto on huolto halpa. Itse olen maksanut vastaavasta huollosta noin 750 euroa.

trashcan

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.01.14 - klo:10:38
Paperiseen huoltokirjaan (VW) muistaakseni merkitään seuraavan huollon kilometrimäärä ja aika, kumpi sitten ensin tulee vastaan. Eikö Skodassa ole tätä paperista huoltokirjaa?

Jostain luin (olisiko ollut viimeisin Skoda Magazine), että viikon 46 jälkeen valmistuneissa autoissa paperinen huoltokirja on korvattu sähköisellä.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.01.14 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: Husky - 08.01.14 - klo:12:44

Mikäli huoltoon sisältyi DSG-öljynvaihto on huolto halpa. Itse olen maksanut vastaavasta huollosta noin 750 euroa.

SeppoN

Mikäli kyseessä olisi kunnolla tehty tarkistushuolto, mikä olisi lähestulkoon ilmainen, niin idea olisi hyvä. VAG-konsernilla tuntuu olevan vakavia puutteita laadunvalvonnassa ainakin jos on uskomista näihin foorumeihin Suomessa ja muualla. Toista tuhatta viestiä Polon konepellin ruostumisesta jollain saksakaisfoorumilla kertovat karua kieltään.

Samaisen tarkistushuollon yhteydessä voisi sitten yrittää myydä jotain lisävarusteita tai tarvikkeita. Tätä kutsutaan jälkimarkkinoinniksi.

Mielestäni kaksi talvea samoilla moottoriöljyillä ei ole viisasta.

Karvesak

Monet arjen sankarit ajaa samoilla öljyillä 30/t ja hymyä riittää...Mutta kun kone naulaa niin sitten ihmetellään miksei se kestänyt kun maahantuoja suositteli... :'(Mutta tokihan voi aina tuudittautua,että Maahantuoja maksaa osan... ;D

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: maher - 09.01.14 - klo:09:29
Eikö huoltoväli olekaan nyt 30 tkm!? Mitä pirun rahastusta ja muutosjuttua nyt alkaa tuleen.

Onhan se edelleen 30 tkm jos ajat sen vuodessa. Eli ekan huollon jälkeen tarkastukseen joko 30 tkm matkassa tai vuosi ajassa, kumpi ensin tulee täyteen. Tietenkin autosi huoltonäyttö kertoo faktat juuri sinun tilanteessasi.

Aihetta on sivuttu tuolla:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15382.0


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy