Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

tn62634

Ei se liike voi kyllä mitenkään voida saada päättää verotusarvoa. Muutenhan jokaisen yksityisen maahantuojan kannattaisi perustaa firma ja määritellä verotusarvo mahdollisimman alas.

pokkus

#91
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:22:00
On nuo kasikoneiset Camarot kyllä edullisia Usassa, ei siellä varmaan paljon näy V6-Camaroita liikenteessä?

Kyllä täällä V6 on huomattavasti yleisempi näky kuin V8, sekä Camaron että Mustangin kohdalla. Tosin mielestäni uudet (alle 2v. vanhat) Camarot on useammin varustettu V8:lla kuin uudet Mustangit. Tosin tuo uusi V8 Camaro on ollut vuoden pitempään myynnissä kuin uusi V8 Musse, joten se voi kanssa vaikuttaa asiaan.

Edit: tässä hiukan enemmän faktaa. Virallisia lukuja en löytänyt. Camarolla tosiaan ero ei ole niin suuri koneiden välillä. Musset mielestäni ovat huomattavasti useammin varustettu V6-moottorilla.
http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=104403&highlight=model+popularity

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:02
Ei se liike voi kyllä mitenkään voida saada päättää verotusarvoa. Muutenhan jokaisen yksityisen maahantuojan kannattaisi perustaa firma ja määritellä verotusarvo mahdollisimman alas.

Homma onnistuu vain silloin kun mallilla ei ole virallista maahantuojaa. Siis oman käsitykseni mukaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:02
Ei se liike voi kyllä mitenkään voida saada päättää verotusarvoa. Muutenhan jokaisen yksityisen maahantuojan kannattaisi perustaa firma ja määritellä verotusarvo mahdollisimman alas.

Silloin se auto pitäisi myös myydä sillä hinnalla, ihan kuten oikeatkin autojen maahantuojat määrittelevät itse hinnastonsa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.08.11 - klo:22:04
Kyllä täällä V6 on huomattavasti yleisempi näky kuin V8, sekä Camaron että Mustangin kohdalla. Tosin mielestäni uudet (alle 2v. vanhat) Camarot on useammin varustettu V8:lla kuin uudet Mustangit. Tosin tuo uusi V8 Camaro on ollut vuoden pitempään myynnissä kuin uusi V8 Musse, joten se voi kanssa vaikuttaa asiaan.

Finanssikriisi on niin vakava että jenkki vaihtaa kasin kutoseen... Aika yllättävä tieto, ilmeisesti kutosen halvempi hinta ja kulutus vaikuttaa niinkin paljon. Kutosellakin on varmaan ihan riittävä auto ajella arkiajot, mutta kyllähän kasi tuommoseen autoon kuuluu.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.08.11 - klo:22:06
Silloin se auto pitäisi myös myydä sillä hinnalla, ihan kuten oikeatkin autojen maahantuojat määrittelevät itse hinnastonsa.

Näinhän se totta kai onkin. Kuten tuolla aiemmin sanoin, niin harmaatuonnin tapauksessa myyjä voi leikkiä sillä kuinka paljon haluaa kaupasta katetta itselleen.
Ei myyjä tietenkään voi sanoa verottajalle, että myyntihinta on 20000, ja sitten myykin auton 40000,:n verottomalla hinnalla.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.08.11 - klo:22:06
Silloin se auto pitäisi myös myydä sillä hinnalla, ihan kuten oikeatkin autojen maahantuojat määrittelevät itse hinnastonsa.

Sehän ei ollisi ongelma: myy omakustannushintaan kaverille.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:11
Sehän ei ollisi ongelma: myy omakustannushintaan kaverille.

Ja samalla myös kaikille muillekin.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:22:09
Finanssikriisi on niin vakava että jenkki vaihtaa kasin kutoseen... Aika yllättävä tieto, ilmeisesti kutosen halvempi hinta ja kulutus vaikuttaa niinkin paljon. Kutosellakin on varmaan ihan riittävä auto ajella arkiajot, mutta kyllähän kasi tuommoseen autoon kuuluu.
Laitoin tuonne ylempään viestiini vielä päivityksen ostosuhteista koneiden välillä. Onhan noissa tosiaan hinnassa aika paljon eroa, noin 10000$ ja tietenkin verotkin suuremmat. Tässä vielä linkki:

http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=104403&highlight=model+popularity

tn62634

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.08.11 - klo:22:21
Ja samalla myös kaikille muillekin.

No, jos on autojen maahantuontifirma, joka tuo esim. yksittäiskappaleen myyntiin, ei niitä autoja muille riitä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:27
No, jos on autojen maahantuontifirma, joka tuo esim. yksittäiskappaleen myyntiin, ei niitä autoja muille riitä.

Varmaan tuo saattaisi ehkä noin toimia, mutta luulisi, että auton on oltava listahinnoiteltu myyntiliikkeellä. En siis tiedä miten toimii yksittäisten autojen suhteen. Hyvähän tästä olisi jotain faktaa olla, ettei tarvisi jossitella.

tn62634

Listahinnoittelu käytetyn auton kohdalla on hivenen hankalaa, paitsi tullin mielestä. Tulli määrittää verotusarvon vuosimallin ja kilometrien perusteella. Jos sopivaa ei ole myynnissä, verrataan "vastaavaan" autoon.

Uskon siis yhä, ettei firma saa päättää verotusarvoa, mutta olisi hyvä saada selkeys. Muutenkin tekisi mieli googletella foorumeita, miten nykymuskelit saadaan kilpiin. Vai onko se salatiedettä?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:34
Listahinnoittelu käytetyn auton kohdalla on hivenen hankalaa, paitsi tullin mielestä. Tulli määrittää verotusarvon vuosimallin ja kilometrien perusteella. Jos sopivaa ei ole myynnissä, verrataan "vastaavaan" autoon.

Uskon siis yhä, ettei firma saa päättää verotusarvoa, mutta olisi hyvä saada selkeys. Muutenkin tekisi mieli googletella foorumeita, miten nykymuskelit saadaan kilpiin. Vai onko se salatiedettä?

Joo siis itsekin uskon, etä homma toimii vain uusien autojen kohdalla. Tai siis kyseessä voi olla vanhempi vuosimalli, mutta ajamaton.

Kilpiin saaminen ei kait ole kovinkaan hankalaa, jos moottorin ei ole mitään suurempia viripaketteja asenneltu. Mitään hyväksyttyja valoja ei edelleenkään löydy, joten kaikki valomuutokset ovat sellaisia virityksiä. Muuttoautona ilmeisesti kuitenkin aika paljon helpompaa. Mutta esimerkkinä nuo muutaman Ford-liikkeen Mustangit on varustettu samanlaisilla virityksillä kuin yksityinenkin voi omaansa tehdä.

tn62634

Onko muuten omasi laseissa e-hyväksyntä?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:22:48
Onko muuten omasi laseissa e-hyväksyntä?

En ole asiaa varmuudella tutkinut, mutta en usko, että niissä tuota hyväksyntää löytyy.

RTWteam

Iltalehti koajanut Aveon (iltalehden koeajot on todella suppeita. Joskus tuntuu että ovat pelkän kuvan perusteella "koeajaneet"). Ihan mukavan näköinen keula. Mittaristo on aivan jotain järkyttävää..katso -> http://www.iltalehti.fi/autot/2011082814276088_au.shtml

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 28.08.11 - klo:22:45
Iltalehti koajanut Aveon (iltalehden koeajot on todella suppeita. Joskus tuntuu että ovat pelkän kuvan perusteella "koeajaneet"). Ihan mukavan näköinen keula. Mittaristo on aivan jotain järkyttävää..katso -> http://www.iltalehti.fi/autot/2011082814276088_au.shtml

Vaikka nämä korean letukat on ollut markkinoilla ja vuosia niin on se silti perverssiä...

Docw

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 29.08.11 - klo:16:00
Vaikka nämä korean letukat on ollut markkinoilla ja vuosia niin on se silti perverssiä...

Tästäpä tulikin mieleen kun joskus puolenkymmentä vuotta sitten olin ostamassa kakkosautoa ja erään liikkeen valikoimissa oli joku mikä lie Daewoon pikkumopo. Tuon luokan autoa kun oltiin ostamassa niin katsastettiin sitten lähempää. Myyntitykin myyntivaltti jäi kyllä lähtemättömästi mieleen: "oikeastihan tämä on Chevrolet" ;D

...tuli muuten tuolloin ostettua Smart ForFour joka oli kyllä mainio laitos.


tlindstr

Olikos ketä foorumilaisia menossa mukana?
http://www.nelonen.fi/uutiset/kaikki/kulttuuri/n%C3%A4in-hyrisiv%C3%A4t-kuumat-letukat-helsingin-keskustassa

Chevrolet viettää 100-vuotisjuhlavuotta.
Juhlavuoden kunniaksi järjestettiin tänään Helsingissä vanhojen Chevrolet-autojen kulkue, joka lipui Helsingin jäähallilta Senaatintorille.

Kulkueessa oli 24 Chevrolet-autoa eri vuosikymmeniltä.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 02.09.11 - klo:17:16
Olikos ketä foorumilaisia menossa mukana? Chevrolet viettää 100-vuotisjuhlavuotta.
Juhlavuoden kunniaksi järjestettiin tänään Helsingissä vanhojen Chevrolet-autojen kulkue, joka lipui Helsingin jäähallilta Senaatintorille.

Kulkueessa oli 24 Chevrolet-autoa eri vuosikymmeniltä.

Hitto kun olisin tiennyt, niin olisi mennyt mukaan anopin Chevrolet Kalosilla.  ;D

Sanopa raggarit mitä tahansa, niin Letukka mikä Letukka, kerpele..

bowtie81

siinäpä tuo mun chevy, ihan tyytyväinen olen ollut ensimmäiset kaksi kuukautta ja reilut 5000km, hintalaatu tosi hyvä ja on hiljainen VAG:ien jälkeen. Samantapainen äänimaailma kuin superbissa.




tn62634

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.09.11 - klo:17:31
Hitto kun olisin tiennyt, niin olisi mennyt mukaan anopin Chevrolet Kalosilla.  ;D

Sanopa raggarit mitä tahansa, niin Letukka mikä Letukka, kerpele..

Voi hemmetti, meinasi kahvit lentää rinnuksille. ;D Urlaubilla on kyllä sana hallussa.

Mutta Matiz olisi ollut vielä parempi. Siihen sitten the Heartbeat of America ja GM Performance Parts -tarrat takalasiin.


tn62634

Tällainen (tekijät syövät haarukoilla):


Vaginisti

SS syö Kalosseja ja Matizzeja aamupalaksi...

pokkus

Nyt ne on julki, numerot nimittäin: 580hp ja 755Nm  :-*

http://www.caranddriver.com/news/car/11q3/2012_chevrolet_camaro_zl1_cranks_the_dyno_needle_to_580_hp-car_news

Hinnat julkaistaneen joskus marraskuun puolivälissä.

samiko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.09.11 - klo:05:07
Nyt ne on julki, numerot nimittäin: 580hp ja 755Nm  :-*

http://www.caranddriver.com/news/car/11q3/2012_chevrolet_camaro_zl1_cranks_the_dyno_needle_to_580_hp-car_news

Hinnat julkaistaneen joskus marraskuun puolivälissä.

Olishan tuo aika moukari  :)  8)  Arkiajossa pärjäis hyvin kutvosellakin, mutta tien päällä mieltä/ajoa rauhoittaisi kummasti nuo voimavarat. Mielenkiintoinen voimakisa Chevyn ja Fordin välillä  :)
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.09.11 - klo:05:07
Nyt ne on julki, numerot nimittäin: 580hp ja 755Nm  :-*

This street-legal, track-ready Camaro “has more power than a Ferrari 458 Italia, more torque than an Aston Martin DB9, and a power-to-weight ratio topping Porsche’s 911 Carrera GTS,” Oppenheiser crows.

Ja hinnaksi veikkasivat 50 000 taalaa, eli sellainen reilu 35 000 juuroa. Ottaisikohan sitä yhden näillä spekseillä vai 2-ovisen GTI Golffin ilman mitään lisukkeita? Ööh, hmmm, tota noin,... Joo, ehkä mä voisin kallistua Camaron puolelle ::)

samiko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:17:47
This street-legal, track-ready Camaro “has more power than a Ferrari 458 Italia, more torque than an Aston Martin DB9, and a power-to-weight ratio topping Porsche’s 911 Carrera GTS,” Oppenheiser crows.

Ja hinnaksi veikkasivat 50 000 taalaa, eli sellainen reilu 35 000 juuroa. Ottaisikohan sitä yhden näillä spekseillä vai 2-ovisen GTI Golffin ilman mitään lisukkeita? Ööh, hmmm, tota noin,... Joo, ehkä mä voisin kallistua Camaron puolelle ::)


Onneksi täällä Suomessa verottaja pitää huolen siitä, ettei tarvitse aihetta juurikaan pohtia  :(  LS3 vapari kasilla varustettu Camaro jenkeissä ~30 k$ täällä ~75 keuroa  >:(
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy