Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:17:47
This street-legal, track-ready Camaro “has more power than a Ferrari 458 Italia, more torque than an Aston Martin DB9, and a power-to-weight ratio topping Porsche’s 911 Carrera GTS,” Oppenheiser crows.

Ja hinnaksi veikkasivat 50 000 taalaa, eli sellainen reilu 35 000 juuroa. Ottaisikohan sitä yhden näillä spekseillä vai 2-ovisen GTI Golffin ilman mitään lisukkeita? Ööh, hmmm, tota noin,... Joo, ehkä mä voisin kallistua Camaron puolelle ::)


Golffi on siellä kallis "import", musset ja camarot on jokapäiväisiä...no, eipä se hintaero nyt ihan niin sairas ole kuin tuon Camaron suhteen USA vs. Suomi, mutta euroautot on selvästi kalliimpia vehkeitä. Eipä tarvitsisi itse kauaa pohtia tuota GTI/Camaro problematiikkaa...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:17:47
This street-legal, track-ready Camaro “has more power than a Ferrari 458 Italia, more torque than an Aston Martin DB9, and a power-to-weight ratio topping Porsche’s 911 Carrera GTS,” Oppenheiser crows.

Tuo oli nimenomaan myös omalla kohdalla se kommentti, joka pisti heti silmään. Lähtökohdat on siis ainakin kunnossa. Mielenkiintoista on myös se, että auto on valittavissa sekä manuaalina, että automaattina. Valinnanvaraa on siis hiukan enemmän mieltymysten mukaan.

VAG!

Vielä kun tämän osaston (lähinnä mittariston) saisi hiukan eurohenkisemmäksi, niin olisi aika paketti:



Ulkokuori kelpaisi kyllä nykyisellään ::)





Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:20:07
Vielä kun tämän osaston (lähinnä mittariston) saisi hiukan eurohenkisemmäksi, niin olisi aika paketti:

Mitä sitä jenkkiä eurotyylillä pilaamaan... Tuossa sisustassa kyllä on varsinkin ratin osalta jo päässyt se vahinko käymään...Aina kun jenkkivalmistajat ovat yrittäneet tehdä eurotyylisiä autoja niin metsään on menty. Nämä uudet musset on niin jenkkiä kuin ikinä voi olla ja tämä Camaro myös, menestystä on ollut alusta asti, edellisen korimallin Camaro oli aika laimean näköinen ja valmistuskin lopetettiin vuosikausiksi, kunnes tajusivat miltä Camaron pitää oikeasti näyttää. Sisältähän toikin on aika muovinen, vaikkakin kehitystä on tapahtunut, mutta eipä se muovin laadukkuus ja täydellisyys noissa ole se juttu muutenkaan. Ulkoapäin katsottuna tuo kyllä hipoo täydellisyyttä omaan silmään...


edit:

Mitä helkuttia ne muuten on tolle ratille mennyt tekemään, ennen se oli tämän näköinen:

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:20:07
Vielä kun tämän osaston (lähinnä mittariston) saisi hiukan eurohenkisemmäksi, niin olisi aika paketti:






Eurooppalaisuutta ratissa vai miten päin se nykyään meneekään.

Tuli oikein vanhat ajat mieleen, kun Amerikan isot taas kisaavat hevosvoimissa.

RTWteam

Vielä jonon jatkoksi voisi laittaa Opelin ohjauspyörän.

Mikko83

Jos olis rahaa ostaa uusia auto,niin se olisi tuo camaro. (tai sitten musse)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 21.09.11 - klo:21:43
Jos olis rahaa ostaa uusia auto,niin se olisi tuo camaro. (tai sitten musse)
+1
Challenger kävis myös...

VAG!

Ja yksi kuva Nürburgringin koeajoista:



On kyllä maskuliinisuus jo huipussa. Törkeen hieno.


pokkus

Jaa-a... Pitääkö sitä sitten alkaa jo säästämään Camaroa varten ja laittaa myöhemmin Musse vaihtoon... Pojat kun noin kiusaa kuvilla :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.09.11 - klo:22:41
Jaa-a... Pitääkö sitä sitten alkaa jo säästämään Camaroa varten ja laittaa myöhemmin Musse vaihtoon... Pojat kun noin kiusaa kuvilla :)

Kuulostaa suunnitelmalta ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.09.11 - klo:22:41
Jaa-a... Pitääkö sitä sitten alkaa jo säästämään Camaroa varten ja laittaa myöhemmin Musse vaihtoon... Pojat kun noin kiusaa kuvilla :)

Ei muuta kuin kipin kapin GM kauppaan, voin ilomielin lunastaa Mussesi naurettavan halvalla talliini ;D

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 22.09.11 - klo:02:04
Ei muuta kuin kipin kapin GM kauppaan, voin ilomielin lunastaa Mussesi naurettavan halvalla talliini ;D

,,lä ala sinäkin nyt vielä enempää yllyttämään :) onneksi tuota Camaroa ei ole saatavilla vasta kun joskus ensi vuonna, niin ehtii vielä muutamaan kertaan muuttua mielipide ennen sitä :D

samiko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.09.11 - klo:22:41
Jaa-a... Pitääkö sitä sitten alkaa jo säästämään Camaroa varten ja laittaa myöhemmin Musse vaihtoon... Pojat kun noin kiusaa kuvilla :)

Ostaosta  ;D 
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

pokkus

Lainaus käyttäjältä: samiko - 22.09.11 - klo:16:48
Ostaosta  ;D  

Heh, pitää malttaa nyt vielä hetki :) Katsella millaisen hintalapun ne tuolle lyö ja sitten odotella hetki, että käytettyjä olisi markkinoilla. Uuteen kun ei ole meikäläisellä rahaa. Eikä tästä nykypelistä ihan vielä kannata luopua, sen verran siihenkin laittanut rahaa ja osaa kiinni, että tästäkin nauttii vielä pitkään. Ja kyllä tässä takaraivossa on mielessä vielä tuon uuden Shelby GT500:n julkaisu, jolle on huhuttu jopa yli 600hp lukemia...

Ongelmaksi näissä autoissa alkaa vaan sitten jo muodostua tuominen Suomeen. Rahaa on kyllä ostaa ja pitää täällä helposti, mutta verottaja saattaa lyödä autolle, niin kovat verot päälle, ettei ole varaa maksaa veroja. Muuttoauton veroetu kun ei ole kuin 14500 euroa. Verot voi helposti olla tuplasti tuon ellei jopa enemmän.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.09.11 - klo:17:12
Ongelmaksi näissä autoissa alkaa vaan sitten jo muodostua tuominen Suomeen. Rahaa on kyllä ostaa ja pitää täällä helposti, mutta verottaja saattaa lyödä autolle, niin kovat verot päälle, ettei ole varaa maksaa veroja. Muuttoauton veroetu kun ei ole kuin 14500 euroa. Verot voi helposti olla tuplasti tuon ellei jopa enemmän.

Ja jos tuo vaikka ZL1:sen, niin ei voi yhtään etukäteen tietää mitä verot tulevat olemaan. Melkoista arpapeliä olisi mihin sitä tullissa verrattaisiin. Ja päästöt kun ovat mitä ovat, niin verot ovat kovat. Elokuunkin päätöksissä 16 tonnia ajattu, kaksi vuotta vanha Camaro SS sai veroja jo 17 200 euroa. ZL1 on kuitenkin aika eri peli, joten summat voi olla mitä vain.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.09.11 - klo:17:35
Ja jos tuo vaikka ZL1:sen, niin ei voi yhtään etukäteen tietää mitä verot tulevat olemaan. Melkoista arpapeliä olisi mihin sitä tullissa verrattaisiin. Ja päästöt kun ovat mitä ovat, niin verot ovat kovat. Elokuunkin päätöksissä 16 tonnia ajattu, kaksi vuotta vanha Camaro SS sai veroja jo 17 200 euroa. ZL1 on kuitenkin aika eri peli, joten summat voi olla mitä vain.

Näin se valitettavasti taitaa olla, arpapeliä. Tosin Suomen maahantuoja on ilmeisesti tuomassa Camaroa ihan virallisesti maahan, jolloin tullinkin hinnoittelu helpottuu huomattavasti. Sitä taas ei tiedä onko maahantuoja tuomassa tuota ZL1-mallia, joten sen kohdalla hinta voi edelleen pysyä täysin arpapelinä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.09.11 - klo:18:21
Tosin Suomen maahantuoja on ilmeisesti tuomassa Camaroa ihan virallisesti maahan,

No kas vain:
http://www.chevrolet.fi/koe-chevrolet/tulevaisuuden-autot/camaro-coupe.html

SS:n hintakin pompsahtaa laivamatkan aikana reilusta 30 000 taalasta reiluun 70 000 euroon ;D


TTL

,,skettäisellä Piilaakson pyörähdyksellä tuli ihailtua Camaro SS:n muotoilua. Siinäpä varmaan Amerikan herkku, jonka voisin kuvitella myös Suomessakin omistavani. Välttämättömät ajelut suoritin "vain" vuokratulla Chevyn Impala LTZ:lla, mutta todettava on, että kyllä Oshawassa osataan autoja rakentaa. Melu, etenkin renkaista lähtevä puuttui kokonaan, puhti riitti hyvin muun liikenteen tahtiin ja jousitusmukavuuskin oli hyvällä tasolla.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 23.09.11 - klo:23:17
2012 Camaro ZL1 Testing On Nurburgring Track

Hyvä video, kiitos siitä. Hiukan vaisulta kuulosti tuon koneen äänet vaan videolla. Hankala tosin sanoa kuinka kaukaa kuvattu, joten todellisuudessa saatta murahdella hiukan eri tavalla :)

Lainaus käyttäjältä: TTL - 24.09.11 - klo:15:27
Välttämättömät ajelut suoritin "vain" vuokratulla Chevyn Impala LTZ:lla, mutta todettava on, että kyllä Oshawassa osataan autoja rakentaa. Melu, etenkin renkaista lähtevä puuttui kokonaan, puhti riitti hyvin muun liikenteen tahtiin ja jousitusmukavuuskin oli hyvällä tasolla.

Tuo on kyllä totta. Mukavuuspainotteiseksi nämä useat jenkit täällä tehdään ja sen huomaa vasta kun autoon istahtaa. Ei kuulu rengasäänet tai suhinat sisälle ja meno on muutenkin tosi tasaista. Itsellä oli nimittäin ihan samalaiset kokemuksen kun kaverin vuokra-autossa istuttiin. Olisko juurikin ollut Impala tai sitten Malibu...

Vaginisti

Nyt on EU-spec versio näköjään jo markkinoilla, takavalot on muutettu (rumemmat jos minulta kysytään) ja sivupeilit on isommat.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/4307803 ...Ja hintaa rapiat 74 000...




tn62634

Hyvähän se oli, että eu-versio tuli. Tuontiauto on helpompi kilvittää...

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 01.10.11 - klo:20:49
Hyvähän se oli, että eu-versio tuli. Tuontiauto on helpompi kilvittää...

Menee takapuskuri vaihtoon, jos aikoo noi e-valot laittaa US-versioon. Lasit yms. kait nykyään saa hyväksytettyä jollain todistuksella. Mutta helpottaahan toi kummasti, nyt voi sentään laittaa eteen e-hyväksytyt ajovalot, ettei tarvitse ruveta niitä tekemään jostain tarvikekamoista.
.

POSSU

Uh-kyllä tuo menis-mutta tuo polvi skreboille hinta...

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 01.10.11 - klo:21:09
Uh-kyllä tuo menis-mutta tuo polvi skreboille hinta...

Ei oikein ole amerikan moottorikoko/päästöt yms yhteistyössä Suomalaisen koko ajan kiristyvän autoverotuksen kanssa...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 01.10.11 - klo:20:42
Nyt on EU-spec versio näköjään jo markkinoilla, takavalot on muutettu (rumemmat jos minulta kysytään) ja sivupeilit on isommat.
...Ja hintaa rapiat 74 000...

Joo hyvähän tuo tosiaan on, jos noitakin laillisesti kilpiin saadaan, ettei tarvitse noita purkkavirityksiä tehdä esim. valoille. Katsotaan vaikka jos oma peli jossain vaiheessa ZL1 vaihtuisi :)
Mutta tuo hinta tosiaan on aika jännä. ~35000 dollaria vaihtuu jossain välissä 74000 euroon... vain kolminkertainen ero.

Mikko

^ Kuinka paljon tuosta on veroa? Yli 300 g/km CO2-päästöillä veroprosentti on varmaan jo aika tapissa. Päälle sitten vielä ALV niin aika iso osa hinnasta selittyy jo veroilla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.11 - klo:10:28
^ Kuinka paljon tuosta on veroa? Yli 300 g/km CO2-päästöillä veroprosentti on varmaan jo aika tapissa. Päälle sitten vielä ALV niin aika iso osa hinnasta selittyy jo veroilla.

Veroprosentti on 42%, ja tämän lisäksi jenkkituliaisesta maksetaan tulli 10% ja tullausarvosta+tullista vielä alv 23% ja päälle sitten autovero eli kyllähän siitä aika potti siirtyy valtiolle. Päätöksistä löytyy 2009 Camaro SS jonka arvoksi on arvottu 52 000,, eli tuollainen uusi voisi hyvinkin olla arvoltaan tuon 74k,ur mitä rintajouppi pyytää tuosta linkissä olevasta yksilöstä.

Eli, jos verotusarvo olisi tuon 74 000, niin siitä menisi valtiolle seuraavasti:

Tulli: 10%=7400,
ALV: 23%=18 722,
Autovero 42%=31080,

Eli valtio nappaa tuosta 57 202,, varsin rapeita lukemia ::)

Ja jos auto maksaa jenkeissä ~26000,, niin loppusummaksi muotoutuu ~83 000, eli rintajouppihan myy auton alehintaan :P

Tuo tullausarvon määritelmä on tosin hiukan hämäränpeitossa, onko se sama kuin autoveroon käytettävä arvo vai onko se vähemmän? Käytin laskelmaan tuota tullin mahdollisesti arpomaa arvoa, mutta luultavasti se on pienempi jolloin tullista ja alvista saisi hiukan alennusta :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Eikös tulli ja alvi lasketa ostohinnasta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy