Scirocco R

Aloittaja Kinli, 25.05.14 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

Kinli

Scirocco R vm. 2012

Syksynä 2013 tuli hankittua Espoon SCCstä Italiasta tuotu Scirocco R vm. 2012, 15.000km mittarissa.
Jonkun verran on tullu täällä VAGarenalla jo autoa ihmeteltyä Scirocco -osastolla - Click.
Päätin nyt vihdoin laittaa auton esille tänne mihin se kuuluu.

Tehdasasenteiset lisävarusteet:

• 19" Talladega -vanteet
• Panoraamakatto
• Vakionopeudensäädin
• Sadetunnistin / hämäräkytkin
• Smokers package
• Sähköisesti sisäänkääntyvät peilit
• RNS-510

Tässä tämänhetkinen kokonaisuus:

Sisätilat:
• Hifi upgrade (Focal PS165 erkkasarja eteen, Helix 2x7" subi, Helix Match PP52 vahvari)
• Ã,,änieristystä etuoviin, takakonttiin sekä takapenkin alle ja sivuille
• P3 Cars - Vent Integrated Digital Interface
• Passatin krominen hanskalokeron avauskahva
• Passatin ikkunakytkimet sekä takaluukun avauskytkin
• Kusenkeltaiset vakiopolttimot korvattu ledeillä.
• OEM Aux / media-in keskikonsoli / kyynernoja
• Soundaktor disabloitu

Woima -osasto:
• APR Stage 2+ -ohjelmisto (v3.4)
• APR DSG -ohjelmisto (v1.4)
• APR Bensapumppu
• APR downpipe
• APR RSC putkisto
• EVOMS heatshield
• EVOMS intake
• VWR intake
• Mishimoto lämpöeriste VWR intaken putkelle
• Neuspeed Hi-Flow turbo discharge kit
• Neuspeed Hi-Flow intercooler air charge pipe
• Audi R8 puolat
• GFB DV+

Alusta:
• VWR jouset
• VWR taka kallistuksenvakaaja
• SuperPro Performance Control Arms
• TyrolSport DeadSet Rigid Subframe Collar Kit
• Michelin Pilot SuperSport -renkaat
• Talveksi 18" R8 replicavanteet + Hakkapelitta R2

Tulevaisuudessa:
• APR Runner Flap Delete
• APR Boost tap
• Vetoakselit samanpituiseksi
• Moottorin tuennan vahvistaminen
• Match PP82 DSP -vahvari
• Jarrupäivitystä (TyrolSport jäykistäjät, kaksosaset levyt, palat, letkut ja litkut)
• Etuimmainen kallistuksenvakaaja
• Facelift ratti
• Jarrupolkimen säätö

Auto on toiminut hyvin ja odotetusti. Itseiasassa päivitysten myötä sen verran siisti ajaa että vois radallekin viedä joskus. :)




Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

konga

On se kaunis auto!  :) hyviä muutoksia myös tehty ja tulossa.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

OMK


Ensinnäkin upea peli on kyllä! R jäi itsellä vain haaveeksi mutta kyllä tuota Roccoa muistelee lämmöllä :)

Toisekseen mitä mieltä olet tuosta tekemästäsi hifi upgradesta ja sen soinnista? Oletko sattumalta kuunnellut Sciroccoa missä Dynaudiot, pystytkö vertaamaan omasi sointia tuollaiseen perus Dynaudiolliseen?

Itsellä oli Sciroccossa Dynaudiot ja ne oli ihan ok kuunnella, nyt Golffissa vakio soittimet ja noille kyllä täytyy jossain välissä alkaa jotain tekemään.


sambolo

Ehdottomasti upein volkkari mitä tarjolla on ja hyvillä modeilla oot maustanut sen :) niin ja upeat kuvat!
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Kinli

Kiitos kiitos! :)

Dynaudiosta ei ole kokemusta, tässä oli ostaessa mankkaa lukuunottamatta (RNS-510) alkaen -mallin vehkeet.

Ã,,äni on luonnollisesti täysin eri luokkaa päivityksen jälkeen. Mutta kun koko homma tehtiin kerralla niin vaikee sanoo mikä osa-alue vaikutti eniten.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Jukikyy

On kyllä todella makean näköinen Rocco ja niin hyvällä tekniikalla kuin tähän koriin saa (harmi kun työntävät pyörät uupuvat takaa R-mallissa)!

Modet myös todella onnistuneen oloisia. Onko tehoista jotakin tietoa paljonko niitä on?

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 26.05.14 - klo:08:51
On kyllä todella makean näköinen Rocco ja niin hyvällä tekniikalla kuin tähän koriin saa (harmi kun työntävät pyörät uupuvat takaa R-mallissa)!

Modet myös todella onnistuneen oloisia. Onko tehoista jotakin tietoa paljonko niitä on?

Samaa mieltä vetotavasta varsinkin nyt kun voimaakin alkaa olemaan. Itselleni riittäis pelkästään kunnon lukko, sillä pääsis jo aika pitkälle. Tämä oli itseasiassa aika korkealla modi-listalla, mutta kun tarpeeks monesta pajasta kyseli DSG -lootaan LSDtä ja kaikki vaan nauro asialle niin totesin että antaa olla.

APR lupailee pelkällä stage 1 lastulla 322hv (vakiona 267hv). Muut modit varmaan auttaa snadisti lisää mutta downpipe + bensapumppu ja uusi lastu pitäis tuottaa lopulta noin 350-360hv sekä reilusti enemmän potkuu alarekisteriin. Dynossa en ole käynnyt.

Kyllä toi nytkin tollasenaan liikahtaa varsin nätisti. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

JMP

Tuntuiko noiden imuputkien suhteen persdynossa eroja? Vaihdoitko evomssin äänekkyyden takia vwr:ään vai mikä oli syynä?

Kinli

Noi muutokset tuli tehtyä talvella joten persdyno oli vähän epäluotettava.
Lisäksi tuo uusi äänimaailma tuotti jo itsessään sellaset 100 placebo hevosta... :P

Mutta ei ne kyllä mitään kovin suurta eroa tuottanu. Odotin ahtoputkista kaasunvasteeseen parannusta mutta vaikee sanoo kuinka iso se muutos oikeesti oli. Ompahan intake nyt valmiudessa pa-pumppua ja downpipeä varten. APRllä on golf Rlle oma stage 1 softa joka on intakelle räätälöity. Sciroccolle ei oo eikä APRn tuki osannu sanoo syytä vaikka kyse on samasta tekniikasta.

Intake vaihtui nimenomaan äänekkyyden takia. Reilu 10v nuorempana noi äänet ois varmaan ihan cool, mut mielestäni ne meni jo vähän överiks. Vaparissa avoin intake on ihan jees, mutta tässä se kyllä puhisee ja sihisee turhan herkästi pienimmästäkin kaasupolkimen liikkeestä. VWR on toki äänekkäämpi kuin vakio, mutta ei tietenkään avoimen intaken tasolla. Nää on näitä makuasioita. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Tämä on komea peli ja olisi kiva nähdä (ja kuulla) joskus vielä toistamiseen nyt muutosten jälkeen. Se miitti olisi jossain vaiheessa ihan paikallaan. :)

Mites muuten tuo subbari on kiinni, onko sillä muovipultilla keskeltä vai muuten? Itselläni tuo natisee ja kolisee tien epätasaisuuksissa ja pitäisi löytää joku ratkaisu tuohon.

teemur

Ei pääse mihinkään, Scirocco ja varsinkin R on parhaan näköinen auto mitä VW on tehnyt  :) Hieno ja riittävän ripeä auto varmasti näillä muutoksilla  8)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 26.05.14 - klo:19:50
Tämä on komea peli ja olisi kiva nähdä (ja kuulla) joskus vielä toistamiseen nyt muutosten jälkeen. Se miitti olisi jossain vaiheessa ihan paikallaan. :)

Mites muuten tuo subbari on kiinni, onko sillä muovipultilla keskeltä vai muuten? Itselläni tuo natisee ja kolisee tien epätasaisuuksissa ja pitäisi löytää joku ratkaisu tuohon.

Miittingistä ei puutu kuin päivämäärä. :)

Subi on kiinni jollain pultilla keskellä. En muista oliko just se vakiomuovipultti vai joku muu, mut siitä se on kiinni eikä oo mitään nitinää kuulunut. Tosin, toi mun helixi oli muistaakseni pienempi kuin se vwn tarjooma? Eli hinkkaako se sulla sit varapyöräkotelon reunoihin?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Loman kunniaksi piti käydä yöllisellä kruisailulla. Lepposta ajella kun tiet ovat tyhjillään.
Ens kerralla vois olla kamerakin mukana, nyt joutui tyytymään iPhoneen.



VWR takavakaaja piti saapua tällä viikolla mutta eipä näkynyt. Taitaa jäädä ens viikkoon.
Passatin ikkunannostinkytkimet sekä takaluukun avauskytkin tuli myös tilattua. Tärkeitä yksityiskohtia. :P

Seuraavana Whiteline anti-lift kitti, APR bensapumppua ja downpipeä.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

katteja

Tervehdys. Miten vaikutti sisämeluun toi ääni eristäminen, kovinkaan hiljainen iRoccohan ei ole.
Ainakin meidän on meluisa motarinopeuksissa korvakuulolla kun vertaa esim golf keksintöön.

Muuten loistavan hieno tuo Scirocco R malli, voi olla jopa seuraava ehdokas tämän 155kw tilalle... Vaikkakin neliveto on hieno mutta muotoilullisesti noi golffit on "pappa" malleja ja prismojen parkkiksilla niitä golffeja näkee liikaa.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Kinli

Ei ollu pahemmin ehtinyt motarikilsoja kertyä ennen äänieristystä ja kaikki tapahtui aika pitkälti "pikkuhiljaa" joten absoluuttista eroa on vaikea kuvailla. Nyt on kesän aikana kertynyt huomattava määrä kilsoja ja eihän tuo kyllä edelleenkään mikään kauheen hiljanen auto ole.

Mulla on edelleen nuo alkuperäiset potenza re050t alla jotka ovat tunnettuja äänekkyydestään. Pilot supersportit odottaa kellarissa asennusta. Uskoisin että meno hiljenee reilusti kunhan saan snagat vaihdettua. Itse äänieristysproggis ei ollut kovin kummoinen joten suosittelen lämpimästi. Ei se ainakaan haittaa tee.

En ole koskaan tykännyt golffin ulkonäöstä, saatikka oikeestaan mistään volkkarista ennen uutta sciroccoa. Vaikka vetotapa on vajaa niin ulkonäkö oli mulle se tärkein seikka.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Tuli taas tuunattua tänään.
VWR takavakaaja asennettu, soundaktor poistettu sekä intaken asennuksen pientä hienosäätöö.

Vakaaja asentui suht kivuttomasti, käytin pelkästään ramppeja joten se hieman hidasti vakaajan pujottamista kun tilaa oli rajallisesti. Normisciroccossa saattaa olla helpompi kun ärrässä putkisto on eniten tiellä. Tosin jos ramppinosturilla tekee niin homma hoituis varmaan alle 20min.

Vakaaja on säädettävä ja se on nyt asennettu jäykimpään asentoon. Muutos on varsin huomattava, ohjaus on herkempi, reagoi nopeammin ja mutkissa auto ei enää pahemmin kallista. Toivon mukaan puskeminenkin vähenisi, mutta se jää vielä nähtäväksi.

Uskoisin että tämä on katurenkaille sopiva setuppi. Jos olisi katusliksit niin asentaisin ehdottomasti vakaajan myös eteen ja harkitsisin ehkä vielä paksumpaa vakaajaa ja samalla uudet kestävämmät koiranluut.

Soundaktorin deleteointi oli todella ärsyttävä homma. Muovilärpäkkeet pyyhkijöiden alla ovat äärimmäisen perseestä irrottaa. Jopa sen verran että toisesta lärpäkkeestä irtosi pieni siivu. Joutuu tilaamaan uuden. Kufateciltä hinta noin 25e.

Voisin vannoa että auto on nyt hiljaisempi ton vekottimen deletoinnin jälkeen.
Käytännössähän toi äänihärveli on pelkkä vibraattori.





Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

katteja

Onko tuo sound härpäke se joka aiheuttaa sen päräyksen vaihteen vaihtuessa DSG vaihteiston kanssa.. Saatko kuvia alustasta..? Kiitos jo etukäteen.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Kinli

Lainaus käyttäjältä: katteja - 30.06.14 - klo:22:04
Onko tuo sound härpäke se joka aiheuttaa sen päräyksen vaihteen vaihtuessa DSG vaihteiston kanssa.. Saatko kuvia alustasta..? Kiitos jo etukäteen.

Mulla on dsg mutta en huomannut sen äänessä muutoksia. En tiedä mihin tuo äänihärveli suoranaisesti vaikuttaa, mutta mielestäni kaikki keinotekoinen äänenlisäys on väärin.

Alusta on vakaajaa lukuunottamatta vakio joten en tiedä onko siellä jotain kuvaamisen arvoista? Kun asennan walkit tai muuta alustaosaa niin voin napata pari kuvaa kunhan auto on nosturilla, ramppien varassa on nihkeetä kuvailla mitään kun tila on vähän kortilla.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Tämä kyllä menee kokoajan vaan parempaan suuntaan. :)

Soundactor ei tuota sitä vaihteen vaihdon pörähdystä. Sen pörähdyksen saa aikaiseksi myös omalla mopo-versiolla, josta tuo räpätin puuttuu. Syy liittyy jotenkin sytytykseen, polttoaineen syöttöön ja nopeaan vaihteen vaihtoon. Kuulemma sama syy mikä saa esim. ralliautojen pakoputken paukkumaan lähdöissä ja vaihdoissa, vaan vähän lievempänä. Moottoritekniikka kun ei ole ominta alaa niin en ala sen tarkemmin arvailemaan. :D

Kinli

Huomasin vasta poistettuani tuon soundaktorin että moni on asentanut sen kytkimen taakse. Näin voit itse päättää milloin se on käytössä ja milloin ei. Ihan hassu idea vaikka itse en keinotekoisia ääniä kaipaa.

Tänään tuli vietettyä koko aamupäivä ratin takana ja on kyllä selvä ero nyt kun tuo värisytin on poissa.
Imuäänet kuuluvat paljon selvemmin ja lämä tiskissä ääni on jopa yllättävän hiljanen pakopuolen osalta. Tilanne olisi jopa hieman vaisuhko ellei lähitulevaisuudessa olisi tiedossa päivitystä rööristön suhteen. :)

Duunikuviot vaihtuivat tossa muutama kk sitten eikä enää tarvitse joka päivä ajaa auto etupuskuritapporampista ylösalas joten nyt voisi jopa harkita madallusta.

Aikaisempaa kokemusta on pelkästään coilovereista, mutta tässä kun on nuo säädettävät iskarit niin taidan tyytyä pelkkiin jousiin. VWRn jousia on kehuttu ja ilmeisesti ne olivat aikoinaan jopa sciroccon virallisella lisävarustelistalla.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Janne81

Onkos sulla kinli toi dv+ venttiili vai muistanko väärin onkoha siinä kovempi ääni ku vakio venttiilillä ja onko parempi kaasuun vastaavuus.

Sul on näköjään tossa intakessa toi stage 2 putkikin mikä menee turbolle eli ilmeisesti kovempi ääni ku mulla on vaa se apr alku putki.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 01.07.14 - klo:19:04
Onkos sulla kinli toi dv+ venttiili vai muistanko väärin onkoha siinä kovempi ääni ku vakio venttiilillä ja onko parempi kaasuun vastaavuus.

Sul on näköjään tossa intakessa toi stage 2 putkikin mikä menee turbolle eli ilmeisesti kovempi ääni ku mulla on vaa se apr alku putki.

DV+ oli kiinni, mutta poistin sen kun epäilin sen toimivuutta. Voi olla että kokeilen uudestaan jossain vaiheessa.

Mikä on stage 2 putki intakessa? Ihan normaali VWR intake -setti toi on evoms lämpösuojaa lukuunottamatta.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 01.07.14 - klo:20:12
DV+ oli kiinni, mutta poistin sen kun epäilin sen toimivuutta. Voi olla että kokeilen uudestaan jossain vaiheessa.

Mikä on stage 2 putki intakessa? Ihan normaali VWR intake -setti toi on evoms lämpösuojaa lukuunottamatta.

ite aatellu jos tilais ton dv+ venttiilin ja testais en kyl tie suhahtaako kovempa ku nykynen.

http://www.uspmotorsports.com/APRCarbonioStage2intakepipe.html

tos golf gti näköjää erilaine toi intake sii pitää eriksee hommaa toi loppu putki onkoha tuolt kaupast helppo tilaa osii.

Oiskoha neuspeed hyvä intake.

Kinli

Isompia muutoksia odotellessa...


Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

APR downpipe
APR RSC putkisto
APR HPFP bensapumppu
Cam follower
SuperPro performance control arms
TyrolSport DeadSet Rigid Subframe Collar Kit

Siinä tulossa olevaa tavaraa.
Vielä tarttis tilata vähän orkkispultteja mm. apurungolle ja sisustakiinnikkeitä yms.

Jos vaikka parin viikon päästä pääsis asentaa.

Onko kokemusta miten tuo bensapumppu sekä putkisto käyttäytyy ilman ohjelmistopäivitystä? Voinko esim. asentaa itse ja ajaa nykyisellä softalla pajalle hissukseen vai pitääkö esim. bensapumppu asennuttaa pajalla jossa softa päivitetään?

VWR jouset, APR RFD, moottorin tukikumien insertit, TyrolSportin jarrujen "jäykistäjäsetti" yms. tulossa myöhemmin.

Audio-osastollekin tulee mahdollisesti muutoksia. Tällä hetkellä tuo Match PP52 vahvarista loppuu potku jos biisi on vähänkään bassopainotteinen tai jos ajaa motarilla ja joutuu nostaa volaa hieman... Eli vahvarin vaihto edessä jos vaan mahdollista. Tuon Match PP52 (lopetettu tuote) seuraajaa tai isoveljeä en ainakaan kevyellä googletuksella löytänyt. Laitoin jo hifiliikkeeseen kyselyä että mitkä ovat vaihtoehdot.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 11.07.14 - klo:10:56
Audio-osastollekin tulee mahdollisesti muutoksia. Tällä hetkellä tuo Match PP52 vahvarista loppuu potku jos biisi on vähänkään bassopainotteinen tai jos ajaa motarilla ja joutuu nostaa volaa hieman... Eli vahvarin vaihto edessä jos vaan mahdollista. Tuon Match PP52 (lopetettu tuote) seuraajaa tai isoveljeä en ainakaan kevyellä googletuksella löytänyt. Laitoin jo hifiliikkeeseen kyselyä että mitkä ovat vaihtoehdot.

Loppuuko potku vai onko bassotoistossa toivomisen varaa? Pääsin tänään vertaamaan omaa Helixin valmistamaa VW Plug & Play Soundsystemiä Focalin pikkusubiin (iSub 20?) ja ero oli vähän turhan iso Focalin hyväksi. Oma kumisee vähän liikaa (LP taajuus liian korkealla?) eikä toisaalta tuota riittävää painetta alataajuuksilla (on liian hiljasella?). Muuten potkua siis riittää, mutta alapään toisto on heikko. Ja valitettavasti tuon VW Soundsystemin säädettävyys on vähän huono.

Itse juuri mietin, että olisiko tuosta PP52DSP:stä ollut iloa, sopisi samaan johtosarjaan, mutta tuossa on linja-ulostulo vaikka Focalin subille. Pitäisikö ottaa vertailusessio joku päivä? :)

Kinli

Mielestäni potkua on tarpeeksi subin kokoon nähden eikä sen äänenlaadussakaan ole moitittavaa. Tuotto vaan loppuu kesken vahvarilta jolloin yläpää rupee särkee basson tahtiin.

En tiedä voiko vika olla muualla, mutta kaverilla on about sama setuppi bemarissa ja sillä ihan sama "vika".

Eihän tolla 2x7" subilla kuuhun mennä, mutta väitän että se ei ole tällä hetkellä pullonkaulana, vaan potkua vielä riittäisi snadisti isompaan ääneen.

Vois ehdottomasti ottaa testisessiot joskus.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 11.07.14 - klo:23:42Itse juuri mietin, että olisiko tuosta PP52DSP:stä ollut iloa, sopisi samaan johtosarjaan, mutta tuossa on linja-ulostulo vaikka Focalin subille. Pitäisikö ottaa vertailusessio joku päivä? :)

Mä tässä juuri pohdin josko päivittäis tuohon snadisti tehokkaampaan PP82DSP -malliin. Tällöin tuo PP52DSP ois joutilaana. ;)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 11.07.14 - klo:10:56
APR downpipe
APR RSC putkisto
APR HPFP bensapumppu
Cam follower
SuperPro performance control arms
TyrolSport DeadSet Rigid Subframe Collar Kit

Onko kokemusta miten tuo bensapumppu sekä putkisto käyttäytyy ilman ohjelmistopäivitystä? Voinko esim. asentaa itse ja ajaa nykyisellä softalla pajalle hissukseen vai pitääkö esim. bensapumppu asennuttaa pajalla jossa softa päivitetään?

Eipä nuo muutokset normaalia ajoa estä. Revittely kannattaa jättää softaamisen jälkeiseen aikaa. Kokemusta on, tosin ei VW:stä. Katso allekirjoituksen MB.

Niin ja todella hieno auto todella makeilla muutoksilla!

Kinli

Tällä kertaa sattui olemaan Kamera mukana yöajolla.
Viimeiset ajot ennen uutta setuppia.

Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy