Passat vetoautona

Aloittaja Passattiko, 09.09.14 - klo:16:44

« edellinen - seuraava »

Passattiko

Tarvetta olisi pihille autolle, jolla voi vetää hevoskoppia kuivilla keleillä. PAssatti pienikulutuksinen, ja ulkonäkö miellyttää, mutta mitä sanotte sen tekniikasta, ja jaksaako se vetää?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Passattiko - 09.09.14 - klo:16:44
Tarvetta olisi pihille autolle, jolla voi vetää hevoskoppia kuivilla keleillä. Passatti pienikulutuksinen, ja ulkonäkö miellyttää, mutta mitä sanotte sen tekniikasta, ja jaksaako se vetää?

En itse tiiä, mutta naapuri vetää pumppis 1.9TDi ajoittain jotain raksa peräkärryä, ja kerran vuodessa karavaania.  ;D

Vakavasti ottaen, 2.0TDi riittää väännöltään komeasti, onhan aikoinaan vanhoilla turbottomilla bensaVolvoillakin  :o
saatu vaunu perille. 1.6TDi lienee hieman väännöltään ja välityksiltään vähemmän passeli.  :P
Yritetään pärjätä.

kai75

Kannattaa ottaa huomioon et hevoskoppi matkustajineen painaa jo jonkin verran (olisko kokonaispaino keskimäärin 1500 kg:n tietämillä?) et saako passatilla minkä verran laillisesti vetää?

Itse en ole vetomiehiä mutta hevosharrastajaystävä etsiskeli hevosvetoon yli 2000 kg:n vetokyvynautoa ja niitä tuntui olevan harvassa mut (onneksi tai valitettavasti, riippuu päivästä) sit hevonenkin kuoli niin ei tarttenu autoa hommatakaan.

Palstan mahdolliset hevosmiehet/-naiset voinevat kommentoida tarkemmin.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

repomies

Vetokyky riippuu tietysti vuosimallista ja moottorista ynnä muusta. Uudehkoissa kaksilitraisella disukalla saa vedettyä jarrullista 1800kg ja nelikkona 2000kg.

Passattiko

Mä katselin tällaista, http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6644806, mitä sanottavaa teillä on siitä? Mitä pahoja tyyppivikoja noissa on yleisesti ottaen? Pystyykö vielä 2000-luvun malleissa vaihtamaan itse kuluvia osia, vetonivelet, pyöränlaakerit yms?

Jultsu

#5
2001-2005 vuosien Passatit on kyllä legendaarisen hyviä ruostesuojaukseltaan, laadultaan ja tekniikaltaan (halpaa ja helppoa korjata.) Ei niissä 1997-2001 Passateissakaan siis mitään vikaa ole, mutta tuohon faceliftiin ei juuri hintaeroa kerry käytetyissä.

Mutta noissa V6 TDI koneissa oli vakavia ongelmia alkupään malleissa, parannellut versiot tuli joskus 2003. Siispä suosittelen katsomaan niitä 2003-2005 vuoden Passatteja. Moottorikoodista sen tietää, ongelmalliset moottorit oli A-kirjaimella alkuisia, parannellut sitten B-alkuisia.


Kaiken pystyy tekemään itse, ongelmitta. Itsekin tässä irroittelin koko taka-apurungon kaikkine hilppeineen ja etupäästäkin pyöränkotelot tyhjiksi rojuista. Kunhan vaan nosturi ja työkalut löytyy, ei tarvita mitään muuta.


Kunhan osaa välttää nuo tietyt moottorit, näissä Passateissa ei ole mitään suurta murhetta. Tukivarsia saa kassillisen uusia muutamalla satalappusella, vedenpoistoreiät voi aukoa moskasta ettei pääse vesi tulvimaan kajuuttaan, ja ovien temppuileviin lukkoihin saa ebaystä muutamalla roposella uusia korjausosia tai koko lukkomekanismeja.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Passattiko

Kyllä menee vaikeaksi auton ostaminen. Kuulemma 2 litranen kone on luotettavampi kuin 2,5 litranen, mutta kun vähän googletin, 2 litranen on muka täys pommi! Lisägoogletus ja kaiken maailman vikalistaa, mm. kaksoismassapyörä ja vaihdelaatikko, kalliine osineen ja korjauksineen. Onko noi oikeasti niin yleisiä vikoja, vai pitääkö sitä vaan luottaa vaistoonsa ja antaa mennä>?

Passattiko

Ja mitkä helvetin rikkimenevät pumppusuutimet????

duke7

Niin olit ilmeisesti ostamassa 3C Passattia? Vai 3B?

3C:n osalta noita pumppusuuttimia on hajonnut BKP ja BMR-koneista mutta ei niistä enää tarvitse huolehtia kun jo pari vuotta ovat vaihtaneet ne ilmaiseksi uusiin kampanjassa. Tuskin niitä vanhoja enää monessa autossa on.

Kaksoismassoja menee kyllä jollain 100 - 150 tkm välillä mutta taitaa olla sama vähän joka autolla jossa noita on. Kannattaa kuitenkin kysyä milloin on vaihdettu jos alkaa nuo kilsat olemaan liki. Vaihdelaatikoita ei ole kyllä tutuilta mennyt kuin yhdestä 1.9 tdi:stä laakerit.

Mielestäni ainakin tämä BKP jolla olen nyt ajanut yli 150 tkm (alkaen 56 tkm) on mainettaan parempi ja miellyttävä kone. Onhan noissa aina riski hajoamiseen mutta toki ongelmat korostuu näillä palstoilla. Kokeileppa ottaa satunnainen moottori miltä tahansa valmistajalta ja ala googlaamaan vikoja..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy