Sisätila lämppärin käyttö laukaisee 3c passatin hälyttimen..

Aloittaja sapuska, 16.01.13 - klo:06:30

« edellinen - seuraava »

sapuska

Vm 09 farkku passatissa on muutaman kerran nyt käynyt nyt, että sisätila lämppärin käyttö on laukaissut hälyttimet päälle. Hiljentyy, kun ovet aukaisee kaukoavaimella.  Sisätila lämppäri asennettu apukuskin vasemmalle puolelle polven korkeudelle puhaltamaan sisäänpäin. Onko kellään muulla ollut vastaavaa oiretta? Onko lämppärin asennus paikassa jotain tekniikkaa lähellä joka ei tykkää lämmöstä tms...

mla

Ihan 'normaalia'. Tehtaanhälyjen kanssa ei voi käyttää sisätilanlämppäriä tai pitää kytkeä sisätutkat pois päältä. Jälkiasennetuissa tuota ongelmaa ei yleensä esiinny ja jos esiintyy niin tutkien herkkyys on säädettävissä. Tehtaankilkkeiden säätö on vuosimalli kohtaista - ei onnistu aina.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Ganes

Kaverilla oli suunnilleen samanikäisessä Golfissa vastaavaa ongelmaa, mutta jos en ihan väärin muista niin niissä hälyissä olis ollu jokin herkkyydensäätö, jota kävi sitten merkkiliikkeessä säädättämässä vähemmän herkäksi, jolloin ongelma poistui.

apo

Juuri näin, niin kuin edellä on kirjoitettu. Eikä ole yksistään pasuunan ominaisuus, vaan ilmenee useissa muissakin VAG konsernin peleissä, joissa on tehdasasennettu häly.

HiTecci

Eikä ainoastaan VAG:inoissa :-\ Ongelmahan on siinä että ihminen(kin) tunnistetaan lämmön avulla. Sisätilan "kuvaan" kun ilmaantuu liian suuri, lämmin "esine" liian nopeasti, niin häly napsahtaa. Nyt kun hälyn herkkyyttä pienennetään, se sallii suuremmat muutokset "kuvassaan" ennen liipasua. Se toinen vaihtoehto siis olisi hitaampi ja/tai pienempitehoinen sisälämppäri 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

toukka

Aikoinaan kyselin vastaavaa asiaa täällä...

Ei ollut silloin heti kannettavaa käsillä ja aikaa on kulunut. Nyt olisi pikkuläppäri ja piuha, mutta nyt olisi...

Tuolla linkissäni on ConD:n vastannut/linkannut seuraavasti:
-------------------
STG 46 (Comfort System) select
STG adjustment -> function 10

-> Channel 15 (interior monitoring)
Here the sensitivity of the interior monitoring is set (Possible values: 1,2,3,4).
« Viimeksi muokattu: 09.12.11 - klo:10:38 kirjoittanut ConD »
-------------------

Niin, kumpi tarkoittaa herkempää hälytintä, 1 vai 5?

Eli, kun haluan "laiskemman" hälyn, kumman valitsen?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

ConD

Lainaus käyttäjältä: toukka - 16.01.13 - klo:12:00
Niin, kumpi tarkoittaa herkempää hälytintä, 1 vai 5?

Eli, kun haluan "laiskemman" hälyn, kumman valitsen?
Eipä tuohon osaa sanoa varmasti... kannattaa kokeilla jos piuha ja rensselit löytyy itseltä koodailuun.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

apo

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 16.01.13 - klo:09:16
Eikä ainoastaan VAG:inoissa :-\ Ongelmahan on siinä että ihminen(kin) tunnistetaan lämmön avulla. Sisätilan "kuvaan" kun ilmaantuu liian suuri, lämmin "esine" liian nopeasti, niin häly napsahtaa. Nyt kun hälyn herkkyyttä pienennetään, se sallii suuremmat muutokset "kuvassaan" ennen liipasua. Se toinen vaihtoehto siis olisi hitaampi ja/tai pienempitehoinen sisälämppäri 8)
Ai, että lämpötilaakin valvotaan. Olen siinä käsityksessä ollut, että valvotaan liikettä ja matkustamossa vallitsevaa ilmanpainetta.

toukka

Millaisia ja missäpäin sisällä nämä/tämä ilmaisin sijaitsee?

...lähinnä kyllä kiinnostaa touranin osalta...
Sharan 2.0TDI 4motion -14

ePa

Superbissa tunnistimet taitaa olla samassa pömpelissä missä on etupenkkien kattovalot ja kattoluukun kytkimet. Siis siinä tuulilasin ylälaidassa olevassa muovikompleksissa.

Itsellä on kanssa samaa featurea, kun käyttää sisätilalämppäriä, mutta otan sisätilatunnistimen pois käytöstä silloin kun lämppäri on päällä.

Tupo

LainaaAi, että lämpötilaakin valvotaan.
Liiketunnistin ei valvo lämpötilaa, vaan toiminta perustuu lämpötilaerojen (kohteesta lähtevän lämpösäteilyn) ja liikkeen tunnistamiseen. Ts. tunnistin ilmaiseen kohteen liikkeen aiheuttamat lämpösäteilyn muutokset.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 16.01.13 - klo:13:16
Ts. tunnistin ilmaiseen kohteen liikkeen aiheuttamat lämpösäteilyn muutokset.

Juuri näin. Ja jos auto nyt rupeaa lämpiämään sisältä kovin nopsaan, se on tuolle anturille ikäänkuin yksi, valtava, koko "silmän" peittävä möykky joka tulee ihan just päälle ;D Periaatteessa siis sama kun nopeasti peittäisit kädellä koko anturin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

duke7

Webasto ei laukaise tehdashälyä millään suuntauksella. Ilmeisesti sisätilalämppäri sitten aiheuttaa niin nopeasti pienen kuuman pisteen, että häly tulee.

sapuska

Hyvä, kiitokset vastauksista. Hyvä tietää että kyse on toiminnallisuudesta eikä viasta. Pitääpä konfistella herkkyyttä vähemmäksi.

misi

Nostetaan taas vanhaa aihetta. Ymmärsinkö oikein että -06vm Passatissa se on VCDS-hommia, jos aikoo sisätutkan hälystä saada pois päältä? Vaimo käynyt muutaman kerran koira takakontissa kaupoilla, hälyt alkavat huutaa ja on suht raastavaa, joten pakko saada sisätunnistimet pois päältä.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

duke7

Minun 2006 Passatissa on b-pilarissa napit joista saa sisätutkan tai kallistuksentunnistimen pois päältä. Pitää toki muistaa joka kerta painaa kun autosta lähtee ja ei halua tutkaa päälle.

misi

Kiitos. Käyn tarkistamassa onko meikäläisellä moiset.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

pomo


misi

Hiphei! Löyty meinaan moinen. Eli, kun nousee autosta ja painaa sen sisähomman päälle (keltaseksi?) ja sulkee oven ja ovet lukkoon niin sisähäly on pois päältä? Katoin napin painamisen ja ovien lukitsemisen jälkeen ettei ainakaan napin valo jäänyt palamaan, niin sen takia varmistelen.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

duke7

Joo, noin se menee. Se valo ei tosiaan pala kuin ehkä minuutin vaikka ei lukitse ovia. Ja sammuu kun lukitsee. Ihan ymmärrettävää kun sen valon voisi nähdä auton ulkopuolelta.
Jos sammutat tutkan ja lukitset ovet mutta avaatkin ne vielä niin tutka pitää sammuttaa uudestaan. Käynyt tuon kanssa joskus vahinko kun jotain pitänyt hakea vielä autosta.

misi

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.10.14 - klo:21:34
Joo, noin se menee. Se valo ei tosiaan pala kuin ehkä minuutin vaikka ei lukitse ovia. Ja sammuu kun lukitsee. Ihan ymmärrettävää kun sen valon voisi nähdä auton ulkopuolelta.
Jos sammutat tutkan ja lukitset ovet mutta avaatkin ne vielä niin tutka pitää sammuttaa uudestaan. Käynyt tuon kanssa joskus vahinko kun jotain pitänyt hakea vielä autosta.

Jeps. Kiitos näistä tällä erää. Palaan varmasti vielä josain kohtaa toisesta asiasta, Passat kun uusi auto itelle täysin. :)
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

vwp

Oisko tuosta napista saatavilla kuvaa?
Itsellä pitäisi olla hälytin, mutta empä ole ehtinyt perehtyä siihen vielä lainkaan että onko sitä olemassa ja onko se tehdasasenteinen. Mites tuon helpoiten selvittää?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

misi

#22
Sainhan kuvan napista toimiin. Tollanen, b-pilarissa kylkituen korkeudella.

MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

vwp

Tattista!
Sain juuri auton tehtaalla asennetut varusteet listattuna, joten täytynee etsiä nappulaa tänään.
"88 7AR P EDW Electronic vehicle immobilization devicewith alarm system
and backup horn"
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Jahas, eipä ole tässä kiesissä tuota nappia. Vissiin vanhemmissako ei ole? Ovet kun laittaa lukkoon, niin ovessa valo vilahtaa 6-7 kertaa ja jää hetkeksi palamaan punaisena. Sammuu hetken kuluttua. Kattokaiteesta heilutellessa ei mikään lähtenyt soimaan. Mites tästä voisi varmistaa löytyykö hälyä tai onko se voitu disabloida tms?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

duke7

Laitat ovet lukkoon auton sisällä istuen ja alat heilumaan. Kyllä sen sitten huomaan onko hälyä.

vwp

Kyllä mä siellä hetken kökötin, koitin availla ovea ja hanskalokeroon kurkin yms, ei reaktiota.
Kaapelilla varmaan näkis onko sitä tai onko sille tehty jotakin?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy