Passat 3C 2.0 FSI 4WD kokemuksia

Aloittaja Weldi, 29.09.14 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

Weldi

Minulla olisi tarkoitus päivittää autoa hieman uudempaan nelivetoon. (Nyt ajossa etuveto Audi B6.)

Elikkäs onko kokemuksia 2.0FSI 4WD passatista. Autokuume on kova, mutta en ole löytänyt hirveästi kokemuksia tästä 2.0 FSI koneesta. Ja muutenkin kiinnostaisi tietää oletteko olleet tyytyväisiä kyseiseen autoon nelivetona?

En ole mikään automekaanikko, joten ihan perus tiedotkin olisivat tarpeen.

Matson757

Jotain kokemuksia n. 30 tkm ajalta:

+Hyvä ja tukeva ajaa kaikissa ajo-olosuhteissa, menee kuin juna myös huonossa kelissä.
+Miellyttävä ohjaustuntuma, ohjaus hyvän hydraulitehosteisen veroinen.
+Tilava varsinkin farkkuna.
+Kiihtyy liukkaalla huomattavasti kaksivetoista paremmin (kuten voi oletta), menee myös nätisti nelipyöräluisussa jos kuskia alkaa lapsettamaan   ;)
+Varsin luotettava moottori, öljyt kannattaa vaihtaa mielellään max 15 tonnin välein jos meinaa pitää autoa pitkään.
+Hieno ajoasento

-6 vaihteisissa manuaaleissa ollut jonkin verran 2. vaihteen synkronointiongelmia, voi ehkäistä laatikkoöljyjen vaihdolla. Koskee myös etuvetomalleja.
-Suorituskyvyssä ei pärjää uusilla turbobensoille, varsinkin isossa lastissa kaipaisi vääntöä ja huipputehoa lisää.
-Kuluttaa aika reilusti, maantiellä 7-8.5, motarilla n. 9 ja kaupungissa 10-12 l/100km, kuskin ajotyyli vaikuttaa auton reiluhkon omamassan takia paljon.
-Kuten 3C Passateissa yleensäkkin, koreissa jonkin verran ruosteongelmia.
-Comfortlinen alusta liian pehmyt vakioiskareilla.
-Haldex-nelivedossa pumppuvikoja, hajoaa yleensä 100-200 tkm välillä, korjaus Laakkosella n. 500â,¬, Audin Torsen on luotettavampi.

Finnhopper

Lisäisin vielä että Sportline ja Highline versioissa paremmat penkit perussohvien sijaan. Oma on kyllä dieseli, mutta hyvin tuo haldexi on jaksanut jo 372tkm eikä laatikon(voipi olla eri koodilla kuin bensassa) syncroissakaan ole vikaa.
2.0 FSI koneeseen voisi olla mahdollista jälkiasentaa kaasulaitteet, tiedän ainakin yhden sellaisen olemassa. Tosin en tiedä sitten kun on neliveto että jääkö kontti sitten jo kuinka pieneksi, tuo kaasuversion minkä tiedän on etuveto.
VW T5 2005 4Motion

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy