Taustapeilin juuresta vuotaa vettä

Aloittaja Wate, 01.09.14 - klo:15:23

« edellinen - seuraava »

Wate

Kovalla sateella ollaan huomattu vaihdekepin suojapussissa olevasta vesilammikosta, että peilin juuresta vuotaa vettä. Kuvassa sinisellä merkattu kohta on siis märkä, enemmän tietenkin alaosasta.



Vielä en ole saanut selville toistuuko vika jokaisella sateella, koska vain kovemilla sateilla on vettä tippunut katosta lammikoksi saakka, mutta seuraamme tilannetta.

Onko muilla esiintynyt tällaista ja onko vinkkejä/kokemuksia asian korjaamiseksi?
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

parsiosam

Testaa painepesurilla, vettä lasin reunaan ja mistä vuotaa. Mulla itelläni tulee välillä "kauhukahvan" etummaisen kiinnikkeen kohalta vettä syliin vuotaa kans jostain kohtaa tuulilasin yläreunaa.

vw007

Onko tuulilasia vaihdettu lähiaikoina?
Mulla vuoti juuri samasta paikasta samanlainen pirssi muutama vuosi sitten. Autoon oli vaidettu lasi ja tuohon keskikohtaan oli nähtävästi tullut liimauksessa liian vähän liimaa. Eli korin ja lasin välissä on vain "liimapalko" joka tiivistää lasin koriin kiinni.

sisäpuolelta kun verhoilua yrittää raottaa, niin sen liiman kyllä sieltä jotenkin näkee. Itse laitoin lisää lasiliimaa sisäpuolelta ja se heitti vuotamasta

Wate

Ei oo tietääkseni tuulilasia vaihdettu lähiaikoina. Auto tosin tuli omistukseemme Saksanmaalta puolisentoista vuotta sitten, joten en varmaksi voi sanoa. Hankala raottaa verhoilua, kun on tiukasti kiinni peilin kohdalta. Peilinkin irroittaminen helpottaisi tutkimista.
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

gunman

Mulla oli sportagessa samainen vaiva.
Lasi oli kuitenkin niin hyvässä kunnossa, etten viitsinyt vaihtaa.

Ajossa ei vettä tullut koskaan sisään. Ainoastaan kun auto oli parkissa.
Pihani on lievässä mäessä ja tein semmoisen huomion, että jos jätin auton keula alaspäin vettä tuli sateella sisään.
Mutta jos jätin auton keula ylämäkeen ei se vuotanutkaan.
Ilmeisesti siis katolta valunut vesi etsi tiensä lasin yläreunasta sisään.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Gulf

Itsellä oli vaihdettu lasi noin 1,5 vuotta sitten ja kesällä alkoi tulla vettä sisään kuskinpuolen aurinkolipan kohdalta. Tutki sieltä ulkopuolelta peilin kohdalta, näkyykö puutteita liimauksessa tai sitten joutuu mahdollisesti käyttämään lasin pois. Minulla ei ainakaan vaihdettu uutta lasia, vaan laittoivat vanhan takaisin?

gunman

Ulkopuolelta ei liimauksia näe. Lasin reunat ovat tummat ja juuri sen tummenetun reunuksen alla se liima on.
Sisäpuolelta verhousta raottamalla sinne saattaisi saada lisää massaa...
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

vw007

juu kun peilin ja aurinkosuojat pudottaa pois niin kattoverhoilu antaa jo aika hyvin periksi.
Paineilmalla voi kans kaverin kanssa koittaa löytää vuotokohdan, eli puhaltaa sisäpuolelta saumaa pitkin ja ulkopuolelta toinen liikuttaa kättä tai vaikka paperinpalaa samalla kohtaa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy