Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - axminister

#1
Superb II (08-15) / Vs: KESSY -vika
13.12.16 - klo:09:26
Auto on ollut viikon aikana muutaman kerran lämpöisessä tallissa, jossa saanut sulaa rauhassa. Tällä ei ole ollut vaikutusta. Pitää tarkistaa tuo oven johtosarja, jos sieltä löytyisi jotain hankautumia.
#2
Superb II (08-15) / Vs: KESSY -vika
13.12.16 - klo:08:59
Tällaiset vikakoodit antoin tuolla VCDS:llä

1 Fault Found:
1052946 - Touch Sensor on Exterior Door Grip; Driver Side           
B116B 29 [008] - Signal Implausible         
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear         
Freeze Frame:               
Fault Status: 00000001               
Fault Priority: 4               
Fault Frequency: 1               
Reset counter: 198               
Mileage: 186873 km               
Date: 2016.12.07               
Time: 13:25:41


2 Faults Found:
01038 - Central Locking Thermal Protection         
000 -  -  - Intermittent         
Freeze Frame:               
Fault Status: 00100000               
Fault Priority: 6               
Fault Frequency: 7               
Reset counter: 196               
Mileage: 186580 km               
Time Indication: 0               
Date: 2016.12.05               
Time: 10:31:57                      Tämä kellonaika sopii tuohon aikaisemmin mainittuun auton pesuun.
         
Freeze Frame:                   
Term 15 Off               
Voltage: 12.45 V                   
OFF                   
OFF                   
Term 50 Off                   
OFF                   
OFF
#3
Superb II (08-15) / KESSY -vika
07.12.16 - klo:13:14
Mulla tuo Kessy on alkanut temppuilemaan. Eli kuskin puolelta ovi ei aina aukea tai sitä ei saa lukkoon. Vänkärin puolelta tuntuu toimivan kunnolla. Sitten välillä, kun oven saa lukkoon, niin lukitus alkaa menemään päälle ja pois useamman kerran ja vilkut vilkkuu. Samalla avaimessa se punainen valo välkkyy kans. Patterit vaihdoin molempiin avaimiin, joten siitä ei voi olla kiinni. Välillä se lukitsee ovet, kun nousee autosta ja avaa takaoven.


Auton pesin painepesurilla josta tulee lämmintä vettä, voisiko tämä peseminen aiheuttaa jotain ongelmia? Samalla meni myös rekisterikilven valo rikki. Sen korjaaminen ei vaikuttanut lukitukseen, ajatus nyt oli kaukaa haettu, mutta mistä näistä tietää.
Starttaamiseen ei tällä ole mitään vaikutusta.
#4
Auto oli nyt vajaa 3h latingissa. Se starttas hyvin ja kävin moottoritiellä ajamassa 30min lenkin. Saa olla nyt latauksessa iltaan asti. Harmillista, kun lämmitystolppasta saa vain 2h virtaa kerralla, niin pitää käydä aika-ajoin pyöräyttämässä kello ympäri.

Tämä on ensimmäinen webastolla oleva auto, joten ei okein ole kokemusta. Pitäisi varmaan tuommoinen ylläpitolaturi asentaa ja samalla vaihdattaa tuo lämmitystolpan kello sellaiseksi, että siitä saa jatkuvaa sähkö pihalle.

#5
joo, just kävin laittamassa latinkiin ja mittasin akun jännitteen, niin se oli 11,63V.
Tässä on alkuperäinen lyijyakku, onkohan webastokäyttöön paremmin soveltuvia akkuja?

#6
12 vuosimallin 2.0l diesel 140hp dsg laatikolla. Eilen illalla kauppamatka sujui hyvin, mutta nyt aamulla lähtiessä ei lähtenyt käyntiin.
Video startti yrityksestä: https://www.youtube.com/watch?v=zkE_dqFjQ64

Voiko johtua, että webastoa käytetty liikaa suhteessa ajoaikaa, että akku liian tyhjä? Vai onko jotain rengaspainejuttuja, kun sen valo palaa?
#7
Taitaa jäädä CC meikäläisellä kauppaan. Kävin liikkeessä katsastamassa ja sellanen fiilis jäi, ettei tule nykyiseen 3C tarpeeksi vaihtuvuutta. Ulkomuodoiltaan CC kyllä miellyttää silmää kovasti. Coupe-mallissa takapenkki ei oikein ollut hyvä. Välillä tulee porukkaa kuskattua ja itsekin takana istuttua, niin siellä joutui olemaan pää etukenossa, kun ei muuten mahtunut. Kaartuva katto on tietysti coupen ominaisuus. Epäilen, että olisi jälkikäteen alkanut harmittamaan vain tuo "matala" katto. Sisätiloiltaan muuten oli kuin olisi omassa istunut, paremmat penkit kyllä oli.

Metsästys jatkuu, ehkä Superb 4x4? Tää on vaikeaa.
#8
Olen myös pohtinut auton vaihtoa nykyisestä 2006 3c passatista tuohon cc malliin. Nykyinen on 140hp pumppusuutin diesel 6 vaihteisella dsg:llä. 325tk veivattu ja alan olemaan vaan kyllästynyt tuohon.

Tuollaista cc mallista -09 vuotista olen katsellut. Automaatti ja diesel pitää olla ja mieluiten se 170 hp.

Millainen yhdistelmä tuo on? On nuo uudemmat jo common rail ja on se dsg 7 vaihteinen?
#9
Auto lähti korjattavaksi samalle korjaamolle, kuin missä jakopään remppa tehtiin aikaisemmin. Erittäin asiallista toimintaa korjaamon osalta oli.  :)
#10
Eipä taida anturin vaihdot auttaa. Jakohihna oli löysällä kuin velhon hiha. Kiristimen kiinnityspulttia sai pyöritella aivan sormin. Tosiaan hihnan ja muiden siihen liittyvien romppeiden vaihdosta on noin 9500km. Saattaapi olla, että soitan huoltoon. >:(

https://youtu.be/crmmt03Xmhw
#11
Laitoin anturin tilaukseen ja huomenna pitäis olla saatavilla. Vaihdan sen, pitää toivoa, että vika olisi siinä anturissa. Samalla saa tarkistaa, ettei jako ole mennyt sekaisin.
#12
Joo, suuttimia on muutama joskus vaihdettu ja siitä tuli kyllä ilmoitus ajotietokoneeseen.
Nyt on vikalista haettu ja seuraavanlaisia löytyi:

1 Fault Found:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40)
            P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 17
                    Reset counter: 169
                    Mileage: 318601 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.08.18
                    Time: 16:01:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 256 /min
                    Text:      0    Nm           
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): 0.0
                    Steering Angle: 0.00°
                    Angle: 0.0 °
                    (no units): 1.0



2 Faults Found:
00097 - Front Passengers Central Locking (Safe) Motor (V162)
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)
            008 - Implausible Signal - Intermittent

Tämä jälkimmäinen tuskin on tiellejätön syynä. :)

Nyt sitten saa alkaa googlettemaan, että missä vika.
#13
Mukavasti iltapäiväruuhkaan vilkkaaseen risteykseen rakas pasuuna minut jätti. Eli lähdin edellisistä valoista rivakkaalla kiihdytyksellä tuonne 70-80 kmh tietämille ja sitä vauhtia sitten seuraaviin valoihin about 1 km päähän. Auto sammui käsittääkseni, kun jarrutin ja pysähdyin paikoilleen. Eikä sitten millään käyntiin. Pyöritti kyllä, mutta ei luvannutkaan käynnistyä. Jonkin aikaa siinä kokeilin starttailla, mutta ei mitään vaikutusta. Mittaristoon ei syttynyt mitään Check engine tai vastaavaa hälytystä. Naftaa pitäisi olla 1/4 tankillinen, joten ei siitäkään pitäisi olla kiinni. Jakohihnakin siihen vaihdettiin reilu 10k km sitten.
Sitä, kun siinä yritin käynnistellä, niin startista alkoi tosin kuulumaan kummallista kolinaa.
Huomasin, kun otin hinauskoukkua takaluulusta, että varapyörän kotelossa oli noin sentin verran vettä. Voisko tuo aiheuttaa jonkun oikosulun?
Ja muutenkin onko tullut vastaan tällaista.
Huomenna otan töistä kaapelin lainaan ja käyn lukemassa vikakoodit sitten päivitystä tännekin.



#14
Miten irroitetaan Passatin krominen kylkilista? Onko se 2-puoliteipillä kiinni vai onko oven sisäpuolella jotkin kiinnikeet?

Pitäis irroittaa ja maalata, koska on niin pahasti alkanut kulpimaan maali listan ympärilta.
#15
Itse itselleni vastaten. :o
Pienellä googlella löytyi seuraavan lainen youtube pätkä Jetasta.
http://youtu.be/CeTMad-67k4
#16
Nyt kun kelit on alkanut kylmetä, niin melko pirullinen ongelma tullut. Ikkunat vetää huuruun ja eivät meinaa auetä sitten millään. Aluksi, kun huurtumisen huomasin, marssin varaosa liikkeeseen ja vaihdoin sen sisäilman suodattimen, eikä ollut vaikutusta. Lattioilla ei ole mielestäni kosteutta.

Ikkunat vetää huuruun sekä kylmästartissa että lämpimänä.

Tänään huomasin, että sisäilmankierron nappia painaessa ei puhallusääni muutu mitenkään. Normaalisti sisäkierron laittaessa päälle alkaa oikein tohina kuulua. Nyt kun ei kuulu mitään äänen muutosta, niin ajatus kääntyi siihen, että voisiko siinä moottorissa/läpässä olla vikaa.
Voiko tuota vikaa diaknosoida tuolla vsdc ohjelmalla?
Onko kukaan vaihtanut läppää/moottoria?
Auto on -06 vuosimallia manuaalisella ilmastoinnilla, eli takuuseen ei mene. Jos mahdollista, niin itse yrittäisin vian korjata.
#17
Ei näy :o, ja vaikka sieltä ajotietokoneesta yrittää kaivella, että onko jotain "vikoja", niin ei sieltä mitään löydy. Kyllä tuossa kotterossa on ne kaikki tutut "Streering colum lock defective" ja ties mitä ollut, mutta ne on kyllä korjattu. ::) Tänään vielä kaiken ratoksi vaimo täräytti sillä toisen auton perään. Vastustajan peräkoukku muokkas vähän maskia.  >:( Nyt pitäis niitäkin alkaa metsästämään.
#18
Auto on -06 vuoden 2.0 tdi. Kylmällä kelillä starttauksen yhteydessä ajotietokone alkaa piippailemaan. Eli ensin tulee kova piippaus ja sen jälkeen hieman hiljaisempi. Tätä tapahtuu ainoastaan kelin ollessa kylmä. Moottorin ollessa lämmin eintule mitään ääniä. Auto starttaa kuitenkin hyvin, mitänyt - 20 asteella vähän tuntuu pyörittävän enemmän ennenkuin hörähtää. Onko porukalla tietoa, mitä noi äänet meinaa?
#19
Terve,
Nyt olisi tarvetta vaihtaa etuiskarin ylälaakeri. Itse olisintarkoitus hommaan ryhtyä, mutta jos joku tietää hommasta tai on ko. homman tehnyt, niin vinkkejä kaivataan?  ::) Mitä kannattaa irroittaa ja mitä ei? Jousi varmaankin kannattaa puristaa kasaan, että saa iskaritolpan irti?

#20
Eli diesel pasuuna tankattiin täyteen. Oli sitten vähän liian täyteen vissiin sitä yritetty, kun kylkeä pitkin polttoainetta oli valunut. Nyt sitten huomasin, että tankin pohjasta tulee tiputtaen natfaa maahan. Putsasin tankin pohjan illalla ja ei se parin tunnin sisällä ollut sinne kerryttänyt pisaraa. Nyt aamulla oli pieni pisara tullut.
Voiko joku huohotusputki olla tukossa vai jotain muuta mikä tuon aiheuttaa?
Mikä se pieni reikä siinä pistoolikorkin alla on eli voiko siitä valuva polttoaine mennä sinne tankille asti?

Ps. Mihinkään tankki ei ole kolahtanu, että siinä olisi ollut mitään jälkeä.
#21
Pilliä en juuri tuon paloturvallisuuden nimissä viitsinyt käyttää. Toki jos ei muuta vaihtoehtoa löydy, niin kai se on sitten pakko kokeilla.
Mutterinsärkijää ei välttämättä sinne saa mahtumaan, koska siinä korvakkeessa on aika ahdas väli ylipäätään.
#22
Jos joku on suoriutunut tehtävästä, niin voisiko antaa vinkkiä? Ongelmana on ylemmän kiinnityksen avaaminen. Eli pultin sisällä oleva ruuvinkanta oli niin ruostunut väljäksi, ettei siihen saanut mitään oikeaa avaint, kun lenkillä vääntää sitä mutteria. Päähän on sellanen 12 sakarainen kärki. Kaippa sitä kuusiokoloavaimellakin kiinnittää. Mutta miten hitossa saan sen auki?  >:(
Kannattaako se jollain mutterin halkaisijalla poistaa se mutteri vai rälläkkä käteen ja leikkaa pois?
#23
Joo, sopivasti nuo löytyykin kotipaikkakunnalta.
Se vaan tosiaan mietityttää, että pitääkö siinä olla se metrin pätkä kans.:'(

Sent from my Desire HD using Tapatalk 2
#24
Nostellaan vähän vanhaa, mutta ajankohtaista aihetta.

Nyt taas pakkasten tullen tulee taas kaipuu valmiiksi lämpöiseen kabiiniin eli sisähaarhoitussarja pitäisi hankkia.

Defan sivuilla tähän passattiin on tuo sarja joka sisältää härpäkkeet ja elementtikaapelit 1m + 1,5m. Sit vielä pitäisi olla lisäksi 1m kaapeli.
Eikö tuo 1m + 1,5m riitä? ??? Autossa on tietenkin jo valmiina lohkolämmitin.
#25
No nyt on vika saatu korjattua ;D. Autoon vaihdettiin rattilukon ohjausboksi ja virtalukko. Osat eivät olleet pahan hintaset: boksi 120â,¬ ja virtalukko 70â,¬. Työn hinnasta en vielä osaa sanoa.
#26
Lainaus käyttäjältä: Killer - 25.03.12 - klo:20:09
Yksi vaihtoehto vois olla rattilukon ohjainlaite. Meillä tuo esti käynnistymisen kun en vapauttanu rattilukkoa. Näytölle ei antanut mitään tietoa.

Välillä startatessa se sähköinen rattilukko siellä lonksuu useamman kerran ja sitten tulee voi tulla teksi "move steering wheel".
#27
Akun kengät oli kiinni.
Mitähän tuon ohjauspylvään elektroniikan korjaus/uusiminen maksaa?
#28
Mistähän mahtaa johtua, että passattini 2.0 tdi 140hp dsg -06 sammuu joskus kesken ajon tai, jos seisoo tyhjäkäynnillä? Tuntuu kuin virrat katoaisivat. Ajotietokoneen valot sammuu, vilkut ei toimi. Käyntiin lähtee heti, kun pysähtyy ja starttaa. Ei anna minkäänlaista vikailmoitusta. Voiko vika aiheutua suuttimista, niitä on kaksi vaihdettu. Ajoittain starttauskin on hankalaa, kun tuo rattilukko ei meinaa toimia eli tulee tuo steering colum lock defective vika.
#29
Onko arvon foorumilaisilla tietoa, että mistä johtuu, kun etupää narisee.
Nyt talviaikaan tätä ei tapahdu, mutta lämpösellä ja kuivalla kelillä. Narinaa kuuluu, kun
rattia kääntelee ihan vaan parkissa ollessa ja liikenteessä on oikein konsertti käynnissä tuolla etupäässä.

Toinen kysymys olisi vielä akkulaturista. Nimittäin pellin alle on joku joskus asentanut laturin, mutta en sitä itse ole koskaan käyttänyt.
Onko laturilla vain tarkoitus "latailla akkua", vai onko sillä jokin syvällisempi merkitys? Onko ihan yleistä, että latureita asennellaan tuonne konetilaan?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy