Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - poksteri

#1
Kiitos Jarmo vastauksesta. Tähän yksilöön tehtiin kesällä 2013 kansiremontti, kun jostain syystä kanteen oli syntynyt painauma (kilometrejä taisi olla noin 210tkm silloin mittarissa). Työt ja koneistus maksoivat noin 1700â,¬ ja sen päälle sitten tuli kuluja sijaisauton käytöstä parin viikon ajalta. Vielä ihan pienen pieni kiinnostus voisi olla tuohon koneen vaihtoon, niin kuinka paljon tuollainen peruskunnostettu kone maksaa maailmalla ja montako tuntia osaava asentaja saa hutkia operaation kanssa?

Terkuin,

Petri P
#2
Passat. Ei enää kuljeta mantereelta toiselle ainakaan minua. Monien yhteisten seikkailujen jälkeen tämä kyseinen yksilö kertoi viiko sitten, että "Oil Pressure, Stop Engine". Tämä alkaa myös olla viimeisiä seikkailuja ja en ole varma haluanko osallistua enää.

Kyseessähän on vuoden 2006 Passat, 103kW:n 2.0TDI (BMP) ja autolla on kilometrejä noin 250 000 km. Auto kävi pikaisesti lähikorjaamolla ja kokeiltiin öljynpaineanturin vaihtoa. Ilmoitus tulee edelleen, joka viittaa surullisen kuuluisaan öljypumppu+tasapainoakseli+ketjut ja tapit poikki ongelmaan (tätä ei ole varmistettu). Onko joku hiljaittain käynyt samankaltaisen operaation PK-seudulla, jossa mokoma vika korjattiin? Mikä oli lopputulema (mitä kaikkea piti loppujen lopuksi vaihtaa ja paljonko tuli hintaa)?

Arvostan vastauksia, jotka auttavat minua päättämään lähdenkö vielä tähän seikkailuun mukaan vai joko luovutan. Yhteisten seikkailujen perusteella voin todeta: Passat - rahamiesten auto.

Terkuin,

Petri P
#3
Mjoo, ovenkahvan välistä ei saa mitään ujutettua sisään kuten tuossa videossa. Lukkoon ei pääse käsiksi vaikka verhoilun purkaa, siellä on vastassa pelti joka lähtisi irti jos pääsisi irroittamaan lukkoa paikallaan pitävät ruuvit oven sivusta. Olkoot sitten kiinni, prkl.

Petri P
#4
Pitää kokeilla tässä viikonlopun aikana eri keinoja miten ton homman saisi hoidettua. Joka tapauksessa näyttää siltä että jotain pitää rikkoa. Pikkasen ärsyttää tällaiset pienet, mutta niin kettumaiset jutut. Tykännyt volkkareista yleensä (kolmas volkkari menossa), mutta nyt viimeaikoina ongelmat xenonien kanssa (ballastit ja ASF-moduulit vaihdettu) ja tämä kahva homma alkaa murentamaan uskoa. Toisaalta ei tällä hetkellä taida olla uusia autoja missä ei ilmenesi ongelmia.

Petri P
#5
Duke7, kiitti linkeistä. joitain vinkkejä tuolla on ja nyt vaan mietin sitä että saako sisäverhoilua poistettua kun ovi on kiinni (lapsilukossa).

Petri P
#6
Sisäkahva heiluu normaalisti. Itse tässä mietin vaihtoehtoja esim. saako ovea avattua ulkopuolelta siten että saisi ongittua vaijerin jollain koukulla vai pitääkö alkaa purkamaan oviverhoilua väkivalloin.

Rämpytykset, lukitukset, avaukset ja muut renkutukset on testattu. Kahva on ulkopuolelta vedettäessä kuin siitä olisi "veto poissa" ja tuntuu ettei siinä ole vastusta niinkuin muissa ovissa.

Petri P
#7
...eikä siinä vielä kaikki. Kun on lapsia, niin takaovet täytyy pitää lapsilukossa joten ovi ei aukea sisäpuoleltakaan. Ilmeisesti vaijeri on pudonnut paikaltaan ja se pitäisi saada takaisin, mutta kysymys kuuluu että miten tuo asia hoidetaan? Houdinille ja kirveelle töitä!

Petri P
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy