Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rauska

#1
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.09.22 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.09.22 - klo:08:25
MMI- puhelin valikkoon on kertynyt kytkettyjä puhelinnumeroita. Voiko kytkettyjä puhelinnumeroita poistaa mitenkään?
Muistaaksen kun painaa pitkään jotain numeroa, se ehdottaa poistettavaksi??? En ole varma Omani oli 2016 malli ja nykyinen on ihan erilainen
#2
Ja vaikka olisi puheohjaus, pitää ensin painaa nappia (toki myös "Hey Audi on toimiva") mutta nappi nopeampi.
#3
Oliko vakuutus silloin kun särö tuli, vai otettu sen jälkeen ?? Ja jos oli, mikset heti vaihdattanut??
#4
Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.04.22 - klo:23:07
Välillä vois houkutella nilkan ojennus ja tuplanopeus hetkeksi. Laitonta kyllä, mutta pääsisi perseilijöistä nopsaan eroon!
On tehty ja tuli kalliiksi ;-)
#5
Elektroniikka / Vs: Android auto?
11.02.22 - klo:22:21
^Aikamoista säätämistä noiden Androidien kanssa
#6
Itse asennutin kiinteän koukun jossain pajassa vastaavaan autoon raisiossa ja koodaus piti firman mukaan tehdä Audi- huollossa. Ei tehty, tehdas ei hyväkynut enää koodauksia 2016 vuosimallista alkaen.Onnekseni Audi-huolto turussa (ystävällisesti) asensi kuitenkin palikan, jolla valot saatiin toimimaan.
#7
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 27.11.19 - klo:22:07
Nyttemmin yli 77000 km. Selvitty normi huolloilla ja muutamilla säädöillä (pyöränkulmat ym.)
Hyvä auto !
Päittelyä, eli tuo A4 2016 Avant vaihtui 90000 ajettuna A3 2020 kevythybridiin. No se taas vaiheitten kautta vaihtui 15000 ajettuna nykyiseen Audi E-Tron GT q:n essariin, jossa oli 3900 km elokuussa 2021.Nyt siinä on n.11000 km sähköisiä kilometreja ( ilometrejä)  ;D
#9
Tämä on havainnollisempi.https://www.rimsntires.com/specspro.jsp
#10
LAskurilla saattas selvitä...   https://www.wheel-size.com/calc/
#11
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
14.04.21 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.04.21 - klo:21:55
Tehokkaimmat dieselit ovat edelleen Torseneita. Tai siis ylipäätään ne mitkä ovat nelivedoisia.
Joo, kaksivetoisissa ei ole torsen ominaisuutta  8)
#12
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
14.04.21 - klo:21:40
2016 TFSI 185 kW oli viimenen torsen. Dieselit kai oli pitempään niitä
#13
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.03.21 - klo:17:41
Lainaus käyttäjältä: maileri - 27.03.21 - klo:16:07
Audilla on systeemit aivan sekaisin. Toimitusajat tolkuttoman pitkiä, eikä autoja vain valmistu. Konsernilla pulaa mikrosiruista ja tuotanto on seis tai pyörii hidastetusti. Nyt ei kannata mennä missään nimessä Audia tilaamaan. Tai tietysti, jos on ok, että toimitus menee kalenterivuoden 2022 puolelle niin sitten.
Jaa, tilasin joulukuussa ja nyt on jo rekisterinumero annettu. Ehkä viikko kaks ja mulla...
Tilauspvm17.12.2020
Alustava tuotantoviikko202110
Tuotantopvm19.03.2021
Maahantulopvm01.01.1900
TilaAuto valmistunut
RekisterinumeroLPP-196
#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.01.21 - klo:22:58
Joo, täytyy antaa myös positiivista palautetta. Oma 2016 185 kW q. Tuli 4,5 vuotta ja 90000 km. Minimaalisia vikoja.Starttinappi uusittiin, takapenkin kaatovipu säädettiin ja oven narina korjattiin. Eikä tarvinnut lisäillä öljyä vaihdon välillä.
#15
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.11.20 - klo:15:35
En ole kyllä ainakaan lähipiirissä kuullut kenelläkään olleen ongelmia manuaali vaihteiston kanssa mutta useilla on ollut ongelmia automaatin kanssa eikä vähiten DSG:n kanssa. Kyllä DSG:n on herkempi särkymään väärin käytöksestä kuin manuaali vaihteisto ei siitä ole kahta sanaa, auton mennessä vielä eteenpäin, pakki päälle niin ei paljon muuta tarvii.
Itsellä ollut A3, A4 ja A5 S-tronicilla ja parkkeerausnopeuksissa vaihto pakilta eteen ja päinvastoin ei tee mitään ongelmaa. Koska S-tronic on aina välillä siinä N - asennossa. Testattu on. Manuaalilla en kokeilisi ;-) ainakaan ilman kytkintä ;-)))
#16
Audi A4 2016, ei vikoja ole ollut
#17
Näitä kaikkia vaihtoehtoja ei _tietenkään_ ole manuaaleissa. Ne pitää kokea/testata, ja tosi on, että pakilla sammutettaessa  asiat ei ole samoin kuin eteenpäin ajossa sammutettaessa. Kannattaa ihan kokeilla ihan kaikkia vaihtoehtoja...
#18
Lennokkien akkulatureita on pljon tuollaisia. Lataavat erilaisia akkuja 240/12V inputtina.
Alla yksi malli https://www.hobbylinna.fi/tuote/skyrc-d100-v2-dual-charger-2x100w-240vac-12vdc/SK100131/
#19
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 Audi Connect
08.01.20 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.01.20 - klo:09:24
Jos vertaa mitä ketjun alussa on keskusteltu vuonna 2016 , ei ole liki nejässä vuodessa paljoa edetty. Samat ongelmat vuodesta toiseen.
Olen tainnut vahngossa tilata Audi Disconnect palvelun.
Vai disconnect ;-)  No mulla tehtiin 2016 Audi Centerin tiskillä gmaillin ja on siitä asti toiminut ;-)
#20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
16.12.19 - klo:23:22
Mulla hieman vanhempi yksilö. Tapauksia kolme, aurauskulmat, huoltosopparin piikkiin, tuulilasi vakuutus korvasi(omavastuu kyl meni) ja starttinappula vaihdettu. Ei siis kovinkaan viallinen yksilö. Vm. 2016 quattro 185 kW ja vääntöä kuin dieselissä ;-)
#21
Mjaa, tuossa Matrix-automaatti vaihtaa ja ei se vastaantulija ole moksiskaan ;-) Ja näkyy hyvin kun valo rtekee "aukon" tulijan kohdalle..
https://www.youtube.com/watch?v=rPQEcfy0WHw
#22
Minulla on matrix ledit. Ne varjostaa vastaantulevan auton kohdalla ja muuten on pitkät aina päällä, paitsi jos on katuvaloja ja nopeus alle 30-50 km/h. Edelläajavan ohi ne näyttävät kummaltakin puolelta....
#23
Nyttemmin yli 77000 km. Selvitty normi huolloilla ja muutamilla säädöillä (pyöränkulmat ym.)
Hyvä auto !
#24
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 28.09.19 - klo:14:00
Matrix ledit on, niitä varten ei luulisi olevan tarvetta säätää kameraa.
Minulla kans ohjauskulmien säädön yhteydessä kyllä kalibroitiin se kamera. Matrix ledien takia juuri. Toki meni huoltosoppariin, eikä kuluttanut saldoa niin paljon  8)
#25
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.09.19 - klo:20:00
Nyt vaaditaan näköjään vähän paksumpaa rautalankaa. Kirjoitin, ettei isompi akkun välttämättä ole raskaampi. Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin akun energiatiheydestä? Tuo vaihtelee eri akuissa - massan ja tiheyden suhteen. Kapasiteetiltään suurempi akku voi olla siis pienempää keveämpi. Kapasiteetillä tarkoitan siis energiamäärää (kWh).
No joo, yleisesti on noin, mutta esim Teslaan saa normaalin tai Long Range akun. Ja varmaan se longrange on painavampi. Tätä tarkoitin 8)
#26
Ihan vaan sen painoeron havainnoimiseksi , kai sitä on kun on koko eroakin ..isommassa siis enemmän ampeeritunteja. Sanoit aiemmin, ettei isompi akku (Amp tunnit)ole raskaampi.
#27
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.09.19 - klo:13:04

Ei isompi akku välttämättä ole raskaampi ja akun massa on koko auton massasta vain murto-osa. Luonnonvarojen kulutus ja päästöt riippuvat paljon siitä, miten akku tehdään. Akku voidaan tehdä esimerkiksi hiilivappaalla tai kivihiilipohjaisella energialla.  Mallisi rankaisisi myös energiatiheyden kehityksen mukanaan tuomasta kapasiteetin kasvusta.

Kuvassa Li-Ion akkuja 1000 mAh ja 2200mAh. Molemmissa siis 3 kennoa ja n. 12v jännite. Onkohan painoeroa ;-)


#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
23.08.19 - klo:16:12
Lainaus käyttäjältä: Shana - 23.08.19 - klo:14:23
Itsellä ainakin 190 heppasessa. Kun dsg vaihtaa vaihdetta niin kuuluu sellainen pieni suhahdus tms. Joskus osuu korviin ja alkaa vähän häiritsemään. Joskus oli puhetta oli käynyt fiksaamassa Audin piikkiin mutta en nyt muista mikä oli lopputulos, onnistuiko vai ei. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole Audin mukaan vika, vaan ”ominaisuus”.
Jaa, no kai sieltä jotain kuuluu, kun vaihde vaihtuu. Enpä ole kiinnittänyt huomiota. Varsinkaan jos se on hyvin mieto.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
23.08.19 - klo:13:41
Lainaus käyttäjältä: Shana - 23.08.19 - klo:09:48
Oliko tuohon bensakoneessa esiintyvään  ”niiskutukseen” muuten jotain korjausta?
Missä niistä kolmesta sitä esiintyy (150, 190, 252 hp)? Ja millä tavalla?
#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.07.19 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Shana - 01.07.19 - klo:09:55
Vai havaitseeko tuo Audin internet varaussysteemi, että mitä autolle pitää seuraavan kerran tehdä?
Voihan huoltoon soittaakin ja asia selviää
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy