Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - koomiggo

#1
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
20.08.18 - klo:19:09
Lainaus käyttäjältä: Myhky - 20.08.18 - klo:18:21
Joo ei sieltä saksanmaaltakaan varmaan ihan ilmaisia lounaita löydy.

Katselin että sellaisesta noin kolmevuotiaasta ja about 50 tonnia ajetusta joutuisi veroja maksamaan noin 6000 euroa.

Jos nyt esimerkiksi ottaa tämän sinisen kaunokaisen
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260563821&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&cn=DE&colors=BLUE&colors=RED&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&doorCount=FOUR_OR_FIVE&features=METALLIC&fuels=PETROL&hlt=XENON_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=gti&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxFirstRegistrationDate=2016&maxMileage=50000&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=d3ea7d93-bce3-7e5a-ae6b-e5a6ea571ace
joka on 45 tonnia ajettu ja käyttöönotettu 2015 tammikuussa ja josta pyydetään 21400 euroa, niin olisiko loppuhinta noin 21400 + 6000 + 1000 kuluja elikkäs about 28.400 euroa? Meneekö ajatusmalli suurinpiirtein näin?

Suurinpiirtein joo. Talvivanteet ja kumit kannattaa vielä laskea kuluihin mukaan. Ehkä myös moottorinlämmitin. Ilmotuksessa kyllä sanotaan aux. heating, mutta en millään kuvista erota pistoketta (vai oisko hurjana laitettu webasto bensa-autoon?). Itellä meni talvirenkaisiin jo yksistaan tonni, vaikka sain vannesarjan ihan törkeen edullisesti  ;D
#2
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
20.07.18 - klo:08:26
Lainaus käyttäjältä: Skipepe - 18.07.18 - klo:13:21
Moi

Onko kokemusta tai onko jonkun jäsenen entinen auto? Katsoin että tuo ollut ainakin demo tourilla mukana ja jotain testejä sillä tehty.

https://autot.veho.fi/vaihtoautot/volkswagen/golf/1389182

Miten näissä haldex ja DSG:n öljynvaihto välit?

DSG:stä en osaa sanoa, mutta haldexin öljyjenvaihtoväli on 60 tkm. Se ois itelläki edessä tässä kuukauden sisään varmaankin.
#3
CB1300 mallia 2005 :)
#4
Sama ongelma, mutta seiska golffissa ;D Vastausta mielenkiinnolla odotellen siis.
#5
Golf VI (08–13) / Vs: Takajarruleyt
25.05.18 - klo:10:55
Vaijereissa melko varmasti vika. Tiedän kaks saman korimallin golffia suoralta kädeltä, joissa sama vika. Toinen näistä siis kotiväen golf. Talvella ei voinu käyttää kässäriä, kun parin napsun verran. Muuten juuttu vasen jarru päälle. Kesällä ei ongelmaa (ilmeisesti ei vielä liian pahasti ruostunu jumiin  ;D)
#6
Kotiväellä -11 1.6 tdi manuaali farkku golf. Päivityksen jälkeen parempi ajaa, kuin ennen  :o Kulutus näyttäisi pysyneen samana tai laskeneen karvan verran. Täytyy odottaa paperilaskelmia sen varmistukseksi. Liikkeellelähdöt tuntuvat sujuvan helpommin ja vitosella pystyisi ajamaan vaikka 50 km/h, kun ennen päivitystä alle 80 km/h ei voinu edes haaveilla vitosesta (en silti niin isoa vaihdetta käyttäis, mutta pystyisi) :o

Huollosta tuli tosiaan kylkiäisenä kassillinen tavaraa ja olivat lisänneet öljyä ja nesteitä firman piikkiin.
#7
Lainaus käyttäjältä: Jorie - 03.02.17 - klo:08:33
Autona -11 golf 1.6tdi, päivityksen jälkeen nykii varsinkin kylmänä, sekä kulutus noussut n.0,5l/100km.

Kotona olevasta autosta taas päinvastaiset kokemukset. Nyki ennen päivitystä hyvin herkästi. Päivityksen jälkeen nykiminen katosi ja toimii hyvin sulavasti ja kulutus ei oo muuttunu  :o
#8
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.01.17 - klo:11:55
Minun -10 sokotassa oli ihan synkronoitu loota ja välikaasulle ei ollut tarvetta.  ;D Ja aivan herraskaisesti nykimättä sujui ajaminen "vanhalta" taksarilta. Kuitenkaan tuolla padalla ei rata-ajoa harrasta, tuskin kukaan?

Joo, ei oo kyse nyt synkroista  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=FnXLZg_O1rk

Vaikutus ei varmasti ole suuren suuri, mutta alaspäin vaihtaessa saa ainakin nätimmän vaihdon :)
#9
Kotoväen -11 1.6 tdi -variant golf kävi viime viikolla päästökorjauksessa.

Yhen viikonlopun kokeilulla auton käytös muuttui paremmaksi  ;D

Aiemmin ei viitosvaihdetta voinut oikeastaan harkita alle (vakkarilla ajettaessa tasasta tietä) 78 km/h. Moottori alkoi jypyttää ikävästi. Nyt testimielessä tuli ajettua matalimmillaan nopeutta 64 km/h (n. 1250 rpm) ilman mitään nykimistä.
Vaihdetta pienempään vaihtessa välikaasun antaminen muuttui tosi vaikeaksi. Aiemmin riitti pieni painallus nostamaan kierroksen parin tonnin tuntumaan, mutta päivityksen jälkeen poljinta pitää pitää n. kolme kertaa pidempään painettuna että kierroksen nousisivat edes lähelle 1800:aa :o
#10
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
08.11.16 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.10.16 - klo:13:05
Tuli tänään aamulla kojetauluun teksti, että "inspection in 30 days." Miksi tuollainen? 51tkm ajettu. Juuri vuosi sitten olin 30tkm huollossa. Eikös seuraavan huollon pitäisi olla vasta 60tkm huolto? Mitään ongelmia/vikoja ei ole ollut.... Ala makseleen turhaan mistään extra huolloista.

Niinkun tuossa aiemmin mainittiin jo öljynvaihdon sisältävä (eli "oikea") huolto tehdään joko tietyn vuorokausimäärän tai ajettujen km mukaan, ja vuoden välein näistä riippumatta tulee inspection joka on käytännössä ihan täyttä valohoitoa. Kannattaa kysästä tehtävälista huoltamolta inspection huoltoa varten ;) Tokihan ne voi olla päällekkäin jollon tehdäänkin jotain, mutta pelkkä inspection ei sisällä mitään muuta kuin pitkän listän tarkistuksia, kuten valot, nesteet, jarrut, renkaat jne.
#11
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
17.08.16 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 06.08.16 - klo:14:04
Katoin että viime vuonna Suomessa uuden R Golfin veroosuus oli jotain 14700e ja nyt keväällä nousi 15900e,aika iso korotus! Miten se nyt sit menee,jos hakisin viime vuoden(2015) mallin ulkomailta,niin minkä mukaan se vero katsotaan?
Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 06.08.16 - klo:15:32
Minuakin kiinnostaisi tietää.

Minäpä voin teille kertoa, jos muistan, kun verotuspäätöksen saan  ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy