Apuja moottorin valintaan

Aloittaja UFK, 02.01.23 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

UFK

Webaston olevinaan ruksin pois. Pakkasia ei juuri ollut, -6 maksimissaan. Lämmöt ei kyllä moottorissa nousseet 90 asteeseen (viisari suoraan ylös?), jäi edelliseen pykälään.

Tos®

Tuo tarkoittaa sitä että oikea lämpötila on alle 70 astetta.

Kun viisari sojottaa 90 astetta, lämpötila voi olla mitä vain 70-110 asteen välillä.
Vaggineiden mittaristot on tehty jo yli 20 vuotta noin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

rawpower

Lainaus käyttäjältä: UFK - 23.01.23 - klo:15:41
Webaston olevinaan ruksin pois. Pakkasia ei juuri ollut, -6 maksimissaan. Lämmöt ei kyllä moottorissa nousseet 90 asteeseen (viisari suoraan ylös?), jäi edelliseen pykälään.

Jos ei noilla pakkasilla lämpene normaalisti on jotain vikaa. Termarijumppaa todennäköisesti tiedossa. Varsinkin jos matka-ajossakaan ei lämpene. Voisi selittää myös kovan kulutuksen, jos kone ei pääse käyttölämpöön.

UFK

Jotain häikkää termarissa ilmeisesti on, kun nyt 70 kilsan matkalla seurasin viisaria. Nousee edelliseen viivaan ennen 90 asteen viivaa ja laskee siitä saman tien yhden viivan alemmaksi. Pysyy siellä jonkun aikaa kunnes taas sama homma. Tai sitten joku lämpötila-anturi? Pitää katsoa antaako mitään koodeja.

UFK

Ei tullunna vikakoodeja mutta OBD:llä katoin niin lämmöt nousee 75 asteeseen, (viiva ennen 90asteen viivaa) ja laskee siitä 70 asteeseen (edellinen viiva) ja jumppailee siinä välissä. No termarin vaihtoon on nyt aika, katsotaan mitä tapahtuu.

UFK

Termari vaihdettiin ja lämmöt normaalit 👍 Kulutus ei kyllä juurikaan muuttunut miksikään. Edelleen maantie 5-5,2 l/100km. Hassua että tuntuu menevän litralla enemmän kaupungissa, niin onko tuo 1.6 sitten vaan niin tehoton että vie maantiellä saman? Oon nyt ajanu lähinnä matkaa, viitostien motariosuuden Heinola-Hki ja takasin kahteen kertaan, ja pienempiä teitä sportilla kaasutellen isolla kierroksilla, niin eikö ne karstat jo sieltä ois vähän karisseet.. Mitähän tässä pitäs alkaa tutkimaan seuraavaksi?

Mikey


ukormi

Näihin muuten tekivät sen huijauspäivityksen. Minulla ei 1.6 TDI Octaviassa oltu sitä tehty kun ei siitä vielä ollut tietoakaan. Volkkareissa taitaa olla pakollinen, muuten ei mene leimalta läpi. Se päivitys rikkoi EGR ventiilejä ja taisipa lisätä kulutustakin. Olikos kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta tuosta päivityksestä?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

UFK

Matkavauhti ollut ihan rajoitusten mukaan 80-100km/h, mutta merkittävää ero en ole huomannut ajaako satasta vai hitaampaa.

Auto siis 2015, joku takaisinkutsupäivitys siihen oli tehty, en muista mihin se liittyi mutta johonkin muuhun kuin moottoriin.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 07.02.23 - klo:21:33
Näihin muuten tekivät sen huijauspäivityksen. Minulla ei 1.6 TDI Octaviassa oltu sitä tehty kun ei siitä vielä ollut tietoakaan. Volkkareissa taitaa olla pakollinen, muuten ei mene leimalta läpi. Se päivitys rikkoi EGR ventiilejä ja taisipa lisätä kulutustakin. Olikos kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta tuosta päivityksestä?

Päästöhuijaus päivitys koski EA189 moottoreita. Golf 7:ssa on EA288.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mikey

Lainaus käyttäjältä: UFK - 08.02.23 - klo:01:36
Matkavauhti ollut ihan rajoitusten mukaan 80-100km/h, mutta merkittävää ero en ole huomannut ajaako satasta vai hitaampaa.

Auto siis 2015, joku takaisinkutsupäivitys siihen oli tehty, en muista mihin se liittyi mutta johonkin muuhun kuin moottoriin.

Oma v 2014 on hyvinkin herkkä ajovauhdin suhteen. Oma kiesi menee noilla nopeuksilla kahta puolta 4 litran.

UFK

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.02.23 - klo:07:24
Oma v 2014 on hyvinkin herkkä ajovauhdin suhteen. Oma kiesi menee noilla nopeuksilla kahta puolta 4 litran.

Niin oliko sullakin 1.6 TDi? Se 105 heppanen? Hassua tässä on se, että kaupunki ajot menee siihen 5,5-6,6 kulutukseen (mittarin mukaan) mutta maantiellä ei mee paljoa alle sen.

UFK

Vantaa - Juva, 297km, yritin yöllä tykitellä huolella motarit 120 ja ne vähät muut 100 lasissa. Juvalla tankkasin taas täyteen, kulutus 5,3. Sen jo alan ymmärtää kun kyydissä oli kaksi miestä matkatavaroineen. Mutta miten en pääse alle viiden ajellessani yksin kiltisti 80 vauhtia.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: UFK - 10.02.23 - klo:09:39
Vantaa - Juva, 297km, yritin yöllä tykitellä huolella motarit 120 ja ne vähät muut 100 lasissa. Juvalla tankkasin taas täyteen, kulutus 5,3. Sen jo alan ymmärtää kun kyydissä oli kaksi miestä matkatavaroineen. Mutta miten en pääse alle viiden ajellessani yksin kiltisti 80 vauhtia.

Paljon ajettu? Jos jarrut ei laahaa ja rengaspaineet kunnossa niin sitten lähtisi varmaan hakemaan korkean kulutuksen syytä saastelaitteista DPF polttoväli? EGR? Suuttimien kunto?

Mikey

Lainaus käyttäjältä: UFK - 08.02.23 - klo:13:12
Niin oliko sullakin 1.6 TDi? Se 105 heppanen? Hassua tässä on se, että kaupunki ajot menee siihen 5,5-6,6 kulutukseen (mittarin mukaan) mutta maantiellä ei mee paljoa alle sen.

1.6, 90hp (ohjelmoitu 145hp).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy