DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Laquel

Kysymys tietäjille: Ã,,idilläni on työpaikkansa kautta liisattu 2014 Octavia farkku 1.6 TDI:llä ja DSG7:lla. Hän on jäämässä ensi vuonna eläkkelle ja ajatteli ostavansa tuon. Onko niin että tuo on nyt se pahamaineinen kuivakytkin 7-vaihteinen kun tuo on 250nm kone? Sikäli on niin kannattaa varmaan laittaa jonkun muun riesaksi.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Laquel - 08.08.16 - klo:15:49
Kysymys tietäjille: Ã,,idilläni on työpaikkansa kautta liisattu 2014 Octavia farkku 1.6 TDI:llä ja DSG7:lla. Hän on jäämässä ensi vuonna eläkkelle ja ajatteli ostavansa tuon. Onko niin että tuo on nyt se pahamaineinen kuivakytkin 7-vaihteinen kun tuo on 250nm kone? Sikäli on niin kannattaa varmaan laittaa jonkun muun riesaksi.

Ã,,lä osta ellei oo jostain kumman syystä saanut siihen uutta laatikkoa/massapyörää/mekatroniikkaa laitattettua ns. liisari takuuseen.
Muuten hyvä mutta laatikko susi ainakin 2009-2013 mallit.

Toninord

Hei !
Kohteena vuosimallin 2012 Superb varustettuna 2.0 tdi 140hv CFFB koneella jatkettuna kuusilovisella DSG:llä
Hankin auton kuukausi takaperin ja tämmöisiä nyt ilmentynyt...
Ajomäärää on kertynyt 80 tkm ja huollettu viimeksi 60tkm kohdalla jossa myös lootaöljyt.
Nyt auto alkoi pitämään hiukan outoa vaimeaa raksutusta/ rallatusta ajossa pienillä kierroksilla vaihdellen 1000-2000 rpm, paikalla ollessaan kaasuteltiin ja kuunneltiin vauhtipyörää mutta ei ainakaan paikallaan ääntänyt.
Aikaisemman teki jo kaupunkiajossa ettei D asennossa meinaa pudottaa ykköstä päälle melkein pysähdyksistä lähtien vaan luistattaa kakkosella liikkeelle, onko vika vai ominaisuus? Samalla alkoi myös 2 ja 3 moottorijarrutuksessa vaimea jollotus ja kylmänä täristää hetken D kytkettäessä. Voisiko näihin auttaa uudelleen öljynvaihto ja sopeutus... onko kokemuksia vai onko loota paskana... vaikea uskoa näin pienellä ajomäärällä

TTO

Lainaus käyttäjältä: Toninord - 11.08.16 - klo:11:45
Hei !
Kohteena vuosimallin 2012 Superb varustettuna 2.0 tdi 140hv CFFB koneella jatkettuna kuusilovisella DSG:llä

Aikaisemman teki jo kaupunkiajossa ettei D asennossa meinaa pudottaa ykköstä päälle melkein pysähdyksistä lähtien vaan luistattaa kakkosella liikkeelle, onko vika vai ominaisuus?

Sanoisin tuosta, että ominaisuus. Itsellä märkä DSG6 Octaviassa (eri voimalinja) ja tekee samaa eli D:llä laittaa ykkösen sisään vasta, kun auto kokonaan pysähtynyt. Sport-asennossa vaihtaa ykköselle jo liikkeessä.


Geoman

Ryömivässä ajossa, huonoilla teillä, perävaunun kanssa käytän Sport-asentoa ettei kytkin rasitu tarpeettomasti.

Toninord

Nyt illalla koeajelun jälkeen voisin todeta, että vaimea ralina vaihteleen moottorin kierrosten mukaan eri vaihteilla, kovemmin kylmänä ja lämmetessään alkoi hiukan vaimeta välillä häviten kokonaan ja sitten taas tulee takaisin, vaihteenvaihto omasta mielestäni hieman tökkivää alaspäin ja ylöspäin viisari tuntuu heilahtavan 3-4 sataa kierrosta 5 ja 6 vaihteen kytkeytyessä jos tekee kovemman kiihdytyksen. Parkkipaikalla vaihtelin vaihteen asentoa D ja N välillä ja tässä tuntuu pieni nykäys ja vaimea rasaus / klonksahdus.

HAL9000

N. joka viideskymmenes paikaltaan lähtö on kuin ilman kytkimen luistatusta lähtisi. aina ihan rauhallisia liikkeellelähtöjä, usein niin ettei kaasua paineta lainkaan ennen  kytkimen irroitusta. Silti tulee noita kengurulähtöjä. Muutenkin tämä DQ200 tuntuu jotenkin "heppoisemmalta" kuin aiemmat DQ250 vaihteistot joita minulla on ollut kaksin kappalein. En pidä.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tet

Lainaus käyttäjältä: Toninord - 11.08.16 - klo:20:16
Parkkipaikalla vaihtelin vaihteen asentoa D ja N välillä ja tässä tuntuu pieni nykäys ja vaimea rasaus / klonksahdus.

Kuulostaa melko lailla normaalille. 6-vaihteinen luistattaa kytkintä D-asennossa, eli veto menee päälle (kytkin "tartuntakohtaan") kun siirrät kepin D-asentoon ja taas pois (kytkin täysin auki) kun siirrät N-asentoon. Nykäys on ainakin normaalia, äänestä on paha sanoa kuulematta mutta kyllä sieltä usein jokin vaimea ääni kuuluu ainakin jos on ovea/ikkunaa auki.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hanu

Nelisen tuhatta km sitten meni jakoketju kaikkine kilkkeineen vaihtoon 53tkm ajettuna. Nyt meni DSG:n mekatroniikka uusiksi. Vaihteisto oireili luistamalla ja kovilla nykäyksillä. Auto vm. 2011 Passat 1.4 Tsi, ajettu 57tkm. Kummastakaan remontista en maksanut euroakaan. Jakoketjurempasta yrittivät saada osan kustannuksista minulle, mistä jäi aika huono kusetuksen yrityksen maku. Tästä kirjoitinkin tuonne jakoketjupuolelle. Mitähän seuraavaksi?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: hanu - 26.08.16 - klo:15:33
Nelisen tuhatta km sitten meni jakoketju kaikkine kilkkeineen vaihtoon 53tkm ajettuna. Nyt meni DSG:n mekatroniikka uusiksi. Vaihteisto oireili luistamalla ja kovilla nykäyksillä. Auto vm. 2011 Passat 1.4 Tsi, ajettu 57tkm. Kummastakaan remontista en maksanut euroakaan. Jakoketjurempasta yrittivät saada osan kustannuksista minulle, mistä jäi aika huono kusetuksen yrityksen maku. Tästä kirjoitinkin tuonne jakoketjupuolelle. Mitähän seuraavaksi?
Kovaa ajoa!  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

njs

Lainaus käyttäjältä: hanu - 26.08.16 - klo:15:33
Nelisen tuhatta km sitten meni jakoketju kaikkine kilkkeineen vaihtoon 53tkm ajettuna. Nyt meni DSG:n mekatroniikka uusiksi. Vaihteisto oireili luistamalla ja kovilla nykäyksillä. Auto vm. 2011 Passat 1.4 Tsi, ajettu 57tkm. Kummastakaan remontista en maksanut euroakaan. Jakoketjurempasta yrittivät saada osan kustannuksista minulle, mistä jäi aika huono kusetuksen yrityksen maku. Tästä kirjoitinkin tuonne jakoketjupuolelle. Mitähän seuraavaksi?

Eikös tuo 0â,¬ ollut huono juttu, koska silloin osilla ei ole 2v varaosatakuuta? Näin muistelen, vai onko tuo jotain huuhaata?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 26.08.16 - klo:17:30
Seuraavat 50 tkm kunnes taas hajoaa  ;)
Numero kakkosella ajettu jo yli 55 tkm ja pelittää vielä...
Glf V TSI 90kW -09

mrjj

Uusi DSG 6v / 2010 kuski kaipailee kommentteja. Olen pitkään ajanut konsernin 09g askeilla eri vehkeissä eli tiptronicilla ja nyt tuli eka dsg alle.
D ja sport ero on mielenkiintoinen, D:llä se haluaa ajaa n. 70kmh kutosella kun taas sportilla nelosella. kumpikaan ei oikein nappi.
Pysähtyessä varsinkin hitaanlaisesti pysähtyessä esim jonossa aavistuksenomaisesti töksäyttää vedon pois aivan kuin menisi pikkasen liian myöhään.
muuten vaihtaa säpäkkään ja kaikki vaihteet ok ajoi sitten rauhallisesti tai nappilaudassa. Kuvittelin että ero on tiptronicciin jotenkin suurempi, muistan että tästä puhuttiin että ei huomaa kun vaihtaa verrattuna perinteisiin mutta kyllä tässäkin huomaa vaihdot.

Mutta sitten se ikävämpi puoli, autossa tuntuu hienoinen heijaus P-asennossa ja auton ollessa nosturilla kävin kokeilemassa vaihteiston kuorta ja askista se tulee. Onko kaksoismassa oireilemassa ? ;(
Ton tuntee kyynärnojastakin.

Mitään vastaavaa ei ole Octavian tiptronicin kanssa ja se myös vaihtaa vapaalle paljon nätimmin, kuitenkin ajettu reippaasti yli 200tkm ja tää dsg "vasta" 146tkm.

VW T5GP 2012
Alhambra / Sharan 2012
Touareg 2011

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: tet - 23.06.16 - klo:11:28
Sitten on uudempi 7-vaihteinen märkä, joka tuli ensin pakuihin ja myöhemmin faceliftin yhteydessä Tiguaniin. Nyt se ilmeisesti lähtee leviämään myös "tavisautoihin", olin ainakin ymmärtävinäni että SEAT Atecaan tulisi ainakin nelikoihin juuri tuo Tiguanin 7-vaihteinen (DQ500). Tavallisiin perheautoihin se tuskin tulee, koska on sen verran iso "mörkö".

Onhan tuo ollut myös B8 Passatissa käytössä mallin alusta asti BiTDI:n kaverina. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: mrjj - 06.09.16 - klo:22:21
Uusi DSG 6v / 2010 kuski kaipailee kommentteja. Olen pitkään ajanut konsernin 09g askeilla eri vehkeissä eli tiptronicilla ja nyt tuli eka dsg alle.
D ja sport ero on mielenkiintoinen, D:llä se haluaa ajaa n. 70kmh kutosella kun taas sportilla nelosella. kumpikaan ei oikein nappi.
Pysähtyessä varsinkin hitaanlaisesti pysähtyessä esim jonossa aavistuksenomaisesti töksäyttää vedon pois aivan kuin menisi pikkasen liian myöhään.
muuten vaihtaa säpäkkään ja kaikki vaihteet ok ajoi sitten rauhallisesti tai nappilaudassa. Kuvittelin että ero on tiptronicciin jotenkin suurempi, muistan että tästä puhuttiin että ei huomaa kun vaihtaa verrattuna perinteisiin mutta kyllä tässäkin huomaa vaihdot.

Mutta sitten se ikävämpi puoli, autossa tuntuu hienoinen heijaus P-asennossa ja auton ollessa nosturilla kävin kokeilemassa vaihteiston kuorta ja askista se tulee. Onko kaksoismassa oireilemassa ? ;(
Ton tuntee kyynärnojastakin.

Mitään vastaavaa ei ole Octavian tiptronicin kanssa ja se myös vaihtaa vapaalle paljon nätimmin, kuitenkin ajettu reippaasti yli 200tkm ja tää dsg "vasta" 146tkm.

Toi D vs S on kyllä itseäni häiritsevä ominaisuus kanssa....vedättää joko liian isolla pykälällä tai sit liian pienellä....eli nykyään tulee ajettuu manuaalipuolella...

Laatikon ohjelmointi varmaan auttaa...apr, revo yms...

En tiedä auttaako tähän "ominaisuuteen" mikään laatikon resetointi ja sopeutusajo? Joskus oisin ehkä voinut lukea asiasta....?

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Foxit

Pitää nyt tänne kirjoitella kun liittyy asiaan. Lauantaina menimme varpajaisporukalla Volkswagenin 7-paikkaisella Touran -taksilla keskustaan. Huomion kiinnitti autossa se, että tällä oli ajettu joitakin satoja kilometreja alle 400 tkm. Ajattelin kuskille sitten ääneen, että ilmeisesti on ollut kyseessä hyvä auto kun niin kauan olet tällä ajanut. Taksikuljettaja ja auton omistaja totesi, että muuten on ollut huoletonta menoa, mutta autossa on nyt jo kolmas DSG-laatikko menossa. Kuulemma viimeisen laatikon tapauksessa hän on joutunut osallistumaan remonttiin reilulla tonnilla. Hän puhui että Touranissa on 7-vaihteinen kuivakytkiminen versio ja siviilikäytössä hänellä on 6-vaihteinen. Tässä 6-vaihteisessa ei ole kuulemma vielä ilmennyt mitään vikoja... vielä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Trackpad

Tossa kyselyssä muuten korostuu juuri ne asiat, jotka itsellänikin meni mönkään eli 7 lovinen kuivakytkin, alle 100t ajettu ja koko kytkin vaihtoon. Kyseessä Octavia MY13 ja ikää autolla oli tossa vaiheessa kun kytkin meni niin alle 2v, kilsoja 77000. Alkoi ravistaa ja huollossa laittoivat suoraan korjaukseen. Tosin mielestäni ravistaa edelleen pienillä kierroksilla ja liikkeelle lähdettäessä, mutta empä enää jaksa siitä itkeä kun luovutan liisarin pois tällä viikolla. Itse kyllä karttaisin 7 lovista kuivakytkintä kuin ruttoa. Niin ja moottorina 1.6 diesel, jossa tuo juuri laatikon kestämä 250nm vääntöä.

Karppinen

158tkm ajettu ja tänään vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä. -13 mallin Passt 3c 2.0tdi ja 6 vaihteinen dsg. Ravisti liikkeelle lähtiessä ja muutenkin nykien toimi. Juuri liikkeestä ostettu ja kustannukset meni liikkeen piikkiin kokonaisuudessaan (about 2500â,¬). Osilla 2v. takuu. Ihmettelen vaan sitä Laakkosen kuntotarkastusraporttia, koska huomasin tuon ravistuksen heti, mutta kuntotarkastuksessa ei ollu huomattu. Taitaa olla vaan rasti ruutuun paperi. No...nyt toimii jouhevasti.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Karppinen - 14.10.16 - klo:18:18
Ihmettelen vaan sitä Laakkosen kuntotarkastusraporttia, koska huomasin tuon ravistuksen heti, mutta kuntotarkastuksessa ei ollu huomattu. Taitaa olla vaan rasti ruutuun paperi. No...nyt toimii jouhevasti.

Kun itsellä on kokemusta tarpeeksi kyseisestä lafkasta, niin en ihmettele yhtään. Edes meidän paikallisen Laakkosen toimitusjohtajaa ei kiinnosta vaikka suoraan asiakasta kusetetaan. Se kertoo jotain tämän lafkan tarkastuksista ja miten hoitavat hommansa. Ja jos tämän kirjoituksen perusteella rupeavat äkisemään, niin mulla on kaikki faktat kuvien kera sekä sähköpostit miten mm. huollot sovitut hinnat hoidetaan/pidetään kiinni. Eniten vituttaa ettei edes maahantuojaa kiinnosta tämä.

Onneksi en astu tuohon lafkaan, kuin pakon edessä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

"DSG vaihteistojen viat"-sivuja on yhteensä 55 kpl 6½ vuoden ajalta ja niistä on tälle vuodelle vain 3 sivua eli noin 5 %.

ONKO:
- vika poistunut
- populismi vähentynyt
- aihe kyllästyttänyt
- vika tuntuu luonnolliselta, itsestään selvältä ominaisuudelta


TDiih

Omat veikkaukset:

-Viat vähentyneet
-Tietoisuus lisääntynyt, eivät mene enää (ainakaan kokonaan) omasta pussista
-aihe kyllä kyllästyttää
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

BobSmith

Juuripa tänään kokki70 kirjoitti DSG7-laatikon porsimisesta  - tosin TSI-moottoreiden ketjussa. Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on Superb vuosimallia 2010, johon on kesällä vaihdettu männät, kiertokanget ja jakopää, ja nyt sitten meni aski. Omistaja (siis tarkkaan ottaen entinen omistaja :-/ ) voinee vahvistaa, mutta käsitin, että autolla oli ajettu noin 120 tkm. Huh huh.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 15.11.16 - klo:14:40
Juuripa tänään kokki70 kirjoitti DSG7-laatikon porsimisesta  - tosin TSI-moottoreiden ketjussa. Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on Superb vuosimallia 2010, johon on kesällä vaihdettu männät, kiertokanget ja jakopää, ja nyt sitten meni aski. Omistaja (siis tarkkaan ottaen entinen omistaja :-/ ) voinee vahvistaa, mutta käsitin, että autolla oli ajettu noin 120 tkm. Huh huh.

Jotenkin jäi tuosta tapauksesta sellainen fiilis, että nuo viat on ollut jo kun auto pukattu liikkeeseen ja niistä on tiedetty.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pomo

Niin, suurin osa autoliikkeistä tarkistaa vaihtoautot katsomalla niitä sisältä. Siinä saattaa jäädä jotain huomaamatta ;D

kokki70

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.11.16 - klo:19:42
Jotenkin jäi tuosta tapauksesta sellainen fiilis, että nuo viat on ollut jo kun auto pukattu liikkeeseen ja niistä on tiedetty.

joo autoni oli, öljynkulutus on varmaan ollut edellisellä omistajalla tiedossa, oli rapeat 8dl/1000km. Tosin ajoin autolla ennen remppaa n.1500km reissun ja silloin ei huutanut öljynlisäystä, eli ajomatkalla on ilmeisesti suurikin merkitys. Dsg posahti varoittamatta, yht´äkkiä käytössä oli vain 2. ja 4. vaihde... diagnoosi oli laakereiden leviäminen ja autolla tosiaan on nyt ajettu 120tkm. Nyt auto on kunnossa kun kaikki isot ´´jutut´´on hoidettu. En kyllä enään uskaltaisi ostaa dsg -autoa mistään muualta kuin merkkiliikkeestä. Liikkeelle iso kiitos asian hyvästä hoidosta.

Joomo

Hei,

Onko jollain kokemusta seuraavanlaisesta viasta, mikä on vian aiheuttanut ja mitä olette tehneet vian korjaamiseksi?

VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km


ONGELMA
D-asennolla ajettaessa, vaihteet vaihtuvat suurempaan vasta 3300-3700rpm kohdalla. Manuaalisesti vaihdettaessa DSG toimii kuten aina ennekin ja vaihdot tapahtuvat hienosti.


- Vaihteet menevät ongelmitta päälle. Ei ylimääräistä viivettä, vaihteiden poispäältä tippumista, jne.
- Ei nykimistä tai hyökkäilyä vaihteen vaihdossa.

Kierrokset ainoastaan nousevat hullun korkealle ennen kuin automaatti ymmärtää vaihtaa suuremmalle vaihteelle.

Toivottavasti edessäni ei ole sitä valitettavan kuuluisaa ja kallista vaihdelaatikon vaihtamista...  :-\


Geoman

Tuo vaikuttaisi, että S-asento on käytössä. Mitkä vaihtokohdat ovat, jos laitat vaidhekepin S-asentoon?

Luulisin, että vaihdelaatikko on kunnossa. Mikäli D-asennossa on tuollaiset vaihtokohdat luulisi vian olevan ohjelmoinnissa tai Mechatronic-laitteessa, mahdollisesti vaihteenvalitsimessa.

Kokemusta kyseisestä viasta ei mnulla ole, mutta vastaava Golf Plus vm 2011.

Joomo

Vaihtokohdat nousevat noin 200-300rpm korkeammiksi ajettaessa S-asennolla verrattuna D-asentoon.

Soitin VW:n merkkikorjaamolle ja kyselin mikä heidän mielestään voisi olla vialla, kun automaatti toimii näin. Koskaan aikaisemmin heille ei ole kuulemma tullut tällaista vikaa vastaan. Ei auta muu kuin varata aika vian etsintään ja toivoa mahdollisimman edullista korjausta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Joomo - 21.11.16 - klo:22:29
Koskaan aikaisemmin heille ei ole kuulemma tullut tällaista vikaa vastaan. Ei auta muu kuin varata aika vian etsintään ja toivoa mahdollisimman edullista korjausta.

Olipa yllätys  ;D ;D ;D ja vaatii tottakai ajanvarauksen sekä auton viemisen sinne.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy