Tuulilasin vaihto kotikonstein

Aloittaja Tommi87, 05.02.19 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

Tommi87

Hei onko kellään käsitystä kuinka tuulilasi vaihdetaan autoon? Vielä parempi jos on joskus vaihtanut.
Mitä erikoisuuksia huollossa on vaihtamiseen?

Tommi87

Olisiko jollain linkata joku hyvä työkalu. Työkalusarjoja on aina Kärkkäisen 10e:sta Banchon 500e. Ja kuinka se uuden lasin laitto tilalle onnistuu?
Onko volkkareissa liimalasi vai kumitiivistelasi?

M_M

Liimalaseja ne ovat jo aika kauan olleet.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

TDiih

Oiskohan viimeinen ollut ilman liimaa 900 Sabissa tai Ladassa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

multsi

Youtuben kanssa pääsee nykyään aika pitkälle missä tahansa autorempassa.

Tommi87

Aivan. Ihmetyttää kun noita asennussarjoja myydään niin paljon mutta kukaan tuttavakaan ei ole kuullut kenenkään vaihtaneen lasia. Juutuubiloista varmasti löytyy kaikenlaista. Täytyy opiskella vähän illalla. Lähinnä  kokemukset olisi poikaa. Veikkaan, että kaikenlaista tulee vastaan operaation aikana.

Zeussii

On tullu vaihdettua. Vanha pois vaijerilla. Pintojen puhdistus, pohjustusaine, liimaa ja uus lasi paikoilleen. Ei mikään ihmeellinen homma.

Volkkaripappa

Joskus vähän sivusta seurannut kun asentajat vaihtoivat tuulilasia. Kaksi miestä ainakin tarvitaan, sivuikkunat ovista auki, sillä jos satut heti liimauksen jälkeen lyömään oven kiinni saataa lasi pullahtaa paineen vaikutuksesta paikoiltaan. Sen verran tarkalle hommalle vaikutti että en itse ryhtyisi, mutta jos harrastuksen vuoksi niin sitten vaan vaihtamaan.

TDiih

Kannattaa ainakin akunkenkä irrottaa ennen hommaan ryhtymistä ettei turvantyynyt mossahda naamalle.

Ocuun pari vuotta sitten lasi oli vaihdettuna 250â,¬, enkä tuolloin edes kilpailuttanut Aurojerryn kautta.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Vaari64

Eihän tuo hommakseen kummoinen ole, mutta pääseekö palkoille.

Juzu84

Boraan about 230 â,¬ kaksvärilasi vaihettuna. En itse alkais räpeltään sen takia koska työlle jää hintaa noin satanen ja loput on lasin osuus sekä liima. Kannattaa kuitenkin muistaa se että kun työn teettää alan liikkeessä niin työllä on TAKUU esimerkiksi vesivuotojen varalta joita nyt harvemmin liimalaseissa ilmenee. Lasien kestävyydenkin oon vuosikymmenen tällä puolella huomannut heikenneen huomattavasti mm herkempänä säröytymisenä esimerkiksi kiven iskun seurauksena ja kysyin tuota asiaa liikkeestä niin kertoivat havaintoni olleen oikea ja syynä on kuulemma EU-säädökset joka on kieltänyt lyijyn käytön lasin valmistuksessa.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Tommi87

On se kumma kun porukka löytää niin halvalla tuulilasin vaihtoja. Kilpailutin jyväskylän tuulilasipaikkoja. Vastauksia 16kpl. Kaikki olivat yli 300e. Ihan kun heillä olisi kartellihinnat koska kaikilla oli melkein sama. Jos lasin ostaisi itse kaupasta niin se taisi olla 210e.

multsi

varmaan välineet ja tarvikkeet kuten liima vetävät homman jo tappiolle, eikä siitä yhtä hyvää tule kuitenkaan kuin liikkeessä. Lisäksi aina iso riski, että sen uuden lasin töhöilee säröille. Tuulilasityö kuten rengastyötkin ovat hommia, missä ei vain itse tehtynä ole oikein mitään ideaa mielestäni.

a4b8

Varsinkin jos on erilaisia tunnistimia ja kamera. Kalibrointi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: multsi - 09.02.19 - klo:13:48Tuulilasityö kuten rengastyötkin ovat hommia, missä ei vain itse tehtynä ole oikein mitään ideaa mielestäni.

Varmasti näin mikäli taloudessa / huollettavana on vain yksi auto. Itse ostin isän kanssa kimpassa rengaskoneen ja tasapainotuskoneen (käytettyinä toki) kun noita autoja on meillä rempattavana yhteensä 6-8kpl. Rengaskoneet ovat jo maksaneet itsensä takaisin tässä vajaassa kolmessa vuodessa. Tuulilaseja ei ole tarvinnut tuossa ajassa vaihtaa kuin vain yhteen autoon yhden kerran joten siinä suhteessa tuo lasihommien delegointi ammattilaisille lienee lähes aina järkevintä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tarzi

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 05.02.19 - klo:17:34
Kannattaa ainakin akunkenkä irrottaa ennen hommaan ryhtymistä ettei turvantyynyt mossahda naamalle.

Ocuun pari vuotta sitten lasi oli vaihdettuna 250â,¬, enkä tuolloin edes kilpailuttanut Aurojerryn kautta.

Perusteluja akun irroitukselle?
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Tommi87 - 09.02.19 - klo:13:08
On se kumma kun porukka löytää niin halvalla tuulilasin vaihtoja. Kilpailutin jyväskylän tuulilasipaikkoja. Vastauksia 16kpl. Kaikki olivat yli 300e. Ihan kun heillä olisi kartellihinnat koska kaikilla oli melkein sama. Jos lasin ostaisi itse kaupasta niin se taisi olla 210e.
Hinta riippuu täysin autosta, mallista ja varusteista. Mutta kun tässäkin tapauksessa työlle jää 100â,¬ niin tuskin sitä kannattaa itse harjoitella.

Tommi87

Jos ajattelee tunteina korjaustoimenpiteitä niin monikaan homma ei kannata.

Daatta

Helppo homma, minuutissa onnistuu:

https://www.youtube.com/watch?v=m738A6P0d3c

Jos AP on sitä mieltä että itse tekemällä säästää, niin se on just niin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tommi87

Luovutin tämän homman suhteen ja vaihdan sitten seuraavan lasin itse. Täytyy pitää mielessä jos tulee hyviä niksejä vastaa niin on valmiiksi sitten osaamista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy