Tervehdys,
Osaisko joku neuvoa kuinka 1-2 kytkin adaptaatio arvoja tulisi tulkita KO Exceliin, kun käytössä on OBD11 ja nimitykset eivät ole täysin samat.
Seuraavat arvot saan kytkimien adaptaatio arvoista:
Clutch 1
Clutch path 1 (G617) target position: 0.0 mm
Clutch path 1 (G617) actual position: 2.1 mm
Clutch ad is 1 actual position: 15.2 %
Clutch ad-value of 2 the actual position: 84 %
Clutch 1 adaptation of arms: 9.5 mm
Clutch 1 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 1 adaptation of arms: 12.9 mm
Clutch 1 adaptation currently: 15.0 Nm
Clutch adaptation 1 position 2: 21.0 mm
Clutch 1 adaptation torque 2: 144.0 Nm
Clutch 1 adaptation position 3: 24.9 mm
Clutch 1 adaptation moment 3: 219.6 Nm
Clutch 1 adaptation kel open: 2.1 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 27.2 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 27.2 mm
Clutch 2
Clutch path 2 (G618) target position: 0.0 mm
Clutch path 2 (G618) actual position: 1.9 mm
Clutch 2 od-vale 1 actual position: 14.8 %
Clutch od value of 2 the actual position: 84.4 %
Clutch 2 adaptation of arms: 8.8 mm
Clutch 2 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 2 adaptation of arms: 11.5 mm
Clutch 2 adaptation currently: 15.2 Nm
Clutch adaptation 2 position 2: 18.5 mm
Clutch 2 adaptation torque 2: 135.6 Nm
Clutch 2 adaptation position 3: 21.5 mm
Clutch 2 adaptation moment 3: 219.6 Nm
Clutch 2 adaptation kel open: 2.0 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 26.6 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 26.6 mm
Autona Audi A3 P8 1.4 tfsi, 2008, CAXA, DQ200 0AM.
Oireet ajaessa: parittomilla vaihteilla selvä kierrosten heitto alakierroksilla n. 300 rpm vispaa, tuntee selkeästi tasaisessa ajossa, että kytkin antaa myöden. Vaihdot välillä todella omituisia. Milestäni on ruvennut tarjoamaan myös isompaa vaihdetta matalemmilla nopeuksilla. vauhdin ollessa 60km/h heittää jo 7 vaihdetta silmään ja korvia hivelevä jyrinä alkaa kierrosten ollessa 1-1,2k rpm/min.
Mekan paineet tarkastin ja 60 bar:sta pudottaa alarajalle 42 bar:n noin 13 sekunnissa kunnes pumppu nostaa paineet takaisin 60 bar. Tästä voisi päätellä että paineakku vuotaa jostain päin?
Korjaamon heppu tarkasti noin kuukausi takaperin mekan paineet testerillä ja raportissa luki mekan paineet ok. Päätin ne nyt myöhemmin itse tarkastaa uudelleen.
Autoon vaihdettu 2 vuotta (20tkm) sitten meka ja kytkinasetelma korjaamolla. Aluksi kuvittelin että nykiminen ei voi johtua tästä, koska kuitenkin aika vähän kilsoja noille on tullut. Joten putsasin imukanavat ja venttiilit, vaihdoin tulpat+ilmanputsarin, moottori pesu+öljyt+suodatin, suoritin testit imupuolen nokka-akselin anturille ja tarkastin myös venymäprosentti 5.9 %. En jaksa uskoa että imupuolelta johtuva vika, kun N205 solenoidi toimi myös testerin testillä hyvin. Sekä tein lukuisia muita testejä mm. Bensapumppu... yms, kaikki olivat ok. d
Kytkimien testeri arvoista tarkastaisin onko mekan paineakun vuotaminen mahdollisesti jo kuluttanut 1 kytkimen loppuun. dsg resetti myös tehty pariin otteeseen ja kytkimille sopeutus ajo.
Osaisko joku neuvoa kuinka 1-2 kytkin adaptaatio arvoja tulisi tulkita KO Exceliin, kun käytössä on OBD11 ja nimitykset eivät ole täysin samat.
Seuraavat arvot saan kytkimien adaptaatio arvoista:
Clutch 1
Clutch path 1 (G617) target position: 0.0 mm
Clutch path 1 (G617) actual position: 2.1 mm
Clutch ad is 1 actual position: 15.2 %
Clutch ad-value of 2 the actual position: 84 %
Clutch 1 adaptation of arms: 9.5 mm
Clutch 1 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 1 adaptation of arms: 12.9 mm
Clutch 1 adaptation currently: 15.0 Nm
Clutch adaptation 1 position 2: 21.0 mm
Clutch 1 adaptation torque 2: 144.0 Nm
Clutch 1 adaptation position 3: 24.9 mm
Clutch 1 adaptation moment 3: 219.6 Nm
Clutch 1 adaptation kel open: 2.1 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 27.2 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 27.2 mm
Clutch 2
Clutch path 2 (G618) target position: 0.0 mm
Clutch path 2 (G618) actual position: 1.9 mm
Clutch 2 od-vale 1 actual position: 14.8 %
Clutch od value of 2 the actual position: 84.4 %
Clutch 2 adaptation of arms: 8.8 mm
Clutch 2 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 2 adaptation of arms: 11.5 mm
Clutch 2 adaptation currently: 15.2 Nm
Clutch adaptation 2 position 2: 18.5 mm
Clutch 2 adaptation torque 2: 135.6 Nm
Clutch 2 adaptation position 3: 21.5 mm
Clutch 2 adaptation moment 3: 219.6 Nm
Clutch 2 adaptation kel open: 2.0 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 26.6 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 26.6 mm
Autona Audi A3 P8 1.4 tfsi, 2008, CAXA, DQ200 0AM.
Oireet ajaessa: parittomilla vaihteilla selvä kierrosten heitto alakierroksilla n. 300 rpm vispaa, tuntee selkeästi tasaisessa ajossa, että kytkin antaa myöden. Vaihdot välillä todella omituisia. Milestäni on ruvennut tarjoamaan myös isompaa vaihdetta matalemmilla nopeuksilla. vauhdin ollessa 60km/h heittää jo 7 vaihdetta silmään ja korvia hivelevä jyrinä alkaa kierrosten ollessa 1-1,2k rpm/min.
Mekan paineet tarkastin ja 60 bar:sta pudottaa alarajalle 42 bar:n noin 13 sekunnissa kunnes pumppu nostaa paineet takaisin 60 bar. Tästä voisi päätellä että paineakku vuotaa jostain päin?
Korjaamon heppu tarkasti noin kuukausi takaperin mekan paineet testerillä ja raportissa luki mekan paineet ok. Päätin ne nyt myöhemmin itse tarkastaa uudelleen.
Autoon vaihdettu 2 vuotta (20tkm) sitten meka ja kytkinasetelma korjaamolla. Aluksi kuvittelin että nykiminen ei voi johtua tästä, koska kuitenkin aika vähän kilsoja noille on tullut. Joten putsasin imukanavat ja venttiilit, vaihdoin tulpat+ilmanputsarin, moottori pesu+öljyt+suodatin, suoritin testit imupuolen nokka-akselin anturille ja tarkastin myös venymäprosentti 5.9 %. En jaksa uskoa että imupuolelta johtuva vika, kun N205 solenoidi toimi myös testerin testillä hyvin. Sekä tein lukuisia muita testejä mm. Bensapumppu... yms, kaikki olivat ok. d
Kytkimien testeri arvoista tarkastaisin onko mekan paineakun vuotaminen mahdollisesti jo kuluttanut 1 kytkimen loppuun. dsg resetti myös tehty pariin otteeseen ja kytkimille sopeutus ajo.