Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - JJJesse

#1
Tervehdys,
Osaisko joku neuvoa kuinka 1-2 kytkin adaptaatio arvoja tulisi tulkita KO Exceliin, kun käytössä on OBD11 ja nimitykset eivät ole täysin samat.

Seuraavat arvot saan kytkimien adaptaatio arvoista:

Clutch 1

Clutch path 1 (G617) target position: 0.0 mm
Clutch path 1 (G617) actual position: 2.1 mm
Clutch ad is 1 actual position: 15.2 %
Clutch ad-value of 2 the actual position: 84 %

Clutch 1 adaptation of arms: 9.5 mm
Clutch 1 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 1 adaptation of arms: 12.9 mm
Clutch 1 adaptation currently: 15.0 Nm

Clutch adaptation 1 position 2: 21.0 mm
Clutch 1 adaptation torque 2: 144.0 Nm
Clutch 1 adaptation position 3: 24.9 mm
Clutch 1 adaptation moment 3: 219.6 Nm

Clutch 1 adaptation kel open: 2.1 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 27.2 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 27.2 mm


Clutch 2

Clutch path 2 (G618) target position: 0.0 mm
Clutch path 2 (G618) actual position: 1.9 mm
Clutch 2 od-vale 1 actual position: 14.8 %
Clutch od value of 2 the actual position: 84.4 %

Clutch 2 adaptation of arms: 8.8 mm
Clutch 2 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 2 adaptation of arms: 11.5 mm
Clutch 2 adaptation currently: 15.2 Nm

Clutch adaptation 2 position 2: 18.5 mm
Clutch 2 adaptation torque 2: 135.6 Nm
Clutch 2 adaptation position 3: 21.5 mm
Clutch 2 adaptation moment 3: 219.6 Nm

Clutch 2 adaptation kel open: 2.0 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 26.6 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 26.6 mm

Autona Audi A3 P8 1.4 tfsi, 2008, CAXA, DQ200 0AM.
Oireet ajaessa: parittomilla vaihteilla selvä kierrosten heitto alakierroksilla n. 300 rpm vispaa, tuntee selkeästi tasaisessa ajossa, että kytkin antaa myöden. Vaihdot välillä todella omituisia. Milestäni on ruvennut tarjoamaan myös isompaa vaihdetta matalemmilla nopeuksilla. vauhdin ollessa 60km/h heittää jo 7 vaihdetta silmään ja korvia hivelevä jyrinä alkaa kierrosten ollessa 1-1,2k rpm/min.

Mekan paineet tarkastin ja 60 bar:sta pudottaa alarajalle 42 bar:n noin 13 sekunnissa kunnes pumppu nostaa paineet takaisin 60 bar. Tästä voisi päätellä että paineakku vuotaa jostain päin?
Korjaamon heppu tarkasti noin kuukausi takaperin mekan paineet testerillä ja raportissa luki mekan paineet ok. Päätin ne nyt myöhemmin itse tarkastaa uudelleen.

Autoon vaihdettu 2 vuotta (20tkm) sitten meka ja kytkinasetelma korjaamolla. Aluksi kuvittelin että nykiminen ei voi johtua tästä, koska kuitenkin aika vähän kilsoja noille on tullut. Joten putsasin imukanavat ja venttiilit, vaihdoin tulpat+ilmanputsarin, moottori pesu+öljyt+suodatin, suoritin testit imupuolen nokka-akselin anturille ja tarkastin myös venymäprosentti 5.9 %. En jaksa uskoa että imupuolelta johtuva vika, kun N205 solenoidi toimi myös testerin testillä hyvin. Sekä tein lukuisia muita testejä mm. Bensapumppu... yms, kaikki olivat ok. d

Kytkimien testeri arvoista tarkastaisin onko mekan paineakun vuotaminen mahdollisesti jo kuluttanut 1 kytkimen loppuun. dsg resetti myös tehty pariin otteeseen ja kytkimille sopeutus ajo.
#2
Vanhan purkin lähetin elehuoltoon mutta tuomio oli etteivät pysty sitä korjaamaan. Täytyy katsella puolasta seuraavaa tilausta. Kiitokset vinkeistä. (2 kertaa yksikköä nyt tilannut ja molemmilla kerroilla saanut väärän. Josko kolmannella kerralla saisin oikean.  ;D )
#3
Joo, kyllähän tuo väärältä purkilta vaikuttaa numeroiden valossa. Parempi laittaa postilla takaisin ja etsiä jostain muualta. Jos jollain sattuu löytymään nurkista niin laittakee yv, mikäli haluat myydä.
1K0907379AE
1K0907375AE
1K0907375AP
1K0907375AJ
#4
Tuli tilattua Jenkeistä abs ohjausyksikkö rikkinäisen tilalle. Alkuperäinen yksikkö 1k0907379AE.
Paketti saapui tänään ja harmikseni huomasin että tälläistä samantyyppistä koodia ei ole tuossa tilaamassani yksikössä, josta voisin tarkastaa onko oikea tuote. Sen sijaan yksikössä on seuraavat numero rimpsut:
Ate made in mexico
28.5260-6901.3
25.0928-4112.3
25.0613-3616.3

Kauppasivun otsikon mukaan kyseessä pitäisi olla
1K0907375AE, mutta ei huvittaisi lähteä vaihtamaan ja kokeilemaan ennen kuin tiedän yksikön varmasti oikeaksi.

Löytyykö täältä tietotaitoa koodi rimpsun todentamiseksi KO yksiköksi?
#5
Tee-Se-Itse / ABS jarrujen ilmaus vinkit
29.12.23 - klo:00:27
Terve,

Edessä on abs hydrauliikkayksikön vaihto ja tiedustelisinkin olisiko käytännön kokemuksia mitä ottaa huomioon jarrujen ilmauksessa, kun järjestelmä on täysin tyhjä jarrunesteestä. Toteutan vaihdon jälkeisen ilmaamisen paineistamalla jarrunestesäiliön ja vcds:lla brake bleeding toiminnon jne... Onko esimerkiksi kokemuksia pääsylinterin rikki menemisestä ilmaamisen yhteydessa tms? Kiitokset kommenteista ja vinkeistä jo etukäteen. -J
#6
Moi,

Minulla vastaava osa mennyt rikki  Audi A3 8P 1.4 tfsi -08

Ohjausyksikkö: 1k0907379AE
Pumppu: 1k0614517BE

Mistähän löytäisin vastaavuuksia kyseiselle ohjainyksikölle 1k0907379AE, joita ei käytettynä purkaamoilta löydy.
Ajattelin koodauksen suorittaa myös OBD11 ja ongelmana tietysti on myös tuo "long code", joka minulla ei ole muistissa
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy