VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Mitsubishi => Aiheen aloitti: mabe - 04.10.10 - klo:11:48

Otsikko: Mitsubishi
Kirjoitti: mabe - 04.10.10 - klo:11:48
Kun täällä ei ollut kuin yksi viittaus uuteen outlanderiin, niin pistetään merkille nyt oma säie pystyyn.

Pääsin testaamaan uutta ASXää viikonloppuna.
Malli on nykysuuntauksen mukainen kaksivetoinen katumaasturin näköinen kulkine, eli vw-piirissä osuu oikeastaan cross-golffin ja yetin kanssa samoihin. Saatavana on bensa- ja dieselmalleja joista jälkimmäiseen myös neliveto.

Auto on ilmeeltään edestä hyvin pitkälti vastaava kuin muut uudet mitsun mallit, lancer ja outlander. Sukunäköä löytyy. Perästä tulee mieleen Hondan civic, sillä vastaavaa modernia linjaa on havaittavissa.

Sisältä tämä ASX on kuin 07-outlanderiin hyppäisi. Sama radio, sama ratti, melkein sama mittaristo samoine painikkeineen. Ajamassani mallissa ei varusteilla mälläilty, manuaali-ilmastointi ja muoviratti ilman säätönappeja. Keskikyynärnojan kaltainen laatikko löytyy, mutta vasta kalliimman varustelutason mukana tulee liukukiskoilla niin että sitä voi nojana hyvin käyttää. Sisustan muovit vaikuttivat olevan samaa kamaa kuin outlanderissa, eli melko helposti naarmuuntuvia.

Takapenkille mahtui istumaan, jos etupenkit eivät olleet aivan takimmaisissa paikoissaan. Penkki oli jämäkkä ja täytti tehtävänsä. Pääntuen nostamisesta on tarra kuskin penkin takapinnassa. Tästä intoutuneena koitin sitä nostaa, mutta jäikin käteen sillä olikin jo alunperin nostettu ylempään pykälään. Takana keskipenkin turvavyö oli toteutettu kummallisesti, sillä vyön rullaus ja kiristysosat olivat c-pilarissa. Sieltä vyö tuli välikappaleen ohjaamana keskipenkille. Tuo välikappale oli melko korkea ja pinnaltaan muovinen hieman pystyssä olevan henkarin kaltainen.

Ajoasennon löyti melkolailla hyväksi, en jäänyt pahemmin hieromaan. Takanäkymä oli melko heikko taustapeilistä, sillä takaikkuna on pienehkö, pääntuet varjostavat ja takanurkissa on paksut pilarit. Sivupeilit taas ovat toista maata. Hyvän kokoiset ja vaikuttivat helpposäätöisiltä.  Olo on kuin korkeassa autossa usein, hieman vaappuva. Penkkissä ei tainnut olla korkeussäätöä, ratissa sentään molemmat suunnat. Kaasupoljin tuntui hyvin oudolta, sillä jo kengän lepuuttaminen polkimen läheisyydessä riitti kierrosten nostamiseen. Kun liikkeelle lähti golffiin tottuneena, aina vaihteiden vaihdon yhteydessä kierrokset nousivat jonnekin 2000rpm paikkeille kun tottuneella tavalla nosti jalkaa kaasulta. Kytkin hoiti hommansa, ei ihan niin pitkäliikkeinen tainnut olla kuin volkkarissa.

Sitten valot. Varustetasossa oli halogeenivalot, lyhyet linssillä ja pitkät heijastimella. Hämärän aikaan ajaessa heikossa katuvalaistuksessa tuntuivat melko huonoille. Lyhyiden valojen epäsymmetrisyys oli nippa nappa havaittavissa. Vasen laita ylettyi melko pitkälle, mutta oikean laidan korottuva osa puuttui kokonaan. Oma kaista näkyi arviolta 5m pidemmälle kuin vastaantulevan kaista. Liikennemerkkejä ei oikein saanut erotettua, eli hajavaloa tuli vähän. Pitkiä en pahemmin päässyt testaamaan.

Autossa on sumuvalot ja niiden yhteydessä hieman skodan kaltaisesti huomiovalot. Sumuvalot ovat ovelasti huomovaloheijastimen takana, niin etten niitä ensimmäisellä silmäyksellä edes nähnyt. Valoissa on hyväksynnät sekä sumuvaloiksi että päivävaloiksi, eli RL löytyy. Umpio on kuitenkin mitsun hengen mukaisesti pyöreä, ja päivävalo paistaa samasta kohtaa. Ei kuten Yetissä, eli vain toisesta puolikkaasta valaisinrunkoa.

Nuo päivävalot syttyvät käynnistyksen yhteydessä aina, ja tällöin takavalot eivät pala. Vasta kun ajovalot käännetään päälle, syttyvät takavalot niinkuin uuden säädöksen mukaan pitääkin.
Päivävalopoltin on joku ihan perinteinen hehkulamppu, ja väriltään hyvin kellertävä. Teholtaan oli jotain 15W luokkaa, en muista enää tarkasti.  Näyttää liikkuessa pahasti sumuvalolta, joten vilkutteluja on alkuvaiheessa varmaankin luvassa.

Ajokokemuksena vielä, takajousitus kolahteli oudosti isommissa kuopissa. Meno oli hitaissa vauhdeissa ihan kunnossa, nelosvaihteella, jota vaihtonäyttö ehdotti 40km/h alueelle, ei moottorijarrutus oikein riittänyt pienessäkään alamäen kaltaisessa vaan auto pyrki hiipimään viiteenkymppiin ja yli. Muutenkin oli pintakovan oloinen tuntuma jousituksen kanssa, eli vaappumista on ainakin yritetty vähentää mutta mukavuus on samalla hieman kärsinyt.

Tuon pikkubensakoneen riittävyys isommilla teillä jäi testaamatta, taajamassa oli ihan hyvin ainakin mukana.

Saattovalotkin oli autoon saatu upotettua, ainakin melkein. Auto sytyttää aina parkit, kun kaukolukolla avaa ovet. Sitten, jos päivällä ei käännä normivaloja päälle, syttyy pelkät päivävalot ja parkit sammuvat. Varmaankin korkeammin varustetuissa laitteissa on valotunnistimen kautta ohjattu tuo, ja voi syttyä useampikin lamppu.

Penkinlämmitintä ei muuten testaamassani autossa ollut, liekö tulee uusiin tehdastilauksiin vakiona ja alussa on laivattu vain perusmalleja.

edit. testattu malli on alle 20ke maksava hinnat alkaen malli, jossa ei tehtaankaan mukaan kuulu olla penkinlämmittimiä tai liukuvaa kyynärnojaa. Muita heikennyksiä on 4 kajaria (vrt 6), sadetunnistin, automaatti-ilmastointi, kattokaiteet, sävylasit, vakionopeudensäädin yms. Hintaa tulee noille reilun 2ke lisää.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Häkä - 05.10.10 - klo:11:26
Ei nyt liity muuten yhtikäs mihinkään, mutta Mitsu esitteli jokin aika sitten ensimmäisen muuttuvalla venttiilienajoituksella varustetun dieselmoottorin (henkilöautossa ainakin). Tiedä sitten miten paljon hyötyä mokomasta turbodieselissä on.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Karvis - 05.10.10 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: mabe - 04.10.10 - klo:11:48
Penkinlämmitintä ei muuten testaamassani autossa ollut, liekö tulee uusiin tehdastilauksiin vakiona ja alussa on laivattu vain perusmalleja.

Kai siinä nyt grillit oli, Tuulilasin testissä mainittiin kytkimien olevan jossain todella ahtaassa raossa olikohan jossain käsijarrun ja penkin rakosessa. Kuvassa näytti olevan samanlaiset katkaisijat kuin jossain -88 lancerissa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: mabe - 05.10.10 - klo:11:45
Tarkistin mitsun nettisivulta ja tuossa halvimmassa mallissa ei penkinlämmittimiä tosiaan ole. Kummallinen veto näin pohjoisen olosuhteisiin.

Varmaankin osa ostajista ei osaa kaivata moisia kun ostaa ja pettyy sitten kun auto on pihassa. Muutenkin oli kyllä hyvin pelkistetyn oloinen tapaus, sentään sähkölasit oli takanakin.

Etsin kyllä kytkintä penkin sivuista, sillä juuri penkin ja keskitunnelin välissä on lämmittimen kytkimet esim porukoitten 07-outlanderissa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Häkä - 06.10.10 - klo:11:42
ASX 1.8 DI-D sai vastaansa Qashqai 1.5dCI:n, 3008 HDi 110:n ja Yeti 2.0TDI 110:n TM:n vertailussa.

Yeti (ka 8,7) voitti tasaisuudellaan keräten ajettavuudesta, sisätiloista ja ylläpitokuluista ysit sekä ääritilanteista kympin. Kaikki muut arvosanat oli kahdeksikkoa. Melua sekä ohjauspyörän ja polkimien etäisyyssuhdetta moitittiin.

Nissan (ka 8,4) oli toinen keräten kympin ääritilanteista ja ysit kaupunkiajosta sekä melusta. Loput kasia. Kulutuksessa 1,5-litrainen Rellun kone oli toiseksi paras, mutta sai moitteita heikoimmasta suorituskyvystä.

Peugeot (ka 8,4) oli kolmas. Ysit napsui maantieajosta, ääritilanteista, melusta ja sisätiloista. Kulutus oli 1,6-litrainesta koneesta huolimatta testin suurin jokaisella osa-alueella. Kaupungissa Nissanin ja Peugeotin pienten moottorien jano kasvoi selvästi enemmän kuin kahdella isommalla kilpailijalla, eikä maantielläkään nähty mitään haamulukemia.

Mitusbishi (ka 8,2) jäi viimeiseksi. Auton ehdottomasti paras osa-alue oli uusi muuttuvalla venttiilien ajoituksella varustettu moottori. Mitsu oli paras kulutusmittauksissa, ja suorituskyky oli täysin omassa luokassaan. Moottori sai kylläkin moitteita vanhanaikaisesta turbopotkusta, mutta on mielenkiintoista nähdä, koska kilpailijat alkavat esitellä vastaavanlaista tekniikkaa omissa dieseleissään. Jännä nähdä että taas kerran Mitsubishi avaa tietä uusille tekniikoille (joku varmaan muistaa GDI-suorasuihkukoneet Carismassa). Muuten auto oli perus kasin suorittaja, paitsi ylläpitokulut ja tavaratila, joista napsui seiska.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: VAG! - 06.10.10 - klo:12:06
aa
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: VAG! - 06.10.10 - klo:12:14
aa
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Häkä - 06.10.10 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.10.10 - klo:12:14
Itse en nyt heti lämpene tälle. Millä tavalla Mitsun 1.8 litrainen nokivasara on täysin omassa luokassaan 110kW & 300Nm arvoilla? Tarkoitatko vain tätä testiä, missä sillä oli vastassa 1,5 ja 1,6 litraiset nokivasarat ja keinotekoisesti heikkotehoiseksi säädetty 2.0? Vai tarkoitatko ihan yleisesti, että 110kW & 300Nm olisi jotenkin poikkeuksellinen kova saavutus 1800 cm3 dieselistä?


Tarkoitin juurikin tätä testiä. Kilpailijoihin nähden rahalle saa aika hyvin vastinetta konehuoneen osalta. Muu auto sitten on mitä on. Olihan se nyt selvää jo ilmoitettujen lukujen perusteella, että voimaa on paljon enemmän kuin muissa. Mutta se, että samassa paketissa saadaan sekä pienin kulutus että selvästi paras suorituskyky, kertoo jotain moottorin ominaisuuksista.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: VAG! - 06.10.10 - klo:13:05
aa
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Reneto - 15.10.10 - klo:20:21
Eilen näin ensimmäistä kertaa livenä ASX:n, ja katselin sitä pitkään kaupan parkkarilla. Ei säväyttänyt sitten ollenkaan. Kuvissa auto on näyttänyt paljon paremmalta. Auton mittasuhteet ovat jotenkin kummalliset. Keula on möhkömäinen verrattuna perään, ja etulokasuojien kaari korostaa sitä entisestään. Pyörät näyttävät pieniltä ja etuylitystä on liikaa..
Kaikenkaikkiaan kökkö kuin mikä. Tulee mieleen vanhemmat korealaiset citymaasturit Sportage ja Tucson. Yeti on esimerkiksi huomattavasti freesimmän näköinen kulkine.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Kajde - 03.01.11 - klo:17:05
Veho Group lopettaa japanilaisten Mitsubishi-autojen maahantuonnin Suomeen. Yhtiön automallit eivät ole enää moneen vuoteen pärjänneet kunnolla Suomen markkinoilla. Nyt Mitsujen maahantuonnin ottaa huolekseen Delta Motor Group.

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/01/03/veho-kyllastyi-mitsubishi-autoihin/201144/135 (http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/01/03/veho-kyllastyi-mitsubishi-autoihin/201144/135)
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: tsiih - 03.01.11 - klo:21:35
Nyt niihin voikin läväyttää 10 vuoden Delta-takuun! :D
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Urlaub - 03.01.11 - klo:22:01
Sääli, Delta-Auto kyllä tunnetaan.  :-\

Ei niin, että perus Mitsuja niin kauheasti kaipaisin, mutta Pajero ja Evot ovat mielenkiintoisia.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: SciroSJK - 03.01.11 - klo:22:02
Saapas nähdä miten tuo vaikuttaa paikallisiin jälleenmyyntikuvioihin?
Sjoella myydään Mitsut ja Skodat saman katon alta nykyisin.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Taky - 03.01.11 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 03.01.11 - klo:22:02
Sjoella myydään Mitsut ja Skodat saman katon alta nykyisin.

Niinhän tekee Veho pääkaupunkiseudulla ainakin, taitaa tehdä monella muullakin.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Urlaub - 03.01.11 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: Taky - 03.01.11 - klo:22:03
Niinhän tekee Veho pääkaupunkiseudulla ainakin, taitaa tehdä monella muullakin.

Kuten myös Tampereella. Lienee selvää, että ainakin Vehon omista liikkeistä Mitsubishit poistuvat.

Maakuntien kauppiaat sitten hierovat omat sopimuksensa Deltan kanssa riippuen Deltan halukkuudesta. Pari vuotta sitten Deltalla ei ollut kuin omia liikeitä, siis aitoon neukkutyyliin, mutta nyt Kiaakin on alettu myymään muidenkin dealereiden halleista. Syynä tietysti Deltan melkein konkkaan päätyneet bisnekset.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Emil Eagle - 06.01.11 - klo:06:10
LainaaMitsubishin myynti Vehon kaikissa liikkeissä päättyy ja siirtyy Delta Auton vastaaville paikkakunnille Herttoniemen, Konalan, Espoon Niittykummun, Turun, Tampereen ja Oulun toimipisteisiin. Huolto käynnistyy Deltalla helmikuun alussa.

Mitsubishi-palveluverkostoon kuuluvat itsenäiset jälleenmyyjät jatkavat toistaiseksi merkin parissa normaalisti voimassa olevien sopimusten mukaisesti, osapuolet kertoivat.

Lähde http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Veho+myi+Mitsubishien+maahantuonnin+Deltalle/1135262790896 (http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Veho+myi+Mitsubishien+maahantuonnin+Deltalle/1135262790896)
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: A_Telkkä - 25.01.11 - klo:08:21
Outlander (2,4 Intense CVT) oli viime viikolla toista kertaa testattavana ja maistui paljon paremmalta kuin ensimmäisellä koeajolla. Muistikuvina oli karmean kolho ajotuntuma ja hirveä CVT-laatikko, josta ei tehoa irronnut lainkaan. Ajotuntuman osalta fiilis vaihtui paljon positiivisempaan nyt toisella yrittämällä. Auto kulki tasaisesti suoraan silloin kun piti ja lumiominaisuudet nelivedon kanssa olivat hyvät. Eihän Outlander mikään erityisen henkilöautomainen kuitenkaan ole. Muistelin myös, että koneen teho hukkuisi kokonaan kuminauhavaihteistoon, mutta ihan hyvinhän tuo irtosi valoista ja liittymistä. Sisätiloissa pientä "robustiutta", esim. ilmastoinnin hanikoissa jne, mutta muutoin suht henkilöautomainen sisältä. Tilaakin löytyy perhekäyttöön mainiosti. Kaikin puolin kuitenkin hyvä paketti.

Tuleva auto voisi hyvinkin olla Outlander, mutta pahasti epäilyttää, viihtyykö tuon kanssa vielä (maasturi-)alkuinnostuksen jälkeen? Liisarin kanssa pitää elää 4 vuotta ja perstuntuma on, että viimeistään kesällä alkaisi kaipailla henkilöautomaisempaa kulkinetta... Omassa (maasturi?)luokassaan Outlander on kuitenkin meikäläisen silmään hyvin toimiva kokonaisuus ja ainakin pisnis-hinta kohtuullinen. Jos siis ehdottomasti hakisin ei-niin-henkilöautomaista vaihtoehtoa, todnäk. valintani olisi Outlander.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Otto - 04.02.11 - klo:09:59
Delta mennyt perhana lopettamaan Lancer Ralliartin maahantuonnin.
Olisi todennäköisesti ollut oma valinta seuraavaksi työsuhdepirssiksi. Firman hintaraja kun on 40tâ,¬, niin tuo olisi ollut ainoa mieleen tullut pikkaisen tehokkaampi nelikko jonka olisi voinut hankkia. 
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Ton-1 - 04.02.11 - klo:10:15
Mitsun Lancer:ista sen verran kuin että oliko se -06 vai -07 kesällä kun käväsin eräässä käytetyn auton kaupassa ja myyjä tuli kysymään 'kummosta peliä kenties etsiskelen' niin sanoin' sopivan kevyttä missä olis kohtalaisesti löylyä' johon myyjä vastasi 'kyllä meiltä ainakin yksi semmoinen löytyy' ja vei minut punaisen EVO(-kilpisen  ;D  ) -9:n luo ja siitä sitten koeajolle, taisi olla paras auto (silloiseen makuuni) mitä olen ajanut, tarkka ohjaus, todella jämäkkä mutta silti hieman eloisa alusta ..... ja se sähkömoottorin omainen moottorin reagointi kaasun lisäykseen ....... tuosta tulee mieleen 'Rebel Yel' siinä missä aanelkku on herrasmiesnelikko(tämätaisiollapidempilausekuinwilburintoisessatopiikkissavetämä   8)  ).
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Uppe - 04.02.11 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: Otto - 04.02.11 - klo:09:59
Delta mennyt perhana lopettamaan Lancer Ralliartin maahantuonnin.
Olisi todennäköisesti ollut oma valinta seuraavaksi työsuhdepirssiksi. Firman hintaraja kun on 40tâ,¬, niin tuo olisi ollut ainoa mieleen tullut pikkaisen tehokkaampi nelikko jonka olisi voinut hankkia. 

Silloin ensiesittelyn aikaan olin moista vakavasti harkitsemassa valkoisena ja porrasperämallina,mutta toimitusaika olisi ollut piiitkä,olikohan se puolisen vuotta. Unohdin sen vaihtoehdon ja nykyisillä bensan hinnoilla ei edes kaduta  ;D
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: PaveKoo - 04.02.11 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: Otto - 04.02.11 - klo:09:59
Delta mennyt perhana lopettamaan Lancer Ralliartin maahantuonnin.
Olisi todennäköisesti ollut oma valinta seuraavaksi työsuhdepirssiksi. Firman hintaraja kun on 40tâ,¬, niin tuo olisi ollut ainoa mieleen tullut pikkaisen tehokkaampi nelikko jonka olisi voinut hankkia. 

Suosittelen kyllä autoa... minusta sopivasti ominaisuuksia hintaan nähden. Ja selvästi käytännöllisempi ja mukavampi jokapäiväiseen ajoon kuin evo.
Ja käytännössä ilmaiseksi softaamalla samat tehot kuin evossa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: PaveKoo - 04.02.11 - klo:17:14
Lainaus käyttäjältä: Uppe - 04.02.11 - klo:10:18
Silloin ensiesittelyn aikaan olin moista vakavasti harkitsemassa valkoisena ja porrasperämallina,mutta toimitusaika olisi ollut piiitkä,olikohan se puolisen vuotta. Unohdin sen vaihtoehdon ja nykyisillä bensan hinnoilla ei edes kaduta  ;D

Joo toimitusajat oli/on todella pitkiä noilla mitsuilla. Itselläni kävi hyvä tuuri kun löysin käytännössä uuden käytettynä joka oli sellainen kuin olisin itsekin tilannut.
Ja ei onneksi hirveästi omilla vähillä kilometreillä haittaa tuo kulutus... auto ja ominaisuudet kompensoi hyvin hieman korkeampaa kulutusta.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Cyclic Stig - 21.10.11 - klo:17:00
Seuraava Evo dieselhybridi??

Hybrid Evo gets green light (http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/259686/)

Melkoinen muutos tulee kyllä jos tuo todella pitää paikkansa. Evot kun ovat perinteisesti toimineet myös N-ryhmän ralliautojen aihioina, ja siinä luokassa pitää muistaakseni käyttää katuauton moottoria?

Taitaa olla melkoinen nokivasara Mitsulla työn alla... :o
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: P.Alikka - 15.02.12 - klo:22:04
Dodiih! Nyt on ASX käyty koettamassa ja varsin hyvä mieli jäi. Koeajettu auto oli siis 1,6 Cleartec Instyle NAVI, eli siis parhaalla varustelulla oleva bensa-kikotin. Meidän valinta olisi kuitenkin vähemmillä kilkkeillä oleva Invite, mutta kieltämättä tuossa koeajetussa oli kyllä varusteita vaikka muille jakaa. Tässä muutamia mainitakseni:
-Nahkaverhoilu, kuljettajan penkin sähkösäädöin
-Kosketusnäytöllinen radio peruutuskameralla
-Panoraamaikkuna
-Rockford Fosgaten himmeet reteot subbarilla  ;)
-nappistartti
-yms. yms.

No mutta asiaan. Sähkösäätöisistä penkeistä johtuen ajoasennon sai aika mukavasti kohdalleen ja ratin säädötkin tuntuivat riittäviltä. Keskikyynärnoja jäi hiukan liian alas, mutta pituussuuntainen säätö oli mukava yllätys. Ratissa olevat vakionopeudensäätimet ja radion napit mukavan tuntuiset ja omasta mielestäni parhaalla mahdollisella paikalla käyttää. Auto käyntiin napista ja ensimmäinen havainto oli moottorin tyhjäkäynti joka oli taas mukavan olematon tähän Sotkan dieseliin nähden. Kytkin oli kohtuu luonteva käyttää ja vaihteet loksahteli luontevasti paikalleen. Ensituntuma ohjauksesta oli herkkä ja kohtuu tunnoton hitaassa vauhdissa. Lisäksi ohjaus ei palauta keskelle, mutta ei häirinnyt kovin paljoa taajama-ajossa.

Sitten kohti moottoritien ramppia ja kaasua kunnolla... ööö... no eihän siinä sitä pari litraisen dieselin potkua ollut, mutta kun muisti käyttää taas kierroksia sinne 4000 rpm nurkille, niin kulkupuoli oli ihan riittävä ainakin kahden hengen kuormalla. Kyllä tuolla toimeen tulisi kun hiukan muuttaisi ajotottumuksia. Reilun satasen nopeudessa auto oli vakaa ajaa, mutta melua kabiinissa oli kyllä Octaviaa enemmän. Puolen tunnin lenkin jälkeen todettiin rouvan kanssa auton ajettavuus hyväksi ja moottorin tehot aivan riittäväksi. Koeajon keskikulutus 7,2 l/100km ajotietokoneen mukaan ja tämä sisälti siis hiukan taajama pyörittelyä ja sitten moottoritie ajoa reilulla kaasun käytöllä. Ei paha!

Lopulta auto liikkeen pihaan ja testi Emmaljungan hyökkäysvaunuilla. Vaunut sopi poikittain tavaratilaan ilman renkaiden irroittelua ja hiukan jäi vielä tilaa pienille kasseille. Ei siis todellakaan Octavian ruuman kokoinen, mutta ehkä nippa nappa riittava kuitenkin. Yleisfiilis autosta hyvä ja rouva ihastui eritoten hiukan korkeampaan ajoasentoon ja hyvään näkyvyyteen hytistä. Vaihtotarjous pyydettiin ja... no Ocu kannattaisi kyllä myydä itse alta pois  ;) myyjä "yllättäen" sanoi, että jos tuo Octavia olisi manuaalilla, niin olisi parempi  ;) 
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: pokkus - 15.02.12 - klo:23:22
Aikalailla samanlaisia fiiliksiä P.Alikalla ASX:stä kuin itsellänikin Outlander sportista (sama auto) :) Täällä harmiksi ei vaan noita nahkajakkaroita saa edes rahalla tehtaalta ja samoin uupuu nuo sähköt. Tuo panoraamakattoikkuna ledeillä oli todella makean näköinen.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Qrainderi - 16.02.12 - klo:22:05
Harmi jos tuo moottori on tosiaan tussu. Pitää mennä ainakin katsastamaan tuo ASX kaikilla herkuilla. Hinnalla ei ainakaan ole pilattu, eli missä on sitten säästetty?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Ton-1 - 16.02.12 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 16.02.12 - klo:22:05
Harmi jos tuo moottori on tosiaan tussu.

Heh, tommonen pikku'möykky' ja moottorina 1.6 litranen vapari, en kyllä paljoa tolta olis odottanutkaan ......  :P
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Qrainderi - 16.02.12 - klo:23:53
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.02.12 - klo:22:44
Heh, tommonen pikku'möykky' ja moottorina 1.6 litranen vapari, en kyllä paljoa tolta olis odottanutkaan ......  :P

Niinpä. Varusteet tosiaan aika namit tuossa parhaassa tasossa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Ocu_P - 17.02.12 - klo:00:54
Etuvetoinen "crossover" (vaimikäsenytoli) vaparibensalla ei henk. koht. innosta, vaikka tuossa tapauksessa kieltämättä hyvät varusteet.

Silmäilin aikanaan TM:n 60.000 km testin lähinnä, koska jotenkin epämääräisen oloiseksi on jäänyt tämä satunnaisesti katukuvassa näkyvä malli. Eipä varsinaisesti vakuuttanut tuo testikään.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: pokkus - 17.02.12 - klo:01:56
Eipä ne nelivetoisetkaan crossoverit juuri sen parempia ole maasto-ominaisuuksiltaan vaan parempi niilläkin on lähinnä teillä pysytellä. Hyödyt niillä tulee lähinnä liukkailla keleillä, mutta turha niillä kovinkaan pahaan maastoon lähteä temmeltämään. Ei kait se crossover muutenkaan ole kuin korotetulla maavaralla varustettu normaali perheauto. Oikeat maasturit ovat sitten asia erikseen, jossa neliveto on aika pakon sanelema juttu.

Mitä tuota Jenkkien mallia ASX:sta koeajoin, niin en ainakaan itse olisi siihen nelivetoa kaivannut. Tehokkaampaa moottoria kylläkin. Täällä tosin ei liukkaita kelejä olekaan, joten nelivedon hyödyt jäävät aika paljon vähemmälle kuin Suomessa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: P.Alikka - 17.02.12 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 16.02.12 - klo:22:05
Harmi jos tuo moottori on tosiaan tussu. Pitää mennä ainakin katsastamaan tuo ASX kaikilla herkuilla. Hinnalla ei ainakaan ole pilattu, eli missä on sitten säästetty?

Ainakin tuossa äänieristyksessä on säästetty ja eihän nuo sisustan muovit ja kankaat mitään reemiumia ole (esim. takakontin verhoilu), mutta arkikäyttöön ihan riittävää ja silmän kestävää. Ei itsellänikään tuolle 1,6 bensalle mitään ihmeempiä odotuksia ollut, mutta kontrasti tuohon nykyiseen autoon paiskasi kyllä aika hyvin vastaa!  ;) Mutta kuten jo totesin, niin äkkiä tuohon tottuisi ja voimaa on ihan riittävästä Suomen olosuhteisiin. Ja saahan tuohonkin sitten 115 heppasta dieseliä, jos väännöstä tykkää.. 

100 litraa lisää tavaratilaa ja paketti olisi Perus-Pentille (as myself) ihan hyvin paketissa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: kavorka - 08.09.12 - klo:01:21
Mitsubishi julkaisee pistekehybridikatumaasturin:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201207579&rss=allimg (http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201207579&rss=allimg)

Neliveto, pistokehybridi, pieni kulutus. Voisin harkita, jos hinta olisi inhimillinen.  :o
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: repe59 - 29.09.12 - klo:10:10
Sc-varoitusvalo palaa mittaritaulussa, mitähän meinaa eli tarkoittaa, olisiko tietämystä? Pajero 3,2 DID -01.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: svalkein - 29.09.12 - klo:11:30
Lainaus käyttäjältä: repe59 - 29.09.12 - klo:10:10
Sc-varoitusvalo palaa mittaritaulussa, mitähän meinaa eli tarkoittaa, olisiko tietämystä? Pajero 3,2 DID -01.

Muistelisin että SC = stability control. Kyse lienee ESP:stä/luistonestosta. Onko -01:ssa ESP?

Kts. esim. http://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=13555 (http://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=13555)
Yleisin syy valon syttymiselle näyttää olevan mikäli autoon on asennettu eri kokoa olevat renkaat tai että renkaat ovat epätasapainossa.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: repe59 - 29.09.12 - klo:13:17
Tai jos raskas kärri perässä? Uudet jarrulevyt ym. äskettäin alle pantu. Olisikohan tuossa jo esp?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: repe59 - 30.09.12 - klo:10:30
Tietämystä löytyisikö?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jni - 30.09.12 - klo:10:39
^Mitä ohjekirjassa sanotaan?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: repe59 - 30.09.12 - klo:13:04
germaaniaksi, en oikein taida, ilmeisimminnkin jotain fahrstabilitet tms, eli ajonvakautus? Joku häiriö mutta mikä?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Nipademu - 31.10.12 - klo:13:45
Jokos arvon Arenalaiset ovat käyneet koettamassa uutta Outlanderia?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 05.03.13 - klo:10:20
Outlanderin PHEV sai hinnat. Mielenkiintoista..

http://auto.fi.msn.com/uutiset/mitsubishi-outlanderin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-50-000-euroa (http://auto.fi.msn.com/uutiset/mitsubishi-outlanderin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-50-000-euroa)
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: repe59 - 06.03.13 - klo:16:36
Pajerosta halkes tuullasi, mitähän kustantaa?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: TAG - 04.04.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 05.03.13 - klo:10:20
Outlanderin PHEV sai hinnat. Mielenkiintoista..

http://auto.fi.msn.com/uutiset/mitsubishi-outlanderin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-50-000-euroa (http://auto.fi.msn.com/uutiset/mitsubishi-outlanderin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-50-000-euroa)
Koeajolle ilmoittauduttu (milloin sitten onkin mahdollista). Jos välirahat menis fiksusti Tiguanista ja auto muuten koukuttaisi, niin saattaisi jopa vaihtua. Auton speksit sopisivat täydellisesti omaan ajoprofiiliin; työmatka 36 km päivässä (puolet kaupunkiajoa) ja siihen päälle n. 6-10 km sekalaista kauppareissua ja kuntosalikäyntiä. Vanhemmilla vierailu on suuntaansa 36km ja perillä saa auton töpseliin. Nelivetoa tarvitsen 365 päivää vuodessa kotiin pääsemiseksi perille saakka ja labbis vaatii muuta kuin tuulitunnelissa hiotun luiskaperän.

Veikkaan, että bensamittarilla käytäisiin kerran 3 kuukaudessa ja sähköautoilun osuus olisi 80-90% luokkaa. Tämä esimerkiksi niille, jotka naputtavat että ei tuollaiset sähköajon kapasiteetit riitä mihinkään. Esim. itsellä tuo n. 50km akkukapasiteettia siirtäisi ajot lähes täysin sähkölle. Eli sopii "kaupunkilaiselle" ajoprofiilille hyvin joka muutenkin kuluttaa enemmän.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 04.04.13 - klo:10:24
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 05.03.13 - klo:10:20
Outlanderin PHEV sai hinnat.
Enää autot puuttuvat. Katsotaan jos tuon nyt saisi viikonlopun koeajoon pahimman ruuhkan helpotettua, jos paketti toimii, miksei. Ainoa huono hommahan tuossa on tuo Teltta-auto. Toyota kun ei tunnu niitä isompia hybridejä saavan tänne eurooppaan (PHEV:stä puhumattakaan), vaikka kovin on mainostanut tuovansa hyrbidin joka luokkaan. Kannattanee tosin pitää nykyistä vielä pari vuotta, niin menee paremmin päihin tuon kanssa.  ???
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: pantero - 04.04.13 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: TAG - 04.04.13 - klo:09:04
Koeajolle ilmoittauduttu (milloin sitten onkin mahdollista).
Erittäin kannatettava ajatus! Noilla CO2 arvoilla(44 g/km) hintaetukin muodostuu jo melkoiseksi.
Mitsubishi Outlander PHEV on tosiaankin ensimmäinen sähkömoottoreilla toteutettu 4-veto SUV ja vielä Plug-in. On myöskin käytävä tuo Mitsu koeajamassa.

Olen ryhtynyt seuraamaan pikkuhiljaa hybridi-SUVien kehitystä seuraavaa SUVinvaihtoprojektia ajatellen(parin-kolmen vuoden päässä).
Hybridimarkkinoilla onkin etupäässä japanilaisia merkkejä tällä hetkellä. Toyota(Highlander, Lexus tietysti, myös hybridiRAV 4:sta odotellaan), Mazda, Nissan ja Subaru ovat jo markkinoilla tai juuri sinne tulossa( eivät välttämättä vielä Euroopassa). Hondan SUV odottanee julkistusta.
Eurooppalaisetkin tulevat. Peugeot 3008 Hybrid4 on ehtinyt jo mukaan TM:n talviSUV-vertailuunkin. BMW:llä on nettisivullaan jo markkinointipiikki auki Hybrid-mallistolle(X6). MB:llä( joitain malleja USAssa) ja VAG:lla (Tuareg, Cayenne) on hiljaisempaa.

Hattua on nostettava Mitsubishille, kun avaavat ryminällä 50kâ,¬-hybridiSUV markkinat Suomessa. Ketkähän seuraavat perässä?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: MMV - 04.04.13 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: pantero - 04.04.13 - klo:11:10
Hattua on nostettava Mitsubishille, kun avaavat ryminällä 50kâ,¬-hybridiSUV markkinat Suomessa. Ketkähän seuraavat perässä?

Jopa itseänikin tämä auto on alkanut kiinnostaa sen verran, että on se käytävä koeajamassa. Noin yleisesti Mitsu on kuulunut osastoon EVVK!
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: pantero - 04.04.13 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.04.13 - klo:11:14
... Noin yleisesti Mitsu on kuulunut osastoon EVVK!
Ã,,lähän nyt. Mitsubishillä on japanilaisen suuryhtiön tapaan valtavasti osaamista Nikoneista alkaen elektroniikan kautta autoihin ja tarvittaessa ydinvoimalaitosten paineastioihin asti. Eli sillä on omissa näpeissään kaikki tarvittava osaaminen PHEV- ja EV-SUVien kehittämiseen ja rakentamiseen. Voipi olla CO2-kilpailun 'musta hevonen'.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: BlueM - 04.04.13 - klo:12:37
ASX kiinnosti, kunnes luin nämä jutut. En ole k.o autolla ajanut enkä taida mennä liikkeeseenkään. Kummasti nämä tarinat ohjaavat ajatuksia. Vai pitäisikö ensin tutkia itse ja sitten vasta lukea (ja kommentoida)  ::)
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: pantero - 04.04.13 - klo:13:50
Lainaus käyttäjältä: BlueM - 04.04.13 - klo:12:37
ASX kiinnosti, kunnes luin nämä jutut. En ole k.o autolla ajanut enkä taida mennä liikkeeseenkään. Kummasti nämä tarinat ohjaavat ajatuksia. Vai pitäisikö ensin tutkia itse ja sitten vasta lukea (ja kommentoida)  ::)
Sorry, nyt en ymmärtänyt...
Kannattaa ottaa täällä esitettyjä ajatuksia pohdiskeluun vain oman siivilän läpi. Kaikilla saittilaisilla on yleensä juuri sillä hetkellä allaan se oma, parahultainen ja itselle sopiva kulkine, joka voi hiukan värittää näkemyksiä. Kokemusta on sitten kertynyt useistakin eri automerkeistä ja sitä hyödyntäen on mukava pohdiskella eri automerkkien nykyeroja ja seurata niiden kehitystä.

Jos olit kiinnittänyt huomiosi Mitsuun, käy ihmeessä se kunnolla tutkimassa ja koeajamassa. Kohtuuhintainen, laadukkaassa maineessa oleva Japanissa tehty auto, jolla on 5 vuoden takuu. Safarirallissakin taitaa olla kova sana.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jni - 04.04.13 - klo:13:54
Minä myös kannustan menemään käymään koeajolla ja tekemään itse johtopäätökset oman tarpeen ja painotusten mukaisesti.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: BlueM - 07.04.13 - klo:14:38
Pointti oli siinä, että helposti muodostaa ennestään tuntemattomasta autosta jonkin mielikuvan pelkkien nettijuttujen perusteella. Entisenä sitikkakuskina on hauska seurata eri palstojen sitikkakommentteja. Edelleen joidenkin mielestä se ruostuu helposti, hajoaa käsiin ym. negatiivista. Osan allekirjoitan, osaa en.

ASX:ssä kiinnostaa sen kohtuullinen hinta ja hieman perusautoa korkeampi maavara. Muuten en kyseistä merkkiä tunne. Kokemusta on 30 vuoden ajalta vajaasta paristakymmenestä eri autosta.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 02.05.13 - klo:23:18
Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Antero - 03.05.13 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 02.05.13 - klo:23:18
Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.

Mielenkiintoinen peli, onnittelut! Voisin itsekin harkita jos olisin rahamiehiä.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: TAG - 04.05.13 - klo:01:18
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 02.05.13 - klo:23:18
Nyt on meikäläisestäkin sitten tullut viherpiipertäjä  :o. Luotettavasti ja moitteetta neljä vuotta palvellut Volvon 2009 XC60 lähti vappuaattona pihasta ja tilaukseen meni Outlanderin PHEV ladattava hybridi Instyle Navi varustetasolla. Lisävarustelistalta tuli poimittua kaikki mahdollinen eli metalliväri (technical silver) ja travel pack (vetokoukko + adapteri + kaukalomatto). Edessä on pitkä odotus sillä auto tulee vasta syksyllä. Ensimmäistä kertaa tilaan auton jota en ole edes nähnyt, saati ajanut.
"Lähti pihasta..." eli pärjäät sitten ilman autoa loppuvuoden? ;)
Mielenkiintoinen peli tulossa, itsekin ilmoittauduin koeajolistalle, mutta eipä taida kutsua tulla liikkeistä ennen syksyä/kesää. Taisit olla asiassa oma-aloitteisempi ja uskalsit kävellä kutsumatta autoliikkeeseen.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 04.05.13 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: TAG - 04.05.13 - klo:01:18

"Lähti pihasta..." eli pärjäät sitten ilman autoa loppuvuoden? ;)
Mielenkiintoinen peli tulossa, itsekin ilmoittauduin koeajolistalle, mutta eipä taida kutsua tulla liikkeistä ennen syksyä/kesää. Taisit olla asiassa oma-aloitteisempi ja uskalsit kävellä kutsumatta autoliikkeeseen.


Jep, taloon jäi yksi auto jolla yritetään tulla toimeen kahden aikuisen taloudessa. Maaseudulla kun asutaan niin kaksi autoa tuo sellasta arjen joustavuutta kun ei tarvitse menoja yrittää synkronoida minuutilleen. Eiköhän tässä kesä ja syksy pärjätä, voin vaikka pyöräillä töihin jos parempi puolisko tarvitsee autoa. Talvella on sitten jo hankalampaa.

Vaihtoauton antaminen jo nyt oli käytännössä pikku pakko jos halusi vaihdokista jonkinlaisen järkevän hyvityksen. Mitä kauemmaksi uuden auton luovutus menee, sitä suuremman riskin vaihtoauton hyvitykseen autoliike laskee, jolloin hyvitykset jää alemmaksi.

Ekasta mitsu-liikkeestä kyselin tarjousta parisen kuukautta sitten; tarjous luvattiin tehdä kunhan autotalon johtaja päättää mitä vaihdokista hyvitetään. Mitään ei kuulunut enkä perään kysellyt. Parista muusta merkistä jo hieroin kauppaa ja kävin viime viikolla vapaapäivänä näyttämässä vaihdokkia ja tinkaamassa parempia tarjouksia. Siinä vieressä oli toinen mitsu-liike ja poikkesin siinäkin ihan piruuttani kysymässä hybridistä, kun sellainen kuitenkin kiinnosti. Automyyjä oli heti hengessä mukana kun sanoin että saavat vaihdokin vaikka heti. Kohtuutarjous (verrattuna aiempiin tarjouksiin muista merkeistä) tuli samana päivänä ja siitäkin vielä tinkaamalla lähti kolmisen tonnia. Eli kyllä heilläkin halu oli tehdä kaupat.

Tuon hybridin speksit sopii hyvin meikäläisen autonkäyttötarpeeseen. Suurin osa ajoista on 5-10 km säteellä kaupoissa ja harrastuksissa käyntiä. Töihin on reilu 20km eli sähköllä (ja takaisinkin) pitäisi päästä. Mielenkiintoista sitten joskus nähdä miten hyvin Outlanderin "lupaukset" käytännössä pitävät.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 04.05.13 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: Antero - 03.05.13 - klo:23:30
Mielenkiintoinen peli, onnittelut! Voisin itsekin harkita jos olisin rahamiehiä.

No rahamiehiä en ole minäkään enkä koskaan semmoseksi tulekaan. Mutta tottahan se on mitä näistä hybrideistä sanotaan: säästäminen tulee kalliiksi..
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Markku J - 04.05.13 - klo:15:41
Mielenkiintoinen auto tuo PHEV. Sarja- ja rinnakkaishybridi samassa autossa. Sarjamoodissa aika tehokas generaattori, 70 kW. Ja neliveto vielä. Varmasti hieno, tekninen auto.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 13.09.13 - klo:14:22
No niin, uusi Outlander PHEV tuli koeajettua, kiitos vaan maahantuojalle että järjestivät tällaisen tilaisuuden. Laitoin tämän teksti jo tuonne Mitsubishiclubin omille keskustelusivuille mutta laitetaan vielä tännekin jos täällä PHEVistä kiinnostuneita on.

Yhtä hymyä tässä ollaan vieläkin, sen verran mukavalta auto tuntui ajaa. Käytännössä tuota "sähköauto-osuutta" ei ajaessa edes huomaa muuta kuin muutamassa positiivisessa seikassa. Liikkeellelähtö tapahtuu täysin äänettömästi ja kiihdytys on eleetöntä kun sähkön tuottama voima on heti käytettävissä. Auto huolehtii itse kaikesta ja lataa ajon aikana akustoa jarrutuksissa ja auton rullatessa "vapaalla" (siis kun kaasupoljinta ei paina). Jos akuista virta loppuu tai kiihdytys on sen verran raju että tarvitaan lisävoimaa niin bensakone tulee avuksi. Sen käynnistymistä ei käytännössä huomaa mistään muualta kuin ajotietokoneen näytöstä, mitään ääntä siitä ei kuulu, sen verran matalilla kierroksilla pyörii.

Muutenkaan ei tullut mitään yllätyksiä; autohan on todella mukava ja vaivaton ajaa ja on kokoisekseen jopa ketterä, korkealta näkyy hyvin ja istuma-asennon saa hyväksi. Hallintalaitteet löytyivät helposti loogisista pakoista ja modernit turvalaitteet toimivat moitteetta. Ja vaikka kyseessä oli vasta ns. esisarjan auto niin mitään ylimääräisiä ääniä tai natinoita ei kuulunut. Kaikenkaikkiaan positiivisillä fiiliksillä odotetaan omaa saapuvaksi Suomeen marras-joulukuun vaihteessa. Lähes kaikki Suomeen ensimmäisessä aallossa tulevat autot (44 kpl) on jo valmistettu ja lähtevät tännepäin varmaan parin viikon sisällä. Puolet näistä on myyty ja lopuista suuri osa tulee autoliikkeisiin esittelyautoiksi. Muutama nopea ehtisi kuitenkin ilmeisesti vielä saada omansa näistä maahan tulevista jos pikapuolin tilaa. Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.
Otsikko: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: tuRboman - 13.09.13 - klo:14:24
Minkälaista painoa tuolla saa vetää?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 13.09.13 - klo:14:26
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:14:24
Minkälaista painoa tuolla saa vetää?
Muistaakseni 1500 kg.
Otsikko: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: tuRboman - 13.09.13 - klo:14:33
Katos perkule. Tuohan riitäis juuri ja juuri oman vaunun vetoon. Tosin mielellaan sais olla hiukan marginaalia. Mutta positiivista kyllä jos noinkin suurta kuormaa saa hybridillä vetää.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Uppe - 13.09.13 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:14:22Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.

Veikkaan että näin tuskin tulee käymään mutta toivotaan  :)
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 13.09.13 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: Uppe - 13.09.13 - klo:16:44
Veikkaan että näin tuskin tulee käymään mutta toivotaan  :)

Ei voi tietää  :D  Mutta nelivetoisten citymaastureiden 40-50 kâ,¬ luokassa mielenkiintoinen vaihtoehto. Toisia varmaankin uusi hybriditekniikka kiinnostaa, toisia pelottaa.
Otsikko: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: tuRboman - 13.09.13 - klo:20:07
Ehdottomasti pelottaa. Kaikki uusi tekniikka kauhistuttaa. Kantaoään kautta opittua. Jo vuosi lanseerauksesta niin monta lastentautia on linjalle saakka korjattu.

50kâ,¬ on todella paljon. Mutta silti tuo on ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan linjassa siihen mitä toisilla on tarjota. Ja cittari rintamallahan ei tuossa hintaluokassa vielä kellään.
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: jni - 13.09.13 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:20:07
50kâ,¬ on todella paljon. Mutta silti tuo on ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan linjassa siihen mitä toisilla on tarjota. Ja cittari rintamallahan ei tuossa hintaluokassa vielä kellään.

Kyllähän se on niin, että jos katsotaan pelkkää autoa autona, niin ylihintaa on ja reilusti. Tekniikka sitten erikseen. Itse en ostaisi, eihän tuo ole edes oikea neliveto.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: PTG - 13.09.13 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:18:30
Ei voi tietää  :D  Mutta nelivetoisten citymaastureiden 40-50 kâ,¬ luokassa mielenkiintoinen vaihtoehto. Toisia varmaankin uusi hybriditekniikka kiinnostaa, toisia pelottaa.

Jep on mielenkiintoinen eikä tuota ominaisuuksiinsa nähden kalliinakaan voi pitää. Päinvastoin. Paljon riippuu toki siitäkin, asettuuko todellinen kulutus kummalle puolelle viittä litraa :-X

Veikkaan meinaan, että fiilikset pikkuisen erilaiset vartin koeajolla kuin viikon pätkäajon jälkeen talvella, jos autolla on tarkoitus ajaakin ::) 
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jtp_fi - 13.09.13 - klo:21:56
Halpuus ja kalleus on tietysti suhteellinen käsite. Joskus laskeskelin että Volvon XC60 samoilla varustuksilla (ilman tietysti hybridiä) maksaisi sen parikymmentä tonttua enemmän, Q5 vieläkin tätä enemmän. Eli jos niihin vertaa niin tuohan on puoli-ilmainen  8)

Vielä tuosta uudesta tekniikasta.. Eiköhän Toyota ole osoittanut että toimivaa ja kestävää hybriditekniikkaa on mahdollista tehdä. Toki aika näyttää miten Mitsubishi siinä onnistuu. Epäilemättä takaisinkutsuja ja takuukorjauksia tulee, siihen täytyy henkisesti valmistautua, mutta jotenkin uskon että Mitsubishin asenne asiakkaita kohtaan takuuasioissa on toista luokkaa kuin eurooppalaisissa autokonserneissa.

Kulutus varmasti riippuu siitä miten paljon autolla oikeasti selviää pelkän sähkön voimalla. Se selviää sitten kun auto joskus tulee ja pääsee ajamaan jokapäiväistä normaalia ajoa. Mutta nautitaan nyt näistä ensimmäisen koeajon fiiliksistä, itketään sitten myöhemmin jos siihen tulee aihetta.

Otsikko: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: tuRboman - 14.09.13 - klo:09:20
On kyllä ihan tosi tuo hintajuttu. Lähinnä mullakin kommentti hinnasta juontaa siitä, että oma ajatus seuraavasta autosta on todennäköisesti japsimerkkinen. Ja kun sinne peilaa tuota hintaa niin (taas omiin tarpeisiin) sopiva löytyis Subarun puolelta Forester XT. Paljon vetokykyä ja reipasta menoa 52kâ,¬ hintaan. Siinäkin on tavallaan auto jolla ei ole kilpailijaa toistaiseksi. Premium merkeiltä toki löytyy tehokkaita citymaastureita, mutta eri hintaan.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 15.09.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:21:56
Kulutus varmasti riippuu siitä miten paljon autolla oikeasti selviää pelkän sähkön voimalla. Se selviää sitten kun auto joskus tulee ja pääsee ajamaan jokapäiväistä normaalia ajoa. Mutta nautitaan nyt näistä ensimmäisen koeajon fiiliksistä, itketään sitten myöhemmin jos siihen tulee aihetta.
Eiköhän tuo ihan asiallisella kulutuksella mene. Nyt näyttää aika huonolta tuo tarjolla olevien ja tulossa olevien autojen valikoima, joten kunhan pari vuotta noita on testattu niin kaippa se on vaihdettava pienempään. Kertoilehan kokemuksia mahdollisimman laajasti kunhan auton saat.  8)
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: humppaleka - 16.09.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: jni - 13.09.13 - klo:20:20
Kyllähän se on niin, että jos katsotaan pelkkää autoa autona, niin ylihintaa on ja reilusti. Tekniikka sitten erikseen. Itse en ostaisi, eihän tuo ole edes oikea neliveto.

Millainen on oikea neliveto?
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: Uppe - 17.09.13 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: humppaleka - 16.09.13 - klo:18:47
Millainen on oikea neliveto?

Soitto Hannu Mikkolalle.
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: Urlaub - 17.09.13 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: humppaleka - 16.09.13 - klo:18:47
Millainen on oikea neliveto?

Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: puolihop - 17.09.13 - klo:15:14
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.09.13 - klo:15:01
Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.

Unohtamatta Lada Nivaa ;)
Otsikko: Vs: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: Amazonmies - 17.09.13 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.09.13 - klo:15:01
Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.

Tarkoitatko oikealla keskitasauspyörästöllä ns. avointa mallia? Eli Audi Quattrossakin muistaakseni vuoteen 1987 käytettyä tasauspyörästöä, joka oli höystetty alipaineella toimivilla lukitsimilla. Jos tarkoitat, niin sellainen löytyy mekaanisilla lukitsimilla myös pirkkapudjettimallista, eli Lada Nivasta  ;)
Otsikko: Re: Mitsubishi
Kirjoitti: tuRboman - 02.10.13 - klo:15:10
Onko Outlanderin vetokoukku uudessa mallissa puskurin läpi leikattavaa mallia, vai voiko sen koukata alta? Kaupungilla ajelin hienon Outlanderin perässä liikennevaloihin ja kauhistelin miten oli tehty Todella Tökerö reikä puskuriin koukkua varten. On kai siihen toinenkin tapa, vai?
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 08.10.13 - klo:20:56
Mitsu vihdoinkin herännyt koomasta vuosien jumituksen jälkeen. Pajerosta tullut alennusmalli "kaikilla herkuilla" 70 rahaa. Samalla, kun LC:n hintaa on ilmeisesti nostettu päivityksen mukana, niin hintaero pajeroon aika huima. Se isompi uutinen onkin sitten lainaus tm:n sivuilta:
LainaaMitsubishi GC-PHEV on täysikokoinen maasturi eli arvatenkin Pajeron seuraava sukupolvi. Voimanlähteenä on pistokehybridi eli voiman ja kulutuksen suhteen pitäisi olla kunnossa. Yhtiö lupaa niin maastoajettavuuden kuin ajo-ominaisuuksien olevan hyvällä tasolla
Nyt vain sitten tietoa milloin tämä olisi tarjolla asiakkaille, niin tietää alkaa keräämään nallekarkkeja säästöön.  ;)
Nopeasti toyo hukkasi etumatkansa hybridi rintamalla. Lupauksia esiteltävistä uusista malleista riittää, mutta tarjolla ei näytä pahemmin perhekalustoa olevan/tulevan vs. Mitsun Outlander, josta toivottavasti saadaan vielä kuulla paljon kokemuksia ensi talvelta...
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Urlaub - 08.10.13 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: jf - 08.10.13 - klo:20:56
Nopeasti toyo hukkasi etumatkansa hybridi rintamalla. Lupauksia esiteltävistä uusista malleista riittää, mutta tarjolla ei näytä pahemmin perhekalustoa olevan/tulevan vs. Mitsun Outlander, josta toivottavasti saadaan vielä kuulla paljon kokemuksia ensi talvelta...

Mielenkiintoinen auto kyllä, mutta kunhan nyt ensin saisivat edes niitä patteri-Outlandereita luovutukseen asti.  ???

Henkselien paukuttajia on kyllä riittänyt hybridimarkkinoilla, mutta ne todelliset teot on Tojon ja Hondan lisäksi vähemmistönä. Esim. Volvo V60 plug in on periaatteessa todella hieno peli, mutta vain periaatteessa, koska autoja ei kaupasta saa ilman vuoden toimitusaikaa ja silloinkin toimituserät ovat tosi pieniä. Tojolla ja Hondalla hybridit ovat jo pitkään olleet varastotavaraa, myös plug in Tojot..
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 08.10.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 08.10.13 - klo:21:34
Mielenkiintoinen auto kyllä, mutta kunhan nyt ensin saisivat edes niitä patteri-Outlandereita luovutukseen asti.  ???

Tojolla ja Hondalla hybridit ovat jo pitkään olleet varastotavaraa, myös plug in Tojot..
No, perheautojen kohdalla vain näyttävät eurooppalaisille keskisormea, joten me asiakkaat voimme tehdä vastaavasti samoin!  >:(
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: Urlaub - 09.10.13 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: jf - 08.10.13 - klo:21:40
No, perheautojen kohdalla vain näyttävät eurooppalaisille keskisormea, joten me asiakkaat voimme tehdä vastaavasti samoin!  >:(

Mikäs Prius + on, jos ei perheauto?

Plussa on hyvin pitkälle samantyylinen auto kuin Mitsun Grandis. Tila-auto hybridiä ei kaiketi ole millään muulla valmistajalla.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 09.10.13 - klo:21:50
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.10.13 - klo:21:06
Mikäs Prius + on, jos ei perheauto?
Kääpiöiden perheauto. Highlander on perheauto.
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: jf - 04.11.13 - klo:10:03
Tm:ltä lainattua:
LainaaKuten kerroimme jo vähän aikaa sitten, Mitsubishi esittelee Tokion autonäyttelyssä kolme erittäin mielenkiintoista konseptimallia.

Mitsubishin konsepteista GC-PHEV ennustaa Pajeron seuraavaa sukupolvea. Nykyiselle on kertynyt ikää jo muutama vuosi, joten seuraaja on ajankohtainen. Konseptimalli on perusrakenteeltaan takavetoinen, mutta siinä on jatkuva neliveto. Pistokehybridissä on kompressoriahdettu 3,0-litrainen bensiinimoottori ja 8-vaihteinen automaattivaihteisto.
Kuulostaa hyvältä, mutta taitaa olla toiveajattelua, että tuotantoon ja meillä myyntiin saataisiin jotain oikeasti käyttökelpoista...  ::)
Tosin tuota perusrakenteen takavetoisuutta en ymmärrä, varsinkaan kun firma itse käy kampanjaa "totuus nelivedosta".
Otsikko: Vs: Mitsubishi
Kirjoitti: europe - 20.05.15 - klo:18:33
Outlander PHEV:in uusi keula, eli muutosta muutoksen vuoksi. Seuraavaksi voisi taas vaikkapa kokeilla sitä "single-frame"-keulaa...On nää japsit joskus aika eksyksissä muotoilun kanssa.
(http://media.autoweek.nl/m/60by66bbd4cv.jpg)