Minkä ikäisellä autolla ajat?

Aloittaja Quality, 15.11.10 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

Auto, joka tällä hetkellä on omassa käytössäni, on iältään

alle 1 v.
186 (28.4%)
1 - 2 v.
79 (12%)
2 - 3 v.
71 (10.8%)
3 - 4 v.
61 (9.3%)
4 - 5 v.
57 (8.7%)
5 - 6 v.
41 (6.3%)
6 - 7 v.
38 (5.8%)
7 - 8 v.
27 (4.1%)
8 - 9 v.
30 (4.6%)
9 - 10 v.
22 (3.4%)
10 - 15 v.
78 (11.9%)
15 - 20 v.
34 (5.2%)
yli 20 v.
34 (5.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 656

yrrah

Lainaus käyttäjältä: harri81 - 16.06.15 - klo:14:13
nykysillä koroilla ei paljoo käteiset kartu...

On kyllä rahat väärässä paikassa  :o
Hyvin pienellä riskillä 8-12% tuottoa saa melkein mistä vaan.

Aiheeseen, uusi kiesi tulossa marras/joulukuussa. Nykyinen on -13 mallinen 50tkm ajettu.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Pepeto

Itselläni on 9/13 rekisteröity Golf ja vaimolla 9/15 rekisteröity Opel Corsa.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

savolaiskollega

Johan tuo on peräti vuoden ja 4 kk ollut....vaihtoon joutais.....vaikkei huijariohjelmaa olekaan. ;D

Morpheus3

Reilu kolme ja puoli vuotta ja vaihtuu tammikuussa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 13.06.15 - klo:08:26
on tehnyt auton ostaessaan väärän valinnan.


Adokcsin mielestä jos vaihtaa auton pois ennen 4 v tai 150 tkm on tehnyt väärän valinnan.
Mietin että nykykilometreillä olis melkein 70-vuotias kun vaihtaisi autoa seuraavan kerran.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 16.06.15 - klo:15:15
Jos ei ole autoon varaa käteisellä niin vielä vähemmän lainalla?

K.
Minä en periaatteesta osta mitään velaksi kun olen selvinnyt opinto- ja talovelasta!  8) Autoa en ole ikinä ostanut osamaksulla mutta kylläkin kossina "vekulla" kun äitimuori takas!  :-[ Tänä vuonna en kylläkään ole ostanut yhtään autoa ainakaan vielä, mutta viime vuonna ostin yhden uuden ja yhden käytetyn käteisellä koska köyhällä ei ole varaa ostaa velaksi vai miten se meni?  8)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:00:54
Minä en periaatteesta osta mitään velaksi kun olen selvinnyt opinto- ja talovelasta!  8) Autoa en ole ikinä ostanut osamaksulla mutta kylläkin kossina "vekulla" kun äitimuori takas!  :-[ Tänä vuonna en kylläkään ole ostanut yhtään autoa ainakaan vielä, mutta viime vuonna ostin yhden uuden ja yhden käytetyn käteisellä koska köyhällä ei ole varaa ostaa velaksi vai miten se meni?  8)

Skriko taas ei ole ottanut koskaan opintovelkaa eikä asuntovelkaa. 13 autoa olen ostanut käteisellä ja 7 velaksi.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.15 - klo:01:01
Skriko taas ei ole ottanut koskaan opintovelkaa eikä asuntovelkaa. 13 autoa olen ostanut käteisellä ja 7 velaksi.
Hyvä kun olet nuin selvinnyt!  :) Minä taas köyhästä kodista lähtöisin jouduin ottaan opintolainaa ja talovelkaa kunnes pääsin kuiville!  :-[

skriko

#188
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:01:10
Hyvä kun olet nuin selvinnyt!  :) Minä taas köyhästä kodista lähtöisin jouduin ottaan opintolainaa ja talovelkaa kunnes pääsin kuiville!  :-[

En ole köyhästä kodista, mutta viimeisin kerran sain kotoa rahaa 50 markkaa, kun lähdin lakkiaisjuhliini 1981. Säästin ensin ja ostin sitten asunnon kun oli rahat koossa.

rami

Onhan tuo A3 8V kottero jo kaksivuotissynttärit pitänyt 23kk vanha ml. 27tkm.
Muutaman kerran on poikinut ja pitänyt käyttää pajalla.
No oishan se varmaan lehmäkin poikinut tuohon ikään kolmesti. ;D ;D ;D
Ekaks' meni ohjaustanko ja takajarrut ja loput siitä väliltä.

yason

Kovin on uutta autokanta täällä, taitaa olla ihan oikeiden harrastajien palsta :) Tilanteesta riippuen itselläni saattaisi olla rahaa vaan ei sitten kuitenkaan varaa. Ovat 10-vuotiaita tai vanhempia olleet kaikki ostamani autot. Hinnan suhteutan nettotuloihin enkä esimerkiksi omaisuuteen tai säästöihin, ja ihan kovin monen kuukauden tuloja taas en autoon halua laittaa. Sijoituksenahan auto on (klassikkoja lukuunottamatta) surkea, joten ajopelin täytyy tässä taloudessa mahtua kutakuinkin normaalin tulovirran puitteisiin. Toisaalta auton pitää nostaa suu virneeseen aina, kun sillä lähtee tien päälle, joten pientä tasapainottelua tarvitaan. Kilometrit eivät niinkään haittaa, ikä jossain määrin. Suomessa käytetyt autot ovat aivan törkeän kalliita muihin maihin verrattuina.

Latexi

Alle 1 vee. Parisen kuukautta tällä hetkellä.
Latexi

MaO


ept

Maanantaina tulee täyteen kolme viikkoa. Edellisellä olisikin sitten tullut toukokuussa 21v.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

Eka Golf

Onneksi olkoon koska oli aika jo vaihtaa!  :)
Toisaalta edellisen arvo olisi kohta alkanut nousemaan?  :P

skriko


xmasa

Tuli vähän otettua takapakkia autonvaihdossa. Tuli vanhempaa tilalle, mitä vaihdossa meni ja kilsojakin oli mittarissa puolet enemmän :) Mutta eiköhän sen nyt kestä. Yleensä kriteereinä on ollut, että vanhempaan ei vaihdeta.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Eka Golf

Toinen täyttää kohta 8v ja toisen tilasin tänään eli sen ikä on vielä alle 0!  :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.04.16 - klo:21:38
Toinen täyttää kohta 8v ja toisen tilasin tänään eli sen ikä on vielä alle 0!  :)
Minkä tilasit?

Eka Golf

Vaimolle Kian kun entinen oli jo 2v vanha!  ::)

susiraja

Rek.1.10.15 kia optima. Nyt mittarissa 22 tkm

rami

Eihän tuo ole vielä kuin pari viikkoa vanha. Mittarissa 1200km.

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.04.16 - klo:14:48
Eihän tuo ole vielä kuin pari viikkoa vanha. Mittarissa 1200km.
Mikä auto ramilla on? Hyvin oot ajanu. Omani täytti tänään viikon ja kilometrejä vain 296.

meisterstuck

Kyse on siis Autosta, ei kulkineesta. Autoni täyttää tässä kuussa 49vuotta. Vuoden kuluttua juhlitaan kunnolla!

Tarkka syntymäaika ei ole tiedossani, huhtikuu kuitenkin. (Kissamme syntymästäkään tiedetään vain vuosi ja kuukausi).
Kyllä on hieno fiilis kun alla on Auto eikä kulkine.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 15.04.16 - klo:22:48
Kyse on siis Autosta, ei kulkineesta. Autoni täyttää tässä kuussa 49vuotta. Vuoden kuluttua juhlitaan kunnolla!

Tarkka syntymäaika ei ole tiedossani, huhtikuu kuitenkin. (Kissamme syntymästäkään tiedetään vain vuosi ja kuukausi).
Kyllä on hieno fiilis kun alla on Auto eikä kulkine.
Hyvä että sinulla on auto isolla A-alla!  :)
Kaikki on suhteellista ja riippuu mihin kulkinetta tarvitsee?
Jotkut pitää kerrostalokanikoppia asuntona, minä taas itse tehtyä taloa omalla tontilla.
Jotkut pitää "sähkösaunaa" saunana, minä taas "puusaunaa" saunana, mutta pakko myöntää että on varalta myös sähkökiuas!  :-[
Eli kukin taaplaa tavallaan, elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan, meitä on moneen junaan, mutta pääasia ettei kukaan jää asemalle?
Kaikki vieraat tekevät minut iloiseksi, osa tullessaan ja osa lähtiessään!  8)

rami

Alkaahan tuolla "kiesillä" olemaan puolivuotis synttärit. ;D

bustedi

Räsä rekisteröitiin 21.7.2016 ja tänään meni 8000km mittarissa rikki.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

_Q3_

Vuosimallit 2016, 2015, 2013, 2009 ja 2001 (pitäisi vähentää).
Kaikki eri merkkisiä.

Tiguanisti

Viikon ikäisellä ajelen. 600â,¬/kk ei oo paha hinta uudesta turvallisesta lisävarustellusta Tiguanista, kun autoliikkeen tyrkyttämällä 0,95% korkoisella (ilman lisäkuluja) osamaksulla autoa seuraavat 6v makselee. 8)
VW Tiguan Highline 2.0 TSI 132 kW (180 hv) DSG 4motion vm2016

PaKe

RS Combi 4x4, 25.8.2016 rekisteröity ja kilsoja 5000km.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy