Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - #timo#

#61
Hidashan tuo tosiaan vähän on myös Superbissa. Ajatuksena on varmaan ollut se että lämmitystä voi pitää päällä yhtäjaksoisesti ilman ylikuumenemisvaaraa. En tosin tiedä onko se ajastettu, niin kuin takalasi? Myös pesurin suuttimet lämpenevät samalla. Kaikkien lämmittimien toiminta tuli kuvattua lämpökameralla  ;)
#62
Minä en ole huomannut mitään ääniä, mutta tuo värinä tuntuu tosiaan alkukilometreillä jos pakkasta on reilummin.
#63
Niin likaantuu :-\ Samasta asiasta mainitsi myös eräs autolehti. Ovien tai oviaukkojen alareunaan ei ole laitettu lisätiivistettä niin kun yleensä. No, eipähän ainakaan kulu maalipinta puhki tiivisteenkohdalta, sitäkin on nähty  ;) Rengasmelun kannalta pohdin kerran samaa, mutta kun kerran siirryin lennossa etumatkustajan paikalta taakse, yllätyin miten selvästi melua tuli takapyöränkoteloista :o
#64
Meikäläisen nuoruudessa puhuttiin "kässäristä"  ;D Ilmeisesti sähköinen sellainen  ::)
#65
Taitaa nuo tuolin moottorien rajakytkimet sotkea asetettua asetusta. Itse vaan olen huomannut jos istuimen laskee alimpaan asentoon eli rajakytkintä "vasten", auton ovia uudelleen (lukituksen jälkeen) avattaessa istuin nousee aina hieman ylös asetetusta asetuksesta. Jos taas ottaa ala-asennosta yhden "napsun" takaisin ja laittaa se muistiin, niin ilmiötä ei tapahdu ainakaan jos autoon tulee aina samoilla avaimilla  ;)
#66
Superb III (15-) / Vs: Uusi Superb tilattu
30.12.17 - klo:08:34
Minä ainakin suuntasin itse. En usko että tuohon mitään muita kalibrointeja on, dynaamisista en tiedä. Alenema on 1%. Paras tehdä valojen suuntauslaitteella tai jos sitä ei ole niin aika hyvin onnistuu myös tasaisella alustalla seinää vasten mittaamalla  ;) Mulla siis perus xenonit kaarrevalotoiminnolla. Tuossa yksi tsi ohje: http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=297
#67
Superb III (15-) / Vs: Uusi Superb tilattu
29.12.17 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 28.12.17 - klo:16:23




Lähivalot ovat kyllä Superbissa muutoinkin surkeat, pitkät taas ihan mukiinmenevät.
Eikös se ole juuri toisin päin? ::) Valojen suuntaus muuten kannattaa tarkistaa. Mulla ne näytti liian alas.
#68
On tämäkin tehnyt pari kertaa rajun nopeuden pudotuksen 130->90 rekkaa ohitettaessa  :o Onneksi ei ollut ketään takaluukussa painostamassa sillä kertaa ;D
Aika pysäyttävä kokemus kirjaimelliseti! Sama on tapahtunut myös pari kertaa parkkihalliin laskeuduttaessa, kun oli hieman reipas vauhti. Silloin pysähdyttiin kuin seinään  :o Silloin ei tietysti ollut vakkari päällä.
#69
Pisin turvaväli tekee tuon myös Superbissa. Nurinkurista sinänsä, mutta motarilla tuntuu pelaavan paremmin kun turvaväliä lyhentää :o Muuten jarruttelee ärsyttävästi liian herkästi.
#70
Samat havainnot Superbista normaali ajomoodilla. Pitänee kokeilla sportilla onko eroa?
#71
Mulla oli  toinen takapyörä toeranssien ulkopuolella ja ratti hieman vinossa. Säädettiin Maahantuojan piikkiin kun kilometrejä ei ollut yli 10tkm. Vaatii etukameran kalibroinnin. Mahtaako onnistua Vianorilla?
#72
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
04.10.17 - klo:07:26
#73
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
04.10.17 - klo:06:50
Joo joo, mutta kun minä tarkoitan niitä valikkoja kuvaruudun oikeassa reunassa mistä voi valita kaksi muuta kuvakulmaa suoraan alaspäin ja 180 asteen näkymä. Niitä sinulla ei tuossa näy! Tuo näkymä suoraan alaspäin on samanlainen kuin seisoisit auton takana ja katselisit koukkua suoraan ylhäältä alaspäin. Pitäneen etsiä jostain kuva niin ymmärrät paremmin  ;)
#74
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
03.10.17 - klo:09:04
Ok, eli ilmeisesti ei löydy laajennettua tai suoraan alaspäin näkymää vetokoukkuun?  Parkkitutkan visuaalinen puoli ilmeisesti toimii? Ymmärrän kyllä että "guide linet" eivät voi toimia  :D
#75
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
03.10.17 - klo:06:56
Sen verran olen utelias että toimiiko nuo edellämainitut toiminnot tuossa "oikein kytketyssä" kamerassa?
Ovivalot saa palamaan lisäämällä sinne valokalusteen lamppuineen ja johdotuksen ohjainlaitteelle. Kytkentä samaan tapaan kun esim. Audi A4 B8:ssä ja MY14 Octaviassa. VCDS:llä sitten ohjainlaitteesta valot päälle. Tuolla jotain kuvia Ocusta: https://www.briskoda.net/forums/topic/351105-my-metal-grey-2014-facelift-14tsi-wagon/ .Sitten on myös mahdollista että valoja ei saa toimimaan ollenkaan jos ohjainlaite on "väärää" tyyppiä. Tuolla juttua siitä: http://forums.ross-tech.com/showthread.php?8030-MY17-Skoda-Superb-Style-enabling-rear-door-warning-lights&p=75203 Ohjainlaite 5Q0959395E pitää löytyä osoitteista BB ja BC.
#76
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
02.10.17 - klo:07:16
Ahaa, ilmeisesti tämä oli ns. LOW LINE CAMERA, eli se ei ole yhteydessä auton väylään. Silloin nuo "guideline:t" ovat staattiset eivätkä käänny ohjauksen mukaan. Silloin koodaus tosiaan onnistuu pelkällä VCDS:llä. Toimiikohan parkkitutkat ja eri kuvakulmat oikein tällä mallilla? Kuva ainakin on erilainen kun alkuperäisessä kamerassa.
#78
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
30.09.17 - klo:12:05
Mitä tarkoitat "kameran kytkentä pitää vain tehdä oikein" ? 
#79
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.09.17 - klo:09:07
Sen verran lisää nelivedosta, että jos tätä Superbin nelikkoa vertaa edellisiin Mitsubishi Pajeroon ja Audi A4 B8:iin, niin yllättävän hyvin etenee syvässä lumessakin. Joissain tilanteissa jopa paremmin kun Pajero johtuen EDL:stä  :o
#80
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.09.17 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.09.17 - klo:23:20
Hybridissä on niin hyvä kontrolli liikkeelle lähtöön, että itse en kyllä kaipaa nelivetoa laisinkaan.
Ei siinä hyvä kontrolli paljoa auta kun pito loppuu jyrkässä mökkitiessä, peräkärry perässä ja kotia olis tarkoitus lähteä. Talvesta nyt puhumattakaan  :o
Harmi kun muuten olisi kiinnosta paketti tämä :-\
#81
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
17.09.17 - klo:12:18
Paras on antaa myyjän koodata kamera sun auton parametreille. Vaatii VCP tai VAS-testerin, ei onnistu VCDS:llä. Kameran koodauksen jälkeen asennus autoon normaalisti VCDS:llä.
#82
VCDS (VAGCOM) / Vs: Superbin koodailua
17.09.17 - klo:11:57
Kamera vaatii parameter file:n sisäänsä. Muuten asennus ei onnistu ohjelmallisesti.
#83
Superb III (15-) / Vs: Kulutuslukemia
16.09.17 - klo:13:14
Hyvä tulos jos nuo pitää paikkansa  :) Ennen auton ostoa mulla oli koeajossa vajaavetoinen, niin samalla työmatkalla se ei mennyt yhtään pienemmällä kun tämä 4x4  :o Tosin mittauksia ei ollut kuin muutama.
#84
Kodiaq (16-) / Vs: Kulutus
09.09.17 - klo:12:23
Vähän enemmän näytäisi vievän jos vertaa samalla koneella olevaan neliveto Superbiin ja tuo on ilmeisesti vain etuveto? Uskon että tuokin tuosta vielä herkistyy  :) Oliko nuo "näppituntuma kulutukset eri ajossa" hetkellisen kulutuksen lukemia?
#85
Superb III (15-) / Vs: Kulutuslukemia
07.09.17 - klo:14:28
Meillä jää tankkausvälillä keskinopeudet aika pieniksi. Juuri tankkasin 924km kohdalla, keskari 52km/h ja kulutus koneen mukaan 6,5l. Rangea jäljellä tuolloin 78km. Toisena autona  automaati diesel jolla ei juuri pienemmällä pääse samoilla reiteillä  :o. Et mainitse "Sokota09" keskinopeuksia. Varmaan vähän suuremmat?
#86
Superb III (15-) / Vs: Kulutuslukemia
07.09.17 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 14.07.17 - klo:21:34
Nyt tuli kyllä aika pihi tankkaus, kun keskikulutus napsahti luvuille 5,37 l/100 km. Ajo ollut pääasiassa maanteillä, ei oikeastaan yhtään kaupunki pyöritystä. Moottoritiellä ajoa n. 200 km. Onko joku muu päässyt ACT koneella vastaaaviin lukemiin. Ajotietokone näytti 5,2 keskikulutukseksi tankkausvälille.
Mulla vastaava neliveto mennyt pienimmillään 80km matkan 5,7l/100km, keskarilla 66km/h. Reipasvauhtinen 200km mökkimatka yleensä 6,3l/100km, keskarilla 95km/h. 12km työmatkat riippuen pysähdysten määrästä 6-6,5l/100km, keskarilla 40km/h. Ajotietokone kaunistelee 0,2-0,4l/100km. Talvirenkailla, lauhoilla keleillä tuntuisi menevän vähän pienemmällä Webaston käytöstä huolimatta  :o
#87
Lainaus käyttäjältä: StyleSeppo - 28.12.16 - klo:14:03
Webasto/talviajo näyttää lisäävän kulutusta todella reippaasti. Usein ajetut matkat ovat vain 5km/sivu, pidempiä 25km matkojakin tähän tankkausväliiin sisältyy. Edellisellä tankkauksella keskikulutus 8,3l/100km. Tätä edellisellä tankkauksella vielä isompi kulutus, muistaakseni lähes 10l/100km, tuolloin oli kohtalaisen pitkä pakkasjakso.  Webastoa käytetty 10-20min keleistä riippuen.

MY 2016, 1.4 TSI Farmari

Onko kulutus tippunut? Mulla vastaavalla koneella Superb nelivedolla ja pienin kulutus ajotietokoneen mukaan 80km matkalla 5,7l/100, keskarilla 66km/h. 12km työmatkan pääsee 6-6,5 riippuen pysähdysten määrästä. Tankilliset menneet mitattuna 6,5-7l. Tietsikka näyttää n. 0,2-0,4l liian vähän. Kulutus on tippunut n. 1l/100km kilometrien karttuessa. Contin nastoilla tuntui menevän välillä pienemmällä kun vastaavilla kesäpyörillä vaikka Webasto on ahkerassa käytössä  :o
#88
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.08.17 - klo:07:21
Lainaus käyttäjältä: Kinos - 08.08.17 - klo:23:34
Jaahas, pihassa nököttää nyt Passat GTE  :)

Tuli lukastua koko GTE topikki ja hyvältä vaikuttaa kommenttien perusteella. Vaihtoehtoja oli tällä kertaa paljon, kävin koeajaan Minin countryman hybrid, BMW 225 xe, vanhempi Prius plugin, Golf GTE ja Volvo xc60 T8. Lopulta suuren jahkailun jälkeen päädyin Passattiin, koska siinä oli mielestäni parasta vastinetta rahalle -> iso kontti, mukava ajaa, pisin range sähköllä ja hintakin sopiva + sattumalta sattu sopiva käytetty vielä tarjolle (uusikin oli harkinnassa).

Ainoot miinukset autossa ovat 6,5" tuuman näyttö Apple car navilla ja normi mittaristo. Tietääkö kukaan että onko mahdollista vaihtaa iisiti tuota 6,5"näyttöä 8"? eBay.de näyttäisi näyttö maksavan 250â,¬-300â,¬ Ja muutama ohjekkin löyty näytön poistamisesta. Vielä en oo tosin tarkistanut onko tuo hanskalokerossa oleva laite sama kun 8" ja onko autossa GPS anteenni vaikka ei ookkaan nyt käytössä. Koodauksenkin se taitaa tarvita, joten vinkkejä otetaan vastaan. 🤓
Sisarmerkkiin onnistuu isomman näytön vaihto kun kun poistaa pienen muovisen ohjuritapin tai nastan sinisestä videosignaaleja välittävän kaapelin liittimestä. Sitten liitin napsahtaa nätisti paikalleen  ;)
#89
Ymmärsin kyllä! Tarkensin vaan ettei kynnysjännite ja sen ylittyminen ole mikään ongelma PWM-ohjauksessa  ;D Dimmaus toimii kyllä.
#90
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.06.17 - klo:11:41
Kyllähän se feidaus toimii kunhan vaan LEDin kynnysjännite ylittyy.
Ledien dimmaus on jo vuosia hoidettu PWM-controllerilla ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy