Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - #timo#

#1
Kyllä ainakin Volvo nukahtaa omien mittauksieni mukaa ovet auki. Tulee tuota kuivateltua tallissa pesun jälkeen. Ja tosiaan mökillä aina ovet auki.
#2
Vielä löytyy. Tarjouksia otetaan vastaan.
#3
Myydään vajaan vuoden käytössä ollut, uudenveroinen ja naarmuton MIB2 näyttöyksikkö 3V0 919 605A.
Ollut vuoden 2016 Superbissa jossa Amundsen navi.

HP: 150â,¬ + läh.kulut.
puh. O4Oviisi239866



#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.03.20 - klo:18:22
Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 21.03.20 - klo:15:37
4 vuotta vanha AGM-käynnistysakku tuli tiensä päähän eikä suostunut enää latautumaan, joten se oli vaihdettava uuteen.

Jostakin luin, että Passat GTE:n käynnistysakku latautuisi vain ajon aikana, mutta se ei pidä paikkansa. Tarkistin asiaa yleismittarilla, kun uusi akku oli asennettu ja sain latausvirran päälle, kun kytkin kännykällä (We Connect-appi) ilmastoinnin päälle ja samoin latausvirta toimi, kun auton käynnistysnapista laittoi virrat päälle ja lämmityslaite oli päällä. Latausvirraksi mittari näytti 14,66V:



En halua saivarrella mutta tuossa kuvassa mittaat kyllä akun tasajännitettä eikä latausvirtaa. Ei kannata loukkaantua, mutta noissa termeissä on aikamoinen ero ja on ikävä kyllä aika yleistä että niissä sekoillaan, varsinkin jos ei ole alan ammattilainen  ???
#5
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.02.20 - klo:16:03
Volvossa Webasto toimii ajon aikana taustalla, jos olet valinnut sen automatiikan päälle valikosta. Merkkivalo mittaristossa palaa vain auton ollessa sammutettu. Tämä näitä Volvon outouksia  :o
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.02.20 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.02.20 - klo:12:53
Se mokkula schuko-latausjohdon välissä pitää sisällään elektroniikan joka kertoo autolle väylää pitkin että millainen latauspaikka on kyseessä ja kuinka suurella virralla kyseisestä paikkaa saa kuormittaa.
No ei kai nyt sentään. Schuko johdosta puhuttaessa tämä tieto täytyy olla käyttäjällä tiedossa!
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.01.20 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: Milu - 18.01.20 - klo:11:21
Meillä näyttää 44-45 km rangea tuolla ohjaamon lämmöt pois -tempulla kylmällä akulla (edellisenä iltana 100% ladattu, testattu seur aamuna, ulkona +2). Miten muilla? Voikohan tuosta tuloksesta tehdä jotain johtopäätöksiä akun kunnosta, vai vaikuttaako esim. aikaisempi ajohistoria siihen (edelliset ajot matka-ajoa/kaupunkiajoa/ajotyyli)?
Mitäs sillä valehtelematta käytännössä pääsee? Luottaisin siihen enemmän.
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
28.12.19 - klo:18:39
Onko tässä moottorissa nyt sitten kaksi eri vikaa? Nykiminen ja lepuutuksesta johtuva "värinä"? Itsellä oli 1.4 ACT ja se kyllä enempi värisi tai lievästi tärisi kaksi sylinteri modella, varsinkin kylmänä ja juuri ennen kun siirrytään 2->4 sylinteri käyttöön. Yleensä toimintaan ei kiinnittänyt mitään huomiota. Pidin ominaisuutta varsin ymmärrettävä jos teknisesti asiaa ajattelee. Siksi tämä ei minua häirinnyt.
#9
Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.11.19 - klo:07:46
Kyllä, haldexin pumpun imusihti on syytä vaatia puhdistettavaksi aina öljynvaihdon yhteydessä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta tehdään kyllä kun erikseen pyytää (ja maksaa jonkun lisähinnan tietysti).

Ilman sihdin putsausta pumppu menee jossain vaiheessa vaihtoon, kun se ei saa enää öljyä tukkeutuneen sihdin läpi ja hajoaa.
Pahimmassa tapauksessa koko Haldex kytkin palaa kun liian alhainen öljynpaine ei enää jaksa puristaa pakkaa kiinni!  :o
#10
Lainaus käyttäjältä: nisu - 10.11.19 - klo:13:16
Moi, mitä järkeä kirjoitella tällaiseen mammuttiketjuun vanhan auton vioista? Jokaisesta vikatapauksesta kannattaa aloittaa uusi keskustelu. Luulisi ylläpidon jo puuttuvan tällaiseen älyttömyyteen.
Tätä ihmettelin itsekin jo ajat sitten :o Mallia voisi ottaa vaikka peugeot foorumista ;)
#11

Auton mukana tulevat nostovälineet ovat vain tilapäiskäyttöön suunniteltu. En käyttäisi niitä kausittaiseen renkaan vaihtoon. Sitä työtä varten kannattaa hommata erilliset, kunnolliset ja turvalliset välineet. Säästyy näin suurilta harmeilta ja auton helmatkin pysyvät paremmassa kunnossa  ;)
#12
Kyllä teho-ledit kuumenee käytössä ja niitä pitää jäähdyttää mutta virranrajoitus on nykyään fiksumpaa eikä sitä tarvitse muuttaa lämmöksi!
#13
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.10.19 - klo:22:57
On mulla ollu xenoneissa mm. talvipesun tai kauppareissun jälkeen ajovaloissa huurua, joka on lähtenyt sitten ajallaan pois. Aivan normaalia edelleenkin. On täysin normaalia, että ilmankosteus tiivistyy viileähköllä kostealla kelillä umpion lasiin. Ei se umpio ole niin tiivis, että se ilmankosteutta karkuun pääsisi. Ledeissäkin käytetään esivastusta, joka lämmittää umpiota. Itse ledin valo ei sitä paljoa tee. Octavian xenoneissakin on päiväledin etuvastukselle siili siellä umpion sisällä, jos kurkistatte. Jos katsotte jälkiasennuslediajovaloja, on niissäkin jäähdytyssiili tai jopa puhallin. Aivan kuin olisin kuullut jossakin ledivaloautossakin olleen puhaltimen jäähdyttämässä etuvastusta, joka taas lämmittää umpiota sisältä. Ledlisävalojen runko on täyttä jäähdytysripaa, mutta sen lämpö ei yleensä riitä sulattamaan lasia.
Ei kai noissa enää etuvastusta tarvita :o. LEDejä on jo pidemmän aikaa ohjattu PWM-controllerilla ja vakiovirralla  ;)
#14
Vahvistimilliset antennijalat tulivat jo 2000 luvun alussa ja se on aika yleinen keksintö useassa merkissä. Sinne on monesti leivottu mukaan myös GPS-antenni vaikka se ei olisi edes käytössä. Ko. FM-antenni ei toimi passiivisena.
#15
Huomasin että olitkin mitannut ettei jännitesyöttöä ole ollut. Siinä tapauksessa kokeilisin ottaa käyttöön vain sen katolla olevan antennin ilman vahvistimia. Kaksi rinnan kytkettyä antennia ei ole hyvä ratkaisu.
#16
Olisiko tuossa kysymys siitä että alkuperäisessä radiossa on ollut tupla FM- virittimet ja tasajännite syötöt alkuperäisille antennivahvistimille. Jos tuossa adapterissa on myös vahvistin, niin silloin vahvistimia on kahdet peräkkäin eikä mahdollinen alkuperäinen vahvistin saa käyttöjännitettä? Pitäisi löytää sellainen adapteri missä on vain tasajännitteelle erotuskondensaattori vahvistimen suuntaan. Sen voi myös helposti rakentaa itse  ;)  Sony:ssa ei taida olla kun yksi viritin? Paras vaihtoehto olisi laittaa kunnollinen erillinen antenni.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.09.19 - klo:12:56
Onkos näissä hybrideissä ollut porukalla mitään moitittavaa vaihteiston toiminnan suhteen? Onko jouduttu käyttämään pajalla esim. kalibroinnissa tms? Mietityttää vaan mahdollisen käytetyn hankinnassa.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.09.19 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: qsla - 08.09.19 - klo:01:26
Toivon vain että tuo vaihteiston polttomoottorin kytkimen ongelmat on saatu korjattua. Vaikka veikkaan että samoilla toleransseilla ne on tehty.. mitään järkeä muuttaa kun saadaan meneen "ominaisuutena" asiakkaille läpi ???
Millaisia ongelmia on tullut vastaan?
#19
Taitaa olla automaattivaihteiston sähköisten komponenttien aiheuttamien radio häiriöden suodatin konkka.
#20
Lainaus käyttäjältä: Banned - 07.05.19 - klo:10:03
Ihan vaan nopeamman lataamisen ja vahvemman rakenteen vuoksi. Epäilyttää tuon valovirtajohdon kesto jatkuvassa käytössä.
Juuri tästä syystä minulle suositeltiin tuota adapteria. Siinä on sininen suko rasia jonka pitäisi kestää jatkuva 16A kuorma. Mulla toi on kytketty suoraan pääkeskukseen, lukollisen oven taakse. Mä en lataisi autoa tallissa.
#23
No niinpäs onkin! Ihmettelinkin jo hieman noita kuvia että miten ja mistä kanavasta vinolevyn kulmaa muutetaan :o
#24
Niin, kyllähän se näin on että kunnollisen suodattimen puute ja pieni öljytilavuus pilaa tuon koko järjestelmän :(
#25
Hyvät kuvat pumpusta! Tuohan on hyvin yleinen tapa muuttaa pumpun tuottoa. Vinolevyllä säädetään pumpun kierrostilavuutta. Lentsikoista tuttu tekniikka  ;)
#26
Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.01.19 - klo:21:42
On siellä muistaakseni jotakin adaptaatiota mahdollisuus tehdä, ei kyllä hajuakaan mitä sillä saavutetaan. Jos pitäisi veikata, niin ehkä se haldexin ohjain haistelee millä virtamäärällä pumppu kehittää minkäkin verran painetta.

Voimanjakoon tuolla tuskin voi vaikuttaa, lähinnä siihen että haldex toimii kunnolla tai ei toimi.
Eikös tuolta voi muuttaa haldexin "tiukkuutta": [22] AWD: Acoustic measure: wiring logic, Standard -> Increased Traction. Saattaa hieman vähentää puskemis taipumusta? 
#27
Superb III (15-) / Vs: Suberb viimasuoja
24.01.19 - klo:11:40
Kyllä se muuten näin on. Piti oikein tarkistaa kuvista :-[ Auto kun meni vaihtoon niin sekoitin tähän nykyiseen jossa keula on täysin ummessa ;D
#28
Superb III (15-) / Vs: Suberb viimasuoja
24.01.19 - klo:10:23
Kyllä meidän 2016 Skoda Superb 1.4 TSI ACT 4x4 mallissa oli keula ihan ummessa. Muistan sen siitä kun itse yritin löytää Defan ylläpitolaturille reittiä keulalle. Lopulta huomasin että sumuvalon vieressä olevat kolmiot ovat kätevästi irroitettavissa ja sain johdon liittimen siihen   ;)
#29
Superb III (15-) / Vs: Suberb viimasuoja
24.01.19 - klo:09:37
Eikös tässä ole kysymys kolmannen sukupolven Superbista? Mä en ainakaan menisi tukkimaan keulaa kun se on aina muutenkin tukossa kun liikkeelle lähdetään :o
#30
Superb III (15-) / Vs: Suberb viimasuoja
24.01.19 - klo:08:54
Mielestäni viimasuojalle ei ole mitään tarvetta. Keulassa on sähköiset läpät jotka aukeavat tarvittaessa jos jäähdytystarvetta on. Viimasuojasta voi ola jopa haittaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy