Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.01.18 - klo:10:54
Sumarit motarivauhdeissa ovat ehkä maailman typerin idea. Valaisevat muutenkin jotain 3m auton eteen ja sivuille. Sumarit noin yleensäkin ovat maailman typerin ja turhin keksintö. Ehkä ainoan hyödyn niistä saa kun ajelee jossain mökkitiellä 20km/h ja näkyvyys olisi lumisateen takia 5m auton eteen. Mitään iloa/hyötyä noista ei ole. Itsekin tosin vaihdoin ne valkoisiin 6500K hehkuihin, jotta pääsi kusenkeltaisista eroon ja kun kerran uudet sai 9â,¬:lla, mutta muu hyöty on täysi nolla.

Mitkä polttimot laitoit?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

TeroS

Enkä mä osaa laittaa asetuksia vai onko tää viime viikolla haettu style-farkku tehty floridaan jossa arska paistaa 24/7...

Ajovalovalitsin on "auto"-asennossa, asetukset liitteen kuvan mukaiset. Nähtävästi pitää auringon paistaa kohtisuoraan edestä että auto tajuaa sammuttaa ajovalot ja mennä pelkillä päivävaloilla. Jos taas valovalitsin on "0"-asennossa eivät valot syty esim tunneliin ajettaessa. Mitä mulla on väärin?

Aikaisempi oli -13 ocu ja siinä toimi ku junan vessa.


ropellihattu

Laita kytkeytymisaika 'Myöhään' niin voipi vaikuttaa hieman.

Tosin itsellä palaa myös valot melko valoisassakin, joten saattaa olla vain yksi monista päin persettä tehdyistä ominaisuuksista tässä autossa.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

TeroS

Ei o sillä asetuksella mitään havaittavaa vaikutusta. Tosin puheohjauskin sanoo vaan "käynnistetään.." eikä mitään sen jälkeen, oliskohan tossa päivityksen/huollon paikka. Skodn mukaan uutta firmistä ei ainakaan ole boleroon. Höh.

Migo

Itse käsitin niin, että tuossa Auto-tilassa valot ovat kokoajan päällä, eikä siis vaihda kirkkauden mikaan päivävaloja.
Asennossa 0 taas päivävalot edessä, mutta takana ei pala mitään.

Itsekkin hiukan hämilläni tästä systeemistä.

TeroS

Kyl ne tossa auto-tilassa sammuu, mut tosiaan pitää arska paistaa suoraan edestä...

Migo

Aa okei. Itse olin täysin siinä uskossa, että valot päällä oli aurinkoa tai ei.
Saiskohan tuota herkkyyttä säädettyä vcds tai obd11 kautta?

TeroS

Olettais että vois jotain säätä olla. Tarvii istua tunti läppärin kanssa autossa ja ihmetellä joku päivä jos saa VCDS:n käsiinsä.

TTO

Talvella saa olla todella kirkas keskipäivä (pilvinen päivä ei riitä mihinkään), että automatiikka pitää vain päivävalot päällä. Kesällä on valoisampaa ja päivävalot palavat enemmän.

Tuo kytkeytymisaika vaikuttaa Light assistiin eli pitkät-lyhyet-pitkät -herkkyyteen.

TeroS

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 07.01.18 - klo:19:02
Olettais että vois jotain säätä olla. Tarvii istua tunti läppärin kanssa autossa ja ihmetellä joku päivä jos saa VCDS:n käsiinsä.

Jaa, ei saakaan muokattua omaa viestiä. No enivei. Kattelin noita scanneja ja 2018 Kodiakista löytyy 09 Central Electricin alta mm.

MAS08228-ENG133434-Light sensor-Daemmerungsgrenze: Hysterese_obergrenze,1200 lx,24
MAS08228-ENG133435-Light sensor-Daemmerungsgrenze_Hysterese_untergrenze,2200 lx,24
MAS08228-ENG133444-Light sensor-ECE_Lichteinschaltschwelle,59395 lx,24
MAS08228-ENG133433-Light sensor-Einschaltgrenze_CHO_LHO,600 lx,24
MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,1200 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,2200 lx,24
MAS08228-ENG133445-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten_red,50 00 ,24
MAS08228-ENG133436-Light sensor-Helligkeitsgrenze_sehr_hell,2000 lx,24


Eli valojen kirkkauksien säätöjä. Varsinkin nämä kaks kiinnostaa:
MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,1200 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,2200 lx,24


Tunneli-viiveelle oli oma asetus:
MAS08228-ENG133443-Light sensor-Tunnel_einschalt_verzoegerung,02 ,24

Pitänee koittaa kaivaa josko sais luettua ton reaaliaikasen arvon ni sais käsityksen siitä mitä toi pirssi käsittää valosuuden numeeriseks arvoks.

Tästä vielä loppukevennys, musikaalinen auto, löytyy ABBA-vilkut :)
ENG141649-ENG122212-Außenlicht_Blinker-ABBA_Blinken,not active ,10

jni

Näillä keleillä tähän aikaan vuodesta päivävalot palavat tuskin koskaan auto-asetuksella. Valon määrä on pieni ja aurinko on lähellä horisonttia.

Tätä pitää näköjään tälläkin sivustolla joka vuosi tarkastella.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

TeroS

Se on kai sitä kehitystä, edellisessä toimi siis näilläkin keleillä.

Ambientti

#1573
Lainaus käyttäjältä: TTO - 07.01.18 - klo:19:29
Talvella saa olla todella kirkas keskipäivä (pilvinen päivä ei riitä mihinkään), että automatiikka pitää vain päivävalot päällä. Kesällä on valoisampaa ja päivävalot palavat enemmän.

Tuo kytkeytymisaika vaikuttaa Light assistiin eli pitkät-lyhyet-pitkät -herkkyyteen.

Ei kyllä se valikossa oleva kytkeytymisaika on nimenomaan päivävalot/ajovalot kytkeytymisaika, eikä se vaikuta pitkät/lyhyet vaihtoon ollenkaan. Tässä on erittäin yleinen väärinkäsitys ja johtuu suurelta osin suomalaisen ohjekirjan huonosta suomennoksesta. Esim. englanninkielisessä manuaalissa se on selkeämmin sanottu. Lisäksi se on hämäävästi "Light Assist" valinnasta seuraava rivi, vaikka ei siihen liitykään.

seatts

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 06.01.18 - klo:10:14
Osittain ulkonäkösyistä tuli vaihdettua noi ledeihin, mutta yksi syy oli myös itselläni se että sain valojen värit samoiksi. En myöskään lukeudu niihin henkilöihin jotka ajelevat sumarit päällä aina vain ulkonäkösyistä. Lähinnä pilkkopimeellä ja jossain motarilla ajaessa saatan käyttää samaan aikaan lähivalojen kanssa sumuvaloja tuomaan lisää valoa kun ei viitsi pitkiä käyttää häikäisemään muita.

Eilen joku ajeli Turusta Helsinkiin motarilla päin puoli kuuden jälkeen samanlaisella Oculla ja sumarit päällä totta kai ja oli muuten ledit vaihdettu  ;) :D
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.01.18 - klo:20:51
Ei kyllä se valikossa oleva kytkeytymisaika on nimenomaan päivävalot/ajovalot kytkeytymisaika, eikä se vaikuta pitkät/lyhyet vaihtoon ollenkaan. Tässä on erittäin yleinen väärinkäsitys ja johtuu suurelta osin suomalaisen ohjekirjan huonosta suomennoksesta. Esim. englanninkielisessä manuaalissa se on selkeämmin sanottu. Lisäksi se on hämäävästi "Light Assist" valinnasta seuraava rivi, vaikka ei siihen liitykään.

2014 lopussa kun oma auto luovutettiin, myyjä kertoi tämän vaikuttavan pitkien vaihtoajankohtaan. Kävi vielä itse säätämässä sen "late" -asetukselle  ;D

Pari kertaa olen kyllä ihmetellyt kun vastaantulevassa 3-octaviassa palaa pelkät päivävalot ja itsellä jo xenonit   ???

Seva

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 10.01.18 - klo:11:15
2014 lopussa kun oma auto luovutettiin, myyjä kertoi tämän vaikuttavan pitkien vaihtoajankohtaan. Kävi vielä itse säätämässä sen "late" -asetukselle  ;D

Pari kertaa olen kyllä ihmetellyt kun vastaantulevassa 3-octaviassa palaa pelkät päivävalot ja itsellä jo xenonit   ???

Tässä on nyt kaksi vastakkaista mielipidettä (eviltwin vs. Ambientti) ja itse olen samalla kannalla kuin Ambientti tuossa hieman ylempänä. Eli tuo säätö ei vaikuta millään tavalla pitkät/lyhyet vaihtoon.

Ehkä sinun tapauksessasi vastaantulijalla on valokytkin ollut 0-asennossa, jolloin päivävalot ja vain ne palavat yötä päivää...?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

ropellihattu

Juu näin se on, vaikuttaa ajovalojen kytkeytymisherkkyyteen. Tosin siihenkin korkeintaan marginaalisesti.

Olisi kovin kiva jos olis joku päivityspaketti huollossa jo korjaamaan näitä pahimpia bugeja softassa. Vaikka luulen, että skeidan aateekoo-osastolla ei riitä kykyä tehdä parempaa. Tai haluakaan sen puoleen...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 10.01.18 - klo:11:15
2014 lopussa kun oma auto luovutettiin, myyjä kertoi tämän vaikuttavan pitkien vaihtoajankohtaan. Kävi vielä itse säätämässä sen "late" -asetukselle  ;D

Pari kertaa olen kyllä ihmetellyt kun vastaantulevassa 3-octaviassa palaa pelkät päivävalot ja itsellä jo xenonit   ???
Väärinhän se myyjältä meni. Automyyjät harvoin tuntevat tuotetta ja sen ominaisuuksia jota myyvät, toisin kuin halvempien tuotteiden myyjät, kuten vaikkapa puhelinliittymämyyjät.

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: Seva - 10.01.18 - klo:18:00
Tässä on nyt kaksi vastakkaista mielipidettä (eviltwin vs. Ambientti) ja itse olen samalla kannalla kuin Ambientti tuossa hieman ylempänä. Eli tuo säätö ei vaikuta millään tavalla pitkät/lyhyet vaihtoon.

Ehkä sinun tapauksessasi vastaantulijalla on valokytkin ollut 0-asennossa, jolloin päivävalot ja vain ne palavat yötä päivää...?

Joo siis ei minulla ollut oikeastaan edes kunnon mielipidettä, olin vain luovutuksesta saakka kuvitellut tämän asetuksen vaikuttavan pitkien vaihtoon koska niin neuvottiin. Eipä ole tuohon asetukseen tullut koskaan kajottuakaan.

Voihan se olla tosi tuo 0-asento -juttu, empäs ajatellut moista.

Noh, uusi octavia valmistuu tällä viikolla, jospa kuukauden kuluttua pääsisi tutkimaan miten se fl-mallin valopuoli pelaa..

TTO

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.01.18 - klo:20:51
Ei kyllä se valikossa oleva kytkeytymisaika on nimenomaan päivävalot/ajovalot kytkeytymisaika, eikä se vaikuta pitkät/lyhyet vaihtoon ollenkaan. Tässä on erittäin yleinen väärinkäsitys ja johtuu suurelta osin suomalaisen ohjekirjan huonosta suomennoksesta. Esim. englanninkielisessä manuaalissa se on selkeämmin sanottu. Lisäksi se on hämäävästi "Light Assist" valinnasta seuraava rivi, vaikka ei siihen liitykään.
Seison korjattuna. Olen tavannut lähinnä suomalaista manuaalia.

Arttu

Eikö fl Ocussa pysty enää tarkistamaan akun varaustilaa, kuten ennen, painamalla tripin nollausnappia pitkään? Onko kukaan onnistunut siinä? Olen yrittänyt virrat pois sekä päällä. Ohjekirjassa ei ainakaan ole mitään asiaa moisesta toimenpiteestä, eli on tainnut jäädä pois.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Ambientti

Ei pysty edes pre-faceliftissä jos on softa päivitetty. Jossain vaiheessa tuo jäi pois. Toisaalta se tuntuikin näyttävän vähän mitä sattuu.

TeroS

Koskien ajo- ja päivävalojen syttymisrajoja, nyt on muutettuna

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,1200 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,2200 lx,24


arvoihin

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,600 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,1100 lx,24


sekä

MAS08228-ENG133445-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten_red,50 00 ,24


50 -> 40.

Vaikuttaa toimivalta, aika näyttää. En ole käynyt tän jälkeen säätämässä infonäytöstä asetuksia, vois olettaa että ajaa noiden yli jos käy säätämässä.

mti

Saab 9000 vm 95 näyttää jännitettä ajotieturissa myös starttauksen ajan. Ei pöllömpi piirre harrastevehkeessä.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 13.01.18 - klo:11:48
Koskien ajo- ja päivävalojen syttymisrajoja, nyt on muutettuna

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,1200 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,2200 lx,24


arvoihin

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,600 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,1100 lx,24


sekä

MAS08228-ENG133445-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten_red,50 00 ,24


50 -> 40.

Vaikuttaa toimivalta, aika näyttää. En ole käynyt tän jälkeen säätämässä infonäytöstä asetuksia, vois olettaa että ajaa noiden yli jos käy säätämässä.

Sä kun vaikutat olevan kowa poika koodaamaan, niin pengos jostain kaukovaloassarin säädöt. :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

veejay

Tuli tilattua vuodenvaihteessa uusi HB Octavia Style varusteilla litraisella moottorilla, kun oli tarjous rahoituksineen kohdillaan ja vielä tuo huolenpitosopimuskampanja päällä.

Parikin kertaa tuli koeajettua sekä litraista Ambition varusteltua että 1.4 litraista Style varusteltua autoa, myös farmarina, ja auto tuntui aina todella hiljaiselta, mikä ratkaisi valinnan nimenomaan Octaviaan. Hieman hämmentyneenä olen nyt kuitenkin lueskellut nettifoorumeilta, että monet pitävät tuota autoa äänekkäänä.  ??? Ilmeisesti takaluukun kanssa ainakin on ollut jotakin kuminaongelmaa, mitä yhdessäkään koeajoyksilössä en huomannut. Onkohan faceliftin myötä tullut jotakin päivitystä myös äänieristykseen, kun mielestäni Octavia oli kuitenkin hiljaisimpia autoja mitä tuli koeajettua?

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: veejay - 13.01.18 - klo:18:53
Tuli tilattua vuodenvaihteessa uusi HB Octavia Style varusteilla litraisella moottorilla, kun oli tarjous rahoituksineen kohdillaan ja vielä tuo huolenpitosopimuskampanja päällä.

Parikin kertaa tuli koeajettua sekä litraista Ambition varusteltua että 1.4 litraista Style varusteltua autoa, myös farmarina, ja auto tuntui aina todella hiljaiselta, mikä ratkaisi valinnan nimenomaan Octaviaan. Hieman hämmentyneenä olen nyt kuitenkin lueskellut nettifoorumeilta, että monet pitävät tuota autoa äänekkäänä.  ??? Ilmeisesti takaluukun kanssa ainakin on ollut jotakin kuminaongelmaa, mitä yhdessäkään koeajoyksilössä en huomannut. Onkohan faceliftin myötä tullut jotakin päivitystä myös äänieristykseen, kun mielestäni Octavia oli kuitenkin hiljaisimpia autoja mitä tuli koeajettua?
Riippuu ihan että mitä muita autoja testasit.

veejay

#1588
Ilman muuta riippuu. Samasta kokoluokasta koeajoin Leonin ja Astran, jotka molemmat tuntuivat äänekkäämmiltä. Fabiankin (ja muutaman muun pienemmän auton) kävin koeajamassa ja ero rengasmelussa oli kuin yöllä ja paivällä, mutta nämä pienemmät autot eivät ole tietenkään vertailukelpoisia. Ainoa hiljaisempi oli käytetty E90 BMW.

Tällä hetkellä ajelen kakkoskoppaisella Meganella, jonka olen aiemmin todennut huomattavasti hiljaisemmaksi kuin monen uudemman saman kokoluokan auton. Octavia kuitenkin tuntui olevan testaamillani pinnoilla rengasmelun osalta suunnilleen yhtä hiljainen. Aivan karkeinta asfalttia en löytänyt testattavaksi.

Pelkästään kitkarenkaidenkaan piikkiin tuota hiljaisuutta ei voi laittaa, sillä testasin autoa myös kesällä.

Muutenkin TM:n testien perusteella mulla on ollut kuva Octaviasta hiljaisena autona, mutta nettikirjoittelun perusteella hiljaisuus on Octavian osalta hyvin subjektiivista tai autoyksilöstä riippuvaa.

Mutta lähinnä siis kiinnosti, että onko foorumilaisilla tietoa onko äänimaailman suhteen tapahtunut muutoksia faceliftin yhteydessä. Eräs myyjä sanoi ohimennen että olisi tullut parannuksia, mutta eipä myyjien puheisiin ole aina uskominen.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: veejay - 13.01.18 - klo:19:55
Ilman muuta riippuu. Samasta kokoluokasta koeajoin Leonin ja Astran, jotka molemmat tuntuivat äänekkäämmiltä. Fabiankin (ja muutaman muun pienemmän auton) kävin koeajamassa ja ero rengasmelussa oli kuin yöllä ja paivällä, mutta nämä pienemmät autot eivät ole tietenkään vertailukelpoisia. Ainoa hiljaisempi oli käytetty E90 BMW.

Tällä hetkellä ajelen kakkoskoppaisella Meganella, jonka olen aiemmin todennut huomattavasti hiljaisemmaksi kuin monen uudemman saman kokoluokan auton. Octavia kuitenkin tuntui olevan testaamillani pinnoilla rengasmelun osalta suunnilleen yhtä hiljainen. Aivan karkeinta asfalttia en löytänyt testattavaksi.

Pelkästään kitkarenkaidenkaan piikkiin tuota hiljaisuutta ei voi laittaa, sillä testasin autoa myös kesällä.

Muutenkin TM:n testien perusteella mulla on ollut kuva Octaviasta hiljaisena autona, mutta nettikirjoittelun perusteella hiljaisuus on Octavian osalta hyvin subjektiivista tai autoyksilöstä riippuvaa.

Mutta lähinnä siis kiinnosti, että onko foorumilaisilla tietoa onko äänimaailman suhteen tapahtunut muutoksia faceliftin yhteydessä. Eräs myyjä sanoi ohimennen että olisi tullut parannuksia, mutta eipä myyjien puheisiin ole aina uskominen.
Ei ole tapahtunut muutoksia. Sama laite kuin ennen faceliftiä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy