Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

ropellihattu

Suihkin tuossa lampunpesureilla ja pysähdyttyäni katsoin, että ainoastaan lyhkäset oli pesty. Aika mielenkiintoinen veto tehdä puoliksi jotenkin toimiva systeemi. Tässäkin kohdassa autoa...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

partioscout

Löytyykö täältä osaamista noiden takavalojen vaihtamiseen? Itse en uskaltanut niitä tutteja vetää, kun en ollut varma miten homma toimii, joten valot on vielä vaihtamatta. Sijainti: Vantaa
Tulossa: Octavia Combi Scout 2.0 TDI 184 4x4 DSG Autom. (2017 FL)

Ex. Toyota Avensis Sedan 1.6 (2001)

BMF

Lainaus käyttäjältä: partioscout - 14.10.17 - klo:15:30
Löytyykö täältä osaamista noiden takavalojen vaihtamiseen? Itse en uskaltanut niitä tutteja vetää, kun en ollut varma miten homma toimii, joten valot on vielä vaihtamatta. Sijainti: Vantaa

Voimalla vetäistään kunhan olet ruuvit irrottanut. Takaisin laittaessa suosittelen laittamaaan vaseliinia näihin "tutteihin".
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

Voi myös kokeilla nitkutella mutta ne on siis oikeasti vähän turhan tiukassa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mabe

Youtubessa jotain aiheesta noiden takavalojen irroitukseen. Tiukassa näyttää olevan.
https://youtu.be/ypR9Ngxd8NU

BMF

Lainaus käyttäjältä: mabe - 14.10.17 - klo:18:04
Youtubessa jotain aiheesta noiden takavalojen irroitukseen. Tiukassa näyttää olevan.
https://youtu.be/ypR9Ngxd8NU

Aikalailla identtinen irroitustyyli  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

krisu81

Pitäis saada RS faceliftiin asennettua defan ylläpitolaturi, mutta ongelmana on vetää puskurilta tuleva kaapeli moottoritilaan. Ei meinaa löytyä kaapelin menevää koloa mistään. Tarkoituksena olisi laittaa pistoke alamaskiin apukuskin puolelle.

Olisko jollain vinkkiä pistokkeen sijainnista ja johdon reitistä moottoritilaan, joka on asentanu / asennuttanut Defan setin RS-malliin? Tai yleensäkin neuvoa, mistä johto on reititetty moottoritilaan? Normaali facelift Ocun puskurista en tiedä, että onko yhtä "tukossa" läpiviennin osalta, mutta tässä tapauksessa RS kyseessä.
Skoda Octavia RS230 DSG -17 MY18

Petunet

Itse laitoin Defan pistokkeen tuohon:


Takaa päin katsottuna se tulee tuohon ohjurin sisään:


Siitä kaapeli yläosan aukosta läpi ja pesunestesäiliön vierestä moottoritilaan.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Jani M

Tuli oltua hetken poissa maasta, ja kun nyt näki pre-fl Octavioita, alkoivat edestä näyttää vanhoilta. Takaata eroa on liikenteessä vaikeampi huomata.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Jani M - 23.10.17 - klo:18:27
Tuli oltua hetken poissa maasta, ja kun nyt näki pre-fl Octavioita, alkoivat edestä näyttää vanhoilta. Takaata eroa on liikenteessä vaikeampi huomata.
Onko fl-versiossa oikeasti takana jotain eroa? Etuosan eron kyllä huomaa, eikä se mielestäni ole ainakaan parempaan mennyt.

seatts


Takavalot vähän eri muotoiset ja tummemmat.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

VHi

Onko joku löytänyt maskisuojaa III-FL Octaviaan? Mielellään sellainen muovista valmistettu, ei solumuovinen.

BMF

#1482
Lainaus käyttäjältä: VHi - 24.10.17 - klo:22:15
Onko joku löytänyt maskisuojaa III-FL Octaviaan? Mielellään sellainen muovista valmistettu, ei solumuovinen.
http://www.motormarket.fi/maskisuoja-skoda-octavia-2017-ts694-5.html

tommonen löytyy ainakin. Itsekin tässä harkinnut josko ostaisi suojat keulaan.

En vaan tiedä voiko rumempia patentteja enää olla mutta minkäs teet. Aika rajallinen valikoima näyttää olevan. Noita yläsäleikön viimasuojia löytyy ainakin vanhempiin malleihin vähän nätimpiäkin, mutta pitäähän se tuo alasäleikkökin peittää kun muuten menee koko "hyöty" harakoille.

Sinänsä jos nuo saa nopsaan kiinnitettyä ja irroitettua niin miksipäs ei tommosia vois laittaa ja käyttää vaan sit paukkupakkasilla. Eikä hintakaan nyt niin älytön näytä olevan.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

https://www.youtube.com/watch?v=PhUqjFvRqPk

Näköjään nuo "nännit" saa suht näppärästi asenneltua
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ritzenhoff

Facelifti on saanut oman hunajakennogrillinsä Superskodaan. Hinta on vaan vielä väärin eli 9999,  ;D No kyllä se siitä korjaantuu. Veikkaan että hinta tulee olemaan sama mitä pre-FL:ssä eli 150,.

Mut vaikka tollasen haluaisinkin, niin maskinkehyksen vaihdon jälkeen pakko todeta ettei oma pää taida kestää tuninkia enää...  :-\
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 10.10.17 - klo:09:18
Eilen kävin huoltoasioilla autoliikkeessä, myyjän kertoman mukaan auto olisi jo valmistunut. Toimitus loka-marraskuun vaihteen jälkeen.



Tällainen bongaus ilta-ajelulta. Muuten vaikutti oikealta mutta valkoraitaiset penkit oli vaihtunut matkalla punaraitaisiin. Saapa nähdä minkälainen vääntö tulee  ???



Jäätävän korkea tuo keula sport-alustaiseksi (vrt. nykyinen vastaava). Tuetaankohan tuo jotenkin kuljetuksen ajaksi?

BMF

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 04.11.17 - klo:20:17
Jäätävän korkea tuo keula sport-alustaiseksi (vrt. nykyinen vastaava). Tuetaankohan tuo jotenkin kuljetuksen ajaksi?

Kyllä tuetaan. Ei hätää  ;)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Letangi

Eikös ne tue näytin tuolla ???

Mandons

Facelift malli tulossa pihaan kohtapuolin (tarkemmin style-malli) ja tarkoituksena olisi vaihtaa valot ledeihin. Ilmeisesti sumarit ovat halogen-mallia ja peruutusvalo? Mikä led-malli pitäisi hankkia sumareihin entä peruutusvaloksi ja tarviiko jotaki adapteria?
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

tumpeloinen

Moikka palstalaiset!

Ensimmäinen viestini tälle palstalle. Tilaukseen lähti kuukausi sitten elämäni ensimmäinen uusi auto, eli Skoda Octavia 1.0 litraisella moottorilla ja Style varusteilla. Tässä odotellessa alkanut tehtaan sport-alusta hieman kiinnostamaan. Kysyin sen ominaisuuksista myyjältä, mutta ei hän omannut siitä oikeastaan mitään kokemuksia.Tilaukseen se kyllä vielä ehtii, jos päätöksen kohtuullisen pian tekee. Ei kyllä alkuun ollut siihen mitään kiinnostusta, mutta lueskeltuani tätä foorumia, jossa monet kehuvat ajo-ominaisuuksien parantuvan sen avulla, on kiinnostukseni hieman herännyt.

Olisin kiinnostunut kokemuksista siihen liittyen, esimerkiksi ajettavuuden,pintakovuuden,mökkiteiden, lumen, ajomelun (jos vaikutusta) ym. osalta. Ulkonäkö asiat eivät ole itselleni tärkeitä, eli itseäni ei haittaa ajella "traktorilla", vaan pelkästään ajettavuuteen ja käytettävyyteen liittyvät asiat ja renkaina meinaan pitää myös ne vakiokiekot. Kyseessä on kuitenkin iso hankinta ja harmittaisi, jos ottaisi sen sporttisemman alustan ja se osoittautuisi käytettävyydeltään huonoksi. Olisin kiitollinen kommenteista. Olen kyllä löytänyt tältä palstalta sitä koskevia keskusteluita, mutta lisäinfo ei tekisi pahaa.

golffisti IV

#1490
VW Golf 1.6 16v BCB -03

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: tumpeloinen - 09.11.17 - klo:00:05
Tässä odotellessa alkanut tehtaan sport-alusta hieman kiinnostamaan.

Tilasin omaani sport-alustan, koska monet kertoivat sen olevan vähemmän pintakova kuin vakioalusta. En tietenkään ole pystynyt ajamaan mitään vertailevia testejä, mutta alusta on tosi miellyttävä. Se ei kallistele juurikaan, mutta ottaa hyvin sivistyneesti kaikki terävät halkeamat ym. asvaltissa. Edellinen autoni täräytti niissä paljon pahemmin. Otin lisäksi alustan lisäsuojasarjan.

Alustan mukavuuteen vaikuttavat myös renkaat. Minulla on kesärenkaina vakio 16" Michelin Energyt. Talvirenkaiksi otin 60-sarjalaiset Continentalin 16" kitkat. Niiden kanssa melu laski entisestään, samalla tuli noin sentti lisää maavaraa ja ajo epätasaisella pinnalla vielä mukavammaksi. Eivät tietenkään sovi rata-ajoon, kun kumin osuus on korkeampi.

Jokainen tekee alustan valinnan omilla kriteereillään. Minulla sport-alusta on seuraavassakin autossa, jos se on valittavana kohtuuhinnalla.

Gudmund

Mökkitiet eivät ainakaan ole ongelma sport-alustalla, ainakaan merkittävästi suurempi ongelma kuin normialustallakaan.
Melutason en ole myöskään kokenut merkittävästi erilaiseksi eri alustatyypeillä, mitä olen eri autoilla ajanut.

RS Ocun sport-alustan toimintaan olen ollut ajettavuusmielessä kovin tyytyväinen, mutta välillä sen mukavuuspuutteet ovat kuitenkin hieman häirinneet. Lähinnä tien pinnan epätasaisuudet ja niiden liian tarkka seuraaminen on ajoittain kyllästyttänyt. Normaalissa maantieajossa siis. Tuntuu että RS:n alusta toimii paremmin vähän kuormattuna kuin ihan tyhjänä.

Sitä kannattaa miettiä, että mikä on rengastus minkäkin alustan kanssa. Renkaat ja alustaratkaisu ovat työpari, ja suunnittelija on optimoinut ne toimimaan tietyllä tavalla parhaiten yhteen. Mikä se optimipari sitten Octaviassa on, sitä en osaa sanoa. Kokemuksen kautta mentävä.
Ocu II:n aikaan Octavian sport-paketti tarkoitti molempia sekä jäykempää alustaa että 17" rengastusta. Mutta nyt Ocu III aikaan samanlaista paritusta ei ole ollut. Paitsi että RS:n alustan kanssa renkaan minimikoko on 17", mikä johtuu taas ainakin osittain jarrujen koosta.

Onko progressiivinen ohjaus vielä saatavilla Ocuun? Sitä kannattaa myös harkita, jos auton ajo- ja ohjaustuntuman optimointi kiinnostaa.

Octavia III RS TDI

Hidalgo

Ei ole faceliftiäkään muutettu sisustan osalta. Edelleen käsijarrun vieressä on, kuin suoraan 90-luvun Nissanista, tupakansytytin. Järkyttävän ruma ja epäkäytännöllinen. :-\

Suurin muutos faceliftissä lienee siis radion näyttö ja etuajovalojen umpiot?

tommyt

Pari viikkoa sitten laitoin tilaukseen 1.5 Style Combin ja nyt tuli viestiä että olisi viikolla 49 tuotannossa. Lisukkeiksi tuli sport-alusta, 17" vanteet, Canton, winterpack ja tavaritilan korotettu pohja. Siitä onkin jo yli 15v kun viimeksi on rastiteltu tehdastilausta vaikka muutama uusi auto onkin ollut alla. Piti jo 2013 hommata Octavia mutta silloin tuli ihastuttua Zafiraan mutta nyt tuo FL kolahti niin että piti sellainen tilata. Ehkä aivot ovat pehmenneet Opelin ratissa kun minusta tuo FL-keula näyttää ihan siistiltä.  ::)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Seva

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 11.11.17 - klo:09:32
Ei ole faceliftiäkään muutettu sisustan osalta. Edelleen käsijarrun vieressä on, kuin suoraan 90-luvun Nissanista, tupakansytytin. Järkyttävän ruma ja epäkäytännöllinen. :-\
Ei ainakaan minulla käsijarrun vieressä ole tupakansytytintä. Siinä on 12 V ulosotto esim. laturia varten. En ota kantaa onko se ruma, mutta epäkäytännöllinen se ei ole. Siihen on merkittykin selvästi "12 V" eikä tupakankuvaa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 12.11.17 - klo:20:32
Ei ainakaan minulla käsijarrun vieressä ole tupakansytytintä. Siinä on 12 V ulosotto esim. laturia varten. En ota kantaa onko se ruma, mutta epäkäytännöllinen se ei ole. Siihen on merkittykin selvästi "12 V" eikä tupakankuvaa.
Heh, joo sitä tarkoitin. Nätti ulkoneva pistokkeen suoja, Ladassakin olen samanlaisen nähnyt  ;D

Seva

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.11.17 - klo:23:20
Heh, joo sitä tarkoitin. Nätti ulkoneva pistokkeen suoja, Ladassakin olen samanlaisen nähnyt  ;D

...ja jos olisit omistanut muitakin automerkkejä, olisit nähnyt myös niissä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 13.11.17 - klo:09:03
...ja jos olisit omistanut muitakin automerkkejä, olisit nähnyt myös niissä.
Ja tästäkin piti jonkun mielensä pahoittaa.  ::)
Muita merkkejä olen omistanut paljonkin, mutten yhtään Skodaa. Nykyinen kun on liisari.
Käypä joskus katsomassa muita merkkejä niin huomaat, ettei niissä ole enää noin tökerösti jätetty pistoketta töröttämään.
Volkkareissakin se on laitettu keskikonsolin lokeroon piiloon.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.11.17 - klo:18:05
Käypä joskus katsomassa muita merkkejä niin huomaat, ettei niissä ole enää noin tökerösti jätetty pistoketta töröttämään.
Volkkareissakin se on laitettu keskikonsolin lokeroon piiloon.

Kaikkein paskimmin suunniteltuja ovat ne joissa reikä on piilotettu ”tuhkakuppiin” tai juurikin jonnekin keskikonsolin lokeroon, johon et saa tungettua juuri mitään normilaturia ja jos saatkin, on sen käyttäminen tuskaa.

Mutta joitain häiritsee törröttävät pistokkeet ja toisia jotkut muut asiat. 😂

Mielestäni törröttävä pistoke on fl ocun murhelistalla kuitenkin siellä lievemmässä päässä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy