Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:20:12
Liike-energiaa käytän vapaalla rullaillessa alamäissä ja ennakoivissa tilanteissa. Myös oikean vaihteen osaan valita tulevan tilanteen varalta ja dsg ei sitä osaa ennustaa.

Ajattelen asiasta samalla tavalla, mutta parin viikon jälkeen DSG:lläkin alkaa homma toimia.

Kun tullaan ylämäkeen, eikä DSG vaihda pienempää silloin, kun minusta jo pitäisi vaihtaa, pudotan pykälän tiptronicista. DSG vaihtaa takaisin automaatille hetken kuluttua. Kun taas edessä on kiihdytys ylämäkeen, laitan DSG:n ässälle ja vaihdan mäen päällä takaisin deelle. Kun näen jo kaukaa, että edessä on pitkä pätkä vapaalla rullattavaksi, tökkään vaihteen vapaalle. Vapaalle vaihtaminenhan ei varsinaisesti vaihda vapaalle vaan avaa molemmat kytkimet.

Ja ainahan voi olla kikkailematta ja vain ajaa automaatilla, jos siltä tuntuu.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 02.04.17 - klo:20:15
Valitettavasti testien ja täälläkin luettujen käyttäjäkokemusten perusteella näin ei kuitenkaan ole :(

Jätkäl ei oo kyl mitää annettavaa tälle ketjulle toistaseks vielä ollut. Lähinnä trollannut ja pätenyt täällä "vaihtoehtoisia faktoja" eli valheita. Sulle vois aueta paikka Trumpin neuvonantajana  ::)
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:20:12
Vaihde on liian iso jos jyristää. Eli kun alle 1500 kierroksen painaa tuossa tapauksessa kaasua sen verran, että vaihteisto ei vaihda pienemmälle. Liike-energiaa käytän vapaalla rullaillessa alamäissä ja ennakoivissa tilanteissa. Myös oikean vaihteen osaan valita tulevan tilanteen varalta ja dsg ei sitä osaa ennustaa.
Jyrinä ei taloudellisuutta haittaa. Eikö tuon mallin DSG osaa rullausta? Itsellä ei noista dieseleistä ole isommin kokemusta, mutta parissa viimeisimmässä autossani on ollut DSG ja noilla kyllä onnistuu rullaaminen ihan vain kaasua nostamalla ja jos joskus jonkin erikoisemman tilanteen vuoksi pitäisi valita vaihde etukäteen, niin se on varsin nopeasti tehty. Jos ajat paljon maanteillä ja motareilla, niin DSG:n mahdollisesti pidemmät välitykset voisivat auttaa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.04.17 - klo:20:45
Jyrinä ei taloudellisuutta haittaa. Eikö tuon mallin DSG osaa rullausta? Itsellä ei noista dieseleistä ole isommin kokemusta, mutta parissa viimeisimmässä autossani on ollut DSG ja noilla kyllä onnistuu rullaaminen ihan vain kaasua nostamalla ja jos joskus jonkin erikoisemman tilanteen vuoksi pitäisi valita vaihde etukäteen, niin se on varsin nopeasti tehty. Jos ajat paljon maanteillä ja motareilla, niin DSG:n mahdollisesti pidemmät välitykset voisivat auttaa.
Dsg:ssä ei ole pidemmät välitykset. Aikalailla 120 mittarinopeudessa 2500rpm. Myös 1.4tsi:ssä samat kierrokset manuaalina. Jyrinä on ärsyttävää kun tietää sen väsyttävän kaksoismassaa, eikä se mukavaakaan ole. Automaatin etu häviää myös siinä, jos sitä täytyy itse vaihdella. Se ei osaa ajatuksia lukea.  :D Minkäs teet ajotyylille.  ;D Jaksan vielä itse vaihtaa, eli omalla kohdalla no problem.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Seva

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 02.04.17 - klo:20:34
Kun tullaan ylämäkeen, eikä DSG vaihda pienempää silloin, kun minusta jo pitäisi vaihtaa, pudotan pykälän tiptronicista. DSG vaihtaa takaisin automaatille hetken kuluttua. Kun taas edessä on kiihdytys ylämäkeen, laitan DSG:n ässälle ja vaihdan mäen päällä takaisin deelle. Kun näen jo kaukaa, että edessä on pitkä pätkä vapaalla rullattavaksi, tökkään vaihteen vapaalle. Vapaalle vaihtaminenhan ei varsinaisesti vaihda vapaalle vaan avaa molemmat kytkimet.

Ja jos ei halua tehdä näin paljon vaihtoja ja kikkailuja, niin ainahan voi hankkia manuaalivaihteisen auton...  ;)
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

dwntime

#635
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 02.04.17 - klo:20:35
Jätkäl ei oo kyl mitää annettavaa tälle ketjulle toistaseks vielä ollut. Lähinnä trollannut ja pätenyt täällä "vaihtoehtoisia faktoja" eli valheita. Sulle vois aueta paikka Trumpin neuvonantajana  ::)

AI MITÃ,,!?! Justhan tuolla Nemos esim kirjoittaa edellisellä sivulla :

"Uutukaisen saanut tuttava oli sitä mieltä, että ainakaan edeltävän version ksenoneja paremmat ledit eivät ole. Valokeila on entistä kapeampi."

Eli sun sisälukutaito tai luetun ymmärtäminen on jotenkin hukassa. Ja mites Teidän tsekin kielen taito olikaan?

Tuliko paha mieli kun joku antoikin eriävän kommentin? Voi voi voi, nyhyhyyy. Ã,,lä sitten itke itseäsi uneen jos ja kun ne valot TODENNÃ,,KÖISESTI ovat huonommat kuin edellisen mallin bixenonit.
Ei nimittäin ole kovin montaa valmistajaa joilla led-valot olisivat edes xenoneita paremmat. Ja BUDJETTIluokan autossa ei varmasti näin ole.

Mutta hei, ei se vittu kuule ole multa pois. Päristelehän skeidallasi menemään ihan rauhassa. Minä en ainakaan noin vitun oksettavan näköisellä pirssillä viitsisi ajella. Onneksi ei tartte.

Eiköhän tämä foorumi ollu omalta osaltani tässä. Tadaa....ja soromnoo.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 02.04.17 - klo:21:30
AI MITÃ,,!?! Justhan tuolla Nemos esim kirjoittaa edellisellä sivulla :

"Uutukaisen saanut tuttava oli sitä mieltä, että ainakaan edeltävän version ksenoneja paremmat ledit eivät ole. Valokeila on entistä kapeampi."

Eli sun sisälukutaito tai luetun ymmärtäminen on jotenkin hukassa. Ja mites Teidän tsekin kielen taito olikaan?

Tuliko paha mieli kun joku antoikin eriävän kommentin? Voi voi voi, nyhyhyyy. Ã,,lä sitten itke itseäsi uneen jos ja kun ne valot TODENNÃ,,KÖISESTI ovat huonommat kuin edellisen mallin bixenonit.
Ei nimittäin ole kovin montaa valmistajaa joilla led-valot olisivat edes xenoneita paremmat. Ja BUDJETTIluokan autossa ei varmasti näin ole.

Mutta hei, ei se vittu kuule ole multa pois. Päristelehän skeidallasi menemään ihan rauhassa. Minä en ainakaan noin vitun oksettavan näköisellä pirssillä viitsisi ajella. Onneksi ei tartte.

Eiköhän tämä foorumi ollu omalta osaltani tässä. Tadaa....ja soromnoo.

Mee sille valittaan joka pukee sut vaippoihin aamulla ja heittää lääkkeet sun suuhun. En tuhlaa aikaani hetkeäkään pidempään itkeviin pikkuvauvoihin luusereihin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

BMF

#637
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 02.04.17 - klo:21:30
AI MITÃ,,!?! Justhan tuolla Nemos esim kirjoittaa edellisellä sivulla :

"Uutukaisen saanut tuttava oli sitä mieltä, että ainakaan edeltävän version ksenoneja paremmat ledit eivät ole. Valokeila on entistä kapeampi."

Eli sun sisälukutaito tai luetun ymmärtäminen on jotenkin hukassa. Ja mites Teidän tsekin kielen taito olikaan?

Tuliko paha mieli kun joku antoikin eriävän kommentin? Voi voi voi, nyhyhyyy. Ã,,lä sitten itke itseäsi uneen jos ja kun ne valot TODENNÃ,,KÖISESTI ovat huonommat kuin edellisen mallin bixenonit.
Ei nimittäin ole kovin montaa valmistajaa joilla led-valot olisivat edes xenoneita paremmat. Ja BUDJETTIluokan autossa ei varmasti näin ole.

Mutta hei, ei se vittu kuule ole multa pois. Päristelehän skeidallasi menemään ihan rauhassa. Minä en ainakaan noin vitun oksettavan näköisellä pirssillä viitsisi ajella. Onneksi ei tartte.

Eiköhän tämä foorumi ollu omalta osaltani tässä. Tadaa....ja soromnoo.

Aika asiallista tekstiä. Olet nyt toistumiseen käynyt samat valitukset heittämässä tänne. Kiinnostaa kuin kilo pottuja. Hyvin ainakin ohitit tuon lähettämäni testilinkin, mutta adios amigos ja soromnoo vaan sullekin.  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Occu14

Nyt vasta itsekkin tsekkasin testin. Hyvältähän tuo valaisuteho näyttää. Ensiviikon jälkeen täällä on monta viisaampaa kun useampikin saa auton käyttöön. Teen omaan autotalliin testejä ja pyrin olemaan puolueeton niissä. Mulle auto ei ikinä ole ollut intohimo mutta mieluummin tietty ajelee jokainen autolla, joka näyttää hyvältä ja ominaisuuksia ja suorituskykyä on riittävästi kaikissa tilanteissa. Valaisuteho on nykypäivänä kyllä isossa roolissa ainakin minulle.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:20:54
Dsg:ssä ei ole pidemmät välitykset. Aikalailla 120 mittarinopeudessa 2500rpm. Myös 1.4tsi:ssä samat kierrokset manuaalina. Jyrinä on ärsyttävää kun tietää sen väsyttävän kaksoismassaa, eikä se mukavaakaan ole. Automaatin etu häviää myös siinä, jos sitä täytyy itse vaihdella. Se ei osaa ajatuksia lukea.  :D Minkäs teet ajotyylille.  ;D Jaksan vielä itse vaihtaa, eli omalla kohdalla no problem.

Vähän OT. En tiedä 7-DSG, mutta RS mallin 6-DSG:ssä on pidemmät välitykset manuaaliin verrattuna. Laskeskelin noita tehtaan ilmoituksen mukaan RS ketjussa noin 1-2v takaperin. Jos kiinnostaa voin kaivaa nopeudet eri kierroksilla manuaali vs. DSG (6). Kokeilen itse tulevalla viikolla FL Occua. Voisi heittää siitä tänne kommentin, tosin RS ei kai löydy vielä kokeiltavana, voihan sitä testata vaikka 1.4 TSI tms.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

b1mpo

Hiuksen hieno ero on, oisko 100 rpm.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Seva - 02.04.17 - klo:21:15
Ja jos ei halua tehdä näin paljon vaihtoja ja kikkailuja, niin ainahan voi hankkia manuaalivaihteisen auton...  ;)

Manuaalista juuri DSG:hen vaihtaneena, voin kyllä sen verran kehua DSG:n kehittyneen, että tällaiselle vähän tarkemmallekin kaverille se vaihtaa jo lähes aina oikein. Erityisesti jyristäminen on minulle liikaa ja sitä ei esiinny ainakaan omassa autossani. Silti isoon mäkeen tultaessa pudotan välillä pykälää ennen kuin DSG itse vaihtaa. Tiptronic-lätkät ratin taakse otin juuri sen takia, että on mahdollisuus helposti välttää omasta mielestäni liian isolla vaihteella ajaminen. Niille on kuitenkin ollut vähemmän käyttöä kuin ajattelin. Yleisesti ottaen sanoisin, että muidenkin manuaaleilla ikänsä ajaneiden kannattaisi avoimin mielin testata nyky-DSG.

BMF

Ei sillä että itseäni kiinnostaisi, mutta kuvissa taitaa olla nyt jotai pikkubensoja ja automaatissa on 7 vaihdetta ja toinen puhuu rs-mallista jossa on 6 vaihteinen loota olipa sitten manuaali tai autom (vain tulevassa rs 245  mallissa 7-vaihteinen DSG). Sitten vielä täytyy ottaa huomioon että rs malli on rs malli ja mopomalli on mopomalli eli näitä ei varmaan kannattane verrata suoraan keskenään.

Oliko kuvissa myös mitkä moottorit?

Sinänsä olipa se sitten mikä tahansa skodan uusi moottori tai vaihteisto niin luulisi niiden soveltuvan suomen motarinopeuksille varsin mallikkaasti. Ainakin 1.4tsi kone on varsin mainio peli ja kulutus on ollut maltillinen.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Ajoin dsg autoa myös litraisella koneella. Kyllä se hienosti vaihtoi siinä, eikä juuri jyristellyt. Varsinkin vaihtotaphtumat ja moottorin ääni eivät kertoneet mitään itsestään, eli vaihtotapahtumat oli todella huomaamattomia. Mutta kuten totesin, ei se sovellu itselleni ajotyylistäni johtuen. Myöskin pidemmässä omistussuhteessa se saattaa hankintahinnan lisäksi nostaa huoltokuluja, todennäköisempää ainakin. Ehdottomasti läpysköillä ottaisin kuitenkin. Sen hinnalla saa myös monta varustetta, jotka itselle tärkeitä suunniteltuun budjettiin. Toki se naapurin 1.2tsi leonissa toimii ja kulutuskin asiallinen.
Aikoinaan ajoin työkseni 2.0tdi passattia dsg:llä, enkä silloinkaan tykännyt. Se on vain mielipidekysymys ja oma mielikuva kestävyydestä on mennyt positiiviseen suuntaan.

Viimeksi ajettu oli samalla voimalinjalla rs dieselin kanssa, eli tuo aikaisempi kertomus. Ajokokemuksia voi verrata saman automallin sisällä. Ei se RS mikään erityinen ole tekniikaltaan poislukien progressiivinen ohjaus ja tehokkaimmassa mallissa lukko.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Tuossa on 1.4tsi manuaalin kierrokset, jotka on identtiset 1.0tsi:n kanssa. Kolmipyttyisen äänimaailma on hiljaisempi, kuin kiertäisi vähemmän harvempien iskujen takia. Jos siis joku näitä miettii.

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Killer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:17:09
Kävin koeajamassa vakioalustaisen stylen 184 heppaisella dsg:llä ja nelivedolla. Oli tuttu ohjaamo istua, ei mitään erityistä uutta.

Diesel ja dsg ei ole mun juttu, varsinkaan yhdessä. Lähinnä dieselin ääni, dsg:n jurnutus,  sekä liike-energian hallinta oli ne "ongelmat" itselle. Ajotyyli siis on se liike-energian hyödyntäminen taloudellisuusmielessä. DSG piti liian isoa vaihdetta ja sportti tiputti taas liian pienelle. Tokihan se oppii varmasti ajotyylini, ainakin osittain, mutta joutuisin ajotyylistäni joustamaan tai kepittämään itse monissa tilanteissa. Myöskin kulutus oli suurempi bensaani nähden. Ohitukset ja kaupunkiajo soveltuu paremmin DSG:lle. Auto lähti valoista varsin ripeästi, vaikka start/stop oli sammuttanut sen,  eikä ollut itseäni ärsyttävää viivettä liiaksi, eli kehua täytyy.

Pakko kyllä vähän ottaa kantaa tuohon diesel ja dsg:llä.
Meillä on vastaavalla tekniikalla oleva RS ja kun on PFD Performance Mode Selection niin tuolla kun laittaa moottorin ECO-moodiin niin tulee rullaustoiminto käyttöön. Muutenkin tuolla voi säätää hyvin moottorin/vaihteiston toimintaa.
Omasta mielestä kun vrt edelliseen Passat B7:n dsl+dsg+4motioniin niin RS jyrisyttää vähemmän.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

b1mpo

#646
Tiedän että uudehkoista autoista löytyy rullaustoiminto vaihteiston eco tilassa, joka oikeasti säästää ainetta. Ongelma tulee tuossa tilassa kuitenkin vastaan jurnutuksena. Se tosiaan mitä häviän mukavuudesta(varauksin jurnutus) ja kiihtyvyydestä, voitan paremmassa ennakoinnissa ja käyttö-/hankintakuluissa.
Ideaali tilanne olisi se, että voisi säästää kärsimättä mukavuudesta.  ;D Siihen ollaan toki menossa silloin kun autot alkavat oppia maaston ja esteet sekä ennakoivat niiden mukaan. Silloin toki moottorit ovat jo vähemmän hiilijalanjälkeä jättäviä, eli sähköisiä ja käytettyä energiaa lasketaan kilowattitunneissa.  ;D

Ps. Olen osassa näistä ajatuksista marginaalivähemmistöä, varsinkin ajotyylin suhteen. Eli ei mitään herneitä kannata ottaa mielipiteistäni, jotka ei päde kaikille.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TTO

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.17 - klo:08:37
Tiedän että uudehkoista autoista löytyy rullaustoiminto vaihteiston eco tilassa, joka oikeasti säästää ainetta. Ongelma tulee tuossa tilassa kuitenkin vastaan jurnutuksena. Se tosiaan mitä häviän mukavuudesta(varauksin jurnutus) ja kiihtyvyydestä, voitan paremmassa ennakoinnissa ja käyttö-/hankintakuluissa.
Ideaali tilanne olisi se, että voisi säästää kärsimättä mukavuudesta.  ;D Siihen ollaan toki menossa silloin kun autot alkavat oppia maaston ja esteet sekä ennakoivat niiden mukaan. Silloin toki moottorit ovat jo vähemmän hiilijalanjälkeä jättäviä, eli sähköisiä ja käytettyä energiaa lasketaan kilowattitunneissa.  ;D

Ps. Olen osassa näistä ajatuksista marginaalivähemmistöä, varsinkin ajotyylin suhteen. Eli ei mitään herneitä kannata ottaa mielipiteistäni, jotka ei päde kaikille.

OT:ta, mutta kyllä tuollaisia autoja jo on polttomoottorikäyttöisinäkin, että navigaattorin perusteella tietävät missä mennään ja vaihtavat vaihdetta maaston mukaan ennakoiden. Ko. autot ovat tosin sieltä hinnakkaimmasta päästä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.17 - klo:08:37
Tiedän että uudehkoista autoista löytyy rullaustoiminto vaihteiston eco tilassa, joka oikeasti säästää ainetta. Ongelma tulee tuossa tilassa kuitenkin vastaan jurnutuksena. Se tosiaan mitä häviän mukavuudesta(varauksin jurnutus) ja kiihtyvyydestä, voitan paremmassa ennakoinnissa ja käyttö-/hankintakuluissa.
Ideaali tilanne olisi se, että voisi säästää kärsimättä mukavuudesta. 
Itsellä on nyt toinen rullauksen osaava DSG ja kilpaileviakin toteutuksia olen muutamia kokeillut, eikä noista kyllä yksikään jurnuta.

b1mpo

Jurnutuksella tarkoitin liian suurella vaihteella ajoa. 1.0tsi dsg ei tuota omassa ajossa tehnyt paljoa, mutta auto olikin uusi. Moni on tuolla voimalinjalla sanonut tuosta. 2.0tdi 184 dsg jurnutti omaan makuun. Ehkä nelipyttyiset bensat ei kärsi tuosta niin paljoa, en ole kokeillut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Ymmärsin kyllä sen, mitä jurnutuksella tarkoitat. Itselle ei vain ole jurnuttajia osunut. Nykyisestä on vieläpä hyvin hankala sanoa edes sitä, että mikä moottori siellä pyörii vai onko siellä laisinkaan moottoria pyörimässä.

splitxyz

#651
Tuossa 6-DSG ja manuaalin erot RS bensiinimoottorissa. Minulla jossain myös muiden vaihteiden kuin 6 vaihteen nopeudet kunhan löydän ne.

https://postimg.org/image/kw2mwv47l/

EDIT: Tuossahan nuo ovat RS malliin jos kiinnostaa, sekä diesel että bensa. Eroaa jonkun verran varmaan perus 7-DSG laatikosta. Eri asia mikä RS 245 tulee, se taas eroaa normaali 7-DSG.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18769.0
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ambis

Onko tuo jurnutus vain makuasia, että haittaako se vai ei, vai onko siitä koneelle jotain haittaa (siis lähinnä se nyt joskus vähän jurnasee)?

Oma vanha CAYC 1.6 TDI Greenline superbissa jurnitti todella pahasti, uus RS tekee sitä harvoin.

Paras paikka missä itellä jurnutusta molemmilla autoilla esiintyy, on kehä I:n tunneli siit sellon huudeilta. Tunnelista ylös tullessa sai jäätävät jurnutukset vanhalla koneella (piti vaihtaa aina olikohan kolmoselle), ja uusi autokin taitaa vetästä sen kuudellakympillä vitosella (tuskin kutosella) ja ainut paikka missä jurnuttelee enempi.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Ritzenhoff

Tammikuussa kun koeajoin pre-FL 1.0 TSI DSG Octavian, niin se ei jurnuttanut muistaakseni yhtään. Mutta sen jälkeen kun koeajoin uuden Leon ST 1.0 TSI DSG faceliftin, niin se jurnutti niin että pahaa teki. Todella ärsyttävää tärytystä. Välitykset oli säädetty aivan päin v... tai sitten autossa oli joku vika. Mutta se vei itseltäni ostohalut Leonin suhteen ja päädyin Octaviaan (tosin 1.4 DSG:hen..)
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 03.04.17 - klo:13:30
Onko tuo jurnutus vain makuasia, että haittaako se vai ei, vai onko siitä koneelle jotain haittaa (siis lähinnä se nyt joskus vähän jurnasee)?

Oma vanha CAYC 1.6 TDI Greenline superbissa jurnitti todella pahasti, uus RS tekee sitä harvoin.

Paras paikka missä itellä jurnutusta molemmilla autoilla esiintyy, on kehä I:n tunneli siit sellon huudeilta. Tunnelista ylös tullessa sai jäätävät jurnutukset vanhalla koneella (piti vaihtaa aina olikohan kolmoselle), ja uusi autokin taitaa vetästä sen kuudellakympillä vitosella (tuskin kutosella) ja ainut paikka missä jurnuttelee enempi.
Aina jurnutus käy kaksoismassavauhtipyörän päälle ja niitä menee dsg:stä, kuten manuaaleista, joissa sellainen on. Kuluva osa jokatapauksessa, mutta ajotyyli myös vaikuttaa sen kestoon. Minusta on kumma kun automaatti ajattaa noin. Toki tiukentuneet päästöt vaikuttaa asiaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ocu

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.04.17 - klo:13:17
Tuossa 6-DSG ja manuaalin erot RS bensiinimoottorissa. Minulla jossain myös muiden vaihteiden kuin 6 vaihteen nopeudet kunhan löydän ne.

https://postimg.org/image/kw2mwv47l/

EDIT: Tuossahan nuo ovat RS malliin jos kiinnostaa, sekä diesel että bensa. Eroaa jonkun verran varmaan perus 7-DSG laatikosta. Eri asia mikä RS 245 tulee, se taas eroaa normaali 7-DSG.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18769.0

Nuo RS TSI manuaali vs DSG - itellä manuaali ja mun mielestä se on hidas/kankea tossa kaupungissa, kakkosella alkaa tapahtua vasta 40 km/h jälkeen. Pitkä kytkimen liike siihen vielä päälle. Ja ykkösellä ei kiinnosta huudattaa. Ja ei puhettakaan että kolmosella voisi ajaa hitaat risteykset. Toisaalta motarilla on turhan paljon kierroksia 120 km/h, toki sitten ollaan koko ajan tehoalueella.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

b1mpo

Tuossa litraisen manuaalissa on omaan makuun parhaat välitykset, mitä manuaaleilla olen ajanut. Kakkonen voisi olla hitusen lyhempi hidasta risteysajoa varten, mutta itsellä sellaista on hyvin vähän. 1.6tdi:n välitykset olivat taas surkeat omaan käyttöön, olisi vaatinut 6 vaihdetta sopivan välityksen löytymiseen kaikille nopeuksille ja siinä varmasti dsg olisi ollut etevämpi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 03.04.17 - klo:14:49
Nuo RS TSI manuaali vs DSG - itellä manuaali ja mun mielestä se on hidas/kankea tossa kaupungissa, kakkosella alkaa tapahtua vasta 40 km/h jälkeen. Pitkä kytkimen liike siihen vielä päälle. Ja ykkösellä ei kiinnosta huudattaa. Ja ei puhettakaan että kolmosella voisi ajaa hitaat risteykset. Toisaalta motarilla on turhan paljon kierroksia 120 km/h, toki sitten ollaan koko ajan tehoalueella.

Kyllä tuohon jollain lailla tottuu. Tosin minulla ei paljon kaupunkipörräämistä, tykkään veivata vaihdetta, en halunnut DSG:tä. En ole kokenut isoa 1 ja 2 vaihdetta niin rassaavalta, jo toinen RS manuaali peräkkäin. Tuo 120 km/h isohkot kierrokset pitää paikkansa, voisi olla hieman vähemmän kierroksia kulutuksen kannalta.

Kokeilin tänään FL Occua 1.0 DSG ja OK veto moottorin kokoon nähden. Tosin kun tottunut että menee isommalla vaihteella heittämällä ohi moottoritienopeuksissa niin oli hienoinen shokki kun ei tapahdukaan "mitään" ohitustilanteessa. Oli tosin odotettavissa. Muuten antoi hyvän kokonaiskuvan. Oli nastarenkaat joten en sisämelun suhteenkaan oikein osaa ottaa kantaa kun itsellä on kitkat. Ei huono kuten eräs "taiteilija" sanoo :) Ulkonäkö jakaa mielipiteitä. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Seva

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.17 - klo:08:37Osassa näistä ajatuksista marginaalivähemmistöä, varsinkin ajotyylin suhteen. Eli ei mitään herneitä kannata ottaa mielipiteistäni, jotka ei päde kaikille.

Eikö tämän forumin yksi tarkoitus nimenomaan ole, että täällä saa esittää omia mielipiteitä, poikkeaviakin? Asiallisia viestejä, asiallisia kommentteja. Itkupotkukiukuttelijat varmasti löytävät jonkun toisen forumin, missä pääsevät hyödyntämään vahvuuksiaan.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Ocu

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.04.17 - klo:15:04
Kyllä tuohon jollain lailla tottuu. Tosin minulla ei paljon kaupunkipörräämistä, tykkään veivata vaihdetta, en halunnut DSG:tä. En ole kokenut isoa 1 ja 2 vaihdetta niin rassaavalta, jo toinen RS manuaali peräkkäin. Tuo 120 km/h isohkot kierrokset pitää paikkansa, voisi olla hieman vähemmän kierroksia kulutuksen kannalta.


Itellä työmatka tuota kaupunki matelua, keskinopeus reilut 20 km/h. Siinä kyllä ärsytti myös edellinen 1.8 DSG.  Hyvä puoli lyhyessä kutosessa on että myös 80 vauhdissa jotain tapahtuu, sen kokeilin ennen päätöstä manuaalista.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy