Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

icemii

S3 ja octavia rs 230hp manuaalilla 5sek eroa 100-200 kiihdytyksessä. Jos ajatellaan että tuon ajon keskinopeus olisi vaikka 160kmh (näin koska 150-200 väli kestää kauemmin)
niin S3 jätättää octaviaa apout 220m tuossa kiihdytyksessä

Eli ei mitään jakoa pysyä edes lähellä ;D

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: icemii - 27.03.17 - klo:14:19
S3 ja octavia rs 230hp manuaalilla 5sek eroa 100-200 kiihdytyksessä. Jos ajatellaan että tuon ajon keskinopeus olisi vaikka 160kmh (näin koska 150-200 väli kestää kauemmin)
niin S3 jätättää octaviaa apout 220m tuossa kiihdytyksessä

Eli ei mitään jakoa pysyä edes lähellä ;D

OT. Ja aina jaksaa näitä mutuilijoita alkaa vääntää kiihtyvyyksistä faktan perusteella kun ei se noin helposti laskien mene (tuuli, rengaspaineet, bensan määrä tankissa jne, ns käytäntöä ei testiä), pitää varmaan laittaa seuraavaksi Koenigsegg One:1 väli 80-180 n 2.8 s vertauskohdaksi. Niin tai näin olen kokeillut oikeasti enkä katsonut vain jotain mittaustuloksia, ja monta kertaa (S3 sedan DSG 300  hv) :) Yksi ongelma kun RS Octaviaa testataan testeissä kuten Golf GTI 220 hv, ajetaan sitä 95 bensalla. Jos etsit esim. videon räsä vs Subaru Impreza STI (305 hv), näet ettei suuria eroja noissa tehoeroissa enää ole, pitää olla paljon enemmän tehoeroa että autolla jää monta sataa metriä. Eri asia kun laittaa R8 V10 vastaan, sitten jää melkeinpä seisomaan.

Kysehän oli siitä ettei 1.5 TSI muutama sekunti sinne tänne heilauta asiaa sillä tavoin ettei moottoria voi harkita ongelmitta, eikä siitä miten paljon tarkalleen räsä jää S3:lle. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Occu14

On teillä jutut😂
Ehkä kannattaa jättää väliin molemmat moottorit jos kiihtyvyys noin merkittävä asia👍
OT on aina paikallaan mutta ehkä one to one meni hippasen yli😱


Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 26.03.17 - klo:16:07
marek testailee 1.5 golfia ja ei kauheena kehuja saa kiihtyvyydestä. 2 min kohdalla on "kiihdytys" https://m.youtube.com/watch?v=jckjlK0y44k
Ã,,äntähän tuossa vain kritisoidaan. Ei kai Marek tuossa ottanut mitään kantaa itse kiihtyvyyteen. Autozeitungin isossa vertailussa Golf 1.5 TSI arvioitiin voimantunteeltaan vahvimmaksi ja jäi mittauksissa ainoastaan Mersun A200:lle.

Braide

Tästä nyt voi verrata erot miten kiihtyy 220 heppanen RS ja lastutettu 300 heppanen RS. Pitovaikeuksien vuoksi erot jäävät noinkin "pieniksi" 0-160kmh vedolla 17s vs 12,7s.
6. vaiheella 100-200kmh menee vakiolla 25,7s kun ohjelmoitu suoriutuu 14,5 sekunnissa samasta.
https://www.youtube.com/watch?v=JkvAE1fYx1o

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.03.17 - klo:16:01
Ã,,äntähän tuossa vain kritisoidaan. Ei kai Marek tuossa ottanut mitään kantaa itse kiihtyvyyteen. Autozeitungin isossa vertailussa Golf 1.5 TSI arvioitiin voimantunteeltaan vahvimmaksi ja jäi mittauksissa ainoastaan Mersun A200:lle.

Ihan hyvä pointti. Uskoisin että 1.5 TSI on hyvä moottori sekä suorituskyvyn että kulutuksen osalta, tosin voin olla väärässäkin  :)  Oliko mitään tietoa koska tulee jos tulee Octaviaan, vai enkö huomannut?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Seva

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 27.03.17 - klo:17:06
Ihan hyvä pointti. Uskoisin että 1.5 TSI on hyvä moottori sekä suorituskyvyn että kulutuksen osalta, tosin voin olla väärässäkin  :)  Oliko mitään tietoa koska tulee jos tulee Octaviaan, vai enkö huomannut?
"Volkswagen doesn't yet offer the relatively famous 1.5-liter TSI engine on the Golf facelift, with the old 1.4 TSI still holding the fort. And it seems it's the same story over at Skoda, where the 1.5 TSI will fall behind the Octavia's ugly nose in late 2017."

Tämä oli aika ikävästi mutta rehellisesti sanottu.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

nemos

Lainaus käyttäjältä: Boxi - 24.03.17 - klo:22:51
Myyjä kehuu valoja.. Mielummin kokeilisin itse..

Uutukaisen saanut tuttava oli sitä mieltä, että ainakaan edeltävän version ksenoneja paremmat ledit eivät ole. Valokeila on entistä kapeampi.

Täällä ei ole vielä ilmoittautunut facelift-mallin saaneita? Myös toinen tuttavani olisi jo omansa saanut, mutta ei ole vielä ehtinyt noutamaan. Nämä molemmat on tilattu hinnastojen julkaisuviikolla.
Volvo XC60 T8 Inscription

Braide

Taitaa olla yleinen trendi että valot tehdään visuaalisuus edellä eikä sen mukaan miten hyvin ne valaisee. Ite en tykkää uudesta keulasta eikä ne valot näytä livenä siltä että ne vois edes valaista hyvin.
Samaa voi todeta edellisestä superbista ja uudesta. Vanhoissa oli paremmat valot mutta tässä tapauksessa ne näyttää paremmilta.

Marko

Lainaus käyttäjältä: Braide - 28.03.17 - klo:20:45
Taitaa olla yleinen trendi että valot tehdään visuaalisuus edellä eikä sen mukaan miten hyvin ne valaisee. Ite en tykkää uudesta keulasta eikä ne valot näytä livenä siltä että ne vois edes valaista hyvin.
Samaa voi todeta edellisestä superbista ja uudesta. Vanhoissa oli paremmat valot mutta tässä tapauksessa ne näyttää paremmilta.
Tuohon ei kyllä ole mitään lisättävää,se on juuri näin :(
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Seva

Nykyiset xenonit olisivat oikeastaan ihan hyvät valot, jos kaukovaloissa olisi kantamaa muutama kymmenen metriä lisää.

Jos uusissa ledeissä kantama olisi selkeästi xenoneja parempi, voisin antaa anteeksi vaikka valokeila olisi hieman kapeampi.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Braide

Varsinkin näillä leveyspiireillä missä on pimeää puoli vuotta, olisi tärkeää että valot ovat mahdollisimman hyvät. No ainahan voi "nätit" lisävalot laittaa jos ei näe tarpeeksi hyvin.

Ambientti

Olisin kyllä valmis maksamaan lisää siitä että lisävarusteena saisi kunnon valot, ilman mitään lisävaloja. Sellaiset näyttää kuitenkin olevan ihan mahdolliset leditekniikallakin, uudessa 5-bemarissa hipoo pitkät jo 200m rajapyykiä.

Ledeillä se olisi helposti tehtävissä, bi-xenonit on ehkä hankalimmat, kun samalla linssillä pitäisi tehdä sekä lähi että kaukovalot, niin keilasta tuppaa tulemaan leveä ja lyhyt. Kahdella ledillä, kuten uudessa Octaviassakin, kunnon valot olisi ihan mahdolliset tehdä.

prinne

Auto olis liikkeessä luovutus valmiina perjantaina. Ei vaan ehdi sillon paikalle, eli maanantaihin menee...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

claus

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.03.17 - klo:23:06
Auto olis liikkeessä luovutus valmiina perjantaina. Ei vaan ehdi sillon paikalle, eli maanantaihin menee...

Milloin tilattu? Ja milloin oli tuotantoviikko?
Omani viime viikolla tuotannossa, joten milloinkohan olisi luovutusvalmiina. Autoliikkeessä arvioivat 4 vko tuotantoviikosta olisi luovutus..?

prinne

En muista tarkkaa tilaus ajankohtaa, joskus tammi/helmikuun vaihteessa. Tuotantoviikko oli 10.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ritzenhoff

Aika samalla kaavalla mennään. Tilauspäivä tais olla 6.2.17, tuotantoviikko oli 11 ja ensi viikolla vissiin saan kiesin alle. Vanteet ja madallusjouset saapuivat molemmat jo tällä viikolla.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Mitkä jouset ja mistä tilasit?

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

#618
Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 30.03.17 - klo:22:37
Mitkä jouset ja mistä tilasit?

http://m.ebay.com/itm/142307751402

Nuo saapuivat. Pitäisi olla siis se versio Eibachin jousista, mitkä madaltavat vakiosta 30/40mm eikä siis se Eibachin versio mitkä madaltavat 30/30mm. Noilla 30/40mm auto ei jää "keulimaan". Saa olla pirun tarkkana noiden koodien kanssa ja joutui jonkun verran tekemään taustatutkimusta. Hain joka tapauksessa tuollaista aika "pientä" madallusta.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

prinne

18" vanteet hommasin myös, mutta aluksi ainakin mennään ihan tehtaan sport alustalla. Laita kuvia autosta kun saat jouset paikalleen...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lambe

Täälläkin olisi auto jo liikkeessä valmiina mutta ei pääse vielä hakemaan. Tuotantoviikko 10.
Skoda Octavia Combi Fl (2017) - 1.0Tsi DSG Style

claus

Lainaus käyttäjältä: Lambe - 01.04.17 - klo:16:11
Täälläkin olisi auto jo liikkeessä valmiina mutta ei pääse vielä hakemaan. Tuotantoviikko 10.

Ok, täällä tosiaan tuotantoviikko 12, joten eiköhän parin viikon sisään ole luovutus minullakin.
Aika paljon tosiaan etuajassa, kun ostohetkellä puhuivat 5kk, joka tarkoittaisi kesäkuun loppua. Sanoivat vielä, että jos muissa liikkeissä lupaavat 4kk, niin kannattaa suhtautua kriittisesti :)

Ritzenhoff

Täällä tuotantoviikko 11 ja ensi perjantaiksi sovittiin luovutus.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Piti oikein käydä liikkeen pihassa katsomassa omaa ensiviikolla luovutettavaa octaviaa. Ulkoisesti ei juuri muutosta vanhaan, mutta sisällä on tapahtunut. Uudet dynamic-penkit on kyllä todella hienot! toivottavasti ovat yhtä hyvät istua kuin vanhat ( todennäköisesti ovat samat kun vanhat uusilla verhouksilla ). Lisäksi on käsijarrukahvaan tullut jotain koristetikkauksia mitä vanhassa ei ole.

Valkonen väri vähän mietityttää edelleenkin, mutta enään ei tilausta voi muuttaa :) Lisäksi alusta näyttää aika korkealta sport-alustallakin...

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

seatts


Etupäässä on jousituksen välissä jotkut korotuspalat, jotka otetaan pois vasta luovutushuollossa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

b1mpo

Kävin koeajamassa vakioalustaisen stylen 184 heppaisella dsg:llä ja nelivedolla. Oli tuttu ohjaamo istua, ei mitään erityistä uutta.

Oli kyllä parempaan suuntaan mennyt alusta, kiitos taka-akseliston ja auton lisäpainon verrattuna omiini. Ã,,äntä ei ollut takana enempää akselistosta johtuen, josta ollut aikaisemmin myös puhetta. Eli meteli oli siedettävällä tasolla kokonaisuutena. Ei ollut niin pintakova myöskään, kuin ennen. 16" nexenit olivat myös hyvät ajaa. Luulin ajaneeni 150 versiolla, mutta kulkuhalut saivat tarkistamaan tiedon oikeellisuutta.

Diesel ja dsg ei ole mun juttu, varsinkaan yhdessä. Lähinnä dieselin ääni, dsg:n jurnutus,  sekä liike-energian hallinta oli ne "ongelmat" itselle. Ajotyyli siis on se liike-energian hyödyntäminen taloudellisuusmielessä. DSG piti liian isoa vaihdetta ja sportti tiputti taas liian pienelle. Tokihan se oppii varmasti ajotyylini, ainakin osittain, mutta joutuisin ajotyylistäni joustamaan tai kepittämään itse monissa tilanteissa. Myöskin kulutus oli suurempi bensaani nähden. Ohitukset ja kaupunkiajo soveltuu paremmin DSG:lle. Auto lähti valoista varsin ripeästi, vaikka start/stop oli sammuttanut sen,  eikä ollut itseäni ärsyttävää viivettä liiaksi, eli kehua täytyy.

Amundsen/Bolero kaiuttimineen oli parantunut selkeästi ja siksi uutta tilatessani harkitsisin cantonin pois jättämistä.

Kaikenkaikkiaan positiivinen kuva jäi, mutta saako ostohousuja jalkaan on toinen juttu. Lähinnä blind spot ja ratin lämmitys kiinnostaisivat. Myöskin valot ovat oletettavasti paremmat.

Noh, kaveri tilasi uuden ja naapuriin ilmestyi uusi...  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:17:09

Diesel ja dsg ei ole mun juttu, varsinkaan yhdessä. Lähinnä dieselin ääni, dsg:n jurnutus,  sekä liike-energian hallinta oli ne "ongelmat" itselle. Ajotyyli siis on se liike-energian hyödyntäminen taloudellisuusmielessä. DSG piti liian isoa vaihdetta ja sportti tiputti taas liian pienelle.
Miten vaihde voi olla liian iso taloudellisuusmielessä ja millaisia ongelmia hallita liike-energiaa tuossa oli?

b1mpo

Vaihde on liian iso jos jyristää. Eli kun alle 1500 kierroksen painaa tuossa tapauksessa kaasua sen verran, että vaihteisto ei vaihda pienemmälle. Liike-energiaa käytän vapaalla rullaillessa alamäissä ja ennakoivissa tilanteissa. Myös oikean vaihteen osaan valita tulevan tilanteen varalta ja dsg ei sitä osaa ennustaa. Eli osaan ajaa taloudellisesti paremmin itse vaihtamalla ja dsg on turha silloin itselleni. Ei ole siitä kiinni siis, etten ymmärtäisi dsg:n logiikkaa ja toimintaa. Kuten sanoin, reilumpi kiihdytys ja kaupunkiajo ovat dsg:llä mukavampia, mutta näitä on itsellä aika vähän.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dwntime

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.04.17 - klo:17:09
Myöskin valot ovat oletettavasti paremmat.

Valitettavasti testien ja täälläkin luettujen käyttäjäkokemusten perusteella näin ei kuitenkaan ole :(

BMF

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 02.04.17 - klo:20:15
Valitettavasti testien ja täälläkin luettujen käyttäjäkokemusten perusteella näin ei kuitenkaan ole :(

Eka "virallinen" testi minkä minä olen nähnyt ja tällä threadilla jo jaettu:

https://www.briskoda.net/forums/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://s9.postimg.org/v4zpg6hgf/IMG_0639.jpg&key=9dabc0971ecd96628c26b6e9eecfbb671295201dd8d30c46cba30c18bc2b9f0c

Minusta ainakin näyttäisi valitettavasti paremmalta. Omat johtopäätökset täytyy tehdä sitten kun itse on ne kerran kokeillut.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy