Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - zak69

#1
Golf VII (12-) / Golf -16 puhallin hiipuu
12.10.23 - klo:12:51
Johan on murheenkryyni emännän kulkine.
Eli ajettaessa pidempää matkaa/pidempään alkaa jossain kohtaa puhallus hiipumaan kabiiniin, lyhyessä ajossa ainakin vielä toiminut kuten pitää.
Tänään oli liikkeessä ja koodit ok, ilmastointi ok, läpät ok eli ei varmaa tietoa mistä johtuu.
Veikkasivat että saattaa olla puhaltimen moottori/etuvastus ja nuo laitettuna about 300 euroa, toki ei siis varmaa onko noissa vika.

Olisiko mitään ideoita/ajatuksia tähän, kiitos  :-\
#2
Golf VII (12-) / Ilmastointi/puhallus
06.05.22 - klo:15:49
Ilmastointi lykkää ilmavirtaa enemmän kuskin puolelle kuin muista suulakkeista.
Onko joku läppämoottori kaput tms, onko jotain miten testata ilman korjaamokäyntiä/koodien lukua?
#3
Emännän kinneriin piti huoltoa varailla ja nyt olisi vuorossa joku laajennettu mikälie huolto. Ajattelin et ei se 2-300 paha ole kunnes rullasin alas ja loppusumma olikin reilusti yli tonnin.
Eli siellä oli laitettu mukaan ketjuremppa joka taisi olla kaikkiaan noin 750 euroa.
Onko multa mennyt jotain ohitse kun olen aina luullut että nämä ketjurempat tehdään jos itse haluaa, tai selvästi oireilee ja muuten voi halutessaan sitten pyytää tarkastuksen sille?
#4
Eli lyhyesti:

ajoin puolison autolla ja olin haistavinaan bensanhajua vähän mut ajossa ei tietty haissut ja toimi ok.
Sitten kaupan pihasta lähdin ja lähti huonosti käymään eli sai startata hetken, bensa haisi mutta toimi ok.
Sitten hetken päästä omaan pihaan ja syttyi epc-valo ja samalla ilmoitus start/stop-vika kojetauluun.
Kävi normaalisti jne mutta bensa tosiaan haisi voimakkaasti.

Ideoita ajatuksia tästä, illalla saisin ehkä koodit luetettua tuosta mutta voiko tuolla ajaa nyt??
#5
Myydään / M: Skoda Stream-radio
08.01.20 - klo:12:29
Tämäkin pyörii vielä kaapissa, eli tästä vaikka siihen myyntiautoon paremman mankan tilalle.
Parillakympillä saa ja Hämeenlinnassa soitin.
Ollut Octavia II:ssa.

https://www.autopurkaamot.com/naytaosa.php?id=454676

#6
Octavia II (04-13) / Octavia II EPC
24.10.19 - klo:13:10
Kaverin autoon tuo pari kertaa tullut, ja limp modeen josta sammuttamisen jälkeen taas kaikki toimi.
Ekalla kerralla oli kiirus ja nollasin vain koodit ja pysyi pari kk poissa, ja hiljattain tuli taas uudestaan.
Eli G274 herjaa joka kait viittaa anturivikaan??, tuli vaan mieleen kun samalla tutkin voiko lisäjarruvalolle menevän johtosarjan pätkintä tehdä tuon?
Huomasin sen kun sanoin et painapas jarrua ja valo oli himmeä, kävin johtosarjaan kiinni ja liikuttelemalla sitä sai valon palamaan ja myös sammumaan.
#7
Tyhmä kysymys tähän väliin eli mitkä ovat oikeat polttimot parkkeihin, kyseessä ihan orkkis umpiot vw-logoilla?
#8
Kaveri soitti ja kertoi ettei lykkää kylmää, ja kävi nimeltä mainitsemattomassa lafkassa ilmastointihuollossa. No, ei toiminut ja kaveri tokaisi että varmaan kompura rikki eli vie korjaamoon.
Lukaisin koodit ja G65 anturia herjasi eli signal short etc. Miten tuon voi mitata ja mitä pitäisi näyttää arvot, saisi sen varmistettua ennenkuin menee avautumaan sinne huoltopaikkaan.
Nimittäin mitään lappua ei tullut paljonko vanhoja aineita oli, paljonko uusia lisättiin ja tarkistettiinko kompuran öljyjä jne.
Eikös tuo voi herjata samalla lailla tuota anturia jos järjestelmässä liian vähän painetta/litkuja ja siksi ei anna käynnistyä??
#9
Tuli sit vaihdeltua egr-venttiili uuteen kun vanhassa kilsat täynnä.
Vaihdon jälkeen ajelin kotiin ja kaikki vaikutti olevan ok, sitten pysähdyin parin kilsan jälkeen tankkaamaan ja huomasin et tyhjäkäynti humpaa jne.
No kilsa pari himaan ja ajattelin että tekee egr- ja kaasuläpänsopeutukset niin eiköhän se sillä.
Muuten jees mutta egr sopeutusta tehdessä näyttää erroria viimeisessä laatikossa (joo tiedän, mutta unohtui lähettää läppäriltä filut tänne näytille  :-[ )

Eli mitäs tuolle nyt pitää tehdä, asettaa ilmeisesti jotkut perusarvot ja sittenkö sopeutusta, ja mitenhän se perusasetusten laitto tapahtuu? Jonkun ohjeen löysin jenkkifoorumilta mutta oli niin hämäränoloinen sepustus etten nyt heti sillä lähde koittamaan.
#10
Moi, kaverin puolesta kyselen.
Eli molemmat sivupeilit alkoivat täriseen moottoritiellä ja sen jälkeen lähtivät herkästi nyppäämällä irti.
Onkos nuo jollain liimalla ihan olleet, ja milläs takaisin fiksusti?
#11
No niin, pitihän sen ilmestyä mittariin.....kait :o
Tosiaan kesken ajon ilmestyi, ajelin vielä noin 15 kilsaa ja mitään eroa en huomannut käytöksessä.
Onko jollain Kanta-Hämeessä (HML) laitteita millä lukea koodit, ei tarvisi arpoa mikä anturi tms temppuilee?
Jakoketjusarja vaihdettu noin 300 km sitten eli meneekö tuonne EGR-osastolle tai jotain............
#12
Moi, eka viesti täällä ja toivotaan et meni edes suunnilleen oikeaan paikkaan  :)
Tosiaan tuommoinen tuli hommattua kakkosautoksi ja mukaan tuli vain yksi avain ja se ei siis lukitse eikä avaa ovia, paitsi tietty manuaalisesti.
Merkkivalo avaimessa vilkkuu kyllä iloisesti eli patteri ei kai ole lopussa?
Onko tuolle itse tehtävissä mitään vai jonkun pajan hommia??
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy