A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Latexi

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.03.17 - klo:10:49
Niih.... Nuista päästöistä ja Perähikiästä. Onko tutkimustietoa paljonko enemmän moottori tuottaa päästöjä silloin kun se käynnistyy toistuvasti uudelleen.
Olettaisi käynnistymisen lisäävän enemmän päästöjä kuin muutan sekunnin ajan käynnissä oleva moottori.
Muistelisin jostain lukeneeni, että se toistuva käynnistäminen tuottaa huomattavasti enemmän niitä päästöjä kuin tasaisesti käynnissä oleva. Tosin niitä saasteita pyritään vähentämään säilyttämälllä moottorin lämpötila mahdollisimman korkealla sen paikallanoloajan aikana. En tiedä, toimiiko käytännössä miten.
Latexi

teräksenharmaa

#3391
Lainaus käyttäjältä: rami - 15.03.17 - klo:16:34
No eipä Perähikiän CO2:t ole kärpäsenpaskata tikullakaan hakemalla löytyviä päästöjä kun verrataan johonkin Kiinan saasteisiin. Kiinassa ei ihmiset uskalla edes aina ulos. ;D ;D ;D
Tuota polkua kun kuljet loppuun asti eli sen oman napasi ytimeen, niin huomaat saatuttavasi hemmetisti enemmän kuin keskiverto kiinalainen.

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.03.17 - klo:11:09
Tuota polkua kun kuljet loppuun asti eli sen oman napasi ytimeen, niin huomaat saatuttavasi hemmetisti enemmän kuin keskiverto kiinalainen.

Melkonen vitsi  ;D ;D ;D

Flat

hienosti näyttää nuo ebayn ovenalusvalot toimivan, vaikka joku siitä epäilyksen esittikin.



Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 16.03.17 - klo:11:01
Muistelisin jostain lukeneeni, että se toistuva käynnistäminen tuottaa huomattavasti enemmän niitä päästöjä kuin tasaisesti käynnissä oleva. Tosin niitä saasteita pyritään vähentämään säilyttämälllä moottorin lämpötila mahdollisimman korkealla sen paikallanoloajan aikana. En tiedä, toimiiko käytännössä miten.

3 sekunttia tai pidempi tyhjäkäynti kuluttaa polttoainetta enemmän kuin moottorin käynnistys, näin ainakin mersun actrossissa kuulemma. Ehkä samoissa ajoissa haittispuolella menee nuo hyödyt.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vasara

#3395
Land of quattro koeajot tehty.. A3 sedan ja A4.
A3 sedaniinkin sisään mahtui ja tavaratila ihan kohtuullinen.. takapenkeille tosin ei jää paljoa tilaa, kun etujakkaran laittaa ajoasentoon.. harvoin siellä kukaan istuukaan.
Mutta hivenen nafti vaikutelma A3:sta jäi, joten A4:sta pyydettävä tarjous. A4 yleistuntuma myös hivenen herraskaisempi kuin A3:ssa.
2.0 bensa olisi ykkösvalinta, mutta liian rankasti verotettu suhteessa 140 kW dieseliin.

Mukava feature (ja minulle uusi tuttavuus) Audeissa oli kännykän integrointi. Puhelimen navigoinnin, musiikit, spotifyt... saa auton stereoiden ohjaukseen ja näytölle. Korvaa mainiosti auton oman hinnakkaan navigaattorin.
Jos vaihtotarjous on järjellinen, niin kaippa se on siirryttävä syrjähyppyvuosien jälkeen takaisin Audi leiriin?

Onko värisuosituksia? 'Tylsien' autovärien ystävänä 'Manhattan'- ja 'Monsuuni'- harmaat oli konfiguraattorissa eniten esillä. Scuba- sininen.. miksei, mutta sopiiko enemmän sporttisempaan autoon?

Juupa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 16.03.17 - klo:21:25

Onko värisuosituksia? 'Tylsien' autovärien ystävänä 'Manhattan'- ja 'Monsuuni'- harmaat oli konfiguraattorissa eniten esillä. Scuba- sininen.. miksei, mutta sopiiko enemmän sporttisempaan autoon?

Itse kyllä ollut todella tyytyväinen Scuba Blue väriin.



Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Latexi

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 16.03.17 - klo:21:25
Onko värisuosituksia? 'Tylsien' autovärien ystävänä 'Manhattan'- ja 'Monsuuni'- harmaat oli konfiguraattorissa eniten esillä. Scuba- sininen.. miksei, mutta sopiiko enemmän sporttisempaan autoon?
Kyllä siitä Aanelkustakin löytyy ihan sporttisia versioita. Mikäli ei piisaa, niin sitten S4.
Latexi

vasara

Lainaus käyttäjältä: Juupa - 16.03.17 - klo:21:56
Itse kyllä ollut todella tyytyväinen Scuba Blue väriin.
...
Hieno.

Tämä väri ilmeisesti moonlight blue.. ihan hyvä tämäkin.
http://www.automotiveaddicts.com/61099/2017-audi-a4-2-0t-quattro-review-test-drive

Vaikeepa näistä on sanoa, kun livenä pääsee näkemään vain paria väriä ja yleensä niistäkin toinen on valkoinen.

Flat

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 16.03.17 - klo:21:25

Onko värisuosituksia? 'Tylsien' autovärien ystävänä 'Manhattan'- ja 'Monsuuni'- harmaat oli konfiguraattorissa eniten esillä. Scuba- sininen.. miksei, mutta sopiiko enemmän sporttisempaan autoon?

Mielestäni tuo scuba on todella hieno väri, ei kuitenkaan liian räväkkä, että tylsisen värien mieskin sillä voi ajaa.

Flat

#3400
Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.03.17 - klo:20:05
hienosti näyttää nuo ebayn ovenalusvalot toimivan, vaikka joku siitä epäilyksen esittikin.




Aamusn valjettua älysin, että eihän nuo ole olenkaan selaiset mitä tuli tilattua !
Tuo Audi tekstin fontti on aika nostalginen...
 


Ei muutta kun urputtamaan lähettäjälle....

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.03.17 - klo:16:34
No eipä Perähikiän CO2:t ole kärpäsenpaskata tikullakaan hakemalla löytyviä päästöjä kun verrataan johonkin Kiinan saasteisiin. Kiinassa ei ihmiset uskalla edes aina ulos. ;D ;D ;D

Rami, lienee selvää kaikille, että Kiina saastuttaa enemmän kuin Kuhmo. Se ei kuitenkaan ole se pointti, vaan se, että tuolla asenteella ei kukaan tee yhtään mitään missään ja olemme kollektiivisessa kusessa. Ja tiedoksi, että Kiina on hyvää vauhtia matkalla maailman johtavaksi uusiutuvan energian tuottajaksi, ellei jo ole sitä, ja on ilmoittanut ottavansa vetovastuun globaaleista ilmastotoimista, jos/kun USA päättää palata 1800-luvun hiilikaudelle. Toki Kiinan pitää vielä tehdä paljon hiilestä eroon pääsemiseksi, mutta onneksi siellä ollaan Ramia valveutuneempia ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.03.17 - klo:20:05
hienosti näyttää nuo ebayn ovenalusvalot toimivan, vaikka joku siitä epäilyksen esittikin.



Täytyy sanoa, etten kehtaisi noita omassa autossa julkisella paikalla käytellä ::)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 17.03.17 - klo:09:17
Täytyy sanoa, etten kehtaisi noita omassa autossa julkisella paikalla käytellä ::)

Totta, aikamoinen pöllönsilmä tuo on. Hieman hillitympi pitäisi olla, kuten oli alunperin tarkoituskin.


Flat

alkoi avain huutamaan uutta patteria, missäs se tuolla sisällä on? En löydä sitä? Joo, voi olla taas että olen puusilmä.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.03.17 - klo:18:38
alkoi avain huutamaan uutta patteria, missäs se tuolla sisällä on? En löydä sitä? Joo, voi olla taas että olen puusilmä.
Se taitaa olla niitä juttuja, jotka on anettava huollon hoitaa.
Latexi

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 17.03.17 - klo:09:16
Rami, lienee selvää kaikille, että Kiina saastuttaa enemmän kuin Kuhmo. Se ei kuitenkaan ole se pointti, vaan se, että tuolla asenteella ei kukaan tee yhtään mitään missään ja olemme kollektiivisessa kusessa. Ja tiedoksi, että Kiina on hyvää vauhtia matkalla maailman johtavaksi uusiutuvan energian tuottajaksi, ellei jo ole sitä, ja on ilmoittanut ottavansa vetovastuun globaaleista ilmastotoimista, jos/kun USA päättää palata 1800-luvun hiilikaudelle. Toki Kiinan pitää vielä tehdä paljon hiilestä eroon pääsemiseksi, mutta onneksi siellä ollaan Ramia valveutuneempia ;D

Niinpä niin.... Mitä sitten kun se tyhjänpäiväinen S/S käynnistäessä saastuttaa enemmän kuin jos olisi antanut käydä muutaman sekunnin.
Minulle S/S on tuuba rakkine varsinkin talvikäytössä ja verkkaisessa hiljaisessa liikenteessä.
Ruuhkaisessa keskustassa se puolustaa itseään pienempinä päästöinä ,mutta ei siinä automistaja mitään säästä. Autonomistajalla huoltokulut vain kasvaa.
Kiina työntää mailmaan niin paljon tunkkia, että ei ole tosikaan. Kiinalaisten puheet ja teot ovat aivan eri asia.
Suomalainen on vaan niin pöljä kaikessa turhassa vouhotuksessa (vrt. muihin maihin) ja periaatteessa "kakkii" monella tavalla omaan pesään,siis jo taloudellisesti. Minä tiedän Kiinasta koska olen ollut siellä työssä monta vuotta. ;)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.03.17 - klo:13:33
Niinpä niin.... Mitä sitten kun se tyhjänpäiväinen S/S käynnistäessä saastuttaa enemmän kuin jos olisi antanut käydä muutaman sekunnin.
Minulle S/S on tuuba rakkine varsinkin talvikäytössä ja verkkaisessa hiljaisessa liikenteessä.
Ruuhkaisessa keskustassa se puolustaa itseään pienempinä päästöinä ,mutta ei siinä automistaja mitään säästä. Autonomistajalla huoltokulut vain kasvaa.
Kiina työntää mailmaan niin paljon tunkkia, että ei ole tosikaan. Kiinalaisten puheet ja teot ovat aivan eri asia.
Suomalainen on vaan niin pöljä kaikessa turhassa vouhotuksessa (vrt. muihin maihin) ja periaatteessa "kakkii" monella tavalla omaan pesään,siis jo taloudellisesti. Minä tiedän Kiinasta koska olen ollut siellä työssä monta vuotta. ;)

En aio enää jatkaa OT-ilmastopolitiikasta, mutta sen vielä sanon S/S:stä, että olet Rami sinäkin säästänyt sen kirotun S/S:n ansiosta autoverossa - kyllä se virallista kulutusta alentaa ;). Ja onko kukaan tällä(kään) foorumilla ikinä raportoinut jostain lisäkuluista tai vioista, jotka liittyisivät S/S:ään...enpä ole ainakaan itse huomannut, joten palataanpa taas hetkeksi rami-maailmasta todellisuuteen ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.03.17 - klo:13:33
Niinpä niin.... Mitä sitten kun se tyhjänpäiväinen S/S käynnistäessä saastuttaa enemmän kuin jos olisi antanut käydä muutaman sekunnin.
Minulle S/S on tuuba rakkine varsinkin talvikäytössä ja verkkaisessa hiljaisessa liikenteessä.
Miksi ihmeessä sitten sammutat moottorin muutaman sekunnin pysäystä varten? Itse antaisin moottorin käydä tuollaisessa tilanteessa.


Flat

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 18.03.17 - klo:12:48
Se taitaa olla niitä juttuja, jotka on anettava huollon hoitaa.

Ã,,lä. Eli siis rahanmenoa tiedossa. Ei ole koskaan aikaisemmin patteri loppunut avaimesta. Eiköhän tuon pitäisi kestää enemmänkuin vuosi, joten takuun piikkiin saa luvan mennä.

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.03.17 - klo:16:42
Miksi ihmeessä sitten sammutat moottorin muutaman sekunnin pysäystä varten? Itse antaisin moottorin käydä tuollaisessa tilanteessa.

Niih... olisipa kiva aina tietää etukäteen montako autoa mistäkin mutkan /pöheikön takaa tulee.

rob-s

LainaaItse kyllä ollut todella tyytyväinen Scuba Blue väriin.

Todella siisti väri!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.03.17 - klo:16:18
En aio enää jatkaa OT-ilmastopolitiikasta, mutta sen vielä sanon S/S:stä, että olet Rami sinäkin säästänyt sen kirotun S/S:n ansiosta autoverossa - kyllä se virallista kulutusta alentaa ;). Ja onko kukaan tällä(kään) foorumilla ikinä raportoinut jostain lisäkuluista tai vioista, jotka liittyisivät S/S:ään...enpä ole ainakaan itse huomannut, joten palataanpa taas hetkeksi rami-maailmasta todellisuuteen ;D

Olihan Ruotsissa tehty verrokkiautoilla koe S/S toiminnasta. Muistaakseni oli diesel Golfit kyseessä. Lopputulos oli varsin kehno ja polttoaineen kulutusero jotain 0.006dl / 100 km. Huoltokuluista sen verran,että kyllä moinen "renkutus" kuluttaa monia autonosia huomattavasti enemmän kuin tyhjäkäynti. Eihän niistä kuluvia osia monikaan edes tule ajatelleeksi, mutta totuus on kuitenkin se, että mitä useammin käynnistetään moottoria sen enemmän se myös kuluttaa niitä osia jotka ovat kytköksessä tavalla tai toisella kyseisen asian kanssa. Selvääkin selvempi asia. Itse kytken AINA napista pois S/S toiminnon.
Myös ajomukavuuten mielestäni on myönteinen vaikutus. Silitelköönpäs mailmaa kuka haluaa "kärpäsensiivillä" minä en turhaa leiki Perähikiän korvessa jonkin rakkineen kanssa. OMA valinta.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.03.17 - klo:19:10
Ã,,lä. Eli siis rahanmenoa tiedossa. Ei ole koskaan aikaisemmin patteri loppunut avaimesta. Eiköhän tuon pitäisi kestää enemmänkuin vuosi, joten takuun piikkiin saa luvan mennä.

Onko kyseessä normiavain vai advanced key? Jälkimmäinen syö selvästi enemmän paristoa. Mutta, meillä toisessa autossa perus avain ja meni vaihtoon parin vuoden kohdalla, jolloin mittarissa 14tkm. Eli vähällä käytöllä loppua. Paristo maksaa varmaan pari euroa, joten onko tolla väliä?

Ja ei se kovin kummallista ole vaihtaa. Ekana se avain esiin, eli vedetään metalliosa ulos painamalla kahta kyljissä olevaa "nappia". Kun avain irti, painetaan näiden alla alla olevia hakasia ja vedetään perästä muovinen kelkka ulos, paristo on tässä kiinni.

Flat

jos tuon itse pystyy vaihtamaan, niin no problem.Mutta jos liikkeeseen joutuu menemään ja jotain koodailua tekeen, niin sitten.....

Mulla ei ole vaan koskaan tullut ko ongelmaa eteen..

Mjkarhu

Joo, uus paristo vaan sisään ja kovaa ajoa. Ei toi muta vaadi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.03.17 - klo:19:56
Olihan Ruotsissa tehty verrokkiautoilla koe S/S toiminnasta. Muistaakseni oli diesel Golfit kyseessä. Lopputulos oli varsin kehno ja polttoaineen kulutusero jotain 0.006dl / 100 km. Huoltokuluista sen verran,että kyllä moinen "renkutus" kuluttaa monia autonosia huomattavasti enemmän kuin tyhjäkäynti. Eihän niistä kuluvia osia monikaan edes tule ajatelleeksi, mutta totuus on kuitenkin se, että mitä useammin käynnistetään moottoria sen enemmän se myös kuluttaa niitä osia jotka ovat kytköksessä tavalla tai toisella kyseisen asian kanssa. Selvääkin selvempi asia. Itse kytken AINA napista pois S/S toiminnon.
Myös ajomukavuuten mielestäni on myönteinen vaikutus. Silitelköönpäs mailmaa kuka haluaa "kärpäsensiivillä" minä en turhaa leiki Perähikiän korvessa jonkin rakkineen kanssa. OMA valinta.
Tässäpä noiden väritettyjen epämääräisten muistikuvien sijaan suoria linkkejä:
https://www.edmunds.com/car-reviews/features/do-stop-start-systems-really-save-fuel.html

Ero siis kymmenisen noin 10 prosettia tuossa testissä. Huoltokulujen seinällä ei ole paikkaa piruille, joita kovasti haluat maalata. Näitä start-stopeja on nähty jo hemmetin pitkään ja hyvin ne kestävät. Komponentit suunnitellaan toimintojen mukaan, eikä Suomessa tuo järjestelmä joudu oikein mitenkään kovalle kuormitukselle. Vedät taas puhtaalla mutulla vailla totuuspohjaa. Oma autoni sammuttelee polttomoottoria koko ajan - myös liikkeellä oltaessa. Usein puolet matkasta taittuu polttomoottori sammuksissa. Käynnistyksiä ja sammutuksia täällä miljoonakaupungissa tulee varmasti kertaluokkaa tai kertaluokkia enemmän kuin Perähikiän ramilla. Siltikään huoltokuluja en ole saanut syntymään.

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.03.17 - klo:19:42
Niih... olisipa kiva aina tietää etukäteen montako autoa mistäkin mutkan /pöheikön takaa tulee.
No ei siellä Perähikiän korvessa pitäisi olla mitään ongelmia havainnoida muita liikkujia. Sellaiset paikat, joissa on näkyväisyyttä vain muutama sekunti, ovat niin harvinaisia, että niistä pahoittaa mielensä vain ammattilaistasoinen mielensäpahoittaja. Ja jos näkyväisyys tosiaan on niin vähissä, niin itse en kyllä sammuttaisi moottoria senkään vuoksi, että pääsisin mahdollisimman nopeasti liikkeelle.


rami

On Th:lla kestävä ja hyvä auto joka ei todellakaan kulu käytössä. Vaikka starttailee 30 kertaa 1 kerran sijasta. Määki haluan sellaisen auton. ;D

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.03.17 - klo:19:10
Ã,,lä. Eli siis rahanmenoa tiedossa. Ei ole koskaan aikaisemmin patteri loppunut avaimesta. Eiköhän tuon pitäisi kestää enemmänkuin vuosi, joten takuun piikkiin saa luvan mennä.
Sain auton alle tammikuun alussa ja helmikuun lopussa alkoi jo valittelemaan avaimen patterista. En viitsinyt alkaa takuuhuoltoon ajelemaan vaan vaihdoin pariston uuteen - tosiaan helppo homma ja kuvalliset ohjeet on käyttöohjekirjassa. Jos uusi paristo purkautuu yhtä nopsaan, niin sitten lienee takuuasia.

Flat

Täytyy ohjekirja siis avata. Patteri siis joku perusparisto jonka löytää kaupasta ? Ei tuon takia kannata huoltoon sännätä, aikaisemmin sain sellaisen käsityksen että sinne pitää mennä jotta vsihto onnistuu, koodausta tms...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy