1.0 TSi todellinen kulutus -pihistelytopiikki

Aloittaja Pate, 14.10.17 - klo:13:13

« edellinen - seuraava »

GranLavida

Pienellä kulutuksella tämä menee yhä, tänään 4,2l/100km töistä 32km yhdellä pysähdyksellä matkan varrella. Odottelen yhä lataushybridiä saapuvaksi, hyvä sentään että tämä menee niin vähällä. Bensan hinta kyllä hirvittää tuskin saa enää alle kahden euron tänä vuonna jollei rauhaa saada Ukrainaan.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Egsise

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 28.02.21 - klo:12:51
Olen ajanut 1,0 TSI DSG Seat Leon -i vähän alle 3 vuotta, ajo on rauhallista, 50% maantie, 50% kaupunki, mutta en ole kertakaan nähnyt sellaisia alhaisia kulutuksia kuin tässä kerrotaan, since start, since refuel, long term eivät ole kertakaan ollut alle 5,6l/100km, yleensä ne on since start 5,9-6,3, since refuel 6,3-6,5, long term 6,7-6,9. Tankaan ainostaan 98 -a ja huollon mukaan auto on täysin kunnossa.

Kokeilin syksyllä useamman kerran 98E5:sta ja kulutus nousi puolisen litraa, jostain syystä 2019 Ibiza FR 115hv 1.0 ecoTSI DSG syö vähemmän 95E10:llä ajaessa.
Onko se normaalia?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Egsise - 10.03.22 - klo:22:17
Kokeilin syksyllä useamman kerran 98E5:sta ja kulutus nousi puolisen litraa, jostain syystä 2019 Ibiza FR 115hv 1.0 ecoTSI DSG syö vähemmän 95E10:llä ajaessa.
Onko se normaalia?
Toisin päin pitäisi periaatteessa mennä, mutta eipä noista koskaan tiedä, paljonko sitä etanolia lopulta seassa on.


Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Egsise - 10.03.22 - klo:22:17
Kokeilin syksyllä useamman kerran 98E5:sta ja kulutus nousi puolisen litraa, jostain syystä 2019 Ibiza FR 115hv 1.0 ecoTSI DSG syö vähemmän 95E10:llä ajaessa.
Onko se normaalia?
Minä huomasin myös, että ajotietokone näytti aina 98:lla kulutuksen nousseen, mutta tankatessa ei sitten ollut eroa. Eli vaikutti siltä, että ajotietokone alkoi heittämään 98:lla. Tämä tapahtui kaikilla kolmella tankilla, joilla kokeilin 98:a.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Tepe

1.0 tsi 7-vaihteisella dsgllä itsellä vie auton mukaan tasan 5 litraa sadalle keskikulutuksena. Duunimatkalla pääsee välillä 4.4 litran lukemiin. Norjasta Uumajaan ajaessa keskikulutus oli 4.3 keskinopeudella 78. Ehkä ruotsin yhdeksänkympin rajoituksessa on jotain järkeä..
Ja aina kun mahdollista vakkari päällä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tepe - 02.08.22 - klo:20:34
1.0 tsi 7-vaihteisella dsgllä itsellä vie auton mukaan tasan 5 litraa sadalle keskikulutuksena. Duunimatkalla pääsee välillä 4.4 litran lukemiin. Norjasta Uumajaan ajaessa keskikulutus oli 4.3 keskinopeudella 78. Ehkä ruotsin yhdeksänkympin rajoituksessa on jotain järkeä..
Ja aina kun mahdollista vakkari päällä.

Tämä on ajotietokoneen lukema vai täydestä tankista täyteen tankkiin tankattuna?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tepe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.08.22 - klo:20:36
Tämä on ajotietokoneen lukema vai täydestä tankista täyteen tankkiin tankattuna?
Ajotietokoneen. Tankkauksen perusteella meni 4,5/100km

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.08.22 - klo:20:36
Tämä on ajotietokoneen lukema vai täydestä tankista täyteen tankkiin tankattuna?
Leon 1.0 TSI ajotietokone oli ehkä tarkin mikä on tullut vastaan. Itselläni se näytti vain desin liian vähän.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.08.22 - klo:05:35
Leon 1.0 TSI ajotietokone oli ehkä tarkin mikä on tullut vastaan. Itselläni se näytti vain desin liian vähän.

1.0TSI Octavian ajotietokone heittää sen normaalit mitä vaggilaisissa eli 0.3-0.5l liian pientä lukemaan mitä, kun tankkaat täydestä täyteen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

miz

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.22 - klo:06:49
1.0TSI Octavian ajotietokone heittää sen normaalit mitä vaggilaisissa eli 0.3-0.5l liian pientä lukemaan mitä, kun tankkaat täydestä täyteen.

Mulla on kolmas konsernin auto menossa, isoin heitto oli edellisessä Leon 1.8 tsi:ssä, 0,2. Nykyisessä Leon PHEVissä 0,0 - 0,1. Ei voi ihan yleistää tuohon haarukkaan.

ile

Lainaus käyttäjältä: miz - 03.08.22 - klo:07:40
Mulla on kolmas konsernin auto menossa, isoin heitto oli edellisessä Leon 1.8 tsi:ssä, 0,2. Nykyisessä Leon PHEVissä 0,0 - 0,1. Ei voi ihan yleistää tuohon haarukkaan.

Takana konsernin 10x Audi & 4 x VW. En ole kyllä logittanut tankkauksista kuin reilu 13-14v (eikä ensimmäisissä ollut ajotk) ja jokainen on vähintään näyttänyt 0,25..0,3 ylipositiivisia lukuja. Toki saihan noita hienosäädettyä, joten voihan joku olla saanut käsiinsä jo valmiiksi viilatulla kulutuslukemalla olevan auton.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: miz - 03.08.22 - klo:07:40
Mulla on kolmas konsernin auto menossa, isoin heitto oli edellisessä Leon 1.8 tsi:ssä, 0,2. Nykyisessä Leon PHEVissä 0,0 - 0,1. Ei voi ihan yleistää tuohon haarukkaan.

Ajanut kymmenillä vag-konsernin autoilla ja sama homma. Ihmettelen miksi tuota ei saada kuntoon.

Kuten Ile totesi, niin 0.5 litraa käsittääkseni saa itse muutettua tuota kulutusta, jolloin alkaa täsmäämään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

miz

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.22 - klo:20:25
Ajanut kymmenillä vag-konsernin autoilla ja sama homma. Ihmettelen miksi tuota ei saada kuntoon.

Kuten Ile totesi, niin 0.5 litraa käsittääkseni saa itse muutettua tuota kulutusta, jolloin alkaa täsmäämään.

Kuten jo totesin niin mulla olleissa autoissa tuo on saatu kuntoon, mutta mulla on ollut vain Seatteja. Ei ilmeisesti koske kaikkia malleja tai valmistajia.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.22 - klo:20:25
Ajanut kymmenillä vag-konsernin autoilla ja sama homma. Ihmettelen miksi tuota ei saada kuntoon.

Kuten Ile totesi, niin 0.5 litraa käsittääkseni saa itse muutettua tuota kulutusta, jolloin alkaa täsmäämään.

MQB autoissa on kulutusnäytölle suoraan säätö mitä voi muuttaa VCDS:llä. Golf 7:aan laitoin säädöksi 106% ja Passat B8:iin 109% niin rupesivat näyttämään oikein.

Tarkistin molemmista lukemat laskemalla kulutuksen tankkauksista 10tkm matkalla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jt

Lainaus käyttäjältä: miz - 03.08.22 - klo:21:20
Kuten jo totesin niin mulla olleissa autoissa tuo on saatu kuntoon, mutta mulla on ollut vain Seatteja. Ei ilmeisesti koske kaikkia malleja tai valmistajia.
Mites renkaat, kuinka paljon (tai vähän) voi tulla heittoa jos on vakiosta kovasti poikkeavat renkaat?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Tepe - 02.08.22 - klo:20:34
1.0 tsi 7-vaihteisella dsgllä itsellä vie auton mukaan tasan 5 litraa sadalle keskikulutuksena. Duunimatkalla pääsee välillä 4.4 litran lukemiin. Norjasta Uumajaan ajaessa keskikulutus oli 4.3 keskinopeudella 78. Ehkä ruotsin yhdeksänkympin rajoituksessa on jotain järkeä..
Ja aina kun mahdollista vakkari päällä.

Kesällä itsellä alin kulutus muutaman kerran 3,6 l/100km, alla uudet Bridgestone Turanza Eco renkaat 205/55R16 koossa. 90% ajoista kesän aikana 3,8-4,5 kulutuksella. Eli nämä uudet renkaat ovat jopa paremmat kuin Michelin Energy Saver:it jotka oli ensiasennusrenkaina. Vakkari ei ole ollut käytössä, ilmastointi päällä jos lämmintä ulkona.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy