VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Pipo1

Onko Golf kuskeilla mielipiteitä ruuhka-avustimesta ja kuinka hyvin toimii käytännnössä ? ACC on tosi hyvä varuste ja pohdin josko seuraavaan autoon ruksaisi myös tuon avustimen.

mfroberg

Meillä on tuo kahdessa autossa ja kyllä se on ihan mukava ominaisuus kun auto pysähtyy ja lähtee itse liikkeelle. Tosin oliko se pysähdyksen raja 3s minkä jälkeen auton joutuu kuittaamaan uudelleen liikkeelle koskemalla kaasupolkimeen.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

dwntime

^ Tuohan ei ole ruuhka-avustimen tuoma helpotus vaan ihan normaali ACC:n toiminnallisuus. Tuo ominaisuus on tosin vain DSG:llä varustetuissa autoissa joissa ACC. Kutsutaan nimellä Stop'n'Go.

Manuaalivaihteisissa tuo on Follow-to-Stop nimellä.

Ruuhka-avustin käyttää lisäksi myös kaista-avustinta sekä Blind spot monitoria ja ne pitääkin olla ruksittuna että tuon ruuhka-avustimen saa. Toki jälkikäteen jos löytyy kamera ja siinä sopiva softa sisässä niin tuon ruuhka-avustimen saa kyllä sinne flashattyä.

Pipo1

Eli ruuhkaavustimella varustettu auto siis lähtee itsekseen liikkeelle kun taas pelkkä ACC ei. Menikö oikein ?

vmoi73

ACC lähtee myös itsestään liikkeelle, jos pysähdys on alle 3 sekuntia.

Pushead

Itseänikin askarruttanut mitä tuo ruuhka-avustin tuo. Eli lähtee itse liikkeelle yli 3s pysähdyksissä? Miksiköhän tähän tarvitaan kaista-avustin ja kuolleen kulman tunnistimet?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Pipo1

Eli siis jos pelkkä ACC niin auto lähtee liikkeelle itsestään alle 3 sekunnin stopeissa mutta yli 3 sek. stopeissa pitää painaa kaasua jotta auto lähtee liikkeelle? Mutta kuitenkin ACC pysyy päällä koko ajan eli sitä ei tarvitse uuudestaan aktivoida ?

Ruuhkaavustin siis poistaisi vain tuon kaasun painalluksen tarpeen ?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 18.12.19 - klo:12:06
Eli siis jos pelkkä ACC niin auto lähtee liikkeelle itsestään alle 3 sekunnin stopeissa mutta yli 3 sek. stopeissa pitää painaa kaasua jotta auto lähtee liikkeelle? Mutta kuitenkin ACC pysyy päällä koko ajan eli sitä ei tarvitse uuudestaan aktivoida ?

Itsellä pelkkä ACC ja DSG niin lähtee itsestään liikkeelle alle 3 sek pysähdyksissä. Yli 3 sek pysähdyksissä (useimmiten start/stop on sammuttanut moottorin) moottori käynnistyy itsestään kun edellä olija lähtee liikkeelle mutta auto lähtee liikkeelle vain kaasun hipaisulla tai cruisen "resume" näppäintä painamalla. ACC pysyy päällä kokoajan, myös pysähdyksissä vaikka start/stop on sammuttanut auton.

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 18.12.19 - klo:12:06
Ruuhkaavustin siis poistaisi vain tuon kaasun painalluksen tarpeen ?

Tähän en osaa vastata..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 18.12.19 - klo:08:40
Ruuhka-avustin käyttää lisäksi myös kaista-avustinta sekä Blind spot monitoria ja ne pitääkin olla ruksittuna että tuon ruuhka-avustimen saa. Toki jälkikäteen jos löytyy kamera ja siinä sopiva softa sisässä niin tuon ruuhka-avustimen saa kyllä sinne flashattyä.

Joo, meillä on nuo kaikki härpäkkeet mitä tuossa on mainittu. Ja yli 3s pysähdyksissä joutuu aina tekemään jotain että auto lähtisi uudelleen liikkeelle, itse olen valinnut näpäyttää kevyesti kaasupoljinta oikealla jalalla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 18.12.19 - klo:12:06
Eli siis jos pelkkä ACC niin auto lähtee liikkeelle itsestään alle 3 sekunnin stopeissa mutta yli 3 sek. stopeissa pitää painaa kaasua jotta auto lähtee liikkeelle? Mutta kuitenkin ACC pysyy päällä koko ajan eli sitä ei tarvitse uuudestaan aktivoida ?

Ruuhkaavustin siis poistaisi vain tuon kaasun painalluksen tarpeen ?

Ei poista, se pitää edelleen tehdä yli 3s pysähdyksissä. Ainoastaan kaista-avustimen pysyminen aktiivisena alle 60km/h nopeuksissa kun ACC aktiivinen, on mitä ruuhka-avustin tuo lisää.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 15.12.19 - klo:13:31
Onkohan Golfin ergoactive istuimet käytännössä samat kuin Passatin ergocomfort penkit ?
2014 golf farkun ergoactivet ovat aivan eri penkit kuin Passatin 2017 Ergocomfortit. Golfissa nahkaa/keinonahkaa&kangasta, passatissa vain kangasta (huom. joka ei luista takapuolen/housujen alla). Kaipaan ErgoActivesta hierontatoimintaa, ja yläosan sporttisuutta. Passatin ErgoComfortit ovat taas pitkää matkaa aikaa leppoisemmat ja sopii istuinosaan leveämpikin takamus. ErgoComfortista täytyy jossain määrin moittia sitä, että kangas on erittäin kitkaista. eli esim. collegehousut siinä ei luista ollenkaan.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Pipo1

#2651
Onko noissa eroa ristiselän tuessa sun mielestä ? Kummassa mahdollisesti parempi eli enemmän säätövaraa ns. penkistä ulospäin ?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 19.12.19 - klo:08:11
Onko noissa eroa ristiselän tuessa sun mielestä ? Kummassa mahdollisesti parempi eli enemmän säätövaraa ns. penkistä ulospäin ?
j
Passatissa, ErgoActivessa on lähtökohtaisesti vähemmän sirä, ts. Penkki on enemmän laakamainen. Unohdin kehua ErgoComfortin pääntukea, paras mitä koskaan itsellä autoissa ollut kun saa tosi tarkasti säädettyä kohdalleen. ErgoActivessa ärsytti se kuinka eteenpäin kallistettu påäntuki oli, olisi ejkä pitäny malttaa  nostaa pääntukea. 
eegoactivet on ulkonäöllisesti paljon hienommat. Nämä comfortit on enemmän papat :D
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Zide

Mitähän noin maksaa vara-avaimen teettäminen?
Avaimeton käynnistys, v.2016 golf.

Kansanautoilija

Allekirjoituksen Golfissa olisi tulossa 6 vuotta jakopäälle täyteen ja sen vaihto olisi edessä. Ajattelin tilata Continentalin jakohihnasarjan alkuperäisellä volkkarin vesipumpulla Saksasta, kun tulee Suomikauppoja edullisemmaksi.

Osaako joku sanoa onko tuossa sähköisen vesipumpun vaihdossa jotain huomioitavaa verrattuna perinteisen vesipumpun vaihtoon? Riittääkö vain, että ottaa vanhan pumpun irti ja laittaa uudesta johdon paikalleen vai edellyttääkö VCDS:n käyttöä tms.? Aiemmissa autoissa on ollut perinteiset vesipumput ilman sähköjä.

Toinen kysymys liittyy jarruihin. Palat ovat vaihtokunnossa, mutta niitä on ainakin kolmelle eri jarrulevykoolle. Osaako joku sanoa minkä kokoiset jarrulevyt näissä on vakiona? Kyseessä on vuoden -14 Highline variant. Muuten on lähdettävä ottamaan pyörä irti  :D
Ajossa:
VW Golf Variant 2.0 TDI -14
Aikaisemmat:
Skoda Octavia 1.6 TDI -12
Seat Cordoba 1.9 TDI -04
Skoda Octavia 1.8 -00

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Kansanautoilija - 08.01.20 - klo:17:11
Toinen kysymys liittyy jarruihin. Palat ovat vaihtokunnossa, mutta niitä on ainakin kolmelle eri jarrulevykoolle. Osaako joku sanoa minkä kokoiset jarrulevyt näissä on vakiona? Kyseessä on vuoden -14 Highline variant. Muuten on lähdettävä ottamaan pyörä irti  :D

Huoltokirjan ekalla sivulla on tarra jossa on osa auton PR koodeista. Niistä selviää mitkä jarrut autossa on. Tämä siis helpoin ja vaivattomin keino kotikonstein varmistaa asia.

Seiska farkku Golffiin on ainakin seuraavia koodeja etuakselille: 1ZM, 1ZE, 1ZP, 1ZA, 1ZD, 1LJ

Ja seuraavia taka-akselille: 1KE, 1KJ, 1KV, 1KY, 1KD, 1KF, 1KS, 1KT

Noiden koodien perusteella ainakin Autodoc löytää oikeat levyt ja palat. Fixus ja motonet myös ymmärtävät noita koodeja jossain määrin..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tarmo25

Mimmosia nuo varsinkin 1.4tsi variantit dsg:llä on kärryn vetäjinä? Mitään himorahtausta en harrasta, mutta esim venettä tulee kuskailtua ja vedettyä rampista ylös. Löytyy sitten ihan peräkärrykin satunnaista kuljettelua varten, mutta ei silläkään kuutioittain mitään sepeliä kuskailla. Tarvii kohta varmaan auto vaihtaa, niin pitää hiukan kartottaa vaihtoehtoja.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 18.12.19 - klo:08:27
Onko Golf kuskeilla mielipiteitä ruuhka-avustimesta ja kuinka hyvin toimii käytännnössä ? ACC on tosi hyvä varuste ja pohdin josko seuraavaan autoon ruksaisi myös tuon avustimen.
Pitää hieman viiveellä vielä vastata tähän. Itse ajelin n. 9kk pääkaupunkiseudulla ruuhka-aikaan paljon autolla työmatkaa jolloin tuota Traffic Jam Assistia pääsi kokeilemaan.

ACC todennäköisesti toimii ihan siinä missä muutenkin, eli DSG:n kanssa ajaa stoppiin asti ja lähtee liikkeelle, jos pysähdys on riittävän nopea. Se mitä TJA tuo mukanaan on kaista-assari hitaissa vauhdeissa, ja tästä pidin itse erittäin paljon. Toisinsanottuna aamuisin ei tarvinnut repiä hermojaan pysähtelevässä jonossa mennessään vaan auto ajeli pääosin itsekseen pitkän matkaa ja kuskilla riitti seurata tilannetta, kuunnella musiikkia ja välillä tökkiä rattia auton niin vaatiessa. Jos joutuu ajamaan paljon ruuhkaisilla tieosuuksilla suosittelisin metsästämään autoa josta tuo ruuhka-avustin löytyy, mutta muuten se ei liene niin kriittinen varuste autossa. Itse olen pitänyt siitä erittäin paljon enkä ottaisi seuraavaakaan autoa ilman vastaavaa toiminnallisuutta.

Kansanautoilija

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.01.20 - klo:18:17
Huoltokirjan ekalla sivulla on tarra jossa on osa auton PR koodeista. Niistä selviää mitkä jarrut autossa on. Tämä siis helpoin ja vaivattomin keino kotikonstein varmistaa asia.

Seiska farkku Golffiin on ainakin seuraavia koodeja etuakselille: 1ZM, 1ZE, 1ZP, 1ZA, 1ZD, 1LJ

Ja seuraavia taka-akselille: 1KE, 1KJ, 1KV, 1KY, 1KD, 1KF, 1KS, 1KT

Noiden koodien perusteella ainakin Autodoc löytää oikeat levyt ja palat. Fixus ja motonet myös ymmärtävät noita koodeja jossain määrin..

Kiitos vastauksestasi. Aina oppii uutta. Huoltokirjasta tosiaan löytyi koodit 1ZE ja 1KE.

Osaisiko joku sanoa onko Golf 2.0 TDI:n p-a-suodatin vedeneroittimella vai ilman? Yritin tätä täältä ja netistä etsiä, mutta ei tuntunut löytyvän.
Ajossa:
VW Golf Variant 2.0 TDI -14
Aikaisemmat:
Skoda Octavia 1.6 TDI -12
Seat Cordoba 1.9 TDI -04
Skoda Octavia 1.8 -00

Peeke

Minkälainen elinikä on muiden keyless access-avainten paristoilla? Tuntuu että ne ekat paristot 2016 auton luovutuksen jälkeen kestivät tosi kauan, mutta nyt ehkä parin viime vuoden aikana olen joutunut vaihtamaan (tai kiitos huolenpitosopparin, vaihdatuttamaan) paljon useammin. Eli ei ole edes riittänyt huoltojen aikana tehdyt vaihdot vaan pitänyt väleissäkin vaihtaa.

Tajusin myös vasta nyt asiasta googletettuani, etten saa autosta mitään ennakkovaroitusta paristojen loppumisesta vaikka ilmeisesti sellainen ominaisuus pitäisi autossa olla. Sen sijaan joka kerta â€" tietysti kriittisimmillä mahdollisilla hetkillä â€" ovet eivät vain aukeakaan ja sitten ruvetaan vääntelemään lukkoa esiin ja ajellaan 100km piippaavan varoitusäänen säestämänä lapset huutaen omat hermot viulunkielenä. Toimiiko muilla varoitukset?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Peeke - 04.02.20 - klo:10:22
Minkälainen elinikä on muiden keyless access-avainten paristoilla? Tuntuu että ne ekat paristot 2016 auton luovutuksen jälkeen kestivät tosi kauan, mutta nyt ehkä parin viime vuoden aikana olen joutunut vaihtamaan (tai kiitos huolenpitosopparin, vaihdatuttamaan) paljon useammin. Eli ei ole edes riittänyt huoltojen aikana tehdyt vaihdot vaan pitänyt väleissäkin vaihtaa.

Tajusin myös vasta nyt asiasta googletettuani, etten saa autosta mitään ennakkovaroitusta paristojen loppumisesta vaikka ilmeisesti sellainen ominaisuus pitäisi autossa olla. Sen sijaan joka kerta â€" tietysti kriittisimmillä mahdollisilla hetkillä â€" ovet eivät vain aukeakaan ja sitten ruvetaan vääntelemään lukkoa esiin ja ajellaan 100km piippaavan varoitusäänen säestämänä lapset huutaen omat hermot viulunkielenä. Toimiiko muilla varoitukset?

Täällä on jossain vaiheessa ollut useammallakin sellaista vaivaa, että patteri loppuu yllättäen ja itsekkin olen sen kokenut. Todellisuudessa patteri ei ole loppu vaan avain on jotenkin tiltissä. Alkaa toimimaan sillä että ottaa patterin pois ja laittaa saman patterin uudelleen paikalleen muutaman sekunnin odottelun jälkeen.

Itsellä toiminut nyt yli vuoden ilman ongelmia mutta jotkut ovat joutuneet tilaamaan uuden avaimen. Jos autossa on huoltosoppari niin kannattaa taistella uusi avain sen piikkiin ennen sopparin loppua.

Silloin jos avaimesta on patteri oikeasti vähissä niin mittaristo ja radion näyttö osaavat siitä varoittaa hyvissä ajoin. Ja tämä patteri varoitus todistetusti toimii Golffissa vaikka ilmeisesti Skodassa ei toimi ilman että painelee avaimen nappeja silloin-tällöin..

Minä ajan autolla lähes päivittäin ja patteri kestää noin vuoden, puoliso ajaa kolmena-neljänä päivänä viikossa ja hänen avaimessa kesti patteri yli kaksi vuotta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.02.20 - klo:11:00
Ja tämä patteri varoitus todistetusti toimii Golffissa vaikka ilmeisesti Skodassa ei toimi ilman että painelee avaimen nappeja silloin-tällöin..

Tää nyt on sikäli aika pöljä kommentti, että seiska-Golfiakin on tehty aika monta vuotta. En usko, että olet päässyt kokeilemaan jokaista ohjelmistoversiota voidaksesi todeta varmaksi, että tätä bugia ei missään versiossa ole.

Se on hyvä, että kyseinen bugi ei vaivaa kaikkia autoja, mutta ei mulla ainakaan ole rahkeita sanoa etteikö se voisi joitakin yksilöitä vaivata myös Golfin tapauksessa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Peeke

Kiitos avusta. Tosiaan kertaakaan en ole nähnyt varoitusta pariston loppumisesta, vaihtoehtoja on siis näemmä kaksi; joko avain on rikki tai tuossa järjestelmässä on bugi. Kokeilen pelailla vanhan pariston kanssa illalla ja katselen toimiiko sen jälkeen normaalisti. Jos toimii niin täytyy valittaa marmorille että avaimessa on vikaa ja tosiaan yrittää saada se sitten huolenpitosopparin alla vaihtoon.

Nyt kun muistelin asiaa oikein kunnolla niin tajusinkin myös että välillä apparin oven kohdalla on ollut häikkää tuon avaamisen ja lukitsemisen kanssa. Tuosta ei huollossa aikanaan löydetty mitään vikaa, mutta mahtaako olla jotain linkkiä jos avaimessa olisikin se vika...

HneryK

On käynyt pari kertaa kahden vuoden aikana että ovet avautuu ja sulkeutuu kauko-ohjaimen napeista, mutta keyless-toiminto on jumissa ja startatessakin täytyy näyttää avainta ohjauspylväälle. Pariston irrotus ja takaisinlaitto korjasi tilanteen. Myöhemmin (jokunen kuukausi) tuli ilmoitus pariston vaihdosta.

pikatsu

Onko kenellä kokemusta normaali alusta vs urheilullinen? (15 mm madallettu).
Hintaahan tälle ei ollut paljoa, joten varman vaan jäykemmät jouset.
Tuokohan enemmän rengasääniä sisään?

TSI_J

Mulla GTI golffi ja eikös siinä ole tuo 15mm madallettu alusta. Ainakin jonkun vakiota verran vakiota matalampi.
Ei todellakaan mikään kivireki, saisi mun makuun olla vieläkin jäykempi. 17" Nastat tuo melua sisälle 80kmh ylöspäin selvästi mutta 17" kesärenkailla yllättävänkin hiljainen.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Jasca

GTI:ssä ei ole "urheilullinen -15 mm alusta", vaan ihan oma toteutuksensa. En nyt muista kuinka paljon ns. vakioalustaa matalampi.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

TSI_J

Ei se tosiaan kovin urheilulliselta vaikuta, ehkä hyvä näin. Voi sitten upgreidata ne jotka haluavat tiukempaa, muutenkin vakio GTI on aika herrasmiesmäinen, ei mikään raaseri kaupasta ostettuna.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

mfroberg

VW Golf Variant highline 2019, vakiovaruste navigaattori perus 8" näytöllä. Huomasin tuossa että kun aina pidän tuota navigaatoorinäkymää keskinäytössä kun ajan, niin siinä on alareunassa se kuvakerivi missä on kohteet jne. näkyvissä. Näin ei ollut aiemmin vaan sain sen rivin halutessani esiin kun heilautin sormia ruudun edessä. Haluaisin tuon rivin taas piiloon mutten saa sitä millään onnistumaan. Olen mielestäni selaillut kaikki asetusvalikot läpi mutten millään keksi mistä tuon saisi pois? Kellään tietoa? Ohjekirjasta en löytänyt apuja myöskään, en auton enkä mediavehkeen.

Vaimon vm.2018 autossa on analoginen kello keskinäytössä kun laite ei ole päällä, sen hän on jostakin valikosta löytänyt. Tämäkin olisi kiva lisä mutten siihenkään ole löytänyt oman auton valikoista apua?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

ak72

Tänä vuonna tulee 6 vuotta täyteen Golffiin, mittarissa noin 43tkm ja huolto-ohjelman mukaan jakoremmin vaihto olisi edessä. Onko muut vaihdattanu remmin 6 vuoden kohdalla vaikka auto olisi suht vähän ajettu? Sen verta katoin että hintaa remmin vaihdolle Ylivieskan Pörhöllä on 580â,¬. Lisäksi muut määräaikaishuollon hommat eli hinnaksi tulisi lähemmäs 800â,¬. Luultavasti kysyn huollon hintaa myös muilta kuin merkkiliikkeestä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy