VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Herr K

Myös tällainen läpinäkyvä suojamuovi on saatavilla. Hyvällä tuurilla voisi löytyä suoraan marmorilta, mutta tilaamalla ainakin varmaan saa. Suomen hinnasta ei ole tietoa, mutta tuskin ainakaan halvempi kuin tuolla Saksassa...

https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/p/ladekantenschutzfolie-transparent-f%C3%BCr-golf-7-5g0061197-9
VW Passat Variant GTE

europe

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 09.01.16 - klo:09:24
Myös tällainen läpinäkyvä suojamuovi on saatavilla. Hyvällä tuurilla voisi löytyä suoraan marmorilta, mutta tilaamalla ainakin varmaan saa. Suomen hinnasta ei ole tietoa, mutta tuskin ainakaan halvempi kuin tuolla Saksassa...

https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/p/ladekantenschutzfolie-transparent-f%C3%BCr-golf-7-5g0061197-9

Vaihtoehtoisesti ja halvemmalla,
http://www.lackschutzshop.de/folienwahl.php?h_id=26&t_id=466

Herr K

Lainaus käyttäjältä: europe - 09.01.16 - klo:09:49
Vaihtoehtoisesti ja halvemmalla,
http://www.lackschutzshop.de/folienwahl.php?h_id=26&t_id=466

Jep, huomattavasti kohtuullisemmat hinnat. Volkkarin alkuperäistarvikkeissa on kyllä katteet kohdillaan...
VW Passat Variant GTE

Wagengolf

Onko kokemusta tuosta lokerikosta. Saako sen päälle laitettu takaboksin välipohjan "kanneksi"?

http://www.waverleyvolkswagen.com.au/parts/Golf/Protection/luggage-compartment-loadliner-with-partitioning-elements

juila

N. 2 vuotta ollut nyt variantti omistuksessa ja 15.1 oli eka öljynvaihto ja auton laajempi tarkastus. Kilometrejä 16900. Ei löytynyt mitään huomautettavaa, eli kunnossa pitäisi kaikilta osin olla. Aiemmin ilmenneen takaovien vuoto-ongelman jälkeen on auto pelannut moitteetta, eikä eka huoltokaan pahan kallis ollut, alle 300â,¬ sisältäen myös pyyhkijän sulkien vaihdon.
Golf variant VII comfortline 1.2TSI 77kw. -14

optio

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.12.15 - klo:18:52
Muistaakseni optio aloitti valituksen Golf VII:n huonosta ohjauksesta, ja sitä ei uskottu.

Olen nyt itse kokenut vastaavan ihmeen eli jo uutena viallisen ohjauksen ja sittemmin kuntoon saadun MQB vagin ohjauksen, ja pakko myöntää että ainakin osaksi olen taipuvainen uskomaan ettei optio turhia silloin valittanut jos tuollaisesta viallisesta oli kyse.

Saatanallinen puolustus, ettei VAG konsernin tuoteessa voi  olla vikaa, sehän on maailaman paras. No myöhemmin olemme huomanneet, että jopa Aulis on väärässä!!!

Cayman

Lainaus käyttäjältä: europe - 09.01.16 - klo:09:49
Vaihtoehtoisesti ja halvemmalla,
http://www.lackschutzshop.de/folienwahl.php?h_id=26&t_id=466

Kiitos linkistä,tuli tuolta tilattua. Tilaukseen lähti myös kangasmatot alta 30â,¬ ,ei ollut kuin 5 kertaa halvemmat kuin marmorilla   :o
ID.3 Business
Golf VIII

Vwhannes

Vajaa vuosi ja 62 000 km Golf Variant 1,6 TDI DSG:n vm. 2015  kanssa menty. Kahdesti määräaikaishuollossa käyty, huolto-ohjelman ulkopuolisia töitä ei ole tarvinnut tehdä. Öljyä olen lisännyt 1 l/30 000 km eli eipä kuluta, edelliseen VI-mallin vastaavaan ei tosin tarvinnut lisätä yhtään. Luotettavuudesta siis täysi kymppi toistaiseksi. Kulutus kesäkelillä vahvasti maantiepainotteisessa ajossa matkamittarivirheellä korjattuna tankkauksista laskettuna 4,7 l/100 km, vanha vei saman ikäisenä saman verran, olisin odottanut pientä laskua. Kääntyvät xenonit hyvät etenkin edelliseen verrattuna, pitkien kantama voisi olla vähän pitempi. Jonkin verran vastaavan kokoluokan eri merkkejä ajavana ominaisuudet ja melutaso erittäin kilpailukykyiset. Webasto takaa lämmön, mutta syö toki polttoainetta, kovimmilla pakkasilla ja kolmen lämmityksen päivinä ajomatka tankillisella jäi alle 700 km:n, ärsyttävän vähän ja muutenkin tankkausväli lyheni edelliseen verrattuna polttoainesäiliön pienenemisen takia, nyt vain 50 l. Punnitaanko autot tankki täynä virallisissa kulutus- ja päästömittauksissa vai mistä johtuu suuntaus polttoainetankkien pienentämiseen. VM. 2010 Polon tankkiinkin pistin juuri 53 l, en tiedä virallista tankin kokoa. Päästöhuijauskohua olen seurannut, huollossa kerrottiin, ettei koske tätä autoa. DSG on toiminut kuten odotin, suurin ärsytys on se, että vaihtaa esim. 60 km/t ajettaessa seiskalle liian alhaisilla kierroksilla ja jurisee ikävästi. Ratkaisuna tähän tietysti manuaalinen vaihto tai S-asento, mutta vaihteiston idea  kyllä silloin kärsii. Tuohon D- ja S-asennon väliin kun saisi kolmannen vaihtoehdon niin olisi hyvä.
Toistaiseksi ainoat murheet ja huonot tuntemukset ovat tulleet akselilla ohjaus, alusta, ura- ja tuuliherkkyys. Alusta alkaen ohjaustuntuma oli edelliseen Golfiin verrattuna huonompi, vaeltelu ja yllättävät suunnasta poikkeamat ärsyttivät ja korostuivat sivutuulessa ja uraisilla teillä. Rengaspaineita säätelemällä  (oman kokemuksen mukaan takana 0.2 bar enemmän) ongelma on pienentynyt ja jostain syystä tuntu, että kun rengaskerta on kunnolla sisäänajettu (5000-10 000 km) niin ongelma pienenee vai tottuuko siihen vain. No tähän löytyy osittain vastaus kun uudet kesäkumit huhtikuussa alle.  Kulmien ja aurausten pitäisi olla kunnossa. Mutta uusimpana ilmiönä on esiintynyt kummallinen nykäys ohjauksen keskialueen tuntumassa. Kun suoraa ajettaessa esim. tien kallistuksen takai auto ohjautuu hieman sivuun niin kevyttä vastaohjausta tehdessä ratissa tuntuu lievä nykäys, ihan kuin ohjauksessa olisi vähän väljää tai toisaalta sama tunne kuin liukkaalla etupyörät menettäisivät ihan hetkeksi otteen tiehen. Ilmiö on satunnainen eikä sitä saa yrittäessä esiin ja ilmenee  tyypillisesti 2-3 krt/100 km ja joka kertaa hieman säikäyttää. Nykäys tuntuu vain yhden kerran/ohjausliike ja esiintyy molempiin suuntiin. Aloin kiinnittää asiaan huomiota nyt kovemmilla pakkasilla, mutta voiko tuo pakkasista johtua. Voi toki olla, että johtuu tien pinnan urista/harjanteista. Olen kyllä kuullut puhuttavan konsernin autojen yhteydestä jostan mutteriohjauksesta, ei kai tämä pirulainen ole vaan sitä ja voiko se tulla esiin vasta vuoden käytön jälkeen.

Teukka8

Ensimmäiset kilometrit ajettu eilen liikkeestä haetulla 1,2tsi Golffilla. DSG vaihteisto pelittää loistavasti ja ajotuntuma on hyvä. Pieneksi koneeksi potkua löytyy yllättävän paljon ja ajaminen on helppoa ja letkeää. Laitetaan lisää kokemuksia ja fiiliksiä kun kilometrejä on enemmän takana. Ensivaikutelma on kuintekin erinomainen eikä ainakaan alkuun ole ilmaantunut mitään moitittavaa.

Cayman

1.2TSI vm 2013 ja eilen meni 100tkm rikki,ei ongelmia ollut,no öljynlisäyksiä ollut yli 40l tällämatkalla,miksi ihmeessä siis pitäisi vielä maksaa öljynvaihdoista?  :o
ID.3 Business
Golf VIII

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 02.04.16 - klo:07:43
1.2TSI vm 2013 ja eilen meni 100tkm rikki,ei ongelmia ollut,no öljynlisäyksiä ollut yli 40l tällämatkalla,miksi ihmeessä siis pitäisi vielä maksaa öljynvaihdoista?  :o

Eli 4L/10000km. Nopeasti kuulostaa aika paljolta, mutta taitaa mennä VW:n normeissa.  :o

Cayman

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 02.04.16 - klo:12:19
Eli 4L/10000km. Nopeasti kuulostaa aika paljolta, mutta taitaa mennä VW:n normeissa.  :o

Jep,taitaa olla 1l/1000km vielä normeissa  >:( Itsellä vaihtelee erikoisesti lisäysvälit,välillä 1500km kun taas joskus pääsee yli 3000km,mihin ihmeeseen kone sen hukkaa?
ID.3 Business
Golf VIII

arsik

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 02.04.16 - klo:13:42
Jep,taitaa olla 1l/1000km vielä normeissa  >:( Itsellä vaihtelee erikoisesti lisäysvälit,välillä 1500km kun taas joskus pääsee yli 3000km,mihin ihmeeseen kone sen hukkaa?
Öljynkulutus on varmaan tasaista,mutta taajamassa sekaan kertyy vettä,joten kulutusta ei välttämättä huomaa.
Maantiellä reippaammassa(pitkä ajosuorite) vauhdissa kertynyt vesi haihtuu pois,josta saa helposti vika vaikutelman.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 02.04.16 - klo:13:42
Jep,taitaa olla 1l/1000km vielä normeissa  >:( Itsellä vaihtelee erikoisesti lisäysvälit,välillä 1500km kun taas joskus pääsee yli 3000km,mihin ihmeeseen kone sen hukkaa?

Kyllä se pakoputkesta menee ulos, jos jäähdytinneste ole yllättäen lisääntynyt. Tuskin tekee hyvää esim. katalysaattorille. Vois kannattaa pikkuhiljaan hakeutua eroon, jos ei saa takuuna öljynkulutusta vähennettyä. Tuskin tuo alkaa ajan myötäkään vähenemään .... Voishan sitä harkita myös laittaa kesäksi paksummat öljyt.

MMV

Yllättävän suuri ölpän kulutus. Vaimolla menossa jo toinen seiskakoppainen Golf 1.2 TSI:llä ja kumpikaan ei ole öljyä oikeastaan vienyt. Autot huollettu 15 tkm välein ja muistelisin että kerran edelliseen Golfiin lisättiin vajaa litra öljyä.

Cayman

Tiedän tutuilla kolme muuta samalla koneella olevaa Golfia ja niistä kaksi ei vie juuri lainkaan öljyä ja kolmas noin 10tkm välein lisäys,itsellä siis se kuuluisa maanantaikappale! Hyvitys muuten uuteen vastaavaan 28ke varusteilla maksavaan 13ke  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Teukka8

Noin 600km ajoa takana enkä osaa edes hakemalla hakea mitään moitittavaa. Viikon päästä edessä pidempi reissu pori-tampere-helsinki ja takaisin, jonka jälkeen osaa enemmän sanoa pitkänmatkan ajofiiliksistä, mutta niillä pienillä pätkillä mitä tähän mennessä on motarilla ajanut, niin komeasti kulkee ja tehoja ainakin omiin tarpeisiin ihan riittämiin 1,2 tsi koneessa. Jotenkin vaikea kuvitella ihan normi ajossa mihin niitä hevosvoimia tarvii tuota enempää. Ohituksetkin menee todella sujuvasti, vaikka vääntöä autossa ei ole kuin se 175 Nm.  Suhteellisen kallishan tuo vw on uutena ostaa ja varsinkin jos haluaa vielä lisävarusteita ottaa, joten sen puolesta vaikea sanoa, onko hinta-laatusuhde ihan optimaalinen. Mutta ainakin Toyota Auris hybridin koeajon jälkeen, jossa listahinta lähes sama, ero on huikea Golfin eduksi. Tosin voin olla vielä toista mieltä, jos vikoja alkaa ilmaantua ja tekniikka ei vain kestä. Myös dsg-vaihteisto toimii kuin unelma, vaikka vertailupohjaa ei paljoa ole ja kaikki aikaisemmat autoni ovat olleet manuaaleja. Letkeää ja helppoa ajamista eikä vaihtoja juuri edes huomaa. Sportilla saa tarvittaessa kierroksia vähän enemmän, jos esimerkiksi tarvetta rampeilla kiihdytyksissä tms. En tiedä ovatko vaihteet kehittyneet uusimpiin malleihin, koska melko paljon noistakin on ihmiset valittaneet. Ainoa pelko oikeastaan on tuon tekniikan kestävyys, jota mietin vielä pitkään ennen kaupantekoa. Kahden vuoden takuu myös vähän pelottaa, mutta tunne meni järjen edelle autonostohetkellä ja Golf tarttui mukaan ennen Aurista, Focusta ja muita kilpailijoita.

Murska

Taakkatelineet pitäisi ostaa että saa fillarit kulkemaan mukana. Suuntaanko maromritiskille vai onko muita vaihtoehtoja? Hintakin saisi olla edullinen.
BMW 118dA M-Sport

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Murska - 17.05.16 - klo:20:56
Taakkatelineet pitäisi ostaa että saa fillarit kulkemaan mukana. Suuntaanko maromritiskille vai onko muita vaihtoehtoja? Hintakin saisi olla edullinen.
Vaikkapa
http://www.thule.com/fi-fi/fi/products/carriers-and-racks/roof-racks?q=U6yQsHrdt
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Pupa

Olisko kellään suositella osanumeroa kromisista tai mustakromisista pakoputken päistä Golfiin? Mieluummin semmoset missä on "jouset" ruuvikiinnityksen sijaan.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 18.05.16 - klo:05:45
Olisko kellään suositella osanumeroa kromisista tai mustakromisista pakoputken päistä Golfiin? Mieluummin semmoset missä on "jouset" ruuvikiinnityksen sijaan.

Osanumeroa en osaa sanoa, mutta esim. tällaiset löytyy Amazonista:

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00R64A8TG/ref=s9_simh_hd_bw_bKY8sx_p263_d0_i1?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=merchandised-search-2&pf_rd_r=S9CECR09X5PQK36TK1DM&pf_rd_t=101&pf_rd_p=662996207&pf_rd_i=303664031
VW Passat Variant GTE

Pupa

ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 18.05.16 - klo:09:41
Onpa halpaa :) Kiitos vinkistä. Sattuuko sulla olemaan noi omassa Golfissa?

Katselin näitä eBaystä: Mustakromiset pakoputken päät

Ei löydy omasta Golfista noita, joten en osaa valitettavasti sanoa laadusta tai sopivuudesta mitään. Halvalta kyllä vaikuttavat nuo Amazonissa myynnissä olevat verrattuna eBayssa myytäviin, mikä saattaa kyllä vähän herättää epäilyksiä...
VW Passat Variant GTE

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 18.05.16 - klo:09:47
Ei löydy omasta Golfista noita, joten en osaa valitettavasti sanoa laadusta tai sopivuudesta mitään. Halvalta kyllä vaikuttavat nuo Amazonissa myynnissä olevat verrattuna eBayssa myytäviin, mikä saattaa kyllä vähän herättää epäilyksiä...

Juurikin näin. Vanhassa Polossani oli Audin osanumerolla löytyvä krominen, joka maksoi n. 30â,¬/kpl.

Taidan ottaa varman päälle ja sijoittaa vähän enemmän aitoihin VAG osiin.

Nääkään ei ollut pahat: Kromiset päät
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

mikaanikko

Kuka tietää mikä on kartturin puolella keskitunnelia sijaitsevan syvennyksen (siinä vielä kuminauha) tarkoitus?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

lari


Peeke

Uusi Volkkaristi ilmoittautuu!

Reilu pari kuukautta odoteltiin tilauksesta ja nyt alla uusi menopeli:

- Variant 1.4 (125hp) DSG
- Allstar-varustelu
- MIB II Composition Media
- Xenon-paketti (dynaamiset xenonit, monitoiminäyttö premium, avaimeton lukitus/käynnistys)
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- 17" Dijon kesärenkailla
- 16" jotkin perus viispuolaiset kitkoilla
- Urheilullinen alusta
- Tummennetut takalasit
- Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
- Ilman mallimerkintöjä - itse jouduin vielä raapustamaan Allstar-merkit pois b-pilareista ja irroittamaan takarekkarin taustamuovin.

Kilsoja on jo takana lähemmäs tuhat ja tosi mukava peli on ajella. Tehoja ei kiusaksi asti ole, mutta hyvin kerkiää liikenteen mukana kierroksia nostamatta. DSG toimii kuin ajatus ja sopii ainakin tähän koneeseen hienosti. Alusta ei hirvittävän jäykkä ole vaikkakin on tuo madallettu versio, toisaalta sopii tällaiseen käyttöfarkkuun erinomaisesti. Toiveena olisi pieniä muokkauksia VAG-COMin kautta, ja kenties jotain updgreidausta äänentoistoon. Paljon tulee musiikkia kuunneltua ja CarPlay onkin käynyt kuumana. Dynaudion setti kävi mielessä tilaushetkellä, mutta yli 800â,¬ sijoitukseen olisi tarvinnut lisää miettimisaikaa. Näillä muokkauksilla ei kiire ole ja hymyssä suin on näillä perusvehkeilläkin ajeltu.

Kaikenkaikkiaan hyvä peli!

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.01.16 - klo:08:50
Marmorilta, Laakkoselta Hyvinkäältä ostettu takapuskurinsuoja. Minusta sopii erittäin hyvin, eikä ole mikään rimpulaviritys. Hintaa en muista,,,

Lisänä vielä tilasin takakontin kaukalomaton ja takapuskurinsuojan. Tosi samannäköisen kuin Erkalla, joskin ostettu Nettiosa.comista, 69â,¬. Ruostumatonta terästä, hyvä istuvuus, laadukkaan oloinen, 3M:n kiinnitysteipit ja puskurin puhdistuspyyhekin mukana. Suosittelen!


Cayman

120tkm huolto tulossa,jos ottaa kaiken mitä varausohjelma tarjoaa niin laskun loppusumma 2600â,¬ wtf  :o
ID.3 Business
Golf VIII

anzz

Terve! Olen tässä katellut 7 koppasta käytettyä viistoperää 1.2 77kw. Onko tuossa koneessa ilmennyt mitään lastenvikoja? tässähän on jakopää hihnalla(?)
-muita tyyppivikoja
-kokemuksia muuten autosta
-muuta huomioon otettavaa ostaessa
-sitten vielä trendlinen ja comfortin erot?

kiitos jo etukätteen :)

Son

Mitäs nyt on meneillään, kun Comfortlineen ei ole tarjolla kuin 1.0 TSI ja 1.4 TGI? Näyttävät keskittävän kaiken tarjonnan Allstariin, mutta siihenpä ei saa lisävarustepenkkejä (mikäli oikein katsoin).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy