VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

wiba

Kitos vastauksesta. Tyydyn siihen, että odotellaan sopivan yksilön löytymistä jossa on xenonit jo valmiina keulalla.

europe


JHS

Tänään alkaneilla Das Auto-päivillä varuste-etu Golfiin jopa 3000euroa.   Käytännössä pari tonnia tuosta sulaa jo kuukausia hinnastossa tiedetyn DSG-automaatin hinnoitteluun manuaalin hinnalla.   Todellista uutta tarjousta jää tonnin verran.   Niin ja näin...Nyt kyllä mainonnassa liikutaan ns. harmaalla alueella.   Tekstistä voidaan myös päätellä, että dsg ilmaisuus on väliaikaista - tietenkin.

MMV

Vaimon erinomaisesti palvellut perus-Golf vaihtuu parin viikon päästä uuteen himpun tehokkaampaan ja paremmin varusteltuun uuteen Golfiin. Vaihtotarjous oli yksinkertaisesti ohittamaton.

MMV

Nyt heräsi kysymys, että tuleekohan nyt maksettua jostain turhasta?! Uuteen Golfiin tulee siis seuraava optio:

Radio Composition Media. 
Kosketusvärinäyttö. CD- ja MP3-toisto. App-Connect -valmius. AUX-IN- ja USB-liitin, SD-muistikorttipaikka. 4x20 W, 8 kaiutinelementtiä. Matkapuhelinvalmius Bluetooth. Vaatii puhelimelta Hands Free Profile -tuen. Bluetooth-audiotoisto (A2DP).

Huomasin kuitenkin, että vakiovarustelistassa on tällainen kohta:

Matkapuhelinvalmius Bluetooth. Bluetooth-audiotoisto (A2DP). USB-liitin. (tuotantoviikosta 22/2015 alkaen)

Eli tarve olisi BT handsfreelle, eikä millekään muulle. Ovatko nuo kaksi päällekkäistä asiaa vai onko tuo vakio BT-yhteys vain audion striimaukseen?

Ocu_P

Minulla oli Golf VII:ssa tuo lisävarusteinen ja nyt Leonissa ilmeisesti tuo sama, mikä Golfissakin on vakiona. Käytännön eroa ei ole kuin näytön koossa ja siinä, että radio kuuluu kunnolla. Ensimmäisissä seiskagolfeissahan tuossa laitteessa oli radion kuuluvuusongelmaa, jota ei saatu kuntoon ainakaan minulla.

Jättäisin kyllä lisävarusteen pois, mutta entäs travel-paketti? Saisi navin ja ACC:nkin pienellä lisähinnalla.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 14.09.15 - klo:08:28
Jättäisin kyllä lisävarusteen pois, mutta entäs travel-paketti? Saisi navin ja ACC:nkin pienellä lisähinnalla.

Tässä on sellainen keissi, että kaupat on tehty jo Suomessa olevasta autosta (valmistunut viikolla 34), joten lisävarusteisiin ei voinut vaikuttaa.

Ocu_P

Joo, niinhän se olikin. Kyllä tuo varuste kuitenkin ainakin vaikuttaa positiivisesti sisäilmeeseen ja käytettävyyteenkin.

R-N

Golf Variant Comfortline Edition 40 1.6 TDI DSG on ollut nyt muutaman kuukauden ajossa. Olen ollut autoon tyytyväinen, mutta olen kiinnostunut muiden kokemuksista koskien vanteiden likaantumista. Tuntuu siltä, että etuvanteet ovat jatkuvasti jarrupölystä mustana ja niiden puhdistaminen on melko työlästä. Autossani on ACC, jonka kanssa ajaessa jarrut ovat ehkä hieman kovemmalla käytöllä. Silti en muista, että aiemmissa autoissani olisi ollut tällaista ongelmaa.

Daatta

ACC + DSG yhdistelmä käy varmasti jarrujen päälle. Jarrupalat vaikuttavat myös, mitä tehtaalla ovat sinne laittaneet. Puhdistamiseen auttaa kunnon (rautaa irrottava) vanteidenpesuaine, esim. Sonax vannepesu.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Herr K

Myös omassa Golfissa tuntuu etuvanteisiin jonkin verran kertyvän pölyä. Ei mitenkään erityisen paljon, mutta autoa käsin pestessä pölyn kyllä huomaa. Osittain varmaan riippuu vanteen mallistakin kuinka paljon pölyä niihin kertyy. Lisäksi jos vanteessa on vielä jotakin muuta likaa, rasvaa tms. tarttuu pölykin niihin helpommin. Itselläni on kyllä pöly lähtenyt hyvin vedellä ja harjalla, mutta vanteiden pesuaine kyllä varmasti auttaa, jos lika on tiukemmassa.
VW Passat Variant GTE

tet

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.09.15 - klo:10:30
ACC + DSG yhdistelmä käy varmasti jarrujen päälle.

Miten DSG vaikuttaa asiaan?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.09.15 - klo:11:37
Miten DSG vaikuttaa asiaan?

Eikös vauhtia hillitä jarrua vasten, jolloin laatikko eli kytkimet luistavat jonkin verran? Liikkeelle lähdöissä ja ryömittäessä, lähinnä. Omat DSG-ajot rajoittuvat muutamaan koeajoon, mutta näin kuvittelisin tapahtuvan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tet

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.09.15 - klo:13:51
Eikös vauhtia hillitä jarrua vasten, jolloin laatikko eli kytkimet luistavat jonkin verran? Liikkeelle lähdöissä ja ryömittäessä, lähinnä. Omat DSG-ajot rajoittuvat muutamaan koeajoon, mutta näin kuvittelisin tapahtuvan.

Ahaa, minä käsitin tuon "ACC + DSG yhdistelmä" niin että DSG jotenkin lisäisi ACC:n aiheuttamaa jarrujen kulumista manuaaliin verrattuna. Mutta puhuttiinkin siis erikseen molemmista. Vaan enpä tiedä, lisääkö tuo DSG nyt mitenkään olennaisesti jarrujen kulumista manuaaliin nähden. Veikkaan että on ajotyylistä kiinni pitkälti tämäkin. Manuaalillakin tyylejä on monta, joku jarrutelee kytkin pohjassa ja toinen kytkin ylhäällä. Kytkin pohjassa varmaankin kuluttaa jarruja enemmän, kun moottorijarru ei ole apuna niin jarrulla on kovempi työ.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

R-N

Tarkennetaan vielä, että lisäksi autossani on ajoprofiili asennossa "eco", jolloin DSG rullaa enemmän vapaalla ja aiheuttaa lisää jarrujen kulumista. Silti ero edelliseen autooni on niin iso, että epäilen myös jarrupalojen materiaalin ja vanteiden muotoilun vaikuttavan asiaan.

Sonaxin vannepesu on jo testattu ja todettu toimivaksi painepesurin kanssa.

wiba

Mistä pääsi Rosstechin kaapelilla laittamaan 2015 vuoden Golffiin takavalot päälle, kun on edessä päiväajovalot? Auto siis xenon-paketilla.

Herr K

Vuosi ja 15 tkm alkaa olla takana nykyisellä menopelillä ja voisi olla sopiva aika kirjata muutamia tuntemuksia nykyisestä kulupelistä. Verrokkina toimii edellinen Golf VI.

- Ohjaamon materiaalit näyttävät ja tuntuvat laadukkaammilta nykyisessä. Tosin edellinen oli Comfortline ja nykyinen Highline, joten sekin osaltaan selittää eroa. Toisaalta nykyisessä on ilmennyt jonkin verran nitinöitä ja natinoita, kun taas edellisessä niitä ei ollut yhtään.
- Mielestäni kuutosen sähkömekaanisesti tehostettu ohjaus oli parempi kuin nykyisen täyssähköinen. Ohjaustuntuma oli kokonaisuudessaan parempi. Omaan autooni myös vaihdettiin koko ohjausvaihde mutteriohjauksen takia
- Edellinen oli myös jonkin verran vakaampi eli sivutuuli tuntui siinä mielestäni vähemmän. Tämä voi tietty johtua renkaistakin jne.
- DSG on toiminut mukavasti tähän asti. Ainoa missä olisi vielä parantamisen varaa, on tilanteet joissa hidastetaan ensin vaikkapa risteykseen, mutta ei pysähdyksiin asti ja lähdetään sitten kiihdyttämään uudelleen. Tuolloin laatikko jää pariksi sekunniksi miettimään kaasun uudelleen painamisen jälkeen.
- Uudempi on hiljaisempi

Kaiken kaikkiaan positiivisella puolella ollaan, vaikka ohjauksen tunnottomuus vähän harmittaa. Matkan taittaminen autolla on kuitenkin ollut mukavaa ja kaupunkipyörityksessä sekä ruuhkissa DSG on vaivaton.
VW Passat Variant GTE

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 22.09.15 - klo:19:51
Omaan autooni myös vaihdettiin koko ohjausvaihde mutteriohjauksen takia

Mutteriohjaus on uusi termi Väänäselle. Tarkoitatko tällä sitä, että rattia pyöritettäessä ohjausvoima vaihtelee, ohjauksessa on ikäänkuin "pykäliä"?
Oliko tämä nimenomaan tässä uudessa Golfissa?

Mistähän tuo pykältäminen voisi käytännössä/teknisesti johtua?

Herr K

Väänänen tulkitsi aivan oikein eli juuri tuosta on kyse. Mutteriohjauksesta on tuolla Audi-ketjuissa keskusteltu pitkältikin, mutta sama vika oli siis eksynyt mun nykyiseen Volkkariinkin. Syytä tosin en osaa näin maallikkona lähteä arvailemaan...

Edelliseen viestiin lisäyksenä vielä, että kulutus on tankkauksesta mitattuna pyörinyt 5,7-6,2 l/100 km välillä sekalaisessa ajossa. Olen lukemaan varsin tyytyväinen, vaikka ainahan se saisi olla pienempi. Ajotietokone ilmoittelee n. 0,5 l pienempiä lukemia. Maantiellä 60-80 km/h nopeuksissa pääsee helposti alle viiden litran ja motarilla vastaavasti mennään lähemmäs seiskaa.
VW Passat Variant GTE

Vwhannes

Laitetaanpa omia kokemuksia, alla Golf Variant 1.6 TDI DSG ja takana 7 kk ja 39 000km verrokkina vastaava peli vm. 2011 jolla tuli ajettua 3.5 vuotta ja 230 000 km
- uusi on hiljaisempi ja mielestäni tyylikkäämpi ja penkit itselle paremmat (Comfortline)
- uuden moottori tuntuu jostain syystä tehokkaammalta, vaikka käytännössä eroa ei pitäisi olla
- jonkin verran nitinöitä molemmissa, vaikeasti paikallistettavia uuden ovilistaa lukuunottamatta, vanhassa yllättäen vähenivät kilometrien myötä
- valot uudessa selvästi paremmat, molemmissa kääntyvät xenonit
- uusi lämpimämpi, muttei voi verrata kun siinä on Webasto, jota ei vanhassa ollut, vanhallakin pärjäsi
- vanhan ohjaus kertaluokkaa (kesällä) tai kahta (talvella) parempi, uutta vaivaa ura- ja sivutuuliherkkyys etenkin talvirenkailla Hakkapeliitta 8 (vanhassa Contit), rengasliike arvioi, ettei parannusta merkkiä vaihtamalla
- DSG:n toiminta samaa luokkaa arvosanalla hyvä, vanha jyristeli herkemmin, uudessa vaihdot terävämpiä jopa suurimpien vaihteiden välillä, tuntuu, että nämä ovat kaikki yksilöitä
- uudessa joitakin ärsyttäviä pikkuasioiden huononnuksia kuten auton sisäisten virtapistokkeiden (tupakansytytin) sijainti edessä (taempana)  ja tavaratilassa (alempana)
- vanhaan ei tarvinnut lisätä öljyä huoltovälin (30 0000 km)aikana, uuteen meni litra, väheneekö vai kasvaako jatkossa, molempia veikattu
- uuden sähköinen käsijarru mukavampi kuin vanhan kahvasta vedettävä

wiba

Lainaus käyttäjältä: wiba - 21.09.15 - klo:07:53
Mistä pääsi Rosstechin kaapelilla laittamaan 2015 vuoden Golffiin takavalot päälle, kun on edessä päiväajovalot? Auto siis xenon-paketilla.

Itse itselleni vastaten apu löytyikin täällä jo olleesta topicista. Nyt palaa takavalot myös 0-asennossa.

Väänänen

Minkä tyyppinen rengaspaineen valvontajärjestelmä näissä nyky-golfeissa on?
Anturit ja lähettimet venttiileissä vai pyörintänopeuden tarkkailuun perustuva?


MMV

Passiivinen eli pyörintänopeuden eroon perustuva.

Vwhannes

Kahdesti rengaspainevaroitin herännyt henkiin, ensin ihan aiheesta, toisen kerran renkaiden kausivaihdon jälkeen keväällä ilmoitti rengaspaineiden erosta, vaikka paineet olivat tasan kohdallaan. Ja ilmoitus tuli kolmantena päivänä vaihdon jälkeen, vaikka auto oli liikenteessa joka päivä. Huollon mukaan normaalia. Ilmoitus käydään kuittaamassa  parin kolmen valikon takaa ja sitten taas kaikki hyvin, kunnes oikeasti paineet pielessä tai viimeistään kun talvirenkaat alle.

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: MMV - 30.09.15 - klo:19:26
Passiivinen eli pyörintänopeuden eroon perustuva.

Hyvä. Noista painetta mittaavista järjestelmistä ei ole itsellä muuta kuin heikkoja kokemuksia.

R-N

Koskeeko tämä EA189 -kohu Golf VII -mallin autoja? Itselläni on tänä vuonna käyttöönotettu 1.6 TDi.

JPN_V70D3OR

Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

JHS

#2367
Lainaus käyttäjältä: R-N - 02.10.15 - klo:14:23
Koskeeko tämä EA189 -kohu Golf VII -mallin autoja? Itselläni on tänä vuonna käyttöönotettu 1.6 TDi.
Jos rekisteriotteessa on Euro6 tai EU6 merkintä, ei koske VW:n tiedotteen mukaan.
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenagkertoomaaratea189-dieselmoottoreillavarustetuistaautoistasuomessa?open&db=vw5.nsf
Kesäkuussa rekisteröidystä 1.6 tdi Bluemotionistani tuo merkintä löytyy, samoin VW:n sivujen tekniset-tiedot osiosta nyt myynnissä olevista dieseleistä, paitsi 1.6tdi 66kw (EU5).
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=5G1#diesel

R-N

1.6 TDi, rekisteröity 04/2015. Rekisteriotteessa on Euro 5, mutta tämän palvelun mukaan http://www.vv-auto.fi/dieselcarcheck/volkswagen/volkswagen.asp
ei ole EA189 -moottoria.

JHS

Hyvä :)
Muutenhan tuo sivusto tarjoaa mahdollisuuden bongattujen rekisterikilpien tai muuten jo tunnettujen VAG dieselien  tutkimiseen mahdollisen huijausohjelman suhteen.   (Ainakin, jos ei ole muuta tärkeämpää tekemistä.   :o  )   

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy