VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

duke7

Ei talvirenkaat koskaan ole kesärenkaiden veroiset ajettavuudeltaan ja toisaalta merkkien sekä mallien välillä on suuria eroja. Muutama vuosi sitten oli talvirenkaina Michelinin nastat ja kun niistä vaihtoi kesärenkaisiin tuntui kuin olisi saanut uuden auton alle. Tai vähintään uuden alusta. Nykyisten GY nastojen kanssa ero ei ole niin dramaattinen mutta huomattava silti. Muistelen ainakin Hakkapeliitta 8 -renkaiden huonosta suuntavakaudesta valitellun täälläkin.

Toisaalta pyörien suuntaus voi olla jo uudesta asti pielessä joten asia kannattaa tarkistuttaa. Vuosia sitten Golf V ja Passat 3C mallien kanssa oli hyvinkin yleistä, että kulmat piti säätää heti luovutuksen jälkeen.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.04.15 - klo:19:19
Ei talvirenkaat koskaan ole kesärenkaiden veroiset ajettavuudeltaan ja toisaalta merkkien sekä mallien välillä on suuria eroja. Muutama vuosi sitten oli talvirenkaina Michelinin nastat ja kun niistä vaihtoi kesärenkaisiin tuntui kuin olisi saanut uuden auton alle. Tai vähintään uuden alusta. Nykyisten GY nastojen kanssa ero ei ole niin dramaattinen mutta huomattava silti. Muistelen ainakin Hakkapeliitta 8 -renkaiden huonosta suuntavakaudesta valitellun täälläkin.

Toisaalta pyörien suuntaus voi olla jo uudesta asti pielessä joten asia kannattaa tarkistuttaa. Vuosia sitten Golf V ja Passat 3C mallien kanssa oli hyvinkin yleistä, että kulmat piti säätää heti luovutuksen jälkeen.

Auto on kuitenkin kesärenkailla hyvä ja vakaa ajettava, joten vaikea uskoa, että ongelma olisi itse autossa. En toki odota talvirenkailta kesärenkaiden veroista ajettavuutta, mutta koskaan aikaisemmin ei mulle ole tullut vastaan kesä-, kitka- tai nastarenkaita, joilla auto olisi yhtä levoton kuin noilla. Kilsoja on kuitenkin itelläkin takana aika paljon ja useammalla erimallisella autolla ja rengastuksella.

Alla olevan linkin takana on joitain arvioita noista Contin nastarenkaista ja kovin on kaksijakoista. Toiset tykkää kovasti ja ihmettelee toisten ongelmia ja toiset manaa levottomuutta: http://www.rengasvertailu.fi/nastarenkaat/continental-contiicecontact

Ehkä tää on henkimaailman juttuja...  ;D
VW Passat Variant GTE

Vwhannes

Itse eniten ihmettelen Golf VII:n eroa edelliseen Golf VI:een, johon olin kovin tyytyväinen kesät talvet. Olen kohta 20 vuotta ajanut työmatkana samaa pätkää suomalaista valtatietä  250 km/päivä, muutakin ajoa tulee siten, että vuodessa kertyy 65 000 km. Yhteensä takana taitaa olla n. 1,6 milj. km, joten kesä- ja talvirenkaiden erot ovat tulleet tutuiksi ja hyväksytyiksi, mutta tämä nykyinen Golf Hakkapeliitoilla ei vaan toimi. Edellisessä alla olivat aluksi Misukat ja sitten Contit. Kohta siis kesärenkaat alle, jos ne toimivat odotetusti niin ongelma siirtyy 6 kk eteenpäin. Silloin pitää jotain keksiä. Kokeillaan vaikka alustan säätöjä ja sitten vaihdetaan renkaita.
Sellainenkin on tullut mieleen, että haetaanko uusiin autoihin  nyt jotain sellaisia ominaisuuksia, jotka lyövät ajettavuutta korville. Eilen tuli TL, jossa vertailtiin farkkuja ja Ford Mondeon ohjausta kuvattiin levottomaksi. Edellisen sukupolven Mondeo oli kokemukseni mukaan hieno ajettava kaikissa olosuhteissa, uutta en ole testannut. Passatissa näytti ajettavuus olevan kunnossa.

Golf

En välttämättä moittisi ajo-ominaisuuksia nastallisilla Conteilla huonoksi, mutta eroa kesärenkaisiin on kovemmissa nopeuksissa kuin yöllä ja päivällä. Olisi ollut mielenkiintoista kokeilla vastaavaa autoa eri merkkisillä nastarenkailla moottoritiellä mutta se nyt jäi kuluneen talven kohdalla tekemättä. Omalla kohdallani voi tietenkin olla, että ne ovat vaan niin älyttömän lepsun tuntuiset korkealla 65-profiililla, kun aiemmat talvet on tullut ajeltua 55-sarjalaisilla Conteilla. Yksi asia missä huomasin ainakin jonkinmoista kehitystä tapahtuneen, on se että nyt näyttäisi kaikki nastat olevan talven jälkeen tallella. Kulutuspinta sen sijaan on kulunut hieman enemmän kuin aikaisempina vuosina ja ajokilometrit ovat jotakuinkin samat. Mutta nyt saa taas puoli vuotta ajella kesärenkailla niin turha murehtia vielä ensi talvea, ja saahan noita renkaita vaihdettua mikäli siltä tuntuu.

JHS

#2314
Löysin  videon Golf Variantin valmistumisesta tehtaalla, kuvissa erityisesti Alltrack ja R-Golf. 
Varsinkin robottien uupumaton uurastus tuo onnenkyyneleen ainakin insinöörin silmäkulmaan.
https://www.youtube.com/watch?v=avPQaN3i5DA

heifetz

Lainaus käyttäjältä: JHS - 02.05.15 - klo:14:45
Varsinkin robottien uupumaton uurastus tuo onnenkyyneleen ainakin insinöörin silmäkulmaan.
https://www.youtube.com/watch?v=avPQaN3i5DA

+1 vaikken inssi olekaan. Ovat ne teollisuusrobotit vaan upeita, liikkuvat pehmeästi kuin balettitanssijat!
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Eka Golf

Joskus vaikuttaa että robotit kuluvat "horoiksi" tai muuten pelleilevät kun tulee nuita "maanantaikappaleita"?  8)

JHS

Golfin ja Golf Variantin hinnat nousseet, samalla hinnoiteltu 1.0 tsi halvemmaksi kuin 1.2 tsi.
Yllättävää on, että DSG-vaihteiston saa eri moottoreihin käytännossä tavallisen vaihteiston hinnalla!!!   
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_h)?open&m=BA5

UrsaMajor

Ajettavuudesta:

Oman variantin sain alle elokuun lopulla -14. Tehtaalta tilattu sporttialusta ja highline-varustelutason myötä alla 16" Doverit ja Conti PremiumContact 5:t 205/55/16 koossa. Autoa sai paimentaa koko ajan ajaessa.

Tänä keväänä laitoin alle 18" Golf 6 R Talladegat ET51 ja Bridgestone Potenzat 225/40/18. Syksyn tuntumiin verrattuna huikea parannus suuntavakauteen. Ohjaus koodattu myös sport-modeen, jonkin verran voi vaikuttaa myös asiaan.

Näillä muutoksilla on oikeasti kevyttä ajaa pitkää matkaa.

5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

ak72

Onko Golf 7 ominaisuus ettei kaasupoljin mene tasaisesti pohjaan vaan noi 80% painettuna tulee selvä pykälä ja kun painaa lisää niin poljin "lumpsahtaa" pohjaan? Tuntuu hölmöltä jos tuo tosiaan on tuollainen...
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: UrsaMajor - 07.05.15 - klo:16:51
Ajettavuudesta:

Oman variantin sain alle elokuun lopulla -14. Tehtaalta tilattu sporttialusta ja highline-varustelutason myötä alla 16" Doverit ja Conti PremiumContact 5:t 205/55/16 koossa. Autoa sai paimentaa koko ajan ajaessa.

Tänä keväänä laitoin alle 18" Golf 6 R Talladegat ET51 ja Bridgestone Potenzat 225/40/18. Syksyn tuntumiin verrattuna huikea parannus suuntavakauteen. Ohjaus koodattu myös sport-modeen, jonkin verran voi vaikuttaa myös asiaan.

Näillä muutoksilla on oikeasti kevyttä ajaa pitkää matkaa.

Olet päätynyt samaan johtopäätökseen kuin muut mq. Alustan kuskit. Alusta on kehno ajettava vakiorengastuksella ja alustalla. Madallatulla alustalla ja matalan profiilin renkailla saa ohjauksesta siedettävän.

Mikähän vag:lla meni alustan suunnittelussa pieleen? Tuloksena rengas ja uraherkkä peli. Vanhempien vaggien alustat olivat erinomaisia ohjaukseltaan.

Matson757

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 07.05.15 - klo:18:10
Onko Golf 7 ominaisuus ettei kaasupoljin mene tasaisesti pohjaan vaan noi 80% painettuna tulee selvä pykälä ja kun painaa lisää niin poljin "lumpsahtaa" pohjaan? Tuntuu hölmöltä jos tuo tosiaan on tuollainen...

Onko DSG? Kuulostaisi kickdownin pykälältä.

ak72

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 07.05.15 - klo:23:16
Onko DSG? Kuulostaisi kickdownin pykälältä.

Manuaali, onkohan tuo joku eco jutska ettei tulis poljettua aina kaasua pohjaan? 😉
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Son

Golfin hinnasto ja varustevalikoima päivittyivät.

Composition Media -radio tukee nyt App-Connectia (Android Auto, Apple CarPlay ja MirrorLink) ja sen näyttö suureni 6,5":ksi.

Ja DSG on nyt ilmainen lähes joka Golf- ja Golf Variant -mallissa. Tämä siis varmaankin kampanja.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Son - 08.05.15 - klo:14:53
Golfin hinnasto ja varustevalikoima päivittyivät.

Composition Media -radio tukee nyt App-Connectia (Android Auto, Apple CarPlay ja MirrorLink) ja sen näyttö suureni 6,5":ksi.

Ja DSG on nyt ilmainen lähes joka Golf- ja Golf Variant -mallissa. Tämä siis varmaankin kampanja.

Volkswagen mainostaa ihan lehdessä (viikkouutiset Hyvinkää ja Riihimäki) että nyt DSG ilmaiseksi Golf ja Golf variantteihin.

Manuaali bluemotion farkussa on myös tuollainen kickdown poljin

JHS

Jotenkin on vaikea välttää ajatusta, että DSG:n ilmaisuuden kustannukset myyjälle on leivottu manuaalien tavallista suurempiin hintapäivityksiin.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: JHS - 06.05.15 - klo:16:20
Golfin ja Golf Variantin hinnat nousseet, samalla hinnoiteltu 1.0 tsi halvemmaksi kuin 1.2 tsi.
Yllättävää on, että DSG-vaihteiston saa eri moottoreihin käytännossä tavallisen vaihteiston hinnalla!!!   
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_h)?open&m=BA5
Kai tavallisen pitäisi olla kalliimpi koska on parempi?  :P

JTA

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 08.05.15 - klo:14:48
Manuaali, onkohan tuo joku eco jutska ettei tulis poljettua aina kaasua pohjaan? 😉

Kyseessä todennäköisesti samanlainen nappi kuin automaatissa kick down, mutta manuaalissa sillä voidaan ohittaa nopeudenrajoittimella asetettu maksiminopeus.

JHS

#2328
Golf 7:n rakentuminen robottien käsissä näyttää kuin otteelta tieteiselokuvista.   Videon loppupuolella rekkarilla varustettu yksilö joutuu kokemaan kovempaa käsittelyä tuotekehityksen hyväksi.
https://www.youtube.com/watch?v=6YZKxs3f7io

Sitten kootaan sähköGolfia ja pääsee näin kurkistamaan muuten piiloon jääviin sisuskaluihin.
https://www.youtube.com/watch?v=JhPtvOGR_vA

GTI:n kolaritesti...
https://www.youtube.com/watch?v=2apWN173D4A

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: JHS - 10.05.15 - klo:15:15
GTI:n kolaritesti...
https://www.youtube.com/watch?v=2apWN173D4A

Näyttää nuken pää menevän osittain ohi ratin tyynystä.  ::)

JHS

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.05.15 - klo:16:03
Näyttää nuken pää menevän osittain ohi ratin tyynystä.  ::)

Mielenkiintoinen havainto.   Videota tutkimalla näyttää johtuvan auton heilahtamisesta ko. törmäystavassa.
Vastaavasti oikean puolen törmätessä  pää osuisi tyynyn toiseen reunaan.   Kannattaa siis törmätä suoraan  keskelle kohdetta ;)
Oikeastihan kyseessä on pahin mahdollinen nokkakolariasetelma, jossa myös korin turvarakenteet joutuvat tosi toimiin.

europe

Wörtherseen satoa,
GTI Clubsport, 265hv.
Kaupoissa ensi vuoden alussa, pienillä muutoksilla...

qsla

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.05.15 - klo:16:03
Näyttää nuken pää menevän osittain ohi ratin tyynystä.  ::)

Tuossa IIHS törmäystestissä ei oikeastaan "eurooppalaisista" loista kuin Volvo, se on suunniteltu tuontapaiseen puolikkaaseen esteeseen törmäämiseen.


Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

ptrs57

hyvä vinkki että saa 12V tupakansytytinliitännät toimimaan myös kun auto ei käy/virrat suljettu :
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/permanent-12v-supply-power-socket-99113.html
ohje pitää muuten paikkaansa , paitsi sulaketaulu on kuskin vasemman polven edessä olevan luukun takana.
luukku irtoaa kun avaa sen ja painaa takaosaa sisäänpäin ja sitten vetää luukun irti.
oli varsin kätevä mökkiolosuhteissa kun tarvii puhelinta ladata. hyvää Jussia !
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

europe

Modifioidullla Soundgeneraattorilla varustettu GTD.

https://www.youtube.com/watch?t=117&v=X3m-Bs5niJw

qsla

Kylläpäs on kiva ajella jälleen Golffilla :) tietääkö kukaan tuosta ECO ajoprofiilista ja 4motionin käytöksestä.  Vaikuttaako siihen jotenkin? Offroad moodissa ilmeisesti haldex on kokonaan lukittuna.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

vipperi

Mitäs polttoainetta kannattaa laittaa 1.2tsi:n tankkiin 95e10 vai 98e5?

wiba

Miten työläs on laittaa xenonit jälkikäteen keulalle? Ei mitään muutossarja virityksiä vaan oem juttuna.

Jultsu

Melko työläs ja kalliskin, veikkaan että purkaamo-osillakaan ei touhutonni riitä..
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

dwntime

Lainaus käyttäjältä: wiba - 03.09.15 - klo:21:15
Miten työläs on laittaa xenonit jälkikäteen keulalle? Ei mitään muutossarja virityksiä vaan oem juttuna.

Tuossa minun asennukseni. Vaikka kyseessä mk5 GP niin samat temput menee  periaatteessa myös Golf 7:aan.
http://www.autostadium.fi/index.php?topic=2423.0

Ja kuten edeltävä kirjoitti, niin varmaan ainakin tonni menee. Tuohon omaan projektiin meni n. 700â,¬ vaikka johtosarjoja lukuun ottamatta kaikki oli purkaamo-osia.

Itse umpiot oli kallein yksittäinen investointi n.250â,¬ minun tapauksessani. 7:aan ei taida saada oikein vielä käytettyjä joten uusien osto edessä ja ne menee varmaan 1500â,¬ paikkeille esim. Carsystemsiltä.
Lisäksi tarviit todennäköisesti uuden highline bcm:n, 150-200â,¬ sekä afs + korkeudensäätösetin anturilla ja johtosarjalla n.400â,¬.
Eli ollaan jossain 2000â,¬ paikkeilla.
Mahdotonhan tuo ei ole asentaa eikä ollut loppupeleissä edes vaikea homma.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy