VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Murska

On vissiin hanskoista kiinni toimiiko kosketusnäyttö vai ei, mulla toimii hanskat kädessä.
BMW 118dA M-Sport

heifetz

Kiitos kommenteista! Liian herkkä ESC on miinus. Quattro-A3 voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta siinä verotusarvot lähtökohtaisesti 50 euroa suuremmat kuin etuvetoinen A3. A3 on taas teknisesti lähes Golf, joten miksi maksaa enemmän olympia-rinkuloista? 1-sarjalainen bemari on tuttu ja jopa sporttinen ajettava, mutta siitä on tulossa uusi malli ja en tiedä kerkeääkö se suomeen ennen uuden liisarikauden alkua. Aaargh, onpa tämä vaikea..
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 10.01.15 - klo:12:09
Golf on kyllä helvetin meluisa auto, vaikka ajaisi pumpulitupot renkaina. Et oo vissiin koskaan ajanut autoa missä olisi äänenvaimennukseen edes vähän panostettu?

Minä taas olen asiasta täysin eri mieltä. Minusta Golf on eritttäin hiljainen. Meillä siis VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG kakkosautona. Verrattuna toiseen autoomme joka on Audi A6 TDI Quattro 180kW ero ei ole kovin suuri Audin eduksi. Ylipäätään olen vuoden kokemuksen perusteella erittäin positiivisesti yllättynyt Golfista kaiken kaikkiaan.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

heifetz

Koitin varata Golffia koe-ajoon: tyypilliseen VW tapaan viestiini ei edes vaivauduttu vastaamaan. Audi-liikkeestä pyyntöön vastattiin 15 minuutin sisällä. Ei taida minusta taaskaan tulla VW -miestä. Ihan samaan paskaan palveluun töppäsi tämäkin yritys kuin vuonna 2009 kun yritin Sciroccoa hankkia (silloin myyjä ei vaivautunut paikalle sovittuun tapaamiseen). Pitäkööt autonsa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

JHS

#2284
Kolmisylinterinen 1.0 tsi tulossa myös Golfiin???  Polon Highlinessa jo myynnissä.  Todennäköisesti tästä rakennetaan Golfiin erityisen pihi Bluemotion-malli, joka on myös jo 1.6 Tdi:stä.  Ulkoisina eroina madallettu alusta, isompi takaspoileri ja  suljetumpi maski parantavat myös auton ulkonäköä. 
http://www.autofilou.at/2014/05/motorensymposium-vws-neuer-10l-3.html#!/2014/05/motorensymposium-vws-neuer-10l-3.html

h4nnes

Saako Comfortlinen audiojärjestelmään jälkikäteen asennettua media-in adapteria? Pystyykö sillä käyttämään puhelimen Spotifyä auton näytöllä?

polo37

Jos sinun radiossa on bluetooth , se riittää spotifyn kuunteluun. Ei tarvitse asentaa mitään lisää..

h4nnes

Ei valitettavasti löydy bluetoothia.

Kale

Media-innit löytyy jälkiasenteisten lisävarusteiden puolelta konfiguraattorista niin luulisi niitä pystyvän lisäävän jälkikäteen :)

Jälkiasenteiset lisävarusteet
  Media-In adapteri, Apple Lightning
  Media-In adapteri, mini-USB
  Media-In adapteri, USB

heifetz

Testiajossa Golf 4-motion TDI 110kw Highline.

Moottori/vaihteisto: ripeä, vääntö ihan ok. Riittää minun tarkoituksiin. Manuska ihan ok, ei mikään Skoda Rapid tai Punton tapainen mukava klik-klak heitto, mutta ihan toimiva.

Interiööri: A3:sen jälkeen aika tylsä. Kun istuu kauemmin, sisustaan tottuu. Tylsä se silti on.

Penkit: ergoactive penkit ovat todennäköisesti parhaat missä olen istunut. Edes Mersu-Eemelin penkit eivät yllä tähän mukavuuteen ja tukeen.

Alusta / neliveto: normaalilla alustalla meno on melko vaappuvaa. Sporttialusta pitäisi olla ehdottomasti. Neliveto toimii jokseenkin samalla tavalla kuin A3:ssa. Sportti asetuksenkin löysin valikosta! Ihan mukavia slaideja pystyy vetämään mutkateillä. Kotimatkalla paskatti yritti ohittaa metsätiellä: tartuin haasteeseen ja nelivedon ansiosta sain karistettua paskatin liukkailla kurviteillä.

Kokonaisuudessa ihan jees paketti. Jokseenkin tylsä ja harmaa, mutta ihan toimiva. Menee harkintaan.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Nelivedolla kiihdyttäminen on kyllä yhtä juhlaa vs etuveto. Etuvedolla liukertelee minne sattuu kun kaasua polkaisee: nelikolla auto vaan menee suoraan kuin duunari perjantaina alkoon.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Tourano

Uusimmassa eli Moottori-lehden numerossa 2/2015 on kustannusvertailussa Volkswagen Golfin eri käyttövoimaversiot. Niitä kun jokunen vaihtoehto onkin.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

h4nnes

Lainaus käyttäjältä: Kale - 06.02.15 - klo:13:21
Media-innit löytyy jälkiasenteisten lisävarusteiden puolelta konfiguraattorista niin luulisi niitä pystyvän lisäävän jälkikäteen :)

Jälkiasenteiset lisävarusteet
  Media-In adapteri, Apple Lightning
  Media-In adapteri, mini-USB
  Media-In adapteri, USB

Tuo lisävaruste on vain usb-johdon pätkä. Liitin ja siihen tarvittavat johdotukset on ostettava erikseen. Täytyy katsoa jos ebaysta löytyisi sopuhintaan.

teemur

Ajelin viikonloppuna 500km reissun 1700kg perävaunu Golfin perässä. 4motion Variantille sallitaan 2000kg jarrullista, eipä tuo paino vielä ollut oikeastaan mikään paha vetää. Ihan hyvin tuli perässä. Kulutus nousi vaan kohtuu korkeaksi pitkällä matkalla (10,9L/100km), toki johtuu suuresta ilmanvastuksesta, kuorma kun oli myös 2,6m korkea (kolme perävaunua päällekkäin, kaikissa laidat paikallaan, joten pyörteilyä varmasti aika paljon). Matkavauhtiin 85-90km/h vakkarissa 4. ja 5.vaihteet olivat ok. Olisi varmaan tasamaalla mennyt kutosellakin, ja autokin sitä halusi, mutten tohtinut turhaan rasittaa. 87 oli parempi vetonopeus kuin 80, loppui pienikin huojunta.
Kaiken kaikkiaan juuri sopiva auto toisaikaisiin vetohommiin. Kuorma tuntuu ja muistuttaa olemassaolostaan ajoittain, joten kuskikin muistaa asian eikä tule hassuteltua, mutta varsinkin etuvetoiseen Passattiin nähden hyvä juhta kun menee vakaammin suorallakin tiellä.

Rengaspaineet nostin autossa 2,8 eteen ja 3,0 taakse kun aisapainoa oli noin 75kg. Rengaspaineenvalvonta muutamaan kertaan pimpotti alentuneista paineista. Lieneekö kuitenkin niin päin, että takana paineet nousi enemmän kun sielä suurempi kuormitus ja korkeampi lähtöpaine. Öljynläpö aika tasaisesti 108-110 koko matkan ajan, ei viimasuojia, ulkona noin +2.

Hyvin aisapainotettuna tuo 2000kg varmaan ihan ok vaunu vielä vetää lyhyempiä matkoja, jos kuorma on liikkuvaa sorttia (eläimet) niin varmaan alamäet on taas niitä, joissa kaipaisi painavampaa vetoautoa. Voima riittänee hyvin tuohon maksimikuorman vetoon
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

h4nnes

Onkohan kenelläkään vielä kokemusta Zenecin multimediasoittimesta? Harmittaa kun Golfiini ei ole valittu travel-pakettia, joten navigaatio ja bluetooth puuttuvat. Tuolla saisi kaikki oleelliset toiminnot käyttöön. Hinta on aika kova, mutta varmasti löytyy markkinoita käytettynäkin, jos siitä joskus haluaa luopua.

http://www.hifitalo.fi/zenec-z-e2024m

teemur

Zenecin laitteet lienevät yleisesti ottaen hyvää tasoa, ja laadultaan lähellä OEM:ää, kuten myös hinnaltaan. Ominaisuuksiltaan lähinnä kytkentöjen osalta taas OEM:ää edellä (mm .linjatulot ja lähdöt)

4 x hinta verrattuna kohta ilmestyviin "kiinanzenecceihin" tietty on kova, mutta esim. äänenlaadussa ja radion herkkydessä / rds toiminnoissa ja kahden antennin käytössä voi olla iso ero Zenecin hyväksi. Oman kokemuksen ja foorumien juttujen perusteella radio näissä halpamaiden oem-kopioissa on lähes aina kuraa

Jos nyt maksaa noin 1000â,¬, parin vuoden päästä voi käytettynä saada 400. Käytetty infotainment kun ei oikein pidä hintaansa...

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

popmheffalumpy

Onko kenelläkään tietoa mitä kaikkia muutoksia eri vuosimallien mukana on autoon tullut?


Herr K

Hieman kokemuksia ensimmäisen puolen vuoden jälkeen...

Talven aikana mittariin ehti kertyä vajaat 7 000 kilsaa ja kokonaisuutena matka taittui aika mukavasti. Tänä talvena ei Etelä-Suomessa varsinaisesti päässyt lämmityslaitteen tehokkuutta testaamaan, mutta missään vaiheessa autossa ei kylmä tullut. Pientä parannusta tuossa tuntuisi olevan Mk6 Golfiin verrattuna, mutta vaikea sanoa varmasti. Kuutoskoppaiseen verrattuna auto on hiljaisempi, mutta on niitä hiljaisempiakin autoja olemassa ja renkailla tietysti on oma osuutensa asiaan.

Bensaa kului tuon rupeaman aikana ajotietokoneen mukaan 5,5 l/100 km, mutta tankatessa laskettuna 6-6,1 l/100 km. Ajotyylini on suhteellisen rauhallinen ja sinänsä lukemat ovat ok, vaikka hieman ihmetyttää noinkin suuri heitto tietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä. Pääasiassa ajan maantietä 80-100 km/h alueella, mutta mahtui tuohon aika paljon kaupunkiajoakin. Kesärajoitusten tultua on tullut jo huomattua, että motarilla kesärajoituksilla bensaa kuluu selvästi enemmän, mutta se ei oikeastaan ole yllätys.

Autoon vaihdettiin heti oston jälkeen (ostettu käytettynä vuoden vanhana) takaluukun pumput ja ohjausvaihde sekä samalla suunnattiin valot, päivitettiin radion softa ja vähän herkisteltiin bensatankin luukkua, koska se ei pakkasilla auennut kunnolla. Näiden jälkeen ei ole ilmennyt ongelmia. Tai no, katossa olevan aurinkolasikotelon painike on todella heppoinen ja toimii ainoastaan satunnaisesti, joten tuo täytyy käydä vielä takuun ollessa voimassa korjauttamassa. Kutoskoppaisessa tuo toimi paremmin... ;)

Auton mukana tuli Continental ContiIceContact -nastarenkaat ja niille täytyy antaa erityismaininta huonosta ajettavuudesta. Eipä ole vastaan tullut pitkään aikaan epävakaampia ja uraherkempiä renkaita. Paineiden vaihtaminen auttoi hieman, mutta kyllä itselleni ne olivat kova pettymys. Maantievauhdeissa auto ikäänkuin leijuu irti tienpinnasta koko ajan, vaikka pitoa sinänsä on hyvin. Olen kyllä kavereilta kuullut positiivisiakin kokemuksia näistä renkaista ja nettiarviot ovat sekalaisia, joten tiedä sitten mistä loppujen lopuksi on kyse. Kesärenkaiden vaihdon jälkeen ajettavuus on ollut sitä mitä Volkkarissa pitääkin eli hyvä. Katsotaan ajanko nuo nastat loppuun vai vaihtaisiko ensi talveksi jotkin toiset alle.
VW Passat Variant GTE

Epes

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 18.04.15 - klo:08:19

................ Auton mukana tuli Continental ContiIceContact -nastarenkaat ja niille täytyy antaa erityismaininta huonosta ajettavuudesta. Eipä ole vastaan tullut pitkään aikaan epävakaampia ja uraherkempiä renkaita. Paineiden vaihtaminen auttoi hieman, mutta kyllä itselleni ne olivat kova pettymys. Maantievauhdeissa auto ikäänkuin leijuu irti tienpinnasta koko ajan, vaikka pitoa sinänsä on hyvin................


Millaisilla paineilla ajelit?

Herr K

Alkuun oli 2,3 baria, jolloin ajettavuus oli todella heikko. Sitten tuli kokeiltua 2,5 ja 2,7, joista toi 2,5 tuntui parhaalta. Pidin samat paineet edessä ja takana.
VW Passat Variant GTE

Golf

Samat kokemukset nastaconteista kovemmissa nopeuksissa, kokona 15", kaupungissa ovat ok mutta muuten oli kyllä hieman valittamista ja todella herkät kaikille tienpinnan eroavaisuuksille. Nyt 225/40 18 kesärenkaat alla ja käytös on aivan kuin toisesta ulottuvuudesta motarinopeuksissakin ajaessa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 18.04.15 - klo:09:20
Alkuun oli 2,3 baria, jolloin ajettavuus oli todella heikko. Sitten tuli kokeiltua 2,5 ja 2,7, joista toi 2,5 tuntui parhaalta. Pidin samat paineet edessä ja takana.

Meillä on kahdessa autossa contin IceContactit ja ehdotukseni ensi talven kokeiluun kohdallasi on, että pidä etupaine tuollaisena mitä käytit ja laita taakse lisää painetta, 2,8 - 2,9 bar. Tilanne paranee varmasti mutta riittääkö se ....... sen näkee ja kokee. 

aleksi_

Moi,

Sellainen kysymys tuli mieleen, että onko näihin seiskoihin mahdollista vaihtaa monitoimiratti, jos sellaista ei autossa ole valmiina?
Indikoiko monitoimiratin puuttuminen mahdollisesti myös sitä, että autossa ei ole bluetooth-radiota tai jotain muita toimintoja?

Kiitos jo etukäteen.

VW:t

Saksassa kaupataan Golfeja jossa on 5hv tehoa enemmän kuin suomi-versioissa.
Laahaako suomen sivut vai myydäänkö suomeen vanhempia moottoreita  ;)
Eikä enään voi tilata 40-edition malleja.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.04.15 - klo:12:17
Meillä on kahdessa autossa contin IceContactit ja ehdotukseni ensi talven kokeiluun kohdallasi on, että pidä etupaine tuollaisena mitä käytit ja laita taakse lisää painetta, 2,8 - 2,9 bar. Tilanne paranee varmasti mutta riittääkö se ....... sen näkee ja kokee.

Kiitos vinkistä! Pitää kokeilla tuota, ellen sitten innostu vaihtamaan renkaita. Neljä edellistä talvea meni kitkoilla ja hieman houkuttelisi vaihtaa takaisin sellaisiin.
VW Passat Variant GTE

ptrs57

Farmari "tuulikoppia" tuo paine-ero ainakin auttoi ajettavuuden suhteen, edessä 2,3-2,4 ja takana 2,6-2,7.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Vwhannes

Nyt on pari kuukautta ja reilu 11 000 km Golf Variant 1,6 TDI DSG:lla  vm. 2015 takana ja alan olla sitä karua mieltä, että VW on ensimmäisen kerran pitkään onnistunut saamaan markkinoille auton, jonka ajo-ominaisuuksissa on kovasti matoja. Ajo-ominaisuuksilla tarkoitan tässä suuntavakautta. Viimeksi tänään 300 km valtakunnan pääväylää VT 4 ajettuna ja jatkuvaa vaeltelua ja ennakoimattomia suunnan muutoksia takana.Tuulta oli kyllä jonkin verran ja suoraan sivusta, mutta kun se on vähän samanlaista koko ajan. Aivan tyynellä kulku on kohtuullisen vakaata, mutta sellaisia päivä on muutama vuodessa. Aloittelin helmikuussa rengaspaineilla 2,3, sitten nostin 2,5 ja nyt viimeksi taakse 2,8, joka kerran parani, mutta kaukana ollaan edellisestä autostani, joka oli edellisen sukupolven vastaava volkkari vm. 2011. Täällä moitiskellaan eri merkkisiä nastarenkaita, mutta itse olen kyllä nyttemmin sitä mieltä, että kyse on auton ominaisuuksista. Omassani uusimmat Hakkapeliitat, joilla maahantuoja auton toimitti. Lopullisen tuomion annan kun olen tarkistuttanut alustan säädöt, jotkut palstalaiset sanovat saaneensa sitä kautta apua. Se tässä kyllä kummastuttaa, kun autolehtien testeissä ei kuvaamaani ongelmaa ole mainittu ja jotku palstalaisetkin ovat ajo-ominaisuuksiin tyytyväisiä, toisaalta näistä suuntavakavuusongelmista täällä useampikin on kirjoittanut. Mitä tässä voi olla takana? Viikonloppuna sitten kesäkumit alle ja odotusarvo on, että suuntavakavuus paranee oleellisesti. Onko jollain antaa toimivia ilmanpaineita kesärenkaille? Jos olettamus toteutuu, pitää vissiin hankkia uusia talviauto ja jättä Golf kesäautoksi!

MMV

Jotain hämärää pyöränkulmissa. Vaimon Golf on kyllä todella tukeva ja mukava ajaa. Juuri äsken kävin Golfilla kaupassa eikä edes tällä hetkellä oleva kova tuulikaan vaikuttanut suuntavakauteen. Itse asiassa pidän Golfia jopa tätä uutta Passattia parempana ajaa erityisesti mutkateillä.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 22.04.15 - klo:19:11
Viikonloppuna sitten kesäkumit alle ja odotusarvo on, että suuntavakavuus paranee oleellisesti. Onko jollain antaa toimivia ilmanpaineita kesärenkaille? Jos olettamus toteutuu, pitää vissiin hankkia uusia talviauto ja jättä Golf kesäautoksi!

Rengasliike oli laittanut kesärenkaisiin 2,8 baria ja noilla ajettavuus oli hyvä, mutta kyyti vähän turhan kovaa omaan makuun. Laskin itse paineiksi 2,4 baria joka renkaaseen ja nyt tuntuu paremmalta. Ajettavuus on edelleen vakaata, mutta nyt ei jokainen hiekanjyvä tunnu persuksissa. Renkaina Contin SportContact 2.

Suosittelen siis odottamaan renkaanvaihtoon ja viemään suuntaukseen vasta sitten, jos ajettavuus ei parane kesärenkaillakaan. Itseäni kyllä ihmetyttää vieläkin omassa autossa toi suuri ero ajettavuudessa kesä- ja talvirenkaiden välillä. Pitää koittaa keksiä ensi talveksi jotain... joko paineiden vaihtelua tai uudet renkaat.
VW Passat Variant GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy